A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

#3175
Daar had ik het ook vandaan ......ik bedoel ook eigenlijk meer dat dát nogal uitgesproken teksten zijn als je je  versterker verkoopt. Geloof best dat ie heel aardig mee kan komen met bijv. een Devialet maar het woordje "wégspelen" vind ik zelf over het algemeen nogal ongepast.
Hij zal best anders spelen maar wégspelen, mwah nee.....

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op december 23, 2012, 20:54:06
Daar had ik het ook vandaan ......ik bedoel ook eigenlijk meer dat dát nogal uitgesproken teksten zijn als je je  versterker verkoopt. Geloof best dat ie heel aardig mee kan komen met bijv. een Devialet maar het woordje "wégspelen" vind ik zelf over het algemeen nogal ongepast.
Hij zal best anders spelen maar wégspelen, mwah nee.....P

Misschien voor hem wel. We praten wel in dezelfde prijsklasse, ook al is het alleen een eindversterker.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 23, 2012, 17:48:51
Dat regelt Monique ;D

:worship: :tongue2: ;D
Zo,n ''remote control'' wil ik ook wel in huis hebben...... :smile:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


weust

Is die "Remote Control" ook in te huren?
Verstop ik mijn afstandsbediening even voor een week.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

YamahaRXV

Over buizen gesproken.......  ''Tube Village'' voor de liefhebbers  :pompom:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#3181
Tja van het één komt het ander...ik ga me verdiepen in buizenland. Nu ik voor het eerst eens (ongewild en gedwongen) wat aan de buizen van de Leben heb lopen sleuren is het ijs gebroken.

Ik ga eerst proberen of ik eens wat ideeën op kan doen omtrent de verschillende buizen die veel gebruikt worden in mijn type versterker...

Ik trap af met een buis die ik op de diverse fora veel genoemd zie voor mijn versterker, de Genalex Gold Lion EL84 Gold Pin......kent iemand de specifieke plussen en minnen van deze buis en wat hebben we zoal nog meer?

twani

#3182
Een gloedvolle zondagavond met muziek. Broodnodig na de 6 dagen achter elkaar werken, alleen morgen nog en dan 2 daagjes vrij........

peterrr

Oei!  ;D

Daarover zijn net zoveel meningen als over kabels, zelf heb ik een enorme berg verschillende buizen.
(Geen el84).
De nieuwe buizen van de fabrikanten zijn eigenlijk allemaal wel goed.
Maar met wat nuances, genalex is zeer goed, zelf vind ik de betaalbare Electro harmonix series  erg mooi.
Er zijn er veel die de JJ mooi en subtiel vinden en niet betrouwbaar b.v.

Maar even een nieuwe buis erin en meteen prachtig...nou nee.
Het zal vele uren duren voordat de buis zijn specifieke top en klank onthuld.
Al zullen daar ook weer vele meningen over zijn.

Wel een heerlijke zoektocht hoor dat wel.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 23, 2012, 21:43:20
Over buizen gesproken.......  ''Tube Village'' voor de liefhebbers  :pompom:



Ik wil een lang weekend boeken naar Tube village :inlove:

twani

Citaat van: peterrr op december 23, 2012, 23:04:44
Oei!  ;D

Daarover zijn net zoveel meningen als over kabels, zelf heb ik een enorme berg verschillende buizen.
(Geen el84).
De nieuwe buizen van de fabrikanten zijn eigenlijk allemaal wel goed.
Maar met wat nuances, genalex is zeer goed, zelf vind ik de betaalbare Electro harmonix series  erg mooi.
Er zijn er veel die de JJ mooi en subtiel vinden en niet betrouwbaar b.v.

Maar even een nieuwe buis erin en meteen prachtig...nou nee.
Het zal vele uren duren voordat de buis zijn specifieke top en klank onthuld.
Al zullen daar ook weer vele meningen over zijn.

Wel een heerlijke zoektocht hoor dat wel.

Grt peterr
Ik ga de uitdaging gewoon aan, moet toch ook reservebuizen in huis hebben :tongue2:

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 23, 2012, 22:49:46
Ik trap af met een buis die ik op de diverse fora veel genoemd zie voor mijn versterker, de Genalex Gold Lion EL84 Gold Pin......kent iemand de specifieke plussen en minnen van deze buis en wat hebben we zoal nog meer?

Deze dus: http://www.tonefactory.nl/shop2/genalex-gold-lion-el84-matched-p-4401.html

Geen NOS (New Old Stock) buizen, maar i.m.o. wel heerlijk klinkende buizen.
Niet ''wollig'' klinkend zoals Mullard soms, maar lekker open en gedetailleerd en vooral een strak laag.
Je zou anders eens naar Paul H. kunnen bellen van HiFine (Accuphase en Leben import); die kan je 100% zeker wel vertellen welke buizen het lekker doen in de Leben.
Dat is weer het mooie van buizenversterkers, je kunt klankmatig e.e.a. fine-tunen met andere buisjes.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 23, 2012, 23:07:32
Ik wil een lang weekend boeken naar Tube village :inlove:

;D Het plaatje wat ik gepost heb past overigens wel goed bij je topic titel Theo  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De trompetten janken, de bassen knorren en duwen, het "mid" gloeit, het geluid vliegt grenzeloos in de rondte, de Leben is back!

