A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Hoeveel "storing" zouden deze dimmende leds veroorzaken ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#10252
Citaat van: Kingpin op augustus 11, 2014, 18:27:58
Hoeveel "storing" zouden deze dimmende leds veroorzaken ?

Gewoon niks natuurlijk.

Weet je wel wat er normaliter allemaal aan straling door je huiskamer "heenzwermt"?  WiFi,  bluetooth en weet ik al niet meer.

De eerste de beste beetje knappe afgeschermde kabel (in mijn geval een koppeltje heel basale "JouwHifi" kabels) houdt dat soort shit eenvoudig buiten de deur, zo simpel is het.

De commerciële Bling-Bling "kabelscene" zal er alles aan doen jullie anders te laten geloven.

Het spijtige voor jullie is dat het ze nog lukt ook. :D




Dirk

Citaat van: Maro op augustus 11, 2014, 16:27:03
Je moet er van houden, mijn smaak is het niet. Doet me aan de Heineken Music Hall denken.  :D
mij aan de nachtwinkel z'n sfeerverlichting hier op de hoek  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: Dynky op augustus 11, 2014, 20:42:54
mij aan de nachtwinkel z'n sfeerverlichting hier op de hoek  ;)
Maar die kan vast maar één kleur, ík kan wisselen :D

newday

Citaat van: twani op augustus 11, 2014, 20:51:28
Maar die kan vast maar één kleur, ík kan wisselen :D

Kunnen die nachtwinkels tegenwoordig ook hoor, plus nog allerlei knippereffecten  :xmas:

twani

Citaat van: newday op augustus 11, 2014, 20:53:54
Kunnen die nachtwinkels tegenwoordig ook hoor, plus nog allerlei knippereffecten  :xmas:

:D

Dirk

Citaat van: newday op augustus 11, 2014, 20:53:54
Kunnen die nachtwinkels tegenwoordig ook hoor, plus nog allerlei knippereffecten  :xmas:
yep, de gelijkenis is groter dan je denkt  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani


twani

Schiller gaat lós.....

twani

#10260
Deze man slaat momenteel op overtuigende wijze dé brug tussen mijn "hardtrance" verleden en m'n actuele (dark) Ambiënt/Chill/Psy voorkeur... :)

sultankat

Citaat van: twani op augustus 11, 2014, 21:58:50
Deze man slaat momenteel op overtuigende wijze dé brug tussen mijn "hardtrance" verleden en m'n actuele (dark) Ambiënt/Chill/Psy voorkeur... :)

Zomergasten revisited: Reinbert de Leeuw 2.0 aan het woord  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Kingpin

Citaat van: twani op augustus 11, 2014, 19:55:37
Gewoon niks natuurlijk.

Weet je wel wat er normaliter allemaal aan straling door je huiskamer "heenzwermt"?  WiFi,  bluetooth en weet ik al niet meer.

De eerste de beste beetje knappe afgeschermde kabel (in mijn geval een koppeltje heel basale "JouwHifi" kabels) houdt dat soort shit eenvoudig buiten de deur, zo simpel is het.

De commerciële Bling-Bling "kabelscene" zal er alles aan doen jullie anders te laten geloven.

Het spijtige voor jullie is dat het ze nog lukt ook. :D
Je haalt 2 dingen door elkaar!
Ik had het over storing veroorzaakt door dimmers op het lichnet, jij hebt het over invloeden van magnetische straling op kabels.
Meet maar eens wat een stelletje energiezuinige led-lampen doen met je spanning in huis (schrikbarend).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Ik heb uitgebreid vergeleken maar kon geen hoorbaar verschil ontdekken tov de voorheen 3 stuks gloeilampen.
Was er ook wat huiverig voor. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Citaat van: Kingpin op augustus 11, 2014, 22:32:57
Je haalt 2 dingen door elkaar!
Ik had het over storing veroorzaakt door dimmers op het lichnet, jij hebt het over invloeden van magnetische straling op kabels.
Meet maar eens wat een stelletje energiezuinige led-lampen doen met je spanning in huis (schrikbarend).

Jij haalt door elkaar wat je meet en waar je last van hebt.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

#10266
Spaarlampen zijn milieutechnisch idd gevaarlijk.  Veel vervuiling en nauwelijks besparing.
Erg domme zet om dit door te drukken.  Piekstroom lijkt me in twani's opzet echter geen issue.

twani

#10267
Citaat van: Kingpin op augustus 11, 2014, 22:32:57
Je haalt 2 dingen door elkaar!
Ik had het over storing veroorzaakt door dimmers op het lichnet, jij hebt het over invloeden van magnetische straling op kabels.
Meet maar eens wat een stelletje energiezuinige led-lampen doen met je spanning in huis (schrikbarend).
Waarom zou ik dat allemaal willen méten en weten? Regulier ga je toch pas dingen oplossen nádat je een probleem hebt geconstateerd?

Daarom snap ik al die lui ook zo slecht, die "op hun knietjes" vóór de set gaat liggen prutten met allerlei verschillende soorten voedingkjes en kabeltjes.

M.i. ga je dat allemaal pas doen als je niet tevreden ben over hetgeen er aan "sound" uit je set komt.

Anders ging je toch gewoon wel lekker luisteren :music:

Óf het "k*tten" met kabels moet een hobby "op zich" voor iemand zijn natuurlijk...

