A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Onder013 op november 24, 2013, 12:06:28
Ik wist niet of je de naam van een concurrent mag noemen ;D Er was bovendien 'bezoek' in het topic. 8)
Hier mag (vrijwel) alles Henk :)

Deleted Member 2


twani

Bovendien is dat kleine "groen foefeltje" links in mijn profiel wég. Ik mag dus weer gewoon praten want word niet meer extra in de gaten gehouden ;D

YamahaRXV

#7603
Citaat van: Jumping Jack op november 24, 2013, 09:09:54
Gefeliciteerd met je aankoop Jan! Zo'n zwarte dac staat toch veel mooier dan die zilverkleurige Burson  ;D.

Het naim-voeding verhaal is welbekend: zeker een toevoeging (een XPS-dr op een NDX bv is verbluffend), maar de prijs is buiten proportie.

Ik ben zeer tevreden over de Teddy Pardo XPS. Ik heb hem trouwens gekocht via iemand op audiomarkt.de die eigenlijk een N-dac aanbood met de vermelding dat bij interesse ook een voeding kon meegeleverd worden... Waarop ik hem heb gevraagd of ie ook de voeding apart wou verkopen. Ik heb er 800 voor betaald, verzending uit Duitsland inbegrepen. De XPS had ie nieuw gekocht in 2010 en is in onberispelijke staat.

Dank je Nick  ;) 

Ik heb het gisteren met Herman (je landgenoot  ;)) hier ook nog een tijdje uitgebreid over gehad. Hij heeft een paar keer de intentie gehad om de ook de dure Naim XPS aan te schaffen bij Sammy, maar realiseerde zich toch telkens weer dat het exorbitante bedrag voor een Naim XPS voeding nergens meer over gaat  :crazy:  Daarom heeft hij als zeer goed en veel goedkoper alternatief de Teddy Pardo XPS rechtstreeks aangeschaft, maar kreeg helaas nog met een tax naheffing te maken... ;D

Zijn argumenten om uiteindelijk toch een Devialet 170 aan te schaffen waren de volgende:

* Een goed klinkend ''all in one'' ?? concept waarbij je bij aanschaf weet dat het niet nog beter kan d.m.v. voedingsupgrades etc. (geeft veel onrust volgens hem, waar ik het overigens wel mee eens kan zijn...)
* Minder componenten/kastjes en daardoor een meer tevreden echtgenote, dus ook meer rust  8)
* Volgens Herman klinkt de Devialet met klassieke muziek beduidend beter dan de Naim set, laatstgenoemde zou volgens hem niet geschikt zijn om klassieke muziek weer te geven zoals het hoort...
* Na aanschaf van een Naim Supernait 1 zo,n 8 maanden geleden verscheen er ''ineens'' een Supernait 2 en hier was hij niet op geattendeerd, dus een beetje een zure smaak aan overgehouden en een afknapper qua gevoelens betreffende het merk Naim.

Zijn Devialet speelt nu i.c.m. een dedicated streaming pc en de Naim Ovator 600,s die volgens eigen zeggen een meer uitgebalanceerde en minder ''bombastische'' klank laten horen dan i.c.m. de Naim set up  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op november 24, 2013, 12:06:28
Ik wist niet of je de naam van een concurrent mag noemen ;D Er was bovendien 'bezoek' in het topic. 8)

Ik ken je niet anders als ''scherp'' Henk en had eerlijk gezegd ook al sterk het gevoel dat je de naam bewust had veranderd  ;)
(vandaar mijn daarop volgende reply mét smiley  ;D)

Ach, de posts zijn nog niet weg gecensureerd dus het valt allemaal mee, toch...?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 24, 2013, 12:30:46
Bovendien is dat kleine "groen foefeltje" links in mijn profiel wég. Ik mag dus weer gewoon praten want word niet meer extra in de gaten gehouden ;D

Dat is wat ook nog door mijn hoofd speelde, maar ik dacht dat Jan een groen oormerk had ;D

YamahaRXV

#7606
Naim dac nu met Furutech 3TS20 en IeGo 8055,s ''in his butt''.......wauw  :wub:

Wie kent overigens dit merk interlink ?
Schijnt in Naim kringen bekend te staan als een betere en prijstechnisch goedkopere interlink dan de Naim Highline van € 840,00... :angel:

AR Lunar Din-Din



Nog een wat minder ''schimmig'' plaatje voor Theo  ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Incl. Flight Case ;D. Hij ziet er in ieder geval eerder functioneel dan "bling bling" uit, een goed teken dunkt me.....

