A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Dat is snel! Dank.

Je bent toch niet vergeten het huis van je blok te verbinden met de aarde die vanuit de meterkast komt?

Die opgeboste witte kabel is waarschijnlijk coax van tv? maar die andere witte is de sonore interlink? Die zou ik zeker niet laten kruisen met de netkabel.

Het ziet er uit als een zeer degelijk blok Jan.

Groet,

Henk


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni 19, 2012, 20:37:57
Dat is snel! Dank.

Je bent toch niet vergeten het huis van je blok te verbinden met de aarde die vanuit de meterkast komt?

Die opgeboste witte kabel is waarschijnlijk coax van tv? maar die andere witte is de sonore interlink? Die zou ik zeker niet laten kruisen met de netkabel.

Het ziet er uit als een zeer degelijk blok Jan.

Groet,

Henk

Als je bij de beste custom build jachtenbouwer ter wereld werkt doe je niet aan half werk Henk  ;) ;D
Het blok is inwendig uiteraard geaard ;)

De opgeboste kabels zijn Supra HDMI kabels van de HD tuner en blu-ray speler die een beetje te lang zijn geworden.
Voor het mooie hadden ze niet in een radius gewikkeld moeten worden (inductiewerking ;)), maar ik merk niets aan de beeldkwaliteit dus best zo.

De witte gevlochten buitenmantel is idd. van de Sonore interlink. Zolang ze maar niet parallel tegen de afgeschermde netkabel liggen is er niets aan de hand.
Een klein stukje gekruist is niet zo,n ramp hoor.

Het blok is zeker degelijk te noemen met een wanddikte van 5 mm. en een bodemplaat van 10 mm. dik alu :P

De Toolbox mod op de Touch is overigens wel aan te raden hoor Henk. De verschillen zijn weliswaar niet schokkend te noemen maar wel hoorbaar ;)
Ietsje meer detail en een wat meer vloeiend klankbeeld.
Ik denk zelf ong. vergelijkbaar met het verschil tussen de standaard voeding van de Touch en de BOTW voeding wanneer de dig. uitgang gebruikt wordt.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Mrgrumphhh :devil: Hetgeen mij zoveel vertraging oplevert heeft Jan binnen No time voor elkaar.
Namelijk de gaten voor de inlets op maat maken in het dikke aluminium blok.
Voel me een klein beetje nietig nu :blush:
Chapeau Jan, kan niet anders zeggen, COOL!

Heb je ook inside pics?

twani

Citaat van: Onder013 op juni 19, 2012, 19:37:02
Daar krijg je geen spijt van. Ik heb nog een stel Furutechs over in de plaats waarvan nu mennekes outlets zitten. Ben benieuwd wat het nieuwe blok je brengt theo.

Een nu weer wachten op foto's van het aluminium blok van Jan
Het dhz blok van Theo
en
De foto's van een Z4 met de "significant other" achter het stuur ;D

Groet,

Henk
Ze zit naast me op het  bankie, gaan we zondag as doen (zegt ze ;D)

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 19, 2012, 21:46:55
Mrgrumphhh :devil: Hetgeen mij zoveel vertraging oplevert heeft Jan binnen No time voor elkaar.
Namelijk de gaten voor de inlets op maat maken in het dikke aluminium blok.
Voel me een klein beetje nietig nu :blush:
Chapeau Jan, kan niet anders zeggen, COOL!

Heb je ook inside pics?

;D ;D Dank je  :worship:  Gewoon een kwestie van aanpakken Theo  :angel:
Maar het is inderdaad een hoop werk; het heeft mij in totaal een tweetal avondjes na werktijd gekost :-[
De gaten voor de outlets er in krijgen is zeker een bewerkelijk en tijdrovend klusje.

Hoe dik is het plaatmateriaal van jouw stekkerblok Theo ?  (en dan bedoel ik de bovenplaat waar de outlets in moeten komen)
Zelf heb ik een nieuwe gatenzaag van 44 mm. gepakt en deze in combinatie met boor-of snij olie gebruikt om de 7 gaten te zagen in de 5 mm. dikke bovenplaat.
Evt. heb ik nog een optie achter de hand die nog wat sneller gaat en deze methode is het beste bij een dikkere bovenplaat.
Ik pak dan op de zaak bij ons een lichte plasma snij machine, dit gaat super snel en met een niet al te hoge warmte inbreng ;)
Enige wat daarna nog vereist is, is een beetje nabewerking in de vorm van frezen of slijpen.
Verder heb ik nog een andere optie en dat is het stekkerblok op de freesbank zetten......

Mocht je het niet zien zitten dan stuur je het stekkerblok maar op naar mij en wil ik de benodigde gaten er wel in maken voor je ;)

Doordat ik achter mekaar aan het bouwen ben geweest heb ik mij geen tijd gegund om wat inside foto, s te maken ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni 19, 2012, 22:53:31
;D ;D Dank je  :worship:  Gewoon een kwestie van aanpakken Theo  :angel:
Maar het is inderdaad een hoop werk; het heeft mij in totaal een tweetal avondjes na werktijd gekost :-[
De gaten voor de outlets er in krijgen is zeker een bewerkelijk en tijdrovend klusje.

Hoe dik is het plaatmateriaal van jouw stekkerblok Theo ?  (en dan bedoel ik de bovenplaat waar de outlets in moeten komen)
Zelf heb ik een nieuwe gatenzaag van 44 mm. gepakt en deze in combinatie met boor-of snij olie gebruikt om de 7 gaten te zagen in de 5 mm. dikke bovenplaat.
Evt. heb ik nog een optie achter de hand die nog wat sneller gaat en deze methode is het beste bij een dikkere bovenplaat.
Ik pak dan op de zaak bij ons een lichte plasma snij machine, dit gaat super snel en met een niet al te hoge warmte inbreng ;)
Enige wat daarna nog vereist is, is een beetje nabewerking in de vorm van frezen of slijpen.
Verder heb ik nog een andere optie en dat is het stekkerblok op de freesbank zetten......

Mocht je het niet zien zitten dan stuur je het stekkerblok maar op naar mij en wil ik de benodigde gaten er wel in maken voor je ;)

Doordat ik achter mekaar aan het bouwen ben geweest heb ik mij geen tijd gegund om wat inside foto, s te maken ???

Met een gatenzaag (niet zo'n ding uit de 5 euro bak) gaat het uitstekend als je wat vet voor bijvoorbeeld decoupeerzagen gebruikt. Boorstandaard gebruiken met machine op lage snelheid en de boel goed vastzetten. Absoluut geen reden voor uitstelgedrag en al helemaal niet als je in de buurt van een garagebedrijf met werkplaats werkt. :o Ook ik wil ze best voor je maken hoor. je roept maar.

Jan: Welk soort bedrading heb je in het blok gebruikt?

Groet,

Henk


YamahaRXV

Lapp, stranded wire,dezelfde als die er tussen het stekkerblok en de audiogroep zit.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni 19, 2012, 23:05:27
Met een gatenzaag (niet zo'n ding uit de 5 euro bak) gaat het uitstekend als je wat vet voor bijvoorbeeld decoupeerzagen gebruikt. Boorstandaard gebruiken met machine op lage snelheid en de boel goed vastzetten.

Weer een tipje voor Theo z,n stekkerblok project  ;)

http://www.borentappenschuren.nl/article/28049_ProFit+HSS+Bimetaal+Plus+gatzaag+44+mm

i.c.m. deze:

http://www.borentappenschuren.nl/article/20688_Gatzaaghouder+SDS+AS+6+32-210+mm


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni 19, 2012, 23:41:36
Juist. Die bedoel ik + houder

;D Je was mij net voor Henk ;)
Inmiddels al ''compleet'' aangevuld  :P

En klussen maarrrrrrrr :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni 19, 2012, 23:43:48
;D Je was mij net voor Henk ;)
Inmiddels al ''compleet'' aangevuld  :P

En klussen maarrrrrrrr :pompom:

als je een fatsoenlijke boormachine + standaard + snijolie/vet hebt.....

YamahaRXV

Als ik je vertel dat ik de eerste 4 gaten met een accu boortol heb gedaan......... ;)

Gewoon lekker rustig en beheerst bezig zijn en het komt helemaal goed.

Groet,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

erik s.

de Bals outlets zien er wel een stuk degelijker uit dan de Mennekes.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Oké Oké jongens, ik snap de hint aanpakken die hap ;D  Op mijn werk hebben we zeker zo`n boorstandaard, wederom bedankt voor de informatie :worship:
Hoor je eigenlijk verschillen Jan met je nieuwe blok? (tov het MD06 blok).
Stranded Jan? dan werk je toch wel met adereindhulzen dacht ik?

