A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op oktober 26, 2012, 21:06:32
Heb je er zelf een gebouwd twani?  >:D

Het heeft wel iets van een Audio Note kit  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Citaat van: twani op oktober 26, 2012, 21:11:06
Grappig ik was helemaal niet op zoek naar patronen, en al zeker niet bij jou. Ik verdiep me over het algemeen slechts in interessante mensen, dus alleen het idee al :laugh:

Trek je wel de deur achter je dicht ajb. Maro?


Nee blijf nog even hangen...voor de gezelligheid zullen we maar zeggen... 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 26, 2012, 21:08:44
Op de juiste manier gefotografeerd kan het glanzende front van de DAC een plankje van het één of ander mooi weerkaatsen in de lens. ;) Of Theo is gewoon handig met photoshop!
Het enige op "Photoshop" gebied waar ik enigszins mee overweg kan is de Photogene app, uitstekende tool voor NoNo's op dit gebied.

twani


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 26, 2012, 21:20:55
Cool! Hoe ben je daar nu bij beland!?
Goeie vraag Bas, ik ben zelden rationeel in de weer, meestal impulsief en op emotie. Dat levert soms heel spannende acties op, die uiteenlopend van heel erg goed, tot heel erg slecht kunnen uitpakken ;D

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 26, 2012, 21:20:55
Cool! Hoe ben je daar nu bij beland!?
Tegenaan gelopen, ingelezen in de bouwer en zijn producten, en erop gegokt dat dit Theo's sound zou kúnnen zijn ::)

Bas Akkerman

Gevoel vind ik oh zo belangrijk bij audio, dus ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. En begin ik steeds meer te verlangen naar meer tijd in de weekenden, zodat ik eens langs kan komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 26, 2012, 21:31:39
Gevoel vind ik oh zo belangrijk bij audio, dus ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. En begin ik steeds meer te verlangen naar meer tijd in de weekenden, zodat ik eens langs kan komen.
Ik weet inmiddels zeker dat wij enorm van elkaar verschillen in zo ongeveer alles, maar ik weet inmiddels ook zeker dat we samen een "Coole" M&G  zullen beleven. We gaan (nog een keer :D) iets proberen af te spreken..... ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 26, 2012, 21:28:41
Tegenaan gelopen, ingelezen in de bouwer en zijn producten, en erop gegokt dat dit Theo's sound zou kúnnen zijn ::)

Ondanks dat het uiterlijk misschien niet helemaal mijn ding is (het front dan  :D) vind ik het wel reuze interessant om te lezen hoe deze dac opgebouwd is en met welke componenten  ;)  Ik lees o.a. Black Gate condensatoren etc.
Sowieso gaaf om de kennis en ervaring te hebben om zo een dac geheel op te bouwen  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Het front is inderdaad, ehh hoe zal ik het netjes zeggen :D, smaakgevoelig.. Ik ga strak luisteren en zal 'm morgen openmaken voor een paar foto's.. Hetgeen ik door het gaas heen kan zien beloofd in ieder geval zwaar geschud.......

tompj

Citaat van: twani op oktober 26, 2012, 22:04:59
Het front is inderdaad, ehh hoe zal ik het netjes zeggen :D, smaakgevoelig.. Ik ga strak luisteren en zal 'm morgen openmaken voor een paar foto's.. Hetgeen ik door het gaas heen kan zien beloofd in ieder geval zwaar geschud.......
Da's niet best dan, 'zwaar geschud'

Geschut?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op oktober 26, 2012, 22:08:51
Da's niet best dan, 'zwaar geschud'

Geschut?
Ná mijn HAVO diploma meteen autoverkoper geworden en dat merk je soms nog :D

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 26, 2012, 21:08:36
Ik zie geen USB ingang, alleen een dig. coax in  ;)  Ik durf te wedden dat je deze als uitbreiding voor de vintage set heb gekocht, of heb ik het echt mis  ???
Het is in ieder geval wel een product van neerlands fabrikaat zo aan de teksten bij de connectors te zien  ;)
Ik ga deze sec voor de laptop audio gebruiken Jan. Het belang van USB heb ik een beetje afgezwakt omdat ik toch de V-Link heb. Overigens vind de gebruikte chip in deze DAC het plezierig als het spulletje zo veel als mogelijk Jittervrij aangeleverd wordt....(zo heb ik gelezen)
De Clic blijft gewoon staan, tenzij zich daarvoor een echte upgrade aandient. Deze zal dan, zo weet ik nu helaas al, heel veel geld kosten.......
De Spotify/JRiver/laptop/DAC methode wordt dus een beetje de experimenteer zijde van mijn set, de rest staat als een huis..
Ik vraag het voorzichtig omdat ik me realiseer dat daar wederom grote sommen geld in gaan zitten, maar hoe is het met de eventuele overstap op Adam? En heb je de (verrassend weinig méér kostende) actieve variant al kunnen beluisteren Jan?

YamahaRXV

Ben zeer benieuwd hoe je nieuwe aanwinst het gaat doen Theo  ;)

Wat betreft de switch van PMC naar Adam Audio, daar heb ik voor mijzelf al een keus in gemaakt  ;)
De demo Column,s klonken hier zeer goed en ik was zeer content met de heerlijke muzikale en vloeiende sound die de Adam,s hier lieten horen.... om maar niet over de zeer goede laagweergave te praten  :headbanging:

Het is nu even kijken of alles nog een beetje binnen ''acceptabele'' grenzen kan blijven, want het moet nog wel leuk blijven natuurlijk  ;)
Enerzijds ben ik wel nieuwsgierig hoe de actieve variant zou klinken, anderzijds zit ik dan met een Superuniti waarvan de interne (eind)versterker dan ''wortel'' staat te schieten  :(
De match met mijn Superuniti was heerlijk te noemen en dit is mij zo goed bijgebleven dat er eigenlijk geen weg meer terug is  :angel:
Verder vind ik het een merk wat eigenlijk nog niet massaal ontdekt is bij het grote publiek (wel in de studio en monitor wereld) en daardoor niet main-stream te noemen valt.
De afwerking en de klankeigenschappen staan op een zeer hoog niveau en dat tesamen met het niet echt main-stream imago maken het voor mij een zeer interessante keus  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik zou niet naar de actieve variant gaan luisteren,  je zou daar de briljante SU de helft van zijntaken ontnemen, zonde want het klonk helemaal naar je zin.
Komt bij dat je dan kwa kabels de boel ook weer helemaal overhoop moet gooien, en ook de voeding voor de boxen weer om moet gaan leggen. Nee, ik kan je goed volgen als je zegt dat je die kant niét op wil/gaat...
Over het merk Adam....Ik heb eigenlijk nog nooit een matige (laat staan slechte) test van hun producten gelezen.

Ik zal jou Jan via PM mijn inlogcodes voor het test archief van het Duitse blad "Stereo" geven. Een code die je krijgt als je abonnee van het blad bent :D

Maak er een mooi dag van Jan!

En hou je ín met de "bouwsnelheid" van je nieuwe blok,  ;Ddat van mij heeft namelijk bijna 2 jaar geduurd, dat steekt zo schril af :blush:

frank2

Is dit wat voor je?   http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=9121&merk=Adam&type=S-5A

let niet op de prijs die vlgs mij een stuk naar beneden even onderhandelen.
Ik zag ze staan en dacht aan je vanwege het verhaal van de Adams. Ik ken ze niet heb ze nooit gehoord.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op oktober 27, 2012, 09:35:06
Is dit wat voor je?   http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=9121&merk=Adam&type=S-5A

let niet op de prijs die vlgs mij een stuk naar beneden even onderhandelen.
Ik zag ze staan en dacht aan je vanwege het verhaal van de Adams. Ik ken ze niet heb ze nooit gehoord.
2 dingen komen in mij op: 1) wat zullen ze goed klinken :clapping: 2) wat zijn ze lelijk :devil: ;D

Fijne dag Frank ;)


frank2

Twani ik wens je ogenblikkelijk hetzelfde
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 27, 2012, 09:16:53
Ik zou niet naar de actieve variant gaan luisteren,  je zou daar de briljante SU de helft van zijntaken ontnemen, zonde want het klonk helemaal naar je zin.
Komt bij dat je dan kwa kabels de boel ook weer helemaal overhoop moet gooien, en ook de voeding voor de boxen weer om moet gaan leggen. Nee, ik kan je goed volgen als je zegt dat je die kant niét op wil/gaat...
Over het merk Adam....Ik heb eigenlijk nog nooit een matige (laat staan slechte) test van hun producten gelezen.

Ik zal jou Jan via PM mijn inlogcodes voor het test archief van het Duitse blad "Stereo" geven. Een code die je krijgt als je abonnee van het blad bent :D



Maak er een mooi dag van Jan!

En hou je ín met de "bouwsnelheid" van je nieuwe blok,  ;Ddat van mij heeft namelijk bijna 2 jaar geduurd, dat steekt zo schril af :blush:

Theo, allereerst nog bedankt voor de geboden mogelijkheid om in het test archief van Stereo te kunnen kijken  :clapping: Dit ga ik vandaag of morgen zeker eens doen als ik er goed de tijd voor heb.
Als ik het zo hoor van jou is hier aardig wat te vinden aan Adam Audio reviewmateriaal  ;)
Het was mij ook al opgevallen dat er overwegend positieve testen te vinden zijn van Adam Audio.
Verder vind ik zeer weinig aanbod van Adam Audio gebruikt, ook niet op de buitenlandse verkoopsites, iets wat misschien niet allesbepalend is voor het beeld, maar dit zijn van die kleine dingetjes waar ik toch positiever tegenover staat.

Wat betreft het vervaardigen van het nieuwe stekkerblok: mijn handen "jeuken" al weer, en in mijn hoofd spelen al weer allerlei ideeën over de vormgeving en de interne opbouw.
Straks ga ik naar de zaak waar ik het rijk voor mijzelf heb en naar hartelust kan "klooien"  :D
Ik zal proberen niet te snel te gaan, anders wordt het contrast met het verloop van jouw stekkerblok te groot  :D 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#2320
Citaat van: frank2 op oktober 27, 2012, 09:35:06
Is dit wat voor je?   http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=9121&merk=Adam&type=S-5A

let niet op de prijs die vlgs mij een stuk naar beneden even onderhandelen.
Ik zag ze staan en dacht aan je vanwege het verhaal van de Adams. Ik ken ze niet heb ze nooit gehoord.

Hoi Frank, bedankt nog voor de link  ;)
De betreffende Adam,s zijn uit de professionele monitorlijn waar zij erg goed in blijken te zijn.
Qua klank nog wat neutraler, maar ook minder vergevingsgezind dan de "home" versies.
Zoals Twani al aangaf: ze zullen ongetwijfeld goed klinken, maar qua uiterlijk komen ze er hier niet in hoor........ ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Mooie Dac van DHTROB, Rob maakt heel veel mooie spullen..

Veel plezier ermee! ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Als ik zo na ga wat DHTROB zoal ontwerpt en maakt, sluit dat naadloos aan bij jouw smaak. Het zou me niet verbazen als deze dac een geduchte concurrent voor de dac van de M1 Clic is.
Gefeliciteerd en veel plezier er van.

Groet,

Henk

PS

het lijkt er sterk op dat de trafo in kastje gaat lukken

twani


twani