A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

twani


frank2

Mooie tv, jammer van die blokkendozen aan de zijkant  ;D ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op mei 26, 2013, 11:31:08
Mooie tv, jammer van die blokkendozen aan de zijkant  ;D ;D ;D

Wat moet je nog met een TV als je al blokkendozen hebt? ;D


Martin!!!

Vannacht uit mijn letterbox gehaald, vrijdag aangevraagd en dus zaterdag al bezorgd.

De paarse bovenaan is het formaat van mijn aanstaande utp-kabel projectje! Tsja nu alleen nog een kleurtje kiezen..........

De samples:
mainly British stuff

twani

Citaat van: Onder013 op mei 26, 2013, 21:17:53
Wat moet je nog met een TV als je al blokkendozen hebt? ;D
Sec voor de andere gezinsleden ;D

Deleted Member 2


YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 26, 2013, 21:21:16
Vannacht uit mijn letterbox gehaald, vrijdag aangevraagd en dus zaterdag al bezorgd.

De paarse bovenaan is het formaat van mijn aanstaande utp-kabel projectje! Tsja nu alleen nog een kleurtje kiezen..........

De samples:

Netjes hoor, en snel geregeld zeg  ;)  De bovenste kabelsleeve (de kleinste diameter) wat heeft die voor nominale maat Martin ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 26, 2013, 08:37:09
Jan, omdat de resultaten best indrukwekkend zijn (de SU wordt immers "getopt" als streamer) is het misschien een idee om even een lijstje te maken met de mods die je nu hebt verricht, een soort samenvatting (how to by J.F.) tot nog toe...

Uiteraard volg ik je nauwgezet (het is tenslotte ons eigen topic :P) maar zelfs ík heb moeite om ze allemaal nog uit elkaar te houden, jij gaat namelijk zó snel :worship: :D

Er is denk ik onder de lezers/geïnteresseerden wel behoefte aan zo'n overzichtje, temeer ook nu anderen bij jou hebben geluisterd en de MM inderdaad, als zijnde béter dan de SU, hebben gekwalificeerd ;)

Komt goed  ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op mei 26, 2013, 22:45:52
Netjes hoor, en snel geregeld zeg  ;)  De bovenste kabelsleeve (de kleinste diameter) wat heeft die voor nominale maat Martin ?

Flexo Pet 1/4" (6,4mm)
 

• Nominale maat 6,4mm

• Expansie bereik min. 3,2mm

• Expansie bereik max. 11,1mm

• Beschikbaar in 25 kleuren

• Economisch en eenvoudig te installeren

• Knip en slijtvast

• Rekt uit tot 150%

• Halogeen vrij

• Weerstaat benzine, motor chemicaliën en schoonmaakmiddelen

• FAR 25 goedkeuring

• FMVSS 302 goedkeuring

Prijs per meter
 
0,60EUR


http://www.techflex.nl/flexo-pet-14-64mm-p-187.html
mainly British stuff

Martin!!!

@Jan, hoe is jouw dag met mijn naamgenoot verlopen?

:popcorn:
mainly British stuff

twani


YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 26, 2013, 22:55:35
Flexo Pet 1/4" (6,4mm)
 

• Nominale maat 6,4mm

• Expansie bereik min. 3,2mm

• Expansie bereik max. 11,1mm

• Beschikbaar in 25 kleuren

• Economisch en eenvoudig te installeren

• Knip en slijtvast

• Rekt uit tot 150%

• Halogeen vrij

• Weerstaat benzine, motor chemicaliën en schoonmaakmiddelen

• FAR 25 goedkeuring

• FMVSS 302 goedkeuring

Prijs per meter
 
0,60EUR


http://www.techflex.nl/flexo-pet-14-64mm-p-187.html

Thanks voor de info  :clapping:
Voor de Belden kabel inderdaad een mooie diameter. Ik vind het nooit mooi als de kabelsleeve te ver uitgetrokken wordt; zie je vaak de kleur van de kabelmantel doorschijnen, vooral als er een groot kleurcontrast is tussen sleeve en mantel  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Daar waar een Sunday Morning is is óók een Sunday Evening :inlove:

Martin!!!

mainly British stuff

YamahaRXV

#5414
Citaat van: Martin!!! op mei 26, 2013, 22:56:24
@Jan, hoe is jouw dag met mijn naamgenoot verlopen?

:popcorn:

Het was een zeer interessante dag die voorbij vloog en waarbij (door tijdgebrek) helaas nog niet alles aan bod is gekomen qua test/vergelijk.
Eens te meer kwam weer duidelijk naar voren wat een impact netkabels maar ook USB kabels kunnen hebben op het tonale klankbeeld, om nog niet te spreken over het verschil tussen USB-S/Pdiff converters  :o
We hebben hier verschillen naar voren horen komen die toch redelijk groot zijn en buiten het verwachtingspatroon lagen...

Martin zijn Mac mini (2010 versie met oudere OS en iTunes) klonk ook zeer goed en is softwarematig erg goed opgezet.
De combinatie van Pure Music software en een totaal ''tot op het bot geripte'' OS variant werpt klankmatig zeker zijn vruchten af.

De grootste impact op de klankmatige performance was zeker de M2Tech Evolution USB converter met Teradak lineaire voeding die (zoals door mij al verwacht) de MF V-Link 192 met BOTW voeding voorbij streeft op het gebied van ruimtelijkheid, diepte in het beeld, en een beduidend grotere en bredere soundstage.
De V-Link 192 klinkt zeker goed, maar als je beiden klem na elkaar beluisterd merk je dat de V-Link 192 toch echt wel tekort komt en voornamelijk ''vlakker'', killer en minder muzikaal klinkt.
Verder had Martin nog een PinkFaun USB kabel bij hem die m.i. qua afwerking een wat hoger ''knutselgehalte'' had, maar erg goed klonk (zeker i.c.m. de Evolution)
De NuForce USB kabel presteerde t.o.v. de 6x duurdere PinkFaun zeker niet slecht, en liet een wat minder warme, maar meer analytische weergave horen.

Na de nodige tijdrovende kabelwisselingen hadden we de set m.i. zo goed klinkend dat ik zelfs bij de kritische en met een goed gehoor gezegende Martin een aardig enthousiasme op zijn gezicht kon aflezen  8)
Het inmiddels aardig toegenomen volume was daar volgens mij wel bewijs van... (de buren hebben zeker wel geweten dat er een HT forumlid op visite was  :D)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Dat wordt dan nog even door tweaken Jan......  :headbanging:

Het is en blijft een mooi project waar je mee bezig bent!  :worship:
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 27, 2013, 00:09:12
Dat wordt dan nog even door tweaken Jan......  :headbanging:

Het is en blijft een mooi project waar je mee bezig bent!  :worship:

Yep, ik wil nog een M2Tech Evolution USB converter (met separate lineaire voeding) of een Stello U3 ... :angel:
De Chord Indigo staat ook nog op het lijstje als allerlaatste upgrade voor de MM.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

Wat een klein wereldje kan het toch zijn ;D

Theo, de hierboven besproken mac mini met evo was mijn opvolgende streaming solution op de majik ds die jij toen van mij hebt overgenomen, wat grappig om die dan in jouw topic tegen te komen  ;D

@YAMAHARXV, kon de geripte mac mini zelf nog meekomen met jouw mac mini met lineaire powersupply? Mijns inziens moet dat toch ongeveer de grootste upgrade zijn die je kunt doen  8)

YamahaRXV

@Hifi Addict   Ik ben Theo dan wel niet, maar als ik het goed begrijp heb je dus na de aan Theo verkochte Linn Majik DS (naderhand met bliksemschade  :D) de Mac mini met M2Tech Hiface Evolution en Teradak voeding gekocht. (en later weer aan Martin_2703 verkocht ?)   :crazy: :angel:   :D

De geripte (jouw ex. 2010 Mac mini ??) klonk zeker erg goed  ;)  Jammergenoeg is de meeste van de beschikbare tijd besteed aan het testen en vergelijken met die MM en hebben we als laatste nog even mijn MM aangesloten met de Hiface Evo en Martin zijn USB en dig. interlink.
De lineaire voeding laat zeker hoorbare verbeteringen horen, maar moet naar mijn gevoel nog een tijdje ''inbranden'' voordat deze de optimale performance geeft. (de fabrikant had mij al verteld dat ik minimaal de eerste 48 speeluren niet het maximale kon verwachten).
De klankmatige verschillen tussen MF V_Link 192 en de Hiface Evo zijn erg groot en hebben m.i. meer impact op het klankbeeld dan de lineaire voeding. (tot nu toe dan)
De Hiface Evo is beduidend muzikaler en weet een grootser beeld weer te geven dan de V-Link 192.
Ook kwam ik er gisterenavond achter dat de polariteit (''nul en fase'') van de voeding niet goed zat, verdraaiing van de Iego schuko connector in het stekkerblok gaf een aardig groot verschil in weergave.

Nu je het er toch over heb ben ik wel benieuwd hoe je klankmatig gezien jouw ex MM kan afzetten tegen de ex Linn Majik DS  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

Citaat van: YamahaRXV op mei 27, 2013, 15:23:33
@Hifi Addict   Ik ben Theo dan wel niet, maar als ik het goed begrijp heb je dus na de aan Theo verkochte Linn Majik DS (naderhand met bliksemschade  :D) de Mac mini met M2Tech Hiface Evolution en Teradak voeding gekocht. (en later weer aan Martin_2703 verkocht ?)   :crazy: :angel:

Yep, incl. een NAS, die Pink Faun usb kabel en wat netkabels, compleet setje dus ;D

Citaat van: YamahaRXV op mei 27, 2013, 15:23:33
De geripte (jouw ex. 2010 Mac mini ??) klonk zeker erg goed  ;)
Dat is ook best een project geweest, zo uit mn hoofd was er uiteindelijk nog iets van 4Gb diskruimte in gebruik incl. itunes database etc, echt heel veel code eruit gesloopt, weken mee bezig geweest. Er zit ook een SLC SSD, toen nog op het gehoor uitgezocht zelfs, en nog iets aan vibratiedemping geloof ik :crazy:

Citaat van: YamahaRXV op mei 27, 2013, 15:23:33
De lineaire voeding laat zeker hoorbare verbeteringen horen, maar moet naar mijn gevoel nog een tijdje ''inbranden'' voordat deze de optimale performance geeft. (de fabrikant had mij al verteld dat ik minimaal de eerste 48 speeluren niet het maximale kon verwachten).
Welk amperage kan ie leveren?

Citaat van: YamahaRXV op mei 27, 2013, 15:23:33
Nu je het er toch over heb ben ik wel benieuwd hoe je klankmatig gezien jouw ex MM kan afzetten tegen de ex Linn Majik DS  ;)

In het begin was het een standaard mac mini + pure music + de evo met een li-ion batterijvoeding, kimber usb kabeltje, dat vond ik minder goed dan de majik, klonk vrij dun, digitaal en hard, was wat nerveus, kon er niet langer dan 1 a 2 uur naar luisteren, had alleen wel meer ruimte, de potentie was duidelijk hoorbaar!!! De software tuning/SSD maakte echt een aanzienlijk verschil, veel "analoger/voller", meer rust, etc. De batterijvoeding vervangen door de teradak was ook een goede stap vooruit, ik vond het wat sloom en het wat wat weinig klankkleur met de batterij. Daarna de powercords en usb kabel vervangen, daarna was het echt stukken beter dan de majik, gewoon een ander niveau, ik blij  ;D

YamahaRXV

#5420
@Hifi Addict  Blijkt dus dat het een ''kleine wereld'' is... ;D

Voor mij reuze interessant om over jouw ervaringen en de geïnvesteerde tijd en energie m.b.t. de MM te kunnen lezen.
Gisteren was duidelijk te horen dat jouw ex MM zeer mooi in balans is door alle wijzigingen; de weergave was bijzonder uitgebalanceerd, vloeiend, veel rust (''zwart'' zoals sommigen zeggen) en met zo,n goede plaatsing en detail dat ik de uitspraak aandurf te gaan dat hier een wel zeer prijzige en erg goede streamer tegenover gezet moet worden om dit te kunnen evenaren.
4 GB aan totale ruimte op de SSD is zeer weinig moet ik zeggen, zal vanavond eens kijken hoeveel data er op mijn Samsung 840 Pro SSD staat  ;) (ben gisteren al fanatiek bezig geweest om hem qua software nog meer ''uit te kleden''.
De potentie van de MM is erg groot (zoals jij al ook al aangeef) en bijna iedere investering aan tijd en upgrade hardware betaald zich terug in een (sterk) verbeterde klankmatige weergave. Hierdoor is het gewoon ontzettend leuk en stimulerend om het uiterste er uit te halen.
Gisteren hebben we ontzettend veel verschillen kunnen waarnemen door het veranderen van netkabels etc. Iets wat gisteren ook hoorbaar was voor ons beiden (velen zullen mij nu voor gek verklaren... :angel:) was het verschil van plaatsing van de Hiface Evo en de Teradak voeding. Beide componenten op het harde hoogglans meubel gaf duidelijk een meer analytischere en minder muzikale weergave als dat beide componenten op de hoogpolige vloerbedekking lagen  :o
Hierdoor ben ik er echt van overtuigd geraakt dat zelfs de kleinste details die ogenschijnlijk pure b*llsh*t lijken er wel degelijk toe kunnen doen.