Deleted Member 2

Een nieuw interlink kabeltje voor de Metrum: AudioQuest Columbia. Wowww  :wub:

twani

Citaat van: Onder013 op juni 21, 2012, 11:18:18
Een nieuw interlink kabeltje voor de Metrum: AudioQuest Columbia. Wowww  :wub:
Bizar soms die kabels, ook het feit dat sommige dure interlinks het klankbeeld helemaal plat en dood kunnen slaan terwijl een ander meer "down to earth" geprijsd exemplaar het hele verhaal kan opentrekken :crazy:

Zal toch met de capaciteit, inductiviteit en weerstand te maken hebben dan toch???

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juni 21, 2012, 13:02:49
Bizar soms die kabels, ook het feit dat sommige dure interlinks het klankbeeld helemaal plat en dood kunnen slaan terwijl een ander meer "down to earth" geprijsd exemplaar het hele verhaal kan opentrekken :crazy:

Zal toch met de capaciteit, inductiviteit en weerstand te maken hebben dan toch???

Zou het niet weten. Ik luister of het bevalt en dat is het. Je noemt inderdaad grofweg de grootheden (L, C, R) die bij een kabel van toepassing zijn. uiteraard horen de eigenschappen van het signaal (V, Hz) nog meegenomen te worden waarbij P (vermogen) m.i. verwaarloosd kan worden.

Maar wat nou de klankverschillen verklaart?

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Idioot hè? Ik kan me er ook over verbazen hoeveel zo'n kabel zoveel uit kan maken. Twani, zaterdag is mijn laatste competitiedag. Dat betekent dat ik een hele maand (!) de weekenden vrij ben. Dan moet er wel iets te regelen zijn, toch?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zee

Citaat van: Onder013 op juni 21, 2012, 13:19:22
Zou het niet weten. Ik luister of het bevalt en dat is het. Je noemt inderdaad grofweg de grootheden (L, C, R) die bij een kabel van toepassing zijn. uiteraard horen de eigenschappen van het signaal (V, Hz) nog meegenomen te worden waarbij P (vermogen) m.i. verwaarloosd kan worden.

Maar wat nou de klankverschillen verklaart?

Groet,

Henk


Ik ga ervan uit dat bovengenoemde grootheden NIET verantwoordelijk zijn voor de waargenomen verschillen.  Immers, op basis hiervan is (tenzij de extremen worden opgezocht) niet wetenschappenlijk te verklaren dat je verschillen zult horen...
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Deleted Member 2

Citaat van: Zee op juni 21, 2012, 14:23:38

Ik ga ervan uit dat bovengenoemde grootheden NIET verantwoordelijk zijn voor de waargenomen verschillen.  Immers, op basis hiervan is (tenzij de extremen worden opgezocht) niet wetenschappenlijk te verklaren dat je verschillen zult horen...

Eens (hoewel niet alles wetenschappelijk verklaard hoeft en/of kan worden). Het hoorbare verschil zit in de laagweergave (meer fundament) en ruimtelijke weergave en plaatsing. Geen wereldschokkende verschillen, maar wel goed waarneembaar en bovenal zeer aangenaam.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juni 21, 2012, 14:17:33
Idioot hè? Ik kan me er ook over verbazen hoeveel zo'n kabel zoveel uit kan maken. Twani, zaterdag is mijn laatste competitiedag. Dat betekent dat ik een hele maand (!) de weekenden vrij ben. Dan moet er wel iets te regelen zijn, toch?
Graag Bas! Op Facebook zou mijn vrouw nu het "duimpie omhoog" tekentje doen ;D

YamahaRXV

 Gisterenavond heb ik een inmiddels goede audio kennis van mij opgezocht om te komen luisteren naar zijn nieuwe aanwinst: een  nieuwe Accuphase E250 die in de plaats is gekomen voor een Moon 340i versterker die mijn kennis eigenlijk nooit heeft kunnen bekoren qua klankbeeld.
Zijn set bestaat verder uit een set prijzige Audiovector speakers, een cd speler van Goldmund, een Sonos streamer, en o.a.een aantal kabels van Siltech en interlinks van van den Hul (The Rock ?)

Door sterk wisselende ervaringen met Accuphase en niet echt een liefhebber te zijn van het uiterlijk van dit merk ging ik met gepaste nieuwsgierigheid naar zijn woonplaats om de set te gaan beluisteren.
Waar de set met de Audiovectors en de Moon mij voorheen totaal niet konden bekoren qua klank, daar speelden de Audiovectors nu groots door de wijziging van de versterker. (wie zegt dat er klankmatig niet of nauwelijks verschil hoorbaar is tussen versterkers is bij deze door mij als gek of doof verklaard ;D)
Na een uitvoerige luistersessie hebben we eerst de Burson (demo) dac achter de Sonos gezet en dit was een enorm hoorbare positieve stap ;)
Met wat nummers via Spotify weergegeven kwamen we al dicht tegen de klankmatige kwaliteiten van de € 5700,00 kostende Goldmund speler aan :o
Daarna zijn wij weer gaan luisteren naar de Goldmund die via de van den Hul interlinks was verbonden met de Accuphase E250.
Met Patricia Barber spelend was er een best fraaie soundstage te horen met voldoende detail en een redelijk goede plaatsing van stem en instrumenten.

