A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Antoine op april  2, 2013, 23:55:07
Serieus? Zo ja, dit advies zou ik dan zelf maar ter harte nemen of heb je werkelijk een schare volgelingen achter de schermen die je nu wilt behoeden voor mislukking?  :D

Opvallend te noemen dat er een bepaald soort reacties komen van personen die totaal niet eerder inhoudelijk op het betreffende onderwerp hebben gereageerd.  :angel:
Wat betreft jouw "wijze" raad om mijn eigen advies ter harte te nemen moet ik je toch teleurstellen want helaas heb ik niet de wijsheid in pacht die anderen wel hebben en ook ontbreekt het mij vaak aan een stukje cynisme wat meestal met die wijsheid gepaard gaat.... Tja, je kan niet alles hebben natuurlijk.
Maar goed, ik leer graag van wijze mensen en misschien dat ik toch nog eens een schare volgelingen achter mij kan krijgen als ik misschien wat wijzer mag worden.

In ieder geval bedankt voor je nuttige en positieve bijdrage in dit topic waar normaal gesproken mensen mekaar in hun waarde laten  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Wanneer komt de nieuwe voeding binnen Jan? ::). Laat ze lekker kletsen joh, er zijn er zoveel die wel willen lezen wat je allemaal aan het "upgraden" :P bent met de MM.

Dit topic zal nooit enige gelijkenis vertonen met dat van "F2" hoor, maak je niet ongerust.



Bas Akkerman

Ik kan je reactie niet zo goed plaatsen Jan. Welke reacties bedoel je die jouw mededelingen van je avontuur geen eer zouden doen? En dan nog, je staat toch wel zo stevig in je schoenen dat je wat kritiek c.q. opmerkingen naar aanleiding van je project kunt verdragen? Voor iemand die in de botenbouw werkt, moet een beetje tegenwind alleen maar een uitdaging zijn! Ik ben verbaasd zoals je merkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik ben een volgeling Jan! :)   En geen naïeve, moet ik erbij zeggen...  ;)

AbZ

Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 11:36:16
Ik ben een volgeling Jan! :)   En geen naïeve, moet ik erbij zeggen...  ;)
Beter kritisch publiek krijg je niet vaak, Jan.

Wat ik me nog afvroeg, als de voeding zo'n issue is,
waarom dan niet met Mac/Airbook (batterij) gespeeld?

Deleted member

Citaat van: YamahaRXV op april  3, 2013, 01:56:59
Opvallend te noemen dat er een bepaald soort reacties komen van personen die totaal niet eerder inhoudelijk op het betreffende onderwerp hebben gereageerd.  :angel:
Wat betreft jouw "wijze" raad om mijn eigen advies ter harte te nemen moet ik je toch teleurstellen want helaas heb ik niet de wijsheid in pacht die anderen wel hebben en ook ontbreekt het mij vaak aan een stukje cynisme wat meestal met die wijsheid gepaard gaat.... Tja, je kan niet alles hebben natuurlijk.
Maar goed, ik leer graag van wijze mensen en misschien dat ik toch nog eens een schare volgelingen achter mij kan krijgen als ik misschien wat wijzer mag worden.

In ieder geval bedankt voor je nuttige en positieve bijdrage in dit topic waar normaal gesproken mensen mekaar in hun waarde laten  ;)

Nou nou sorry hoor, misschien was m'n reactie wat te "puntig"/scherp maar inhoudelijk bedoel ik hetzelfde als Bas. Ik verbaasde me over je reactie die volgde op een klein beetje tegenwind. Daarnaast bedoelde ik dat mensen echt wel zelf kunnen/zullen nadenken of vriendelijker gezegd: het lijkt mij niet nodig dat jij verantwoordelijkheid voelt voor wat anderen doen alleen omdat jij 't zelf eerder gedaan hebt. :thumbs-up:

Deleted member

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 11:40:50
Beter kritisch publiek krijg je niet vaak, Jan.

Wat ik me nog afvroeg, als de voeding zo'n issue is,
waarom dan niet met Mac/Airbook (batterij) gespeeld?

Het is absoluut niet zo dat accuvoeding per definitie het allerbeste is, ik lees dat vaker dat mensen dat als 't summum zien maar dat is 't zeker niet. Binnen een accu vinden chemische processen plaats die net zo goed voor ripple e.d. zorgen.