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 23, 2012, 23:18:25
;D Het plaatje wat ik gepost heb past overigens wel goed bij je topic titel Theo  ;)
Die topictitel is ook jouw "schuld" :xmas:

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Ik zou me ook eens verdiepen in de pre-buizen, deze doen klankmatig meer dan de eindbuizen.
Zelf vond ik dat mijn eindbuizen het geheel 'strakker', meer 'definitie' gaf dan de standaard buizen, maar de huidige upgrade van mijn pre sectie gaf toch echt de doorslag waardoor de versterker in z'n geheel niet meer op het origineel lijkt (in de positieve zin des woords).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Als pre-buis 12AX7 zou je bv de TungSol 12AX7 eens kunnen proberen. Voor een new production een erg mooie buis.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

advr

#3193
Citaat van: twani op december 23, 2012, 23:09:11
Ik ga de uitdaging gewoon aan, moet toch ook reservebuizen in huis hebben :tongue2:

ja leuk, het prachtige is dat je na verloop van tijd gaat horen wat de verschillen zijn. Er komen dan vanzelf voorkeuren naar boven waarbij de Leben in jouw situatie met jouw gehoor het lekkerste klinkt. Je kunt er mee gaan spelen. ook de match van verschillende merken buizen komt dan naar voren.
In mijn AI500 enorm veel buizen gehad van vele merken. Sommige NOS buizen (nooit gebruikte oude voorraden) zijn vaak ontzettend goed. Helaas weten dat meer mensen zodat de prijs onredelijk hoog wordt. Toch is het leuk om dat een keer te doen.  Via het eerder aangehaalde Tonefactory kun je mooie nieuwe buizen kopen.
Ga vooral op je eigen gehoor af en laat je niet misleiden door ierdereen om je heen.
Ik had dat bijv met een NOS Telefunken ecc83, welke de wereld in wordt geprezen en 110 euro kost nu maar ik vond in in mijn situatie maar matig. Met een GE5751 (veel goedkoper) had ik juist weer de match met iets minder detail maar met een enorme muzikaliteit... :hehe:

Dus gewoon proberen.

De Tungsol 12ax7 (ecc83) heb ik ook goede ervaringen. Die heeft een heerlijk basfundament! :music:

Succes en je zal in het begin door de bomen het bos niet meer zien maar dan even doorbijten en het licht komt vanzelf! :music: :music: :xmas: :xmas:

Ad.

( nieuwe buizen ook NOS moeten wel een uurtje of 45 hebben alvorens ze los komen... vaak het beste de eerste run een uurtje of 10 laten 'branden')
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: advr op december 24, 2012, 07:23:00
ja leuk, het prachtige is dat je na verloop van tijd gaat horen wat de verschillen zijn. Er komen dan vanzelf voorkeuren naar boven waarbij de Leben in jouw situatie met jouw gehoor het lekkerste klinkt. Je kunt er mee gaan spelen. ook de match van verschillende merken buizen komt dan naar voren.
In mijn AI500 enorm veel buizen gehad van vele merken. Sommige NOS buizen (nooit gebruikte oude voorraden) zijn vaak ontzettend goed. Helaas weten dat meer mensen zodat de prijs onredelijk hoog wordt. Toch is het leuk om dat een keer te doen.  Via het eerder aangehaalde Tonefactory kun je mooie nieuwe buizen kopen.
Ga vooral op je eigen gehoor af en laat je niet misleiden door ierdereen om je heen.
Ik had dat bijv met een NOS Telefunken ecc83, welke de wereld in wordt geprezen en 110 euro kost nu maar ik vond in in mijn situatie maar matig. Met een GE5751 (veel goedkoper) had ik juist weer de match met iets minder detail maar met een enorme muzikaliteit... :hehe:

Dus gewoon proberen.

De Tungsol 12ax7 (ecc83) heb ik ook goede ervaringen. Die heeft een heerlijk basfundament!

En dus een goede buis voor mij ;D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Ach, ik ga tenminste nog niet aan de subwoofer :tongue2:

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Komt er niet in hoor...Sterker nog die is een aantal jaren terug de deur gewezen :hehe:

advr

Citaat van: twani op december 24, 2012, 20:18:08
Komt er niet in hoor...Sterker nog die is een aantal jaren terug de deur gewezen :hehe:

neeeeeeeeeee, geen sub in stereo. dat werkt niet.. :shaun:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster