A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 10, 2013, 22:40:33
Zaterdag is altijd werken voor Theootje :nopompom:

Ik zal aan je denken Theo als ik zaterdagochtend ca. 06.00 u mijn bedje uit moet stappen voor 5 uurtjes ''noeste'' arbeid op de zaak bij ons  :wacko:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

weust

Ik draai mij dan nog gewoon een keer om...
In mijn slaap.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

YamahaRXV

Citaat van: weust op januari 10, 2013, 22:55:38
Ik draai mij dan nog gewoon een keer om...
In mijn slaap.

Je hebt trekpaarden en sierpaarden  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

En sommige paarden worden voor beide doeleinden misbruikt :D :nopompom:

twani

Even aanhakende Bas op jouw opmerking in je "akoustische" topic ;D alwaar je een vraag stelt over de eventuele aankleding van de wand áchter de luisterpositie.

Bij mij is "ie" zo.....   Échte antieke modeprenten overigens nog ingelijst door wijlen Theo SR. (Mijn vader was antieke prenten handelaar én lijstenmaker ;))

Misschien dat ook de sierlijst langs het plafond rondom nog "wat" doet?

weust

Ik werk gewoon mijn ongeveer 36 uur per week.
En word in het weekend ook gewekt, te vroeg, door mijn katten.

Word wel een druk weekend.
10 uur de huur auto ophalen, door naar Chattelin voor de Venere demo.
Dan door naar de BB&G nieuwjaarsborrel. Vanuit daar naar Enschede voor een verjaardag.
En weer terug naar Den Haag. Dus een uur of 3 terug.
Lange dag.

En jullie maar lullig een paar uurtjes werken en op tijd naar bed ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Citaat van: weust op januari 10, 2013, 23:22:56
Ik werk gewoon mijn ongeveer 36 uur per week.
En word in het weekend ook gewekt, te vroeg, door mijn katten.

Word wel een druk weekend.
10 uur de huur auto ophalen, door naar Chattelin voor de Venere demo.
Dan door naar de BB&G nieuwjaarsborrel. Vanuit daar naar Enschede voor een verjaardag.
En weer terug naar Den Haag. Dus een uur of 3 terug.
Lange dag.

En jullie maar lullig een paar uurtjes werken en op tijd naar bed ;)
36 uur in de week voelt voor mij bijn aan als "vakantie" ;D. Neeee, dat zijn er bij mij echt wel een (serieus) aantal meer..........

Bas Akkerman

Dank je Theo, mijn achterwand is echter een raam. Idee was om minder licht te blokkeren door schilderijen dan door een gordijn. Maar de schilderijen moeten vermoedelijk dusdanig groot worden om een dempend effect te hebben  dat het alsnog veel licht zal blokkeren. Daarnaast hangen ze dan pertinent, wat me ook niet mooi lijkt. Toch maar gordijnen dus.

Na mijn moreel geklaag is het wel een stuk "rustiger" geworden. Ook jij antwoord hier. :sarcasm:

Van de zaterdag wist ik, vandaar dat het zo dichtbij en toch ver weg is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 11, 2013, 07:52:09
36 uur in de week voelt voor mij bijn aan als "vakantie" ;D. Neeee, dat zijn er bij mij echt wel een (serieus) aantal meer..........

Hier idem dito, daar lachen wij gewoon om bij ons op de zaak, zeker in drukke tijden als nu.
Ik heb met mijn afdeling soms het dubbele aantal uren gemaakt wanneer het nodig was  :unhappy:
Het is bij ons dan ook een niet lullen, maar poetsen cultuur  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

hier 7 * 24 paraat voor de opdrachtgever ;)

Met opgewekte groet,

Henk

weust

Zo blij dat ik jullie baan niet heb :-)
Stand by diensten heb ik ook wel, maar er gebeurt gelukkig niet al te vaak iets.
Hoog uit een gebruiker die zijn account gelocked heeft.

Ik vind het wel prima zo. Ik werk om te leven, niet leven om te werken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

BuSpu

Grappig dat een erg lange werkweek vaak een zweem van 'stoer'om zich heeft. Als je 40 uur werkt of 38 (zoals volgens mij 80% van Nederland) dan lijk je in de  reactie van sommigen soms een watje. Waarom eigenlijk? Ik snap Weust zijn reactie wel.

lynch1979

Citaat van: weust op januari 11, 2013, 09:48:10
Zo blij dat ik jullie baan niet heb :-)
Stand by diensten heb ik ook wel, maar er gebeurt gelukkig niet al te vaak iets.
Hoog uit een gebruiker die zijn account gelocked heeft.

Ik vind het wel prima zo. Ik werk om te leven, niet leven om te werken.

+1

Deleted Member 2

Citaat van: weust op januari 11, 2013, 09:48:10
Zo blij dat ik jullie baan niet heb :-)
Stand by diensten heb ik ook wel, maar er gebeurt gelukkig niet al te vaak iets.
Hoog uit een gebruiker die zijn account gelocked heeft.

Ik vind het wel prima zo. Ik werk om te leven, niet leven om te werken.

Wat bij mij telt is de lol die je hebt om het werk te doen. Geen opoffering, maar iets dat net zo interessant is en plezier geeft als de audio hobby en muziek.

Bas Akkerman

Citaat van: weust op januari 11, 2013, 09:48:10
Zo blij dat ik jullie baan niet heb :-)
Stand by diensten heb ik ook wel, maar er gebeurt gelukkig niet al te vaak iets.
Hoog uit een gebruiker die zijn account gelocked heeft.

Ik vind het wel prima zo. Ik werk om te leven, niet leven om te werken.
Helemaal mee eens.

Citaat van: Onder013 op januari 11, 2013, 10:26:36
Wat bij mij telt is de lol die je hebt om het werk te doen. Geen opoffering, maar iets dat net zo interessant is en plezier geeft als de audio hobby en muziek.
Ik zou graag zo'n baan hebben, maar ik heb gemerkt dat mijn energiepeil gewoon niet zo ver reikt. Lijkt me heerlijk! Nou moet ik wel zeggen dat mijn sporten natuurlijk ook veel tijd (soms gerust 20 uur per week) inneemt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt, en van daar uit door gegroeid en blijf er in groeien.
Dus ik heb absoluut lol in mijn leven. Maar 40+ uren als standaard per week pas ik toch echt voor.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

7x24 is 168 uur... dus als je daarvan maar 38uur werkt en dat al veel vindt ben je inderdaad een watje........

Heb je nog 130 uur om te niksen.............. stelletje "Pussys" :D

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op januari 10, 2013, 22:40:33
Zaterdag is altijd werken voor Theootje :nopompom:

Ook al, hier ook.
Ik heb 1x per maand een vrije zaterdag plus lang weekend( Za, zo, ma), alleen gaat de week vooraf dan dat ik geen weekend heb, althans alleen zondag een paar uurtjes.
Mijn weekend is meestal zondag en maandag. Alleen niet wanneer ik de zaterdag vrij heb want dan moet ik de maandag er voor  werken.

Citaat van: YamahaRXV op januari 10, 2013, 22:54:30
Ik zal aan je denken Theo als ik zaterdagochtend ca. 06.00 u mijn bedje uit moet stappen voor 5 uurtjes ''noeste'' arbeid op de zaak bij ons  :wacko:

Wat een genot, je kunt lekker uit slapen  :D. Ik ben dan al slordige 4 uur bezig  ;D.

mijn werktijden liggen doordeweeks om 4 uur beginnen( 02:45 uur opstaan). Op vrijdags start het om 3 uur (1:45 uur opstaan) en zaterdags 2 uur. Komt ook voor dat ik op vrijdag twee diensten draai, start om 3 uur en dan s'avonds om 20 u weer.
Ik werk 38 uur en er komen ook wel eens overuren bij, vooral hoogtij dagen maar in principe ben ik een hele dag kwijt want wanneer ik terug kom van het werk en ben thuis ga ik meestal uurtje of 2 naar bed( vooral vanaf midden, einde van de week). De middag is dan voorbij en dan tegen de avond circa 16:30 lekker eten. En rond 20:30 u gereed maken voor naar bed alleen op het einde van de week is dit steeds een uurtje eerder.

Ik heb veel plezier in het werk en die tijden doen me niets. Ik moest wel wennen omdat het op sociaal vlak wel moeilijk is. Even op bezoek gaan doordeweeks is bijna onmogelijk omdat de meeste pas tijd hebben in de avond dan moet ik al weer op 1 oor. Ik ben sterk afhankelijk van weekenden.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

BuSpu


twani

Citaat van: Onder013 op januari 11, 2013, 10:26:36
Wat bij mij telt is de lol die je hebt om het werk te doen. Geen opoffering, maar iets dat net zo interessant is en plezier geeft als de audio hobby en muziek.
Dat is de kern van de zaak Henk ;),ik ben zo handig geweest om (ooit een hele tijd terug :D) het vak te kiezen waar mijn hart ligt. Het voelt dus nimmer als een belasting en ik ontleen er erg veel plezier aan...  Ongeacht het aantal uren, 38, 44 of 63? ik vind het allemaal prachtig want lol heb ik!

Kortom, ik werk er liever 63 met de grootst mogelijke voldoening dan precies 38 om dat het "moet", dát is pas zwaar, niet die 63 van mij..........

twani

Onder een andere hoek de akoestisch "getunede" achterwand in huize Waning.....

twani

En ook over de zijwanden is nog een beetje nágedacht....

bmateijsen

Ik zeg top! En hoe meer onregelmatig de wanden, geen flutter ;)

BuSpu

Citaat van: bmateijsen op januari 11, 2013, 21:42:41
Ik zeg top! En hoe meer onregelmatig de wanden, geen flutter ;)
maar lijsten met glas op de achterwand.... :( dat reflecteerd lekker terug

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 11, 2013, 19:40:59
Dat is de kern van de zaak Henk ;),ik ben zo handig geweest om (ooit een hele tijd terug :D) het vak te kiezen waar mijn hart ligt. Het voelt dus nimmer als een belasting en ik ontleen er erg veel plezier aan...  Ongeacht het aantal uren, 38, 44 of 63? ik vind het allemaal prachtig want lol heb ik!

Kortom, ik werk er liever 63 met de grootst mogelijke voldoening dan precies 38 om dat het "moet", dát is pas zwaar, niet die 63 van mij..........

Dat is het mooiste ''scenario'' wat je kan bedenken Theo. Ik kan wel zeggen dat ik er precies zo over denk  ;)
Ik heb totaal geen hekel aan m,n werk, en put voldoening en energie uit de dingen die door anderen vaak als een probleem gezien worden en door mij als een uitdaging  ::)
Als er dan mooie resultaten behaald worden is mijn dag en de daarop volgende weer helemaal goed. Het vergt vaak ook wel redelijk energie en input van mij, maar daar kan ik geen seconde wakker van liggen.
Waar ik wel een hekel aan heb zijn mensen die niet mee willen werken en te weinig ''teamspirit'' tonen. Het zijn bij ons vaak de mensen die nooit bereid zijn om een enkel overuur te willen maken voor het belang van de werkgever en uiteindelijk (indirect) ook niet voor hun eigen toekomst en boterham....
Maar wel steen en been klagen en jaloezie tonen als hun collega,s met meer getoonde inzet naar huis gaan met een hogere jaarlijkse winstuitkering  :-X

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8