A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

AbZ

#9050
Linkerplaatje is normaal voor klasse D, rechterplaatje niet  :unsure:  of wat is dat?  Ik lees dBV/Watt  :dontgetit:

garmtz


Citaat van: AbZ op maart 19, 2014, 15:44:11
Linkerplaatje is normaal voor klasse D, rechterplaatje niet  :unsure:  of wat is dat?  Ik lees dBV/Watt  :dontgetit:

Vervorming ingedeeld per harmonische. K2 is sterk dominant, vandaar het warmere karakter.

AbZ

#9052
Citaat van: garmtz op maart 19, 2014, 18:05:52
Vervorming ingedeeld per harmonische. K2 is sterk dominant, vandaar het warmere karakter.
Ik had eerst ook vervorming geschreven (idd vanwege de aparte k-curves) maar het leek me wel erg veel...
alsof het een buizenamp is.

garmtz


Citaat van: AbZ op maart 19, 2014, 18:09:13
Ik had eerst ook vervorming geschreven (idd vanwege de aparte k-curves) maar het leek me wel erg veel...
alsof het een buizenamp is.

Inderdaad is die K2 opvallend... Alsof ze een buizengeluid proberen te benaderen...

AbZ

Citaat van: garmtz op maart 19, 2014, 18:17:17
Inderdaad is die K2 opvallend... Alsof ze een buizengeluid proberen te benaderen...
En wel een triode, geen pentode.  Dat is dan gelukt, afgaande op jouw beschrijving vh geluid.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op maart 19, 2014, 13:21:53
Die twee liggen juist heel ver uit elkaar.  Imho wel allebei erg mooi op hun eigen manier.

;D Dat geloof ik graag (klankmatig)  Ik doelde meer op het eventueel (bewust) achterwege laten van een afstandsbediening met volumeregeling omdat volume regeling in de signaalweg volgens Lavardin e.a. alleen maar nadelen zou opleveren.... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op maart 19, 2014, 18:56:11
;D Dat geloof ik graag (klankmatig)  Ik doelde meer op het eventueel (bewust) achterwege laten van een afstandsbediening met volumeregeling omdat volume regeling in de signaalweg volgens Lavardin e.a. alleen maar nadelen zou opleveren.... :angel:
Hun 'filosofie' ligt misschien verder uit elkaar dan wat eruit komt.  Maar je zou kunnen zeggen dat een digitale volumeregeling de bron aanpakt en dus juist niet in de signaalweg zit.  Of ben ik dan te filosofisch?  :)  Hoe Lavardin het doet weet ik niet, maar het lijkt me vrij traditioneel met die potmeter.

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 19, 2014, 15:37:27
€ 7000,-

Weinig ''inhoud'' voor € 7000,00, maar klankmatig dus goed voor mekaar  ;)

Iets meer ''inhoud'' voor € 6000,00......klankmatig ?  :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz


Citaat van: YamahaRXV op maart 19, 2014, 19:10:46
Weinig ''inhoud'' voor € 7000,00, maar klankmatig dus goed voor mekaar  ;)

Iets meer ''inhoud'' voor € 6000,00......klankmatig ?  :angel:



Maar lang niet zo sexy... ;)

AbZ

Citaat van: garmtz op maart 19, 2014, 19:13:15
Maar lang niet zo sexy... ;)
Zeg maar gewoon uitermate lelijk  :police:

tompj

Citaat van: garmtz op maart 19, 2014, 18:17:17
Inderdaad is die K2 opvallend... Alsof ze een buizengeluid proberen te benaderen...
Betekent dit dat als je buizengeluid wilt je vervorming moet introduceren?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op maart 19, 2014, 19:18:50
Betekent dit dat als je buizengeluid wilt je vervorming moet introduceren?
Het menselijk gehoor schijnt een bepaalde mate van vervorming wel plezierig te vinden.

Trouwens, wat is vervorming?  De muziek zélf is eigenlijk ook al vervorming........

twani

#9062
Citaat van: YamahaRXV op maart 19, 2014, 19:10:46
Weinig ''inhoud'' voor € 7000,00, maar klankmatig dus goed voor mekaar  ;)

Iets meer ''inhoud'' voor € 6000,00......klankmatig ?  :angel:


Jij hebt tóch wel iets met NAD hé Jan?  ::) Qua "Klank-Sig" verzamelen ze nogal wat credits laatstelijk.

Lelijk (vind ik ) het wel enigszins.....

Maar ja, wat heb je dáárover te vertellen hé, als Harbeth eigenaar....... :nopompom:

AbZ

#9063
Citaat van: tompj op maart 19, 2014, 19:18:50
Betekent dit dat als je buizengeluid wilt je vervorming moet introduceren?
Vervorming, compressie, en/of voor de looks.  Harmonische vervorming kan lekker zijn, geeft een 'voller' geluid bij harmonischen vd "even" orde (vooral de 2e, dus een oktaaf hoger dan het bronmateriaal).  Compressie vind ik altijd vermakelijk, gezien de audiofiele mode om buizen mooi te vinden en dan weer over gecomprimeerde opnamen te klagen.

AbZ

#9064
Voor tompje ea geinteresseerden heb ik onderstaande toelichting nog ff opgesnord (wellicht meer dan je wil weten). 
CitaatFirst of all, the manipulation of harmonics is often an essential task during mastering. There are several ways to do this, the most prominent is probably the Eq. You can also generate new harmonic with compressors, saturators or dedicated harmonics generators (exciters). Very often, harmonics are generated as a side-effect and don't need to be increased explicitly. The topic is very wide and technically difficult, and the psychoacoustics related to them are complex too. [...]

- Tape generates odd harmonic only (3rd, 5th, 7th, 9th, etc), at least those with intact surrounding infrastructure. Many cheap cassette tapes and less than professional tape recorders create both odd and even harmonics.
- A basic triode based amp circuit creates both even (2nd, 4th, 6th, etc) and odd harmonics (3rd, 5th, 7th, 9th, etc).
- A basic pentode based amp circuit mostly(!) create odd order harmonics(3rd, 5th, 7th, 9th, etc).

All this depends on the surrounding circuit, it's easy to fine a pentode circuit that actually create even harmonics or a triode circuit without even order harmonics. In fact, most tube circuits drive the tubes far below any clipping point - for maximum linearity (i.e. less harmonics). Now, I'll make the situation even worse and tell you that all other electronic parts do the same! Discussing the sound of electronic parts isn't really fruitful to say the least.  :)

Also, don't oversee the fact that in a real world scenario, harmonic distortion never comes alone, it always comes with a huge amount of non-harmonic IM distortion. Pure harmonic distortion only appears when a single sine gets distorted (needless to say this is nearly never the case). Did I mention that the topic is quite complicated?  :D
Bron:  http://www.futureproducers.com/forums/production-techniques/recording-mixing-mastering/%5Bmastering%5D-harmonics-413565/
Met IM bedoelt hij intermodulatie.

Zoals je ziet zijn buizen niet altijd 'schuldig' aan vervorming, en ook niet als enige, maar daar ze zijn wel heel bruikbaar voor als kruiden/sausje, mits goed gedoseerd.  IMHO kan je dat soort ingrepen eigenlijk beter overlaten aan de kok, hoewel het soms verleidelijke spullen zijn.

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 19, 2014, 19:27:33
Jij hebt tóch wel iets met NAD hé Jan?  ::) Qua "Klank-Sig" verzamelen ze nogal wat credits laatstelijk.

Lelijk (vind ik ) het wel enigszins.....

Maar ja, wat heb je dáárover te vertellen hé, als Harbeth eigenaar....... :nopompom:

Dat klopt redelijk Theo  ;)  Ik heb een aantal jaren geleden een tijd gespeeld met een NAD C375 BEE (geïntegreerde amp.) i.c.m. met Audio Physic Spark,s en daar heb ik een zeer plezierige luistertijd mee beleefd. Ten opzichte van nu een meer ''budget'' set, maar de genoemde combi klonk zeker niet slecht...
NAD heeft een flinke tijd te kampen gehad met serieuze imago problemen door o.a. montage van foute series condensatoren van toeleveranciers (zelfs tot branden in woningen toe  :()  Maar met de M(asters) serie componenten vind ik ze op het gebied van prijs/kwaliteit verhouding zeker goed presteren en merk dat deze series vaak ''underrated'' zijn. De M2 combineert digitale versterking met een goede dac en klinkt voor een digitale versterker ook erg goed en zeker niet steriel en kaal zoals ik zelf al een paar keer heb kunnen vaststellen  ;)  Op een gebrek aan positieve reviews alom kunnen ze de M2 ook niet echt ''pakken''
Misschien heb ik wel een bepaalde sympathie voor merken die klankmatig gewoon goed presteren, maar op basis van imago problemen het af moeten leggen tegen overpriced ''exclusieve'' merken die klankmatig en qua bouwwijze zelfs minder goed presteren, maar hun imago te danken hebben aan het vaak zwaar gepromote ''exclusieve''.... :angel:  Eerlijk gezegd vind ik de prijs/kwaliteit verhouding bij bepaalde merken gewoon compleet zoek.

Het uiterlijk vind ik zelf niet verkeerd, maar dat is puur persoonlijke smaak natuurlijk. Naim vond ik in het begin ook niet het meest mooie in het begin, ben er nu wel meer aan gewend en het is vooral toch het klankmatige wat mij aanstaat.

Tja, de Harbeth,s......ik moet eerlijk zeggen dat het uiterlijk zeker niet mijn ding is, maar dat is weer gebaseerd op smaak en daar kan oneindig lang over getwist worden  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Nog wat hip design:  Gato Audio DIA-250.  (Wel dac, geen streamer.)
Ongeveer 3k dacht ik.  Zou imho nog mooier zijn als ie helemaal zwart was...


twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 19, 2014, 20:14:16
Dat klopt redelijk Theo  ;)  Ik heb een aantal jaren geleden een tijd gespeeld met een NAD C375 BEE (geïntegreerde amp.) i.c.m. met Audio Physic Spark,s en daar heb ik een zeer plezierige luistertijd mee beleefd. Ten opzichte van nu een meer ''budget'' set, maar de genoemde combi klonk zeker niet slecht...
NAD heeft een flinke tijd te kampen gehad met serieuze imago problemen door o.a. montage van foute series condensatoren van toeleveranciers (zelfs tot branden in woningen toe  :()  Maar met de M(asters) serie componenten vind ik ze op het gebied van prijs/kwaliteit verhouding zeker goed presteren en merk dat deze series vaak ''underrated'' zijn. De M2 combineert digitale versterking met een goede dac en klinkt voor een digitale versterker ook erg goed en zeker niet steriel en kaal zoals ik zelf al een paar keer heb kunnen vaststellen  ;)  Op een gebrek aan positieve reviews alom kunnen ze de M2 ook niet echt ''pakken''
Misschien heb ik wel een bepaalde sympathie voor merken die klankmatig gewoon goed presteren, maar op basis van imago problemen het af moeten leggen tegen overpriced ''exclusieve'' merken die klankmatig en qua bouwwijze zelfs minder goed presteren, maar hun imago te danken hebben aan het vaak zwaar gepromote ''exclusieve''.... :angel:  Eerlijk gezegd vind ik de prijs/kwaliteit verhouding bij bepaalde merken gewoon compleet zoek.

Het uiterlijk vind ik zelf niet verkeerd, maar dat is puur persoonlijke smaak natuurlijk. Naim vond ik in het begin ook niet het meest mooie in het begin, ben er nu wel meer aan gewend en het is vooral toch het klankmatige wat mij aanstaat.

Tja, de Harbeth,s......ik moet eerlijk zeggen dat het uiterlijk zeker niet mijn ding is, maar dat is weer gebaseerd op smaak en daar kan oneindig lang over getwist worden  ;D

Brand, ja dat weet ik nog.....het was ook het moment dat NAD standaard 5 jaar garantie ging geven om het consumentenvertrouwen terug te winnen

lynch1979

Citaat van: twani op maart 19, 2014, 20:46:43
Brand, ja dat weet ik nog.....het was ook het moment dat NAD standaard 5 jaar garantie ging geven om het consumentenvertrouwen terug te winnen

Ik heb van jongs af aan een zwak voor NAD.

De NAD C375 BEE die Jan beschrijft is een hele mooie versterker, deze stond ook op mijn verlanglijstje.

Maar ben toch gegaan voor de C165 BEE (voorversterker) en de C275 BEE (Eindversterker) en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.

Wie weet ooit nog de M2 of M3  :inlove:

twani

#9070
Citaat van: lynch1979 op maart 19, 2014, 21:34:15
Ik heb van jongs af aan een zwak voor NAD.

De NAD C375 BEE die Jan beschrijft is een hele mooie versterker, deze stond ook op mijn verlanglijstje.

Maar ben toch gegaan voor de C165 BEE (voorversterker) en de C275 BEE (Eindversterker) en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.

Wie weet ooit nog de M2 of M3  :inlove:
M3e inmiddels......     Digitale "front end" en dual mono analoog als eind lees ik.......   De 390DD is ook fraai, veel mogelijkheden.... Ik zie alleen voor Jan nu niet direct een klankmatige verbetering in het verschiet maar misschien beoordeel ik dat niet goed :nopompom: 

Weet wel dat Jan z'n huidige Naim Dac er goed is en dat er toch wel iets van enige importantie "op tafel moet komen" om de Naim SN/nDAC combi te evenaren, laat staan overtreffen...

Toch?

twani

Voor hén die geen DSD ambiëren een hete nieuwkomer in de "sub 500 euro klasse"

http://www.audio-creative.nl/headline/korg-ds-dac-100/

twani

Overigens ben ik zélf, puur op basis van de specs en opbouw, minder overtuigd.  Spanning over USB, baaaaaaaa.... :sleep:

sultankat

Citaat van: RubenV. op maart 19, 2014, 13:27:33
Over de Bel Canto 2.5 heb ik een hoop mensen al positief zien schrijven.

Heb ik gehad: erg goed, zoals ook de eindtrappen van dit merk.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz

Ik heb de 390DD gehoord en is niet slecht voor de prijs, maar heeft een heel uitgesproken klanksignatuur om mee te 'dealen'. Erg forward in het middengebied.