A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op december  7, 2013, 23:43:32
Hmm, eigenlijk best wel benieuwd hoe Theo zijn MM nu speelt met Pure Music.... :popcorn:

Henk (Onder013) is vandaag bij mij op visite geweest en heeft eindelijk de MM eens goed horen en zien spelen  ;)

Het was een waar genoegen Jan. Zowel qua gezelligheid als qua muziek als de kwaliteit van de kwaliteit van de weergave. Een paar weken geleden werd noodgedwongen gebruik gemaakt van de interne dac van de Naim SN. Dat klonk nogal middelmatig.
Vandaag was het met de Naim Dac een geheel ander verhaal. Wat een verschil met de interne dac van de SN. Bij dit geheel mag de inbreng van de macMini uiteraard niet buiten de spotlights blijven. Het geheel zet via de Adam pencil luidsprekers een uitgesproken energiek geluid neer, waarbij opviel dat het laagste laag af en toe een beetje dicht liep. Het doel van de luistersessie was ook om te testen of andere netsnoeren een verbetering brengen.
En om maar met de deur in huis te vallen: dat doen ze! Het betreft Furutech Alpha3 met Iego koper connectoren aan de SN en 3TS20 met Iego koper Iec en HiFi Tuning gold schuko.
Het stereobeeld werd met de Furutech netsnoeren breder, veel meer pit en het laag knapte er heel flink van op. Waar met de standaard netsnoeren zeer diep laag af en toe wat boemerig was, was dat met de furutech netsnoeren loeistrak en fraai doortekend.
Jan gaat dus weer shoppen... ;D

Jan, zeer bedankt voor weer een interessante en aangename middag.

Groet,
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op december  8, 2013, 00:19:12
Het was een waar genoegen Jan. Zowel qua gezelligheid als qua muziek als de kwaliteit van de kwaliteit van de weergave. Een paar weken geleden werd noodgedwongen gebruik gemaakt van de interne dac van de Naim SN. Dat klonk nogal middelmatig.
Vandaag was het met de Naim Dac een geheel ander verhaal. Wat een verschil met de interne dac van de SN. Bij dit geheel mag de inbreng van de macMini uiteraard niet buiten de spotlights blijven. Het geheel zet via de Adam pencil luidsprekers een uitgesproken energiek geluid neer, waarbij opviel dat het laagste laag af en toe een beetje dicht liep. Het doel van de luistersessie was ook om te testen of andere netsnoeren een verbetering brengen.
En om maar met de deur in huis te vallen: dat doen ze! Het betreft Furutech Alpha3 met Iego koper connectoren aan de SN en 3TS20 met Iego koper Iec en HiFi Tuning gold schuko.
Het stereobeeld werd met de Furutech netsnoeren breder, veel meer pit en het laag knapte er heel flink van op. Waar met de standaard netsnoeren zeer diep laag af en toe wat boemerig was, was dat met de furutech netsnoeren loeistrak en fraai doortekend.
Jan gaat dus weer shoppen... ;D

Jan, zeer bedankt voor weer een interessante en aangename middag.

Groet,
Henk

Graag gedaan Henk, en nogmaals bedankt voor het ter beschikking stellen van jouw netkabels, het geven van een eerlijke en kritische mening en een gezellige en interessante middag.
Naast de nieuwsgierigheid naar de klankmatige invloeden van de Alpha 3 (die aangewakkerd was na het testen/vergelijken bij Martin!!!) wilde ik ook graag eens een objectieve mening hebben over de weergave van de set, en dan met name de invloed van de Mac mini en de onlangs toegevoegde Ndac.

Ik ben het geheel met je eens dat de klankmatige prestaties van de set enige weken geleden (gebruikmakende van de interne dac van de SN) bij lange na niet aan het niveau kwamen van wat je vandaag hoorde. Wat dat betreft is de aanschaf van de Ndac een goede geweest, hoewel de klankmatige verschillen tussen de inmiddels ex Burson Conductor en de interne dac van de SN ook al mega te noemen waren...
De Ndac is bijna één keer zo duur als de Burson Conductor, en dat prijsverschil is na lang en goed luisteren m.i. ook wel gerechtvaardigd hoewel ik de Burson in verhouding tot zijn nieuwprijs nog steeds een dijk van een dac vind.
De Ndac liet in het begin niet meteen een duidelijk betere of meer imponerende sound dan de Burson horen, maar na langer luisteren valt het gewoon op dat deze wat meer gecontroleerd en fijnzinniger speelt en een weergave laat horen die energiek, puntig, en muzikaal is.

Wat betreft de invloeden van beide Furutech netkabels in de set: daar kan ik net als jou van zeggen dat de verschillen (ten positieve) zeer indrukwekkend waren ! Met de 3TS20 met IeGo 8055,s behaalde ik eerder al verrassend goede resultaten achter de Ndac en de SN t.o.v. de standaard netkabels en ook de voor vele onbekende Lapp variant met IeGo,s waar ik eerder van dacht dat deze het perfect deed....
Met de Alpha 3 aan de SN en de 3TS20 aan de Ndac klonk het zeer goed en zat de set vanmiddag voor mij op een niveau van: ''wat valt er eigenlijk nog te wensen ?''
De Adams lieten een voor mij (h)eerlijke weergave horen met een mooie brede en ruimtelijke stage en een inderdaad loeistrak laag waarbij ik een brede grijns op mijn gezicht niet kon onderdrukken, het was ''impressive'' te noemen voor een liefhebber van een ''full bodied and massive sound''  ;D
De Alpha 3 met IeGo 8055 (koper) gaat dus gegarandeerd plaatsnemen achter de SN en ook heb ik een demo variant van de Alpha 3 aangevraagd om te kijken of deze ook de geconstateerde verschillen met de 3TS20 laat horen achter de Ndac  ;)

Vanmiddag was trouwens voor mij ook een soort van persoonlijke test case m.b.t. wat wijzigingen in de Mac mini set up. De interne ventilator heb ik gisteren verwijderd en het was afwachten of de MM een aantal uren intensief spelen zou behalen zonder warmte issues.
Dit experiment lijkt vooralsnog geslaagd te zijn want ondanks dat de aluminium behuizing wat warmer werd dan voorheen is er niets aan problemen naar voren gekomen.
Morgen (of eigenlijk vandaag) staan er nog wat plannen op het schema om nog wat te experimenteren met de 25 mm. dikke ''baseplate'' en de ''Less is more'' instellingen van Pure Music op de MM.

edit: De upsample optie in Pure Music was m.i. ''de boosdoener''.  Heb na jouw vertrek nog even de zelfde nummers beluisterd en hoorde duidelijk verschil  ;)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Als je Henk uitnodigt krijg je altijd een eerlijk verhaal te horen, iets wat ik zeer prettig vind. Het netsnoer verhaal begint (bijna) saai te worden, overal waar je Alpha 3 achter zet wordt het geluid opeens beter, iets wat ik ook al geconstateerd heb, en zodoende alles aan de alpha 3 heb hangen. De st variant deed het hier thuis wel minder dan de alpha.
Full bodied sound, is iets wat ik ook heb nagestreeft, en net als jou houd ik van een diepe bas die wel natuurlijk moet zijn en strak.

Zodoende heb ik nu een set staan die goed speelt al zal iedereen die hier komt luisteren wel vaak zeggen dat er wel een erg diepe bas is, waarschijnlijk veroorzaakt omdat veel mensen nooit een diepe bas horen op hun set (afgezien dan van subs e.d.)

Ik kan via Ronald nog een sinus generator lenen die het geluid nog aanmerkelijk beter zou maken, zal dat binnenkort eens gaan testen.

Maar je bent goed bezig, zo zouden meer mensen bezig moeten zijn, zou er ook minder "geouwehoer" op dit forum zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Citaat van: frank2 op december  8, 2013, 09:00:27zo zouden meer mensen bezig moeten zijn, zou er ook minder "geouwehoer" op dit forum zijn.
:blink:  Goeiemorgen frank2  :coffee:

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

#7756
Citaat van: frank2 op december  8, 2013, 10:34:32
Goeiemorgen ABZ, lekker aan de koffie?  :coffee:
Zekers  :smile:  Lavazza uit de Italiaanse moka pot.  Het zonnetje schijnt.

Ik heb m'n dac aangesloten met de kabel van de rijstkoker van mijn buurmeisje  :music:
maar 't is dan ook een Chinese dac dus een goeie match  :thumbs-up:  Leuk meisje ook.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op december  8, 2013, 01:54:38

Morgen (of eigenlijk vandaag) staan er nog wat plannen op het schema om nog wat te experimenteren met de 25 mm. dikke ''baseplate'' en de ''Less is more'' instellingen van Pure Music op de MM.

edit: De upsample optie in Pure Music was m.i. ''de boosdoener''.  Heb na jouw vertrek nog even de zelfde nummers beluisterd en hoorde duidelijk verschil  ;)

Dat was een vreemd fenomeen. Ik merkte na een flinke tijd kritisch luisteren op dat er werkelijk geen spoortje aan scherpte te bekennen was. Het was nog niet uitgesproken of het geluidsbeeld vervanderde compleet naar schril, kaal en veel scherpte in bijvoorbeeld damesstemmen waar ik dit nooit eerder had gehoord.  :wacko:
Gelukkig kwam je er al snel achter dat de optie upsampling was aangevinkt in PureMusic. Ik ben bang dat als je net gestart bent met het gebruik van dit programma, het je heel wat tijd zou kosten om te ontdekken wat de oorzaak van die scherpte zou kunnen zijn.
Ondanks dit incidentje heeft jouw uitleg bij de werking en zeker ook de muziekale prestaties van PM+MM+voedingen en accessoires me overtuigd dat ik me verder ga verdiepen in de mogelijkheden. Of dat zelfs zo ver gaat dat itunes in huis komt is de vraag. Misschien net een stap te ver voor een ouwe msdos/windows knar. Toch ga ik zoeken of er goede mogelijkheden zijn om op een MM een programma als PM of Jplay te draaien waarbij de structuur van mijn muziekdatabase - met of zonder iTunes - behouden blijft.

Gr
Henk

AbZ

Je kunt toch ook windhoos draaien op een Mac?  of dual OS.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december  8, 2013, 11:23:54
Je kunt toch ook windhoos draaien op een Mac?  of dual OS.

dat is inderdaad één van de opties waarvan ik wil weten of dat ook op een MacMini kan.

Eddye

Citaat van: Onder013 op december  8, 2013, 11:34:15
dat is inderdaad één van de opties waarvan ik wil weten of dat ook op een MacMini kan.
Ja, dat kan middels Bootcamp.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2


twani

Nou geen paniek hoor, ik ben er nog :pompom: eerlijk gezegd heb ik nog helemaal niets gedaan met het tweaken van de MM. Vandaag gaat Pure Music erop, meteen de Upsampling functie uitzetten lees ik net :tongue2:

Vooral tevreden ben ik deze eerste week MM met de stabiliteit van het systeem tov Windows.

De spotify remote App "Remoteless" werkt eindelijk feilloos, een zucht van verlichting voor een computerdummy als ik ben
Verder klinkt het eigenlijk al heerlijk, zodanig zelfs dat ik nog niet de acute behoefte heb voelen opkomen om iets te veranderen :o
Ga ik wel doen vandaag :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op december  8, 2013, 11:18:04
Dat was een vreemd fenomeen. Ik merkte na een flinke tijd kritisch luisteren op dat er werkelijk geen spoortje aan scherpte te bekennen was. Het was nog niet uitgesproken of het geluidsbeeld vervanderde compleet naar schril, kaal en veel scherpte in bijvoorbeeld damesstemmen waar ik dit nooit eerder had gehoord.  :wacko:
Gelukkig kwam je er al snel achter dat de optie upsampling was aangevinkt in PureMusic. Ik ben bang dat als je net gestart bent met het gebruik van dit programma, het je heel wat tijd zou kosten om te ontdekken wat de oorzaak van die scherpte zou kunnen zijn.
Ondanks dit incidentje heeft jouw uitleg bij de werking en zeker ook de muziekale prestaties van PM+MM+voedingen en accessoires me overtuigd dat ik me verder ga verdiepen in de mogelijkheden. Of dat zelfs zo ver gaat dat itunes in huis komt is de vraag. Misschien net een stap te ver voor een ouwe msdos/windows knar. Toch ga ik zoeken of er goede mogelijkheden zijn om op een MM een programma als PM of Jplay te draaien waarbij de structuur van mijn muziekdatabase - met of zonder iTunes - behouden blijft.

Gr
Henk

Dat was het zeker  ;D
Zoals al aangegeven heb ik gisteren avond nog wat geëxperimenteerd met de upsample instellingen in Pure Music en dat gaf de nodige hoorbare verschillen.
Vandaag voor het eerst bezig geweest met de ''Less is more'' instelling en dat leverde ook een heerlijke weergave op  ;)
Met deze instelling realiseer je de meest ''pure, to the sourch'' instelling als ik Pure Music mag geloven.
Nadeel is alleen dat je niet meer de Remote app kan gebruiken en dat is voor mij toch een gemis...

Maar Henk, leuk te horen dat je je verder gaat verdiepen in het MM verhaal  :thumbs-up:
Zoals ik je liet zien gisteren werkt Pure Music als een geheel afzonderlijke mediaplayer die iTunes enkel en alleen nog benut als mediabibliotheek.
Als ik jou was zou ik (als je besluit een MM aan te schaffen) het eerst een kans geven met Pure Music en iTunes en kan je wanneer het echt niet bevalt de bootcamp uitvoeren  ;)

Ik zat net nog wat te google-en en kwam deze review van Pure Music tegen:
http://thehbproject.com/nl/testen/98/0/Channel-D-Pure-Music-player-voor-Mac

Zo, en nu ga ik naar de zaak bij ons om weer verder te gaan met de 2e experimentele alu 25 mm. ''baseplate''  :pompom:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december  8, 2013, 12:37:05
Nou geen paniek hoor, ik ben er nog :pompom: eerlijk gezegd heb ik nog helemaal niets gedaan met het tweaken van de MM. Vandaag gaat Pure Music erop, meteen de Upsampling functie uitzetten lees ik net :tongue2:

Vooral tevreden ben ik deze eerste week MM met de stabiliteit van het systeem tov Windows.

De spotify remote App "Remoteless" werkt eindelijk feilloos, een zucht van verlichting voor een computerdummy als ik ben
Verder klinkt het eigenlijk al heerlijk, zodanig zelfs dat ik nog niet de acute behoefte heb voelen opkomen om iets te veranderen :o
Ga ik wel doen vandaag :pompom:

Jij gaat nog een stuk blijer worden als Pure Music straks speelt op die MM  :music:
''Reviews'' en foto,s zijn altijd welkom, zoals je weet  :tounge:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op december  8, 2013, 14:06:44


Zo, en nu ga ik naar de zaak bij ons om weer verder te gaan met de 2e experimentele alu 25 mm. ''baseplate''  :pompom:

denk nog eens aan het sandwich principe Jan. Lood zou een prima materiaal zijn

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op december  8, 2013, 14:12:42
denk nog eens aan het sandwich principe Jan. Lood zou een prima materiaal zijn

Die optie neem ik ook mee in de evt. mogelijkheden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Die Henk heeft het maar druk gehad met Jan en mij dit weekend...
mainly British stuff

lynch1979

#7768
Citaat van: Martin!!! op december  8, 2013, 19:39:30
Die Henk heeft het maar druk gehad met Jan en mij dit weekend...

Vindt Henk alleen maar leuk  ;)

twani


YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op december  8, 2013, 19:39:30
Die Henk heeft het maar druk gehad met Jan en mij dit weekend...

En dan te weten dat hier ook nog een actief 7-jarig mannetje rond liep tijdens Henk zijn bezoek.... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op december  8, 2013, 20:16:18
En dan te weten dat hier ook nog een actief 7-jarig mannetje rond liep tijdens Henk zijn bezoek.... ;D
Jammer dat er geen tijd meer was om samen met dat manneke met zijn lego te spelen ;D

Ook vanmiddag had ik een luistersessie. Het was bij ene Onder013 met als doel argumenten op een rijtje te zetten om wel of niet serieus aan de gang te gaan met een MM als streamer......

Het is er niet gemakkelijker op geworden. Mijn vaste testsetje afluisterend bedacht ik hoe tevreden ik ben met de sound en hoe lastig het is om een vergelijk te maken met de sound van de sessie bij Jan. Het verandervirus heeft een flinke optater gekregen en nog één toen ik een tussendoor een plaatje draaide. :wacko:

Gr
Henk

twani

Citaat van: Onder013 op december  8, 2013, 21:12:24
Jammer dat er geen tijd meer was om samen met dat manneke met zijn lego te spelen ;D

Ook vanmiddag had ik een luistersessie. Het was bij ene Onder013 met als doel argumenten op een rijtje te zetten om wel of niet serieus aan de gang te gaan met een MM als streamer......

Het is er niet gemakkelijker op geworden. Mijn vaste testsetje afluisterend bedacht ik hoe tevreden ik ben met de sound en hoe lastig het is om een vergelijk te maken met de sound van de sessie bij Jan. Het verandervirus heeft een flinke optater gekregen en nog één toen ik een tussendoor een plaatje draaide. :wacko:

Gr
Henk
En bij twijfel niet inhalen Henk ;)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op december  8, 2013, 21:12:24
Jammer dat er geen tijd meer was om samen met dat manneke met zijn lego te spelen ;D

Ook vanmiddag had ik een luistersessie. Het was bij ene Onder013 met als doel argumenten op een rijtje te zetten om wel of niet serieus aan de gang te gaan met een MM als streamer......

Het is er niet gemakkelijker op geworden. Mijn vaste testsetje afluisterend bedacht ik hoe tevreden ik ben met de sound en hoe lastig het is om een vergelijk te maken met de sound van de sessie bij Jan. Het verandervirus heeft een flinke optater gekregen en nog één toen ik een tussendoor een plaatje draaide. :wacko:

Gr
Henk

Het gaat er om dat jij tevreden ben met de sound zoals die bij jou thuis is Henk  ;) (zoals ik gisterenmiddag volkomen tevreden was  ;D)
Het is ook niet makkelijk, zoniet onmogelijk om een één op één vergelijk te maken tussen jouw set en mijn set, daarvoor zijn er teveel ''variabelen''.

Als je een keer het vergelijk wilt maken tussen jouw Touch en mijn Mac mini dan moet je het maar zeggen, kunnen we zeker regelen.
Ik zit de laatste tijd toch erg veel in jouw woonplaats en het is voor mij een kleine moeite om de MM, Teradak LPS, en M2Tech Hiface Evo mee te nemen naar je  ;)

''Knopen'' we gewoon de Metrum achter de MM en de Hiface Evo via een goede USB kabel en jouw Wireworld Starlight.
QNap nas (met iTunes server) er aan en spelen.... :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december  8, 2013, 21:59:08
En bij twijfel niet inhalen Henk ;)

Vanmiddag was ik één druk op de knop verwijderd van de koop van een MM.  ;D

Goed advies Theo.