Ondanks bovenstaande impressie had ik gevoelsmatig het idee dat de set heel veel potentie had, maar het er niet helemaal uit kwam alsof er een dunne deken over de speakers hing die ervoor zorgde dat er 20% minder detail, plaatsing en emotie ten gehore werd gebracht.
Mijn kennis was van mening dat het eigenlijk niet beter kon, maar was toch nieuwsgierig hoe de Sonore interlink het zou doen.

Na het wisselen van de van den Hul,s naar de Sonore interlinks was er niet een klein beetje verschil hoorbaar, maar bizar veel :o
Het is bijna onvoorstelbaar hoe de set in z,n geheel transformeerde naar een zeer goed klinkende set die ons het gevoel deed geven in een nachtclub beland te zijn waar Patricia Barber een aantal meters voor onze neus een live optreden aan het geven was; realisme en betrokkenheid ten top ;)
Mijn kennis was een aantal minuten sprakeloos en vertelde mij dat hij de Sonore interlink niet meer wilde verwijderen ;D

Blijkbaar had het klankbeeld zo,n diepe indruk achtergelaten dat hij vanmorgen in de auto is gesprongen richting Hilversum om daar een nieuwe Sonore interlink te gaan halen 8)

Om maar even over klankmatige verschillen tussen kabels te spreken !

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Gaaf verhaal Jan!  :thumbs-up:

Theo, ik PM je verder wel even.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 20, 2012, 21:59:44
Oké Oké jongens, ik snap de hint aanpakken die hap ;D  Op mijn werk hebben we zeker zo`n boorstandaard, wederom bedankt voor de informatie :worship:
Hoor je eigenlijk verschillen Jan met je nieuwe blok? (tov het MD06 blok).
Stranded Jan? dan werk je toch wel met adereindhulzen dacht ik?

Juist, aanpakken die handel ;D
@Theo  Met het Supra stekkerblok had ik naar mijn mening toch soms last van een bepaalde mate van scherpte en onrust in klank.
Met het nieuwe stekkerblok is er hoorbaar wat meer ''rust'' aanwezig en is de hierboven beschreven scherpte in klank verdwenen.
Met name het laag en mid zijn voller in klank geworden.
Ik moet uitkijken dat ik niet over één kam geschoren wordt met een mede HT forummer ;), maar het is verrassend te horen dat er klankmatig veranderingen hoorbaar zijn na het eerste moment van aansluiten van het stekkerblok en een tiental uren daarna (toch inspelen....?)

De hele kabelmaterie blijft een ''vaag'' niet altijd te verklaren kwestie.
Mooi voorbeeld is bv. een Burson dac die na het wisselen van een netkabel ineens een flink gedeelte van z,n karakteristieke volle klank verliest en meer klinischer en analytischer gaat klinken :o

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni 21, 2012, 19:58:07
Juist, aanpakken die handel ;D
@Theo  Met het Supra stekkerblok had ik naar mijn mening toch soms last van een bepaalde mate van scherpte en onrust in klank.
Met het nieuwe stekkerblok is er hoorbaar wat meer ''rust'' aanwezig en is de hierboven beschreven scherpte in klank verdwenen.
Met name het laag en mid zijn voller in klank geworden.
Ik moet uitkijken dat ik niet over één kam geschoren wordt met een mede HT forummer ;), maar het is verrassend te horen dat er klankmatig veranderingen hoorbaar zijn na het eerste moment van aansluiten van het stekkerblok en een tiental uren daarna (toch inspelen....?)

De hele kabelmaterie blijft een ''vaag'' niet altijd te verklaren kwestie.
Mooi voorbeeld is bv. een Burson dac die na het wisselen van een netkabel ineens een flink gedeelte van z,n karakteristieke volle klank verliest en meer klinischer en analytischer gaat klinken :o

of het grote verschil in klank tussen een furutech outlet van het verdeelblok en zo'n volgens erik gammele / minder degelijke Mennekes ;D