Indien dát het geval vind ik het trouwens best een trieste hobby....... :nopompom:

Kabeltjes "steken" en voedingen wisselen......sorry hoor.....ik "hield het stil" :D

Enfin, het zal mijn gebrek aan inlevingsvermogen zijn, ik geef het toe....







Kingpin

Citaat van: twani op augustus 11, 2014, 23:08:36
Waarom zou ik dat allemaal willen méten en weten? Regulier ga je toch pas dingen oplossen nádat je een probleem hebt geconstateerd?

Daarom snap ik al die lui ook zo slecht, die "op hun knietjes" vóór de set gaat liggen prutten met allerlei verschillende soorten voedingkjes en kabeltjes.

M.i. ga je dat allemaal pas doen als je niet tevreden ben over hetgeen er aan "sound" uit je set komt.

Anders ging je toch gewoon wel lekker luisteren :music:

Óf het "k*tten" met kabels moet een hobby "op zich" voor iemand zijn natuurlijk...

Indien dát het geval vind ik het trouwens best een trieste hobby....... :nopompom:

Kabeltjes "steken" en voedingen wisselen......sorry hoor.....ik "hield het stil" :D

Enfin, het zal mijn gebrek aan inlevingsvermogen zijn, ik geef het toe....
Geeft niet, ieder z'n hobby.
Over kabels kan ik nog inkomen, hoewel daar best "verschillen" inzitten.
Idem voor voedingen is mijn ervaring (anders bouw ik ze niet).

Aan de andere kant doe je best denigrerend voor iemand die zelf dac's bouwt om z'n set "beter" te laten klinken.
En op je foto's zie ik nou niet bepaald de goedkoopste kabels achter je set liggen.
Waarom dan een verwijt maken naar personen die voor de hobby meer uit hun set weten te halen?

Maar goed, ik snap de hint.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#10269
Citaat van: Kingpin op augustus 11, 2014, 23:24:46
Geeft niet, ieder z'n hobby.
Over kabels kan ik nog inkomen, hoewel daar best "verschillen" inzitten.
Idem voor voedingen is mijn ervaring (anders bouw ik ze niet).

Aan de andere kant doe je best denigrerend voor iemand die zelf dac's bouwt om z'n set "beter" te laten klinken.

Ik bouw zélf DACS ja....Het is (oa) precies de reden waarom ik zeker weet dat dat gepiel met kabels gerommel in de marge is waarvan slechts de grote kabelmerken beter worden....


Bekijk de spullen in mijn signatuur en je zult zien dat daar sléchts zaken in staan die er vooral bekend om staan dat ze goed "muziek maken" en zeker niet om optisch te imponeren.

Sterker nog..de meeste van mijn componenten zijn echt lelijk......

En mijn kabels kosten alles bij elkaar nog geen €250.........

Kingpin

#10270
Citaat van: twani op augustus 11, 2014, 23:30:40
Ik bouw zélf DACS ja....Het is (oa) precies de reden waarom ik zeker weet dat dat gepiel met kabels gerommel in de marge is waarvan slechts de grote kabelmerken beter worden....
Kabels zijn idd de finish in touch, en zeker niet in verhouding als het om bedragen gaan.
Daarom blijf ik bij 1 merk waarbij ik vind dat ze bijzonder goed presteren en relatief weinig kosten.

Citaat
Bekijk de spullen in mijn signatuur en je zult zien dat daar sléchts zaken in staan die er vooral bekend om staan dat ze goed "muziek maken" en zeker niet om optisch te imponeren.

Sterker nog..de meeste van mijn componenten zijn echt lelijk......
Same here, maar met een kanttekening dat mijn Naim veel minder gevoelig is in "verschillen" weergeven dan mijn buizensetup.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#10271
Citaat van: Kingpin op augustus 11, 2014, 23:59:51
Kabels zijn idd de finish in touch, en zeker niet in verhouding als het om bedragen gaan.
Daarom blijf ik bij 1 merk waarbij ik vind dat ze bijzonder goed presteren en relatief weinig kosten.
Same here, maar met een kanttekening dat mijn Naim veel minder gevoelig is in "verschillen" weergeven dan mijn buizensetup.
Precies ;)

Overigens wil ik nog even duidelijk stellen dat ik wel degelijk een Believer ben, daarover bestaat inmiddels wat ónduidelijkheid denk ik...

Ook ík weet dat een juiste kabel op de juiste plek van invloed kan zijn. Een dikke 4mm koperen kabel klinkt écht heel anders dan 0,4 solid core zilver.

Heel stellig ben ik echter ook dat een goede kabel echt niet duur hoeft te zijn.  In jouw "sig" bijv staan kabelmerken met een volstrekt normale prijs kwaliteit verhouding.

Nee....het zijn meer de "grote misstanden" op het forum die me van de stoel doen rollen van het lachen.

Een stekkerblok precíes 350 uur inspelen en dan onderweg (ná bijv exact 165uur,  :D schijnt een bekend iets te zijn) allerlei grote veranderingen tegenkomen zoals daar beschreven worden: een wégvallende bass, een gebrek aan diepte enz enz blabla blabla.....

En zie daar, ná exact 350 uur "is het blok ér" en valt alles op z'n plek

Dat soort verhalen kun je als volwassen mens toch niet serieus nemen.....

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

twani

Citaat van: vieze freddie op augustus 12, 2014, 07:24:38
:P
Toch nog maar even gauw het woordje NIET er tussen gezet. Anders val ik van m'n geloof :D

twani

En draait en draait...