A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Onder013 op augustus 13, 2013, 22:32:47
Als je het identiek wilt krijgen, maak je toch 4 zijkanten van dezelfde houtsoort met dezelfde afwerking.

Na het solderen kan je mooi de volgende handvaardigheid op doen.

Gr
Henk
Dat is ook nog een idee. En de originele plankjes gewoon bewaren igv wederverkoop.
Dat zal overigens slechts igv de aanschaf van een Leben CS600 zijn, iets anders zou ik niet weten en ook niet willen.

Enfin, niet aan de orde ;)

twani

Citaat van: eddy135 op augustus 13, 2013, 22:39:25
Precies, en als je de tekening laat doorlopen, kunnen ze mooi op elkaar staan... :)
Dat is ook een goede suggestie. Binnenkort de Adam fijnhouthandel maar eens met een bezoek vereren ;)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op augustus 13, 2013, 22:32:47
Als je het identiek wilt krijgen, maak je toch 4 zijkanten van dezelfde houtsoort met dezelfde afwerking.

Na het solderen kan je mooi de volgende handvaardigheid op doen.

Gr
Henk

Maar dan nog de frontplaat van de dac behuizing hetzelfde krijgen als die van de Leben CS 300.....  ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Tja........................................................ :nopompom:   Ik denk dat ik bij ons schadeherstelbedrijf de colouranalyser op het front van de Leben laat zetten. Eens kijken wat dat brengt. Óók voor de groene bies ;)

YamahaRXV

#6279


Als ik zo eens kijk naar het front met daar op de groene stroken dan heb ik sterk het idee dat het groen geanodiseerd is op de frontplaat.
Als je goed kijk zie je de structuur van de geborstelde frontplaat goed door de groene stroken komen.

Is het geen idee om de frontplaat van messing te maken i.p.v. aluminium ? Ik denk als je de frontplaat van messing maakt en deze fijn borstelt/laat borstelen en later (nadat je de groene stroken netjes heb afgeplakt en gespoten) voorziet van een mooie dunne blanke laklaag je een heel eind in de richting zit qua kleur  ;)

Aluminium is te blank, koper te rood en messing zou wel eens aardig kunnen matchen qua kleur...

Deze firma is tot veel (mooie) dingen in staat.  Helaas niet helemaal in de buurt van Zandvoort, maar wel 10 minuutjes rijden van mijn woonplaats  ;)
http://www.cutcompany.nl/consument.php?stap=2&mat=27


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eddy135

Anodiseren van alluminium kan in bijna iedere tint... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Arno P

Mij ontgaat het nut om een look-a-like van een commercieel apparaat te maken...
Ik zou misschien wel de stijl nemen maar met een eigen uitvoering.

Het materiaal lijkt inderdaad in 2 kleuren geanodiseerd/ge-eloxeerd. OF....basismateriaal heeft de goudkleur en het geborstelde en de opdruk is er met zeefdruk op gezet (commercieel rendabeler proces lijkt mij)

Bij Marshall gitaarversterkers gebruiken ze ook zoiets dergelijks. Stalen chassis en een reepje geborsteld Al/Staal..

EN ook los te krigen:

http://www.banzaimusic.com/Marshall-JCM-900-lead-plate.html

YamahaRXV

Citaat van: Arno P op augustus 14, 2013, 08:16:55
Het materiaal lijkt inderdaad in 2 kleuren geanodiseerd/ge-eloxeerd. OF....basismateriaal heeft de goudkleur en het geborstelde en de opdruk is er met zeefdruk op gezet (commercieel rendabeler proces lijkt mij)

Jouw laatste suggestie lijkt mij het meest voor de hand liggende en om het voor twani allemaal nog een beetje bewerkbaar te houden lijkt mij een basismateriaal met een goudkleur (zoals messing) het mooiste/makkelijkste om hier vanuit te gaan werken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 14, 2013, 09:48:08
Jouw laatste suggestie lijkt mij het meest voor de hand liggende en om het voor twani allemaal nog een beetje bewerkbaar te houden lijkt mij een basismateriaal met een goudkleur (zoals messing) het mooiste/makkelijkste om hier vanuit te gaan werken  ;)
Jij begrijpt de essentie, het gaat hier tenslotte om metaal hé Jan :D


raindog

Misschien is het makkelijker om de CS600 als voorbeeld te nemen. Daar staat het plaatwerk namelijk tegen een groene ondergrond. Op deze manier hoef je het plaatwerk niet te behandelen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Ook handig igv toekomstige upgrade naar dit exemplaar ;). Waarvan ik overigens wel zal zorgen dat deze bij een buitenlandse importeur wégkomt. Gewoon uit principe omdat de Nederlandse importeur "Hifine" gewoon helemaal GEEN antwoord geeft op mijn keurig ingevulde contactformulier.
Hoe laag is dat :nopompom:.... Ben benieuwd wat er gebeurd was als ik hetzelfde formulier gebruikt had om een nieuwe CS600 te bestellen......




evilniek

Beter beeld & geluid (bvb) doet ook Leben, tis maar een idee. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

twani

Citaat van: evilniek op augustus 14, 2013, 21:06:26
Beter beeld & geluid (bvb) doet ook Leben, tis maar een idee. :)
Weet ik, ben ze zelfs nog wat verschuldigd nadat ik in een overenthousiaste bui iets bij ze besteld en weer afbestelde. Ik stuitte slechts op coulance en begrip en dat betaald zich vroeg of laat weer uit voor Bjorn en Garmt ;)

Zelfs mijn voorstel om annuleringskosten te betalen werd geweigerd..... Ik vergeet zoiets niet.


twani

Met een "geelachtige" teint die nogal op het front van de Leben lijkt..

YamahaRXV

#6292
Citaat van: twani op augustus 14, 2013, 20:06:42
Fosforbrons? :o. WTF......



http://www.conrad.nl/ce/nl/product/220659/Fosforbronzen-blikplaat-200x150x05mm;jsessionid=1A4E4AE040439CCB78F6DD18D2730376.ASTPCEN26

Koper met tin legering, Euronorm (EN) 12163  ;D

Overigens bekend om zijn NIET goede verspaanbaarheid... :(  Knippen onder een goede zware snij/knipbank gaat overigens wel
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

@ oa. Hifi Addict: Voor mijn DAC heb ik nu 2 voedingen gebouwd die ik beiden middels een stelschroefje op de juiste voltage heb gezet. 1 op 5volt en 1 op 12 volt.

Kan ik 2 kleine digitale voltmetertjes in het front van mijn DAC plaatsen die op permanente basis de uitgangsspanning weergeven?  Voor ieder voeding 1 dus.

Ik denk  daarbij aan zoiets als op de foto.

Aan welke specs moet die voldoen? En moet daar nog iets tussen geplaatst of kan ik die gewoon méé aansluiten aan de uitgangen van de voedingen?

eddy135

Citaat van: twani op augustus 14, 2013, 22:18:43
@ oa. Hifi Addict: Voor mijn DAC heb ik nu 2 voedingen gebouwd die ik beiden middels een stelschroefje op de juiste voltage heb gezet. 1 op 5volt en 1 op 12 volt.

Kan ik 2 kleine digitale voltmetertjes in het front van mijn DAC plaatsen die op permanente basis de uitgangsspanning weergeven?  Voor ieder voeding 1 dus.

Aan welke specs moet die voldoen? En moet daar nog iets tussen geplaatst of kan ik die gewoon méé aansluiten aan de uitgangen van de voedingen?

Bij de 'betere' componenten kun je vaak de display uitschakelen, juist omdat die de geluidskwaliteit zouden beinvloeden... ;)

Maak je dan daar ook een schakelaartje voor?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 14, 2013, 22:13:17
Ik wist dat jij het wist :P

;D  Als we dan toch bezig zijn.... :pompom:  Ik weet dat jij een man ben van de techniek Theo, dus bij deze:


Deze koper-tin legering heeft een homogene a-structuur die gekenmerkt wordt door een uitstekende koudvervormbaarheid en een grote versteviging, maar ook door een slechte verspaanbaarheid. De sterkte van deze kwaliteit kan, evenals bij andere fosforbrons- kwaliteiten, alleen verhoogd worden door kouddeformatie en de daarmee gepaard gaande versteviging. Uiteraard zal door een dergelijke bewerking de vervormbaarheid afnemen.
Door de grote versteviging zal bij kouddeformatie zoals trekken van draad en walsen van band, met name de rekgrens aanzienlijk stijgen. Deze eigenschap, samen met de relatief lage elasticiteitsmodulus, maakt dat fosforbronskwaliteiten als CuSn6 in veel toepassingen als verenmateriaal worden gebruikt.
De lasbaarheid van fosforbrons -dus ook van de legering CuSn6- is matig, met name door de gevoeligheid voor warmscheuren. Wordt deze kwaliteit in de verstevigde toestand gelast, dan moet tevens rekening gehouden worden met een daling van de sterkte in de warmtebeïnvloede zone. De meest toegepaste lasprocessen zijn het MIG en TIG lassen. Het elektrodelassen wordt slechts sporadisch toegepast.


Lasbaarheid: matig; gevoelig voor warmscheuren, dalende sterkte van de verstevigde conditie.

Warmtebehandelingen: spanningsarmgloeien 225 °C  / zachtgloeien 450 °C



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Citaat van: Arno P op augustus 14, 2013, 08:16:55
Mij ontgaat het nut om een look-a-like van een commercieel apparaat te maken...
Ik zou misschien wel de stijl nemen maar met een eigen uitvoering.

+1

Namaak is vrijwel nooit perfect (zeker niet met de beperkte middelen van de gemiddelde consument) en daarmee IMHO vaak juist erg lelijk en goedkoop lijkend.

twani

Citaat van: eddy135 op augustus 14, 2013, 22:34:42
Bij de 'betere' componenten kun je vaak de display uitschakelen, juist omdat die de geluidskwaliteit zouden beinvloeden... ;)

Maak je dan daar ook een schakelaartje voor?
Uhh, kan ik daar ook antwoord op krijgen Hifi Addict? :P

Hifi Addict

Citaat van: twani op augustus 14, 2013, 23:06:44
Uhh, kan ik daar ook antwoord op krijgen Hifi Addict? :P

Haha, sja ik denk eigenlijk dat die displays niet echt bij het "leben" uiterlijk horen? Dan zou je eigenlijk eerder analoge vu achtige metertjes moeten nemen? Of het een hoorbaar negatieve invloed heeft, sja je zou denken dat het weinig moet uitmaken MAAR...  ;D