A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

BuSpu

Citaat van: twani op juli 15, 2014, 17:34:14
Is sixties/seventies massief hout en géén fineer ;). Werd "toen ter tijd" nog door een echte meubelmaker in elkaar geschroefd :worship:
Ik had het over de laklaag niet over het fineer (wat er dus niet opzit)

twani

Schoongemaakt.  Eerder bruin en "schmutzig".

Nu helder en clear.....

twani

Citaat van: BuSpu op juli 18, 2014, 16:18:07
Ik had het over de laklaag niet over het fineer (wat er dus niet opzit)

Mij is niets bekend over een "originele laklaag" eigenlijk.

Wordt prachtig nu, dus denk er verder maar niet over na.....  :nowink:

RubenV.

Zeer mooi Theo!  8) Weer een leuk hobby klusje als ik dat zo zie  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

BuSpu

#10154
Citaat van: twani op juli 18, 2014, 16:21:27
Mij is niets bekend over een "originele laklaag" eigenlijk.

Wordt prachtig nu, dus denk er verder maar niet over na.....  :nowink:
;)

twani

Citaat van: RubenV. op juli 18, 2014, 16:51:30
Zeer mooi Theo!  8) Weer een leuk hobby klusje als ik dat zo zie  :coffee:
Echt heel leuk om te doen :). Grappig ook om te zien hóe men op technisch vlak tot bepaalde oplossing kwam.

Koddige constructies soms welhaast.  Verder is het vrijwel allemaal schroef en poetswerk alsmede andersoortig klein onderhoud.

Nogmaals, "buitengemeen" leuk om te doen :pompom:

JeroenGRT

Leuk om te zien! Dat is wat anders dan IKEA :)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

RubenV.

Citaat van: twani op juli 18, 2014, 19:15:45
Echt heel leuk om te doen :). Grappig ook om te zien hóe men op technisch vlak tot bepaalde oplossing kwam.

Daar kan je dan vaak ook weer veel van leren, zowel wat mooie oplossingen zijn als hoe het niet moet  :D Ik heb onlangs mijn auto gepolijst. Ook gewoon poetswerk natuurlijk, maar van het resultaat van dergelijke klusjes heb ik altijd enorm veel plezier/voldoening. Met mijn enthousiasme heb ik inmiddels al een collega geinspireerd, die heeft inmiddels zijn polijstmachine en poets spullekes thuis staan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: JeroenGRT op juli 18, 2014, 20:38:39
Leuk om te zien! Dat is wat anders dan IKEA :)
Zeker!

Ach, ik ben niet éénkennig hoor :)

twani

 Vanmiddag eigenaar geworden van deze.......

twani

.

twani

Alles doet het, dus poetsen en technisch nalopen voor de zekerheid....

Harry HT

#10162
Hi Twani,

Ziet er nog goed uit, gefeliciteerd, veel luisterplezier ermee.

Wat voor soort aansluitingen zit erop? Din?

Gegroet,

Harry

Edit: het woord goed toegevoegd
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

twani

#10163
Citaat van: Harry HT op juli 20, 2014, 00:19:39
Hi Twani,

Ziet er nog uit, gefeliciteerd, veel luisterplezier ermee.

Wat voor soort aansluitingen zit erop? Din?

Gegroet,

Harry


1965 is zeker nog din :)



rovinggecko

Citaat van: twani op juli 19, 2014, 21:18:23
Alles doet het

Is dat inclusief het nostalgische kraak/ruis/zoem gebeuren?
Of lag dat grotendeels aan de zenders en is de geluidskwaliteit met de jaren meegestegen?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#10165
Citaat van: rovinggecko op juli 20, 2014, 09:50:45
Is dat inclusief het nostalgische kraak/ruis/zoem gebeuren?
Of lag dat grotendeels aan de zenders en is de geluidskwaliteit met de jaren meegestegen?
Ik heb er een digitale bron aan hangen, zoemt niets.

Overigens doen deze B&O objecten voornamelijk dienst als meubelstukken/aankleding van de diverse vertrekken, dus hoe het verder klinkt maakt me weinig uit.

Voor écht muziek luisteren hebben we andere spullen ;)

twani

Zo goed als de hele dag besteed aan de "rebuild" van het BeoMaster RG 900 De Luxe" stereomeubel.

Op de eerste foto's is de Beomaster K900 receiver te zien  die nu helemaal schoon is. Tijdens de werkzaamheden heeft heeft het apparaat ook "prijsgegeven" waarom er geen FM ontvangst is.

Er zijn twee tuners welke door een nylonkoord worden bediend. Het Am exemplaar heeft nog keurig z'n koortje óm de wieltjes heen, van het FM exemplaar daarentegen is het koortje geknapt. 

Vernieuwen dus :devil:




twani


twani

Het meubel glimt weer :pompom:



Voor de "zwart" liefhebbers onder ons.....  Er zit een "elpee opruimkabinet" ín :headbanging:

twani

Alhoewel qua styling vast niet ieders "cup of thee", de bouwkwaliteit is fenomenaal :worship:

twani


rovinggecko

Zou in mijn interieur niet passen, maar wel mooi om te zien dat de kwaliteit van toen er nog gewoon als nieuw uit kan zien nu!
Mooie klus.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

sultankat

 :worship: :clapping:Ik zie mijn jeugdjaren weer voorbijkomen  ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Citaat van: sultankat op juli 20, 2014, 20:22:18
:worship: :clapping:Ik zie mijn jeugdjaren weer voorbijkomen  ;D ;D
Tja dat is in bepaalde opzichten enigszins confronterend, heb ik ook........   Aan de andere kant ook wel weer een leuk gevoel..

Alvast twee slechte fotootjes nu het meubel op z'n pootjes staat. (Het is al laat, weinig licht)

De "schaalverlichting" en "signaalsterktemeter" zijn nu nog onverlicht, nieuwe lampjes zijn besteld.

De stereo indicator brandt al wel :pompom:

Peerless Monster

Citaat van: twani op juli 20, 2014, 22:06:33
Tja dat is in bepaalde opzichten enigszins confronterend, heb ik ook........   Aan de andere kant ook wel weer een leuk gevoel..

Alvast twee slechte fotootjes nu het meubel op z'n pootjes staat. (Het is al laat, weinig licht)

De "schaalverlichting" en "signaalsterktemeter" zijn nu nog onverlicht, nieuwe lampjes zijn besteld.

De stereo indicator brandt al wel :pompom:

Och wat schattig!!
Ben met een soortgelijk projectje bezig (audiomeubel van Philips).
Het verdient gewoon dat tweede leven en het staat prachtig in je kamer!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler