A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op februari 13, 2013, 14:56:10
+2 (het kan/mag hier!)

Die staat ! Nu nog een kandidaat vinden die zijn Mac Mini (het liefst zwaar getweaked...) ter beschikking wil stellen aan ons  ::)
Volgende maand wil ik er eentje aanschaffen die ik als '''hobby projekt'' goed onder handen wil gaan nemen  :headbanging:
Als ik zo de verhalen van sommige forumgenoten hier en die van de buitenlandse fora mag geloven is er erg veel te halen uit het ding.
Alleen al met de juiste software, voeding en demping schijnt het niveau enorm omhoog te krijgen te zijn.


Volgens mij heeft Theo onlangs een Mac Mini aangeschaft.....? :angel: :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op februari 13, 2013, 18:43:26
Volgens mij heeft Theo onlangs een Mac Mini aangeschaft.....? :angel: :P

Die is ook meer dan welkom.........  en zijn MacMini uiteraard ook!  :pompom: :clapping: :coffee: :angel:
mainly British stuff

AbZ

Citaat van: Zee op februari 13, 2013, 08:14:44Inderdaad valt er op het kabeldeel nog wel wat te besparen....
Genomineerd voor "understatement van het jaar"  :worship:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 12, 2013, 23:14:56
Linn is inderdaad veel te braaf naar mijn smaak. En het pittige van Naim is - achteraf gezien - mogelijk geen geweldige combinatie met de ook al pittige Elac's.
Opmerkelijk is dat de Adam met de in enige mate vergelijkbare hoogsectie bij jou wel voldoet.

Groet,

Henk

Tja, wat is pittig..... ;)  Naim is m.i. pittig in de zin van lekker dynamisch en ritmisch (meer up-tempo) klinkend.
Maar om nou te zeggen pittig in het hoog en als (te) helder kan ik nou niet echt zeggen, eerder wat donkerder.
Doordat de Adam,s i.m.o. ( en volgens de vele testen die er te vinden zijn) goed neutraal klinkend zijn is de combinatie voor mij in ieder geval een zeer aangename en is de sound die ik hoor meer een Naim sound dan een Adam Audio sound.
Ondanks dat ik nog steeds een liefhebber ben van PMC moet ik wel eerlijk zeggen dat het met de combi PMC - Naim hier wel op het randje speelde en er soms toch wel een bepaalde mate van luistervermoeidheid ontstond na wat langer luisteren. Misschien een raar vergelijk, maar ik zie het een beetje hetzelfde als dat mijn erg drukke en energieke zoontje een al net zo  actief en druk klasgenootje mee naar huis neemt. Dit is even een houdbare situatie, maar werkt op een gegeven moment tot grote vermoeidheid hier in huis  :-X
Mijn zoontje die een dag erna ons leuke rustige buurjongetje in huis haalt om hier te spelen geeft mij een heel andere beleving die vaak leuk is om te zien en ook lang vol te houden is voor mij en mijn vriendin.
Mijn ex M6i versterker gaf met de PMC,s achteraf gezien een wat ''mildere'' klank waar meer relaxed naar te luisteren was.
Ik heb mij eerlijk gezegd verbaasd over hetgeen de Superuniti echt liet horen aan karakteristiek na de wisseling naar  de Pencil,s.
Het beeld wat jij mogelijk heb van Adam had ik eerlijk gezegd in eerste instantie ook, maar tijdens de lange testperiode met de demo Column,s bleek die ''angst'' geheel onterecht te zijn.

Elac heb ik bij jou gehoord, maar ook een aantal keren bij demo,s bij Hobo. Over het algemeen durf ik wel te zeggen dat Elac toch wel een stukje frisser en pittiger klinkt dan alle Adam,s die ik tot op heden beluisterd heb. Met name het mid/midlaag gebied van de Eton units in de Adam,s vind ik zelfs wel een wat warm tintje hebben.
Ik snap jouw keuze voor de Marantz PM KI Pearl dan ook erg goed, want zo zit je toch meer in een wat ''veiligere''zone en creëer je eigenlijk een ''blend'' die je volledig aanstaat.
De Pencil,s en Column,s heb ik ook beluisterd met buizenamps ervoor, en ook dan hoor je meteen de klankkarakteristiek van de buizenamp terug.
Persoonlijk vind ik dit wel fijn; speakers die eigenlijk volledig ten dienste staan van de bron en versterker in de keten.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op februari 13, 2013, 09:10:30
Nee. ik zou niet weten wat je daar mee moet. De Touch hangt via het netwerk aan de NAS.
Of bedoel jij het anders?
De computer toch ook Henk? Mis ik nou een schakeltje in mijn manier van denken. Komt de data via de Touch wel "timecorrect" bij de Dac aan? Of helpt een asynchrone toevoeging de Touch toch nog beter spelen?

twani

Citaat van: Martin!!! op februari 13, 2013, 18:47:55
Die is ook meer dan welkom.........  en zijn MacMini uiteraard ook!  :pompom: :clapping: :coffee: :angel:
De wintersport nadert mannen, jihaahhhhhhh (zonder "D") :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 13, 2013, 20:04:12
De wintersport nadert mannen, jihaahhhhhhh (zonder "D") :pompom:

Wintersport........?  :o  Verrek, dat is waar, nog een dikke week werken en het is zover  :pompom:
Als kleine warm up en om helemaal in ''the mood'' te komen staat vanavond deze film (in Blu Ray) op het menu voor ons.
http://www.youtube.com/watch?v=kh29_SERH0Y

Ik heb er helemaal zin aan  :worship:
Ging jij nou tegelijk met ons Theo ?
Je heb het wel gezegd, maar ben het even kwijt..... :wacko:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


YamahaRXV

#4158
Citaat van: twani op februari 13, 2013, 21:29:41
Zondagmorgen vroeg ga ik Jan :pompom:

De 24 e of aanstaande zondag ?

Wij gaan vrijdag de 22 e rijden (s,nachts)  ;)  Vorig jaar ook gedaan en is erg goed bevallen.
s,nachts om 01.00 u reden wij weg en om 05.45 u reden we de Pfandertunnel uit Oostenrijk in  :withstupid:
Hopelijk gaat de heenreis nu ook weer zo voorspoedig  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari 13, 2013, 21:31:02
De 24 e of aanstaande zondag ?

Wij gaan vrijdag de 22 e rijden (s,nachts)  ;)  Vorig jaar ook gedaan en is erg goed bevallen.
s,nachts om 01.00 u reden wij weg en om 05.45 u reden we de Pfandertunnel uit Oostenrijk in  :withstupid:
Hopelijk gaat de heenreis nu ook weer zo voorspoedig  :D
Zaterdagnacht 3.00 uur ;D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 13, 2013, 20:02:14
De computer toch ook Henk? Mis ik nou een schakeltje in mijn manier van denken. Komt de data via de Touch wel "timecorrect" bij de Dac aan? Of helpt een asynchrone toevoeging de Touch toch nog beter spelen?
De Touch geeft "formeel" via USB geen signaal om als ingang voor bijvoorbeeld een VLink te dienen. Er zijn wel wat workarounds om via USB wel een bruikbaar signaal te krijgen. Ik lees echter nergens dat dit een daadwerkelijk stabiele situatie oplevert. Dat laatste vind ik alleen al voldoende om er niet aan te beginnen.
Een andere reden is dat het op de manier waarop ik de Touch heb geïntegreerd in de set, voldoet aan wat ik er van verwacht en vreselijk veel lol geeft.
Zelfs zo veel dat ik niet echt zou weten wat te doen als ik gedwongen zou zijn te kiezen tussen deze Touch oplossing en mijn geliefde draaitafel.

Groet,

Henk

Deleted Member 2


twani

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een kabel van meer dan 100 euro heb gekocht en dus helemaal niet weet of er dan nog significante klankverbetering mogelijk is.....

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 14, 2013, 15:47:29
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een kabel van meer dan 100 euro heb gekocht en dus helemaal niet weet of er dan nog significante klankverbetering mogelijk is.....

Ook nu weer: ''try, before you buy''  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik zat vanavond in bad nog weer eens een wat ouder (2006)exemplaar van het blad "Audio" te lezen. Daarin nog zo'n heerlijke multitest met analoge interlinks. Verrassende uitkomsten toch weer, een Inakustik NF202 en een AQ Diamant Back beiden ónder de 150€ die net zo goed zijn als de Kimber Select 1011. In de blindtest met 10 lezers werd de NF202 zelfs een keer of 7 als favoriet aangewezen. De Kimber kost €700' raarrrrrrrrrrr dus :blink:

unknown

Citaat van: twani op februari 14, 2013, 21:13:30
Ik zat vanavond in bad nog weer eens een wat ouder (2006)exemplaar van het blad "Audio" te lezen. Daarin nog zo'n heerlijke multitest met analoge interlinks. Verrassende uitkomsten toch weer, een Inakustik NF202 en een AQ Diamant Back beiden ónder de 150€ die net zo goed zijn als de Kimber Select 1011. In de blindtest met 10 lezers werd de NF202 zelfs een keer of 7 als favoriet aangewezen. De Kimber kost €700' raarrrrrrrrrrr dus :blink:

Blijft altijd mooi van die blinde tests en blijkbaar dus nog beter voor de portemonnee ook ;)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

AbZ

Citaat van: twani op februari 14, 2013, 21:13:30
Ik zat vanavond in bad nog weer eens een wat ouder (2006)exemplaar van het blad "Audio" te lezen.
Daarin nog zo'n heerlijke multitest met analoge interlinks.
Wie doet er nu zo'n test in bad?

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op februari 14, 2013, 21:44:40
Wie doet er nu zo'n test in bad?

Kan er maar weer één zijn..... O0 :D

Het hoef overigens niet altijd duur te zijn wil het goed kunnen klinken  ;)
Je noemt nu Inakustik; een merk wat hier (i.t.t. Duitsland) helaas weinig bekendheid geniet, maar wel zeer goede producten maakt tegen redelijke prijzen.
De LS 1102 en LS 1202 zijn bv. zeer fijne en goedklinkende LS kabels voor verhoudingsgewijs nette prijzen. Althans, dat is mijn mening  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op februari 14, 2013, 21:57:02
Kan er maar weer één zijn..... O0 :D
Nee hoor, twani schrijft dat ze met z'n tienen waren.
Blijkbaar heeft ie een groot bad.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op februari 14, 2013, 22:16:43
Nee hoor, twani schrijft dat ze met z'n tienen waren.
Blijkbaar heeft ie een groot bad.

Zo één misschien ?  8)
Compleet met TV en love seat  :pompom:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ


twani

We komen er maar niet uit welke kabel het beste klinkt.

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 14, 2013, 22:42:06
We komen er maar niet uit welke kabel het beste klinkt.

Volgens mij zitten er wel een paar bij die een goed holografisch en 3D beeld kunnen geven  O0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8