De standaard geschakelde voeding van de MM is gebaseerd op 85 watt / 7,1 amp. (op basis van het o.a. het piek stroomverbruik met de standaard HDD en maximaal CPU gebruik)
De Teradak voeding die ik heb kan continu 8 amp. leveren en dit moet volgens de mannen van Teradak ruim voldoende zijn, zeker met de gemonteerde SSD die natuurlijk minder stroom verbruikt dan de originele HDD en de CPU die het beduidend makkelijker heeft door de ''uitgeklede'' software.
Gisteren heeft de Teradak zo,n 10 uur achtereenvolgens staan te voeden en was op het moment van uitzetten meer lauw dan echt warm, voor mij een teken dat de voeding het niet zwaar heeft  ;)

Duidelijk is geworden dat de MF V-Link 192 gewoon goed klinkt, maar op het scherpst van de snede zijn meerdere moet erkennen in de Hiface Evo mét (goede) externe voeding.
Ik zit ook erg in dubio om er mogelijk eentje te gaan aanschaffen, maar twijfel ook nog erg over de Stello U3, waar ook vele zeer positieve bevindingen over te lezen zijn.
Heb jij deze destijds ook wel eens getest i.c.m. de MM ?

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

En dan te bedenken dat de Majik DS nu waarschijnlijk weer ergens anders staat te spelen. Er werd in "gefrituurde" conditie nog als "een malle" op geboden :o, dit vast niet om 'm in de hoek te gooien.

HA, ik weet nog dat je destijds al riep dat het nog heel wat zweetdruppels kostte om de "computermethode" over de Majik DS heen te tillen.  Was jij toen ook niet op weg naar een Weiss DAC?

Hifi Addict

Die teradak voeding klinkt interessant, ik zoek nog 2 lineaire voedingen van 5A@19V voor mijn huidige streamersetup, 2 geschakelde 100 watt voedingen is niet erg hifi vriendelijk  :P wat kosten ze ongeveer? Zie iets van 150 euro online?

De Stello U3 heb ik nooit gehoord maar ik ben wel een grote XMOS fan, misschien niet de ultieme resolutie/ruimte van de EVO maar wel veel textuur op de instrumenten en een warmer geluid, op zich een goede match met een toch iets analytischer klinkende MM. Maar XMOS implementaties staan en vallen met de voedingen en klok, XMOS heeft zelf een vrij hoge jitter dus je moet er dan eigenlijk een i2s fifo buffer met reclocker achter hebben om de EVO te kunnen matchen op resolutie/ruimte. Echt verder gaat het met een galvanische scheiding van de usb power + aparte voeding voor de XMOS, en dan nog weer beter is een galvanische scheiding van het i2s signaal met weer een eigen voeding. Dan kun je zelfs nog de masterclock weer galvanisch scheiden met weer een eigen voeding maar dat heb ik zelf ook nog niet gedaan  8) Ik zit tegenwoordig meer in het DIY circuit dus weet niet zo goed welke commerciele oplossingen dat bieden, de berkeley alpha gaat geloof ik een eind mee in deze waanzin maar is waarschijnlijk niet goedkoop  8)

Hmm ok ik denk dat de EVO met terdak powersupply een hele goede keus is  ;D

Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 27, 2013, 20:07:13
En dan te bedenken dat de Majik DS nu waarschijnlijk weer ergens anders staat te spelen. Er werd in "gefrituurde" conditie nog als "een malle" op geboden :o, dit vast niet om 'm in de hoek te gooien.

HA, ik weet nog dat je destijds al riep dat het nog heel wat zweetdruppels kostte om de "computermethode" over de Majik DS heen te tillen.  Was jij toen ook niet op weg naar een Weiss DAC?

Je kunt zeggen wat je wil maar voor een euro of 1200-1500 toch best een oke koop :) Doet alleen geen video he  ::)

Ja ben nog even bezig geweest met een weiss 202 maar dat is hem niet geworden uiteindelijk, ik ben toen een tijdje het "the upgrade company" pad opgegaan  ;D

Hifi Addict

Een foto met tekst om het bovenstaande verhaal te verduidelijken, dit is wel echt beter dan de EVO, maarja, WAF en gebruikersvriendelijkheid zijn ver te zoeken 8)