A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Goed kl*@(E*te ja! Al enig idee bij wie en hoe je hem gaat laten maken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zee

Die Leben is toch een buizenbak?  In dat geval zou ik de buizen er even uithalen en er weer inzetten. Zou namelijk een slecht contact in de buizenvoet kunnen zijn.
Is het trouwens geen slecht contact van de (ingangskeuze)schakelaar of een potmeter?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 19, 2012, 21:04:51
Eergisteravond heeft de Leben op het linkerkanaal z'n laatste leven uitgeblazen.  :devil: 3 weken probleemloos gespeeld, zo ook eergisteren, tot aan het moment dat de Leben ongeveer een kwartiertje aanstond. In eens viel het linkerkanaal weg, slechts een zacht gemurmel kwam er nog de linker speaker.
Het is overigens ook het kanaal wat vanaf het begin af aan al een zacht (gedempt) plopje gaf bij het uitzetten van de versterker....
Na een minuut of tien de versterker weer aangezet en ja hoor, alles deed het weer, jammergenoeg voor een minuut of twee, toen viel links weer weg.....

K^%#T dus........

Dat is zeker K^%#T en balen zeg..... :omg: 
En nu, Leben terug naar de dealer voor garantie ?

Zonde man, zeker omdat je klankmatig en optisch gezien erg tevreden was met de Leben.
Hopen dat het probleem snel weer verholpen kan worden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Zee op december 19, 2012, 21:41:51
Die Leben is toch een buizenbak?  In dat geval zou ik de buizen er even uithalen en er weer inzetten. Zou namelijk een slecht contact in de buizenvoet kunnen zijn.
Is het trouwens geen slecht contact van de (ingangskeuze)schakelaar of een potmeter?
Ik heb nog garantie uiteraard dus dat houdt me een beetje tegen om zelf te kijken....
Overigens heb ik zelf ook het idee dat het iets eenvoudigs is omdat hij het gewoon weer doet als ie iets is afgekoeld.......

Zee

Ja, als je nog garantie hebt zou ik inderdaad even naar de dealer terug gaan.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 19, 2012, 21:51:47
Ik heb nog garantie uiteraard dus dat houdt me een beetje tegen om zelf te kijken....
Overigens heb ik zelf ook het idee dat het iets eenvoudigs is omdat hij het gewoon weer doet als ie iets is afgekoeld.......

Op het head-fi forum komen ook wat probleempjes naar voren met de Leben CS300 (x limited edition)
Er wordt een aantal keren gesproken over het uitvallen van het linkerkanaal (ook met hoofdtelefoon luisteren) en het soms wegvallen van de lagere frequenties in het rechterkanaal.

Misschien overeenkomstig, misschien niet......
http://www.head-fi.org/t/429557/help-me-troubleshoot-my-amp-leben-cs300

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

T lijkt erop, best wel klootjes eigenlijke allemaal :nopompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 19, 2012, 22:28:06
T lijkt erop, best wel klootjes eigenlijke allemaal :nopompom:

Ja, op z,n zachtst gezegd niet fijn te noemen idd. :devil:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

#3083
Waarschijnlijk buisje .... niet te druk om maken alleen niet meer aanzetten voordat je meer kapot maakt.
Gelijk een reden om goede buizen te kopen ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op december 19, 2012, 23:38:31
Waarschijnlijk buisje .... niet te druk om maken alleen niet meer aanzetten voordat je meer kapot maakt.
Gelijk een reden om goede buizen te kopen ;)

En een setje reserve!

Dit is the man's (worst) Nightmare!

Het zal inderdaad iets met een buis zijn. Heb je - als het inderdaad een buis blijkt te zijn - al nagedacht welke buizenset je er in wilt hebben. Ik neem aan dat de Leben fans daar uitgesproken ideeën over hebben.

Groet,


Henk

weust

Vraag ik mij toch af of de standaard set buizen zo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend zijn, dat je perse andere buizen wilt hebben in deze versterker. Die toch al niet heel goedkoop is.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

Citaat van: weust op december 20, 2012, 00:57:17
Vraag ik mij toch af of de standaard set buizen zo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend zijn, dat je perse andere buizen wilt hebben in deze versterker. Die toch al niet heel goedkoop is.

Dat is wellicht ook niet nodig. Maar als je dan toch een gematched paar of quad moet hebben zou je tevens kunnen omzien naar wat er naast de standaard buizen nog meer mogelijk is.

Zoals Freek al zong/zei: Er is Leben na de dood

weust

In dat geval kan het ja, maar zou gezien de garantie periode toch eerst dat doen.
Kost niks dan lijkt mij.
Een andere paar of quad kan altijd later nog.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

advr

Citaat van: twani op december 19, 2012, 21:51:47
Ik heb nog garantie uiteraard dus dat houdt me een beetje tegen om zelf te kijken....
Overigens heb ik zelf ook het idee dat het iets eenvoudigs is omdat hij het gewoon weer doet als ie iets is afgekoeld.......

Kan zo maar een buis zijn. Die gaan wel eens kapot.

Buizen hoeven helemaal niet duur te zijn.  :bigsmile:


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Former member 78

Das balen kerel!
Hopen dat het een buisje is, want dan ben je snel klaar.

Martin!!!

Das balen zeg....... moet je nu terug richting onze oosterburen?
mainly British stuff

Cyreg

#3091
Citaat van: advr op december 20, 2012, 08:11:04
Kan zo maar een buis zijn. Die gaan wel eens kapot.

Hoop dat het snel verholpen is Twani, da's balen net voor de Kerst.

Alweer tijdje geleden (was het o.a. de Ia/Va? karakteristiek), die theorie van buizen  :unsure:
Buizenversterkers kun je beter niet constant aan laten, toch?
oa vanwege snellere veroudering vd buizen  :omg:
Of zit er soms 'n StBy schakelaar op, waarbij alleen de gloeidraden stroom trekken?

Maar wat is tegenwoordig de normale routine dan eigenlijk bij het weer aanzetten?
Vroeger > allereerst zonder signaal 'n kwartiertje opwarmen vd buizen?
Of kan je toch gelijk spelen met deze "moderne" buizenversterkers?

Ben best wel weer geinteresseerd geraakt  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op december 20, 2012, 11:56:55
Hoop dat het snel verholpen is Twani, da's balen net voor de Kerst.

Alweer tijdje geleden (was het o.a. de Ia/Va? karakteristiek), die theorie van buizen  :unsure:
Buizenversterkers kun je beter niet constant aan laten, toch?
oa vanwege snellere veroudering vd buizen  :omg:
Of zit er soms 'n StBy schakelaar op, waarbij alleen de gloeidraden stroom trekken?

Maar wat is tegenwoordig de normale routine dan eigenlijk bij het weer aanzetten?
Vroeger > allereerst zonder signaal 'n kwartiertje opwarmen vd buizen?
Of kan je toch gelijk spelen met deze "moderne" buizenversterkers?

Ben best wel weer geinteresseerd geraakt  ;)

Aanzetten en spelen maar, na een minuut of 3 al aardig mooi geluid wat na een kwartiertje draaien overgaat in prachtig en bij ongeveer een half uur ben je er dan wel......

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 20, 2012, 13:25:35
Aanzetten en spelen maar, na een minuut of 3 al aardig mooi geluid wat na een kwartiertje draaien overgaat in prachtig en bij ongeveer een half uur ben je er dan wel......
Eigenlijk precies hetzelfde als met de S80 van Resolution Audio dus. Van een wat beknepen, rommelig en haast verlegen geluid naar een wijdse, soepele en meeslepende weergave.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Citaat van: twani op december 20, 2012, 13:25:35
Aanzetten en spelen maar, na een minuut of 3 al aardig mooi geluid wat na een kwartiertje draaien overgaat in prachtig en bij ongeveer een half uur ben je er dan wel......

Als hij het dan nog doet :-X
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tompj

Citaat van: twani op december 19, 2012, 21:04:51
Eergisteravond heeft de Leben op het linkerkanaal z'n laatste leven uitgeblazen.  :devil: 3 weken probleemloos gespeeld, zo ook eergisteren, tot aan het moment dat de Leben ongeveer een kwartiertje aanstond. In eens viel het linkerkanaal weg, slechts een zacht gemurmel kwam er nog de linker speaker.
Het is overigens ook het kanaal wat vanaf het begin af aan al een zacht (gedempt) plopje gaf bij het uitzetten van de versterker....
Na een minuut of tien de versterker weer aangezet en ja hoor, alles deed het weer, jammergenoeg voor een minuut of twee, toen viel links weer weg.....

K^%#T dus........
Dat is flink balen zeg! En dat tijdens de wittebroodsweken.
De reden waarom ik van buizen ben afgestapt was dat dit soort ergernissen helaas wat vaker voorkomt met buizen dan met solid state. Je moet het er voor over hebben. Ik neem aan dat de garantie dit afdekt. Niettemin gedoe en erg vervelend voor je.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

bmateijsen

Citaat van: twani op december 19, 2012, 21:51:47
Ik heb nog garantie uiteraard dus dat houdt me een beetje tegen om zelf te kijken....
Overigens heb ik zelf ook het idee dat het iets eenvoudigs is omdat hij het gewoon weer doet als ie iets is afgekoeld.......

Dat zal wel een buisje zijn, wissel ze gewoon om, zodat je weet of het dan op het rechterkanaal zit.
Buizen wisselen is geen enkel probleem, doe het alleen met beleid (en liefst met een handschoen aan ;) )

Kingpin

Citaat van: bmateijsen op december 20, 2012, 16:27:35
Dat zal wel een buisje zijn, wissel ze gewoon om, zodat je weet of het dan op het rechterkanaal zit.
Buizen wisselen is geen enkel probleem, doe het alleen met beleid (en liefst met een handschoen aan ;) )
Altijd met handschoenen ...
Pas wel op dat je niet teveel aan/uit doet met het gevolg dat een ander onderdeel teveel spanning krijgt en je verder van huis bent.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted member

Balen Theo!!!  :nopompom: Succes! (gelukkig geloof jij vast in reïncarnatie, er is leven, er is leben na de tot! ;))

bmateijsen

Citaat van: Kingpin op december 20, 2012, 19:03:18
Altijd met handschoenen ...

Wanneer een buis volledig koud is, is het niet per definitie nodig, maar wel verstandig.

CitaatPas wel op dat je niet teveel aan/uit doet met het gevolg dat een ander onderdeel teveel spanning krijgt en je verder van huis bent.