A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

J.S.

#10400
Warm en rond zijn in ieder geval JJ buizen in mijn ervaring; ik vind ze allen niet best, juist om die reden :P Alleen de JJ EL84 kan ik waarderen, maar de meeste nieuwe productie EL84's mogen naar mijn smaak wel wat 'getemd' worden.

Uit je lijstje komen de Mullard, Tung Sol en Gold Lion allemaal bij New Sensor (Reflektor fabriek in Saratov, Rusland) vandaan, daar kun je ook Electro Harmonix aan toevoegen. Ze zitten allemaal heel behoorlijk in elkaar tegenwoordig, dus als je kunt achterhalen welke 12AX7 van de drie genoemde 'premium' merken een gerelabelde EHX is, kun je die mooi een stukje goedkoper proberen.

Lastig on hier een specifieke aanbeveling te doen, want ik heb je versterkers nooit gehoord, maar om toch wat te roepen: je Leben is een klassieke(re) schakeling en ik ben bekend met genoemde buizen in 'simpele' versterkers, dus mijn vermoeden is dat de Tung-Sol het laag en hoog iets benadrukt, de Gold Lion juist het midden en dat de Mullard wat gelijkmatiger (saaier en doffer) klinkt.

TJ heb ik nooit gehoord.


EDIT: blijft moeilijk dat spellen...

advr

#10401
Zo duur zijn de buisjes niet dus zou gewoon wat proberen. In mijn simpele' Audio Inmovations 500, vele 12ax7 buisjes geprobeerd en het hangt gewoon af wat de combi met de rest is. Ook vele NOS inmiddels nu onbetaalbaar vaak.
Gewoon een aantal kopen en uitproberen. Wat een ander vindt is zo moeilijk te vertalen naar eigen smaak en gehoor :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: Kingpin op september 15, 2014, 14:14:25
Waarom perse geen NOS? Reden?

Als ik er zo over nadenk zal het de onzekerheid zijn of je een eerlijk product koopt ja of néé.

Ook dacht ik te hebben opgevangen dat de nieuwe productie kwalitatief verdomd dícht, of zélfs óp de NOS kwaliteit zit tegenwoordig..

Anderzijds kan een buizen deskundige als jij bent me zo weer op een ander spoor zetten hoor. Ik heb hier weinig kaas van gegeten en zou geholpen zijn met (oa) jouw adviezen :)

Cyreg

Citaat van: J.S. op september 15, 2014, 14:21:34
.....Warm en rond zijn in ieder geval JJ buizen in mijn ervaring.....
......je Leben is een klassieke(re) schakeling en ik ben .....

Er zitten JJ ECC83's in je beide Crofts >> misschien ff uitproberen in je Leben  ;)
Hierbij neem ik wel aan dat JJ 12AX7 gelijk is aan JJ ECC83  :exclamation:

Anders misschien toch eerst 'n Oehlbach C13 netsnoertje voor €19 uitproberen  :D
Klinkt op m'n LFD ook prettiger, warmer, ronder, maar toch met voldoende details. ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

J.S.

Citaat van: Cyreg op september 15, 2014, 17:09:25
Er zitten JJ ECC83's in je beide Crofts >> misschien ff uitproberen in je Leben  ;)
Hierbij neem ik wel aan dat JJ 12AX7 gelijk is aan JJ ECC83  :exclamation:

Je kunt ze inderdaad uitwisselen, zou een mooie test zijn om te zien of je überhaupt verschil hoort. JJ heeft drie typen ECC83/12AX7, alleen de ECC803S heb ik nog niet geprobeerd.

twani

Citaat van: Cyreg op september 15, 2014, 17:09:25
Er zitten JJ ECC83's in je beide Crofts >> misschien ff uitproberen in je Leben  ;)
Hierbij neem ik wel aan dat JJ 12AX7 gelijk is aan JJ ECC83  :exclamation:

Anders misschien toch eerst 'n Oehlbach C13 netsnoertje voor €19 uitproberen  :D
Klinkt op m'n LFD ook prettiger, warmer, ronder, maar toch met voldoende details. ;D

Met €19,-zit je wel bijna aan mijn "persoonlijke plafond" van wat ik vind dat een goede kabel mag kosten :D

Kingpin

#10406
Citaat van: twani op september 15, 2014, 13:16:02
Voorrang hebben buizen met een warme "ondergrond" , NO GO zijn de analytisch opspelende buizen.

Een gortdroog láág staat eveneens NIET op de wensenlijst.  Eigenlijk moet de buis alle eigenschappen hebben van een ouderwetse buizenbak.

Warm, rond, diep en rijk van klank.

Citaat van: twani op september 15, 2014, 14:57:44
Als ik er zo over nadenk zal het de onzekerheid zijn of je een eerlijk product koopt ja of néé.

Ook dacht ik te hebben opgevangen dat de nieuwe productie kwalitatief verdomd dícht, of zélfs óp de NOS kwaliteit zit tegenwoordig..

Anderzijds kan een buizen deskundige als jij bent me zo weer op een ander spoor zetten hoor. Ik heb hier weinig kaas van gegeten en zou geholpen zijn met (oa) jouw adviezen :)
Ben geen buizendeskundige hoor! maar heb wel heel wat gehoort en ook op voorraad bij mij liggen.
Waaronder een aantal nos'jes.
Het ligt een beetje aan je versterkerschakeling hoe de 'sound' zich verhoud.
Wel vond ik mijn nos'jes beduidend beter klinken, vooral de Sylvania (black plates) maakte erg grootte indruk op me, alsof er een totaal andere versterker stond te spelen, in positieve zin.
Als 12ax7 gebruik ik nu de ECC83 Tung Sol (new), klinkt 'voller', 'muzikaal', met behoud van detail, articulatie vind ik.
Als je gaat vergelijken, neem dan ook Sylvania (liefst Black Plates) mee, niet goedkoop, maar erg goed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op september 15, 2014, 18:58:32
Ben geen buizendeskundige hoor! maar heb wel heel wat gehoort en ook op voorraad bij mij liggen.
Waaronder een aantal nos'jes.
Het ligt een beetje aan je versterkerschakeling hoe de 'sound' zich verhoud.
Wel vond ik mijn nos'jes beduidend beter klinken, vooral de Sylvania (black plates) maakte erg grootte indruk op me, alsof er een totaal andere versterker stond te spelen, in positieve zin.
Als 12ax7 gebruik ik nu de ECC83 Tung Sol (new), klinkt 'voller', 'muzikaal', met behoud van detail, articulatie vind ik.
Als je gaat vergelijken, neem dan ook Sylvania (liefst Black Plates) mee, niet goedkoop, maar erg goed.

Was ik op een van de internationale "audiosites" ook al eens tegengekomen in een "Croft Owners thread"

Zie echter ook dat er dan weer vele uitvoeringen van zijn.

Verwarring!!!! 

Zal ik Triple M maar eens bellen dan?

twani


twani

#10409
Beginnetje gemaakt en morgen binnen:


1x ECC83 Valvo (Mullard Blackburn production)
1x 12AX7A RCA NOS

Eigenschappen van juist deze buizen sluiten volgens Triple M nauw aan bij hetgeen ik als wensenlijstje aan hén opgaf:

- een vétte jaren 70 bass :D
- absoluut NIET analytisch, dat verafschuw ik :devil:
- organische klank  :inlove:

- 'rijk' in het mídden



Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani


Kingpin

Wist niet dat je de eindbuizen ook ging vervangen.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op september 17, 2014, 08:12:19
Wist niet dat je de eindbuizen ook ging vervangen.
Ben benieuwd naar je bevindingen.

Is beide pré.  De Croft Power 7 is een hybride versterker met een 12AX7 in de pré sectie en "fets" als eindtorren.

De Micro 25 pré en de Power7 eind hebben beiden één 12AX7 onder de kap.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Zijn het "Black Plates" die je gekocht hebt?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Eerlijk gezegd moet ik je het antwoord schuldig blijven. Is een (vooralsnog goedkope) sprong in het diepe. 

Ik ben puur en alleen op de adviezen van Henk Huitema van TripleM afgegaan.

Ik heb bij hem mijn wensenlijstje tav de gewenste klank ingeleverd, hieruit is deze combi naar voren gekomen.

Ik zal foto`s maken zodra de buizen binnen zijn ;)

Voor dit soort bedragen kun je geen pijn lijden natuurlijk. :hehe:

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robiwan

#10418
Citaat van: twani op september 16, 2014, 20:38:20
Beginnetje gemaakt en morgen binnen:


1x ECC83 Valvo (Mullard Blackburn production)
1x 12AX7A RCA NOS

Eigenschappen van juist deze buizen sluiten volgens Triple M nauw aan bij hetgeen ik als wensenlijstje aan hén opgaf:

- een vétte jaren 70 bass :D
- absoluut NIET analytisch, dat verafschuw ik :devil:
- organische klank  :inlove:

- 'rijk' in het mídden

kortom een blubbergeluid, ja prachtig hoor :crazy: :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani


Robiwan

Citaat van: twani op september 17, 2014, 15:03:38
You don`t know at all ;)

hmmm bij nader inzien, vet 70's laag spreekt me eigenlijk wel aan :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Kingpin

Heb nu deze erin zitten:

Tung Sol 12ax7 new reissue ECC803S (heeft een lager ruisniveau).
Big, warm, detailed.

Sylvania 5814A (12au7) jan NOS uit 1953 Black Plates, erg zeldzaam buisje, heb ik een aantal van opgekocht nadat de eerste me zo goed bevielen.
Smooth, muzikaal en vooral een ongekende soundstage.
In vergelijk met andere legt deze buis 'zeer complexe muziek' helemaal bloot zonder dicht te lopen met behoud van het mooie buizengeluid.
Wat een buis! Deze maakte bij mij wel het grootste verschil.



2x 'warme' pre-buizen waren wel nodig omdat de Svetlana's SED winded C meer extentie biedt dan de standaard bijgeleverde buizen, maar ook het hele buizenkarakter geluid wegnam.
De combi warme pre en gedetailleerd eind is in mijn oren ongekend mooi.
Het geluid waar ik zeer lang naar op zoek ben geweest.
Vandaar ook dat ik nagenoeg de laatste 2 jaar niets veranderd is in de set.

:inlove:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#10422
Citaat van: Kingpin op september 17, 2014, 15:13:14
Heb nu deze erin zitten:

Tung Sol 12ax7 new reissue ECC803S (heeft een lager ruisniveau).
Big, warm, detailed.

Sylvania 5814A (12au7) jan NOS uit 1953 Black Plates, erg zeldzaam buisje, heb ik een aantal van opgekocht nadat de eerste me zo goed bevielen.
Smooth, muzikaal en vooral een ongekende soundstage.
In vergelijk met andere legt deze buis 'zeer complexe muziek' helemaal bloot zonder dicht te lopen met behoud van het mooie buizengeluid.
Wat een buis! Deze maakte bij mij wel het grootste verschil.



2x 'warme' pre-buizen waren wel nodig omdat de Svetlana's SED winded C meer extentie biedt dan de standaard bijgeleverde buizen, maar ook het hele buizenkarakter geluid wegnam.
De combi warme pre en gedetailleerd eind is in mijn oren ongekend mooi.
Het geluid waar ik zeer lang naar op zoek ben geweest.
Vandaar ook dat ik nagenoeg de laatste 2 jaar niets veranderd is in de set.

:inlove:

Ik weet dat jij behoorlijk "steady" bent qua samenstelling van de set.  Mijn buizengerommel gaat eigenlijk ook helemaal nergens over aangezien de set super klinkt

Vind het gewoon leuk om te pielen, eens kijken wat tuberolling nu echt doet.

Kan ik daar ook weer over meepraten.

Één ding is wel zeker, solid state komt er nooit meer in hier. Buizengeluid is onvervangbaar en in vergelijking hiermee klinkt "solid state" welhaast armoedig, in die zin dat de echte magie en emotie altijd zullen ontbreken....

twani

#10423
Als deze man

twani

Dit gaat remixen :inlove:




Dj Schiller: "Er gehört zu mir" Marianne Rosenberg remix