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november 24, 2013, 13:12:13
Incl. Flight Case ;D. Hij ziet er in ieder geval eerder functioneel dan "bling bling" uit, een goed teken dunkt me.....
Geinig. Dat is een omgekeerd vooroordeel dus. Minder "bling bling", dus beter? Ik ben er ook gevoelig voor, dus no offence. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2013, 13:14:23
Geinig. Dat is een omgekeerd vooroordeel dus. Minder "bling bling", dus beter? Ik ben er ook gevoelig voor, dus no offence. ;)
Ik riep "een goed teken", niet "beter" ;).  Overigens heb ik meer vertrouwen in de oprechte intenties van een fabrikant als deze z'n aandacht op de inhoud pleegt te richten.

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 24, 2013, 13:18:37
Ik riep "een goed teken", niet "beter" ;).  Overigens heb ik meer vertrouwen in de oprechte intenties van een fabrikant als deze z'n aandacht op de inhoud pleegt te richten.

Website van de fabrikant: http://www.ar-sound.com/Lunar_DIN.html

Volgens de ex. eigenaar van de Ndac verslaat hij de Naim Highline (uiteraard) op prijsniveau, maar ook klankmatig... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: twani op november 24, 2013, 08:58:29
Als je de afschrijving meerekent denk ik dat Naim (de idiote voedingen daargelaten) helemaal niet duur is, integendeel.
Als je minder afschrijft dan is dat omdat je het geld gewoon in 1x weggooit.  Daarna gaat het minder hard. 
Een merk dat dit imho wel goed doet is Bryston.  Je betaalt daar 3x zoveel als eigenlijk nodig is...
maar dan krijg je ook 20 jaar garantie.  Er zit dus een soort van verzekeringspremie in de nieuwprijs.

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2013, 12:31:05
Dank je Nick  ;) 

Zijn Devialet speelt nu i.c.m. een dedicated streaming pc en de Naim Ovator 600,s die volgens eigen zeggen een meer uitgebalanceerde en minder ''bombastische'' klank laten horen dan i.c.m. de Naim set up  :angel:

Saai dus :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: AbZ op november 24, 2013, 13:43:10
Als je minder afschrijft dan is dat omdat je het geld gewoon in 1x weggooit.  Daarna gaat het minder hard. 
Een merk dat dit imho wel goed doet is Bryston.  Je betaalt daar 3x zoveel als eigenlijk nodig is...
maar dan krijg je ook 20 jaar garantie.  Er zit dus een soort van verzekeringspremie in de nieuwprijs.
Héé, daar ben ik je even kwijt Abel :blink:  als je maar weer genoeg terugvangt is de uiteindelijke investering toch veel lager ?

twani


AbZ

#7615
Citaat van: twani op november 24, 2013, 14:00:22
Héé, daar ben ik je even kwijt Abel :blink:  als je maar weer genoeg terugvangt is de uiteindelijke investering toch veel lager ?
Als 20% kwijt bent van 10000 euri... dan ben je meer kwijt dan 40% van 3000 euri.
Wat is hier een lagere investering?  Wat is minder afschrijven?  Vertel  :coffee:

Mensen bedenken echt de gekste dingen om hun onzinnige aankopen recht te praten  :D

twani

Citaat van: AbZ op november 24, 2013, 14:07:59
Als 20% kwijt bent van 10000 euri... dan ben je meer kwijt dan 40% van 3000 euri.
Wat is hier een lagere investering?  Wat is minder afschrijven?  Vertel  :coffee:

Mensen bedenken echt de gekste dingen om hun onzinnige aankopen recht te praten  :D
Ah so.....je hebt er voor het gemak getallen aanhangen :)

AbZ

Citaat van: twani op november 24, 2013, 14:41:37
Ah so.....je hebt er voor het gemak getallen aanhangen :)
Tja dat is meestal wel het geval als je geld uitgeeft...

twani

#7618
Ik heb eigenlijk best weinig uitgegeven aan audio dit jaar, zo ik me nu bedenk :angel:

Alleen de componentjes voor de diy dac van Doede. Dat was de wereld niet.

Ik zou het gewoon ook even niet weten.....

twani

Wel vanmiddag een RVS Bastuck uitlaat voor mijn Z4 besteld, geld komt dus wel degelijk op :threadclosed:


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#7622
"Keivet". Heb nog getwijfeld over een Akrapovic..........  Ik heb echter goede ervaringen met de Bastuck. Ik heb destijds een 3.0 256pk in mijn 325ti compact gelepeld waarop deze was gemonteerd.

Op die auto had ik liever ruitenwissers op de zijramen gehad :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 24, 2013, 15:45:18
Op die auto had ik liever ruitenwissers op de zijramen gehad :D

Hmm, hoef mij niet lang af te vragen waarom.... :angel: :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Nu we het toch even over gave, niet audio gerelateerde dingen hebben.... :angel:

Een plaatje van vele uren bloed,zweet en tranen, maar het resultaat is er uiteindelijk ook naar denk ik zo.
De ''trots'' van ons bedrijf  :worship:

Vakmanschap is meesterschap zullen we maar zeggen  8)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8