AbZ

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 16:51:30
Het is absoluut niet zo dat accuvoeding per definitie het allerbeste is, ik lees dat vaker dat mensen dat als 't summum zien maar dat is 't zeker niet. Binnen een accu vinden chemische processen plaats die net zo goed voor ripple e.d. zorgen.
Weet niet waar je met "e.d." op doelt maar volgens mij is er geen soortgelijke ripple.

garmtz

Misschien bedoelt Antoine dat er bij een accuvoeding net zo goed bufferelco's nodig zijn om inzakken van de spanning te voorkomen. Groot voordeel van accu's is natuurlijk dat het al gelijkspanning is, dus juist geen 'ripple'. Het is echter niet zo stabiel wat betreft spanning op peil houden als het lichtnet.

Deleted member

Klopt, ripple is bij gelijkspanning uit een accu niet van toepassing maar 'noise', dus ruis in algemene zin en al het andere dan een stabiele uitgangsspanning zeker wel. Een accu is niet automatisch de 100% ideale spanningsbron wilde ik alleen zeggen. Google maar eens op 'battery noise'.

AbZ

Mijn punt was dat het minder vervuiling van buitenaf zou kunnen geven en (uiteraard) niet dat het perfect zou zijn.  Het spreekt vanzelf dat er nog veel regulatie/stabilisatie nodig is; ook omdat veel onregelmatigheid van binnenuit komt, dwz uit de schakeling.

Deleted member

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 17:30:27
Mijn punt was dat het minder vervuiling van buitenaf zou kunnen geven en (uiteraard) niet dat het perfect zou zijn.  Het spreekt vanzelf dat er nog veel regulatie/stabilisatie nodig is; ook omdat veel onregelmatigheid van binnenuit komt, dwz uit de schakeling.

Dat haalde ik niet uit onderstaande post, vind je dat vreemd?  :P

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 11:40:50
Wat ik me nog afvroeg, als de voeding zo'n issue is,
waarom dan niet met Mac/Airbook (batterij) gespeeld?

AbZ

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 17:41:10
Dat haalde ik niet uit onderstaande post, vind je dat vreemd?  :P
Nee maar wat ik wel vreemd vind, is dat je er de suggestie uithaalde
dat "accuvoeding per definitie het allerbeste" zou zijn, want dat stond er al helemaal niet.

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 16:51:30
Het is absoluut niet zo dat accuvoeding per definitie het allerbeste is, ik lees dat vaker dat mensen dat als 't summum zien maar dat is 't zeker niet. Binnen een accu vinden chemische processen plaats die net zo goed voor ripple e.d. zorgen.
Bovendien is er dus gewoon geen ripple in de gangbare zin vh woord.  Helder zo?

Deleted member

Jij maakt er een discussie van en vertelt achteraf wat je zogenaamd bedoelde, wees dan direct duidelijk als je 't allemaal zo goed weet zodat iedereen er wat aan heeft. :sarcasm:

AbZ

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 17:51:11
Jij maakt er een discussie van en vertelt achteraf wat je zogenaamd bedoelde, wees dan direct duidelijk als je 't allemaal zo goed weet zodat iedereen er wat aan heeft. :sarcasm:
Het was een vraag, zoals je had kunnen lezen.  Jouw antwoord trok het een bepaalde kant op,
niet helemaal fout maar ook niet geheel to the point, en Garmt heeft het meer verduidelijkt.

Als ik een vraag stel dan hoef ik het antwoord niet precies van tevoren te weten.
Lijkt wel alsof je het niet kan bolwerken dat je het zelf ook niet zo goed wist.

Kingpin

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 16:51:30
Het is absoluut niet zo dat accuvoeding per definitie het allerbeste is, ik lees dat vaker dat mensen dat als 't summum zien maar dat is 't zeker niet. Binnen een accu vinden chemische processen plaats die net zo goed voor ripple e.d. zorgen.
Accu heeft vele voordelen tov adapters en zeker wat ripple betreft, by far.

Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 17:09:23
Misschien bedoelt Antoine dat er bij een accuvoeding net zo goed bufferelco's nodig zijn om inzakken van de spanning te voorkomen. Groot voordeel van accu's is natuurlijk dat het al gelijkspanning is, dus juist geen 'ripple'. Het is echter niet zo stabiel wat betreft spanning op peil houden als het lichtnet.
LiPo's zijn stabiel genoeg en kunnen veel meer Amperes leveren dan het lichnet.
Om een simpel voorbeeld te geven kan mijn lipo voeding die ik gebruik voor de Touch pieken van 10seconden continue 250A leveren en bij vollast makkelijk 5minuten over de 100A.
Als je dan nagaat dat mijn apparaatje maar max 2A trekt in piek en continue niet eens 1A trekt is deze batterij stabiel genoeg.
Er kleven idd wel wat nadelen aan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted member

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 17:59:22
Het was een vraag, zoals je had kunnen lezen.  Jouw antwoord trok het een bepaalde kant op,
niet helemaal fout maar ook niet geheel to the point, en Garmt heeft het meer verduidelijkt.

Als ik een vraag stel dan hoef ik het antwoord niet precies van tevoren te weten.
Lijkt wel alsof je het niet kan bolwerken dat je het zelf ook niet zo goed wist.

Ben ik nou de autist of ben jij dat in deze? Met een vraag zoals jij die stelde, eentje die begint met 'waarom' stuur je mensen automatisch want er gaat een suggestie van uit. En ja dat kan dan in tientallen richtingen waarin ik de voor mij meest voor de hand liggende heb gekozen gezien de context. Nogmaals wees gewoon duidelijk in wat je dan wel bedoelt. In jouw "vraag" zie ik tot nu toe nog geen enkele zinvolle bijdrage.

Bij deze krijg je van mij het laatste woord.  :D

AbZ

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 18:15:31In jouw "vraag" zie ik tot nu toe nog geen enkele zinvolle bijdrage.

Bij deze krijg je van mij het laatste woord.  :D
Ok, de suggestie was dat een batterij wellicht een betere uitgangspositie zou kunnen geven.
(Wel onder gelijke omstandigheden [waaronder de noise van binnenuit] want anders had ik die genoemd.)
Hierbij dacht ik idd ook aan de ervaringen van Kingpin, waarvan akte!
Nou, volgens mij zijn we er nu wel uit wat ik bedoelde  :coffee:

Deleted member

Citaat van: Kingpin op april  3, 2013, 18:04:24
Accu heeft vele voordelen tov adapters en zeker wat ripple betreft, by far.

Ik denk dat je gelijk hebt zeker in vergelijk met huis-tuin en keuken switch mode power suppy adapters maar volgens mij doen goed ontworpen voedingen zoals bijvoorbeeld die van Teddy Pardo (http://teddypardo.com/Products/Power%20Supplies/PSU-Detailed.html) met ultra low ripple er zeker niet voor onder. Ze zullen in elk geval een 'kale accuvoeding' zeker outperformen zonder de nadelen van een accusysteem. Zelf vind ik ze in elk geval niet zo praktisch. Maar goed, een goed ontworpen accuvoeding met een low noise regulator is dan mogelijk weer superieur, ik ben er onvoldoende in thuis maar alleen denken accu=goed wat volgens mij veel mensen doen is iets te kort door de bocht, er komt meer bij kijken bedoel ik.  :)

garmtz

De Trichord 'never connected' power supplies zijn ook interessant: geen vervuiling vanuit het lichtnet en ook niet de nadelen van accu's...

Kingpin

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 18:24:59
Ik denk dat je gelijk hebt zeker in vergelijk met huis-tuin en keuken switch mode power suppy adapters maar volgens mij doen goed ontworpen voedingen zoals bijvoorbeeld die van Teddy Pardo (http://teddypardo.com/Products/Power%20Supplies/PSU-Detailed.html) met ultra low ripple er zeker niet voor onder.
Dat denk ik ook, alleen wil je echt het beste zonder eventuele storende factoren die het lichnet kunnen veroorzaken dan is een accu voeding by far de beste.
Ik kan je dit ook met mijn spectrum analyseer met meetwaarden laten zien.
Of dat kleine verschil ook hoorbaar is is een tweede.

Citaat
Ze zullen in elk geval een 'kale accuvoeding' zeker outperformen zonder de nadelen van een accusysteem.
Dat denk ik niet. teddy maakt er een mooi commercieel praatje van dat batterijen noise bijdragen aan het signaalpad ... Geloof me zelfs mijn lipo voeding outperform Teddie's ontwerp en zo highend is mijn voeding helemaal niet, gewoon goed doordacht en simpel.

Citaat
Zelf vind ik ze in elk geval niet zo praktisch. Maar goed, een goed ontworpen accuvoeding met een low noise regulator is dan mogelijk weer superieur, ik ben er onvoldoende in thuis maar alleen denken accu=goed wat volgens mij veel mensen doen is iets te kort door de bocht, er komt meer bij kijken bedoel ik.  :)
Dat klopt. Er kleven best wat nadelen aan, en de ene batterijsoort is de andere niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 16:49:42
Nou nou sorry hoor, misschien was m'n reactie wat te "puntig"/scherp maar inhoudelijk bedoel ik hetzelfde als Bas. Ik verbaasde me over je reactie die volgde op een klein beetje tegenwind. Daarnaast bedoelde ik dat mensen echt wel zelf kunnen/zullen nadenken of vriendelijker gezegd: het lijkt mij niet nodig dat jij verantwoordelijkheid voelt voor wat anderen doen alleen omdat jij 't zelf eerder gedaan hebt. :thumbs-up:

Je reactie was in mijn beleving ook wat te puntig/te scherp, en misschien ook wel met een erg hoog cynisme gehalte.  Maar goed, genoeg daar over.... ;)

Vooropgesteld dat ik zeker wel tegen (goed onderbouwde) kritiek of tegenwind kan, plaats ik bij sommige reply,s wel mijn vraagtekens.
De in het algemeen interessante ''over en weer'' discussie tussen atie en mij was zoals goede lezers wel hadden begrepen de aanleiding tot verbazing en uiteindelijk frustratie van mijn kant.
In eerste instantie wordt er op een leuke en geinteresseerde manier gepost op hetgeen ik aan persoonlijke bevindingen en wijzigingen met/aan de Mac mini heb geplaatst in dit topic.
Ook wordt mij min of meer gevraagd wat ik gewijzigd heb en wat er evt. nog meer op de planning staat qua ''modificaties''.
Als ik hierop op een volledig sociale en behulpzame manier antwoord geef (zie ook mijn reactie naar Spijkie) dan komen er ineens bepaalde (in mijn ogen persoonlijke) argumenten naar voren waarom bepaalde ''modificaties'' niet de moeite van het investeren waard zouden zijn. Prima voor mij, totaal geen probleem zover; als ik dan meermaals aangegeven heb waarom ik persoonlijk bijv. voor een SSD ben gegaan komt er een scala aan persoonlijke tegenargumenten naar voren waarbij het lijkt of ik degene ben die de persoon in kwestie op kosten wil jagen en verwoede pogingen doet om hem koste wat kost aan de SSD te helpen.
En nee, ik heb geen aandelen bij Samsung, ook niet bij Mojo Audio  :angel:  En ook hoef ik mij niet verantwoordelijk te voelen voor de keus van een ander (daarom juist mijn reactie)
Ook heb ik niet vergeleken wat een MM met SSD vs een MM met HDD in een A-B vergelijk klankmatig aan verschillen kan laten horen en ik heb daar eerlijk gezegd ook geen behoefte aan omdat de voordelen van een SSD zich al voldoende hebben bewezen bij mij, en dan praat ik niet over de evt. klankmatige voordelen.
Waarom zou ik iets moeten testen als mijn keus van tevoren al bepaald was (al dan niet gesteund door kennis/advies van anderen op dit gebied) en ik hier geen twijfels over had ??
Dus, mijn keus en die hoef ik niet te verantwoorden naar mijzelf of erger nog naar een ander  ;)

Uiteraard zal iedereen die dit leest er weer zijn eigen manier van lezen, interpreteren en vervolgens reageren op loslaten, maar achter een toetsenbord vind er meestal geen gevoel, emotie, of begrip overdracht plaats en dat is best jammer.
Voor degenen die mij nog steeds niet (willen) begrijpen zou ik zeggen: lees de volgende reply nr,s maar eens goed door en mogelijk valt er dan te zien wat niet goed lezen en verkeerd interpreteren voor reacties kan opleveren... :angel:

4519 / 4634 / 4635

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

@YamahaRXV, goed verhaal en ik geef je op alle punten groot gelijk! Excuses voor mijn inderdaad onterecht scherpe en cynische post. Ik had je verkeerd begrepen en zoals je gisteren al zei ook helemaal geen rol in de eerdere discussie dus had gewoon helemaal niet moeten reageren.

Uiteraard veel plezier verder met de MM (en dat meen ik oprecht) het is leuke en interessante materie de computer HiFi en heeft denk ik absoluut de toekomst! :thumbs-up:

YamahaRXV

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 19:02:52
@YamahaRXV, goed verhaal en ik geef je op alle punten groot gelijk! Excuses voor mijn inderdaad onterecht scherpe en cynische post. Ik had je verkeerd begrepen en zoals je gisteren al zei ook helemaal geen rol in de eerdere discussie dus had gewoon helemaal niet moeten reageren.

Uiteraard veel plezier verder met de MM (en dat meen ik oprecht) het is leuke en interessante materie de computer HiFi en heeft denk ik absoluut de toekomst! :thumbs-up:

@Antoine   Bedankt voor je begrip en je positieve respons  ;) :coffee:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten