A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juni  3, 2012, 08:09:07
Gave review! Mooi vergelijk met de NAD M51 die ik ook wat droog vond. De Burson lijkt wat meer jeu te hebben. Kun je iets zeggen over de "inner notes", dus de details binnen een instrument?

@Bas Had jij (net als wat de importeur aangaf) het idee dat de M51 minder in staat is om ''emotie'' over te brengen; dus met andere woorden, de dac doet eigenlijk niets fout, maar toch ''raakt'' hij je niet ?

Nu een antwoord op jouw vraag:  als je praat over de zgn. ''inner notes'' dan doel jij waarschijnlijk op bv de hoorbare klanken van snaren en de werking van een klankkast van een gitaar ?
Wel, dat zijn juist de dingen die mij positief opvallen bij het uitgebreid beluisteren van de Burson dac. Zoals ik al aangaf geeft de Burson een hoge mate van het ''live gevoel'', mede veroorzaakt door een m.i. complete weergave van het plaatje zoals het hoort te zijn.
Denk dan aan bv. de klanken en het wat nagalmen (dreunen) van een contrabas, het aanraken van de snaren van een gitaar etc.
Ik vind het moeilijk om dit exact te omschrijven aan letterlijke voorbeelden, maar ik kan het klankbeeld van de Burson niet anders omschrijven als puur en natuurlijk, eigenlijk zoals de opname bedoeld is zonder allerlei hoorbare technische digitale ingrepen om de sound zo ''analoog'' mogelijk te maken.
Er zijn vele dacs die naar mijn mening zo technisch ''gemanipuleerd'' zijn dat vrijwel elk willekeurig stuk muziek dezelfde subtiele gepolijste niet muzikale sound heeft.
Het heeft daardoor in mijn belevenis niets tastbaars meer en doet dus ook niets met je tijdens het luisteren.
Je luister dan eigenlijk alleen nog naar de sound van de componenten in de keten en dat kan niet de bedoeling zijn.
De Burson heeft dit totaal niet en eigenlijk vind ik dit een knappe prestatie.

Ik begin hierdoor nu ook beter te begrijpen wat de Naim luisteraars zo boeit ;)
(zie ook het gekopieerde stukje review over PRAT van de Burson ;))


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  3, 2012, 11:22:41
wij dompelen ons onder in het Burson Dac verhaal, klinkt geweldig wat je erover schrijft Jan, hetgeen jij beschrijft is wat wij allen zoeken, niet een gepolishte maar een lekker emotioneel klinkende DAC, opzwepend, tranentrekkend, tierend, krijsend maar mét manieren, dat is wat we (allen denk ik) zoeken. En Jan, wat kun je dat weer heerlijk beschrijven man, een ieders interesse is weer gewekt, dat gaat ons weer kosten :devil:

Theo, de manier van schrijven vloeide voort uit een gevoel van kippenvel, euforie,zaligheid, na het beluisteren van de Burson dac.
Mijn enthousiaste reactie was denk ik goed ''te meten''  ;D

Wat betreft de Z4; je vrouw heeft het weer aardig voor mekaar gekregen zo ;) ;)  Ik wil jullie beiden feliciteren met deze mooie aankoop :clapping:
De Z3 heb ik nooit mooi gevonden, maar de Z4  :inlove:
Overigens is de gekozen kleur er eentje waar de lijnen van de Z4 juist mooi naar voren komen, en bovendien i.m.o. een ''veilige'' keus v.w.b. een stukje waardevastheid.
Foto,s van de nieuwe aanwinst mag je uiteraard even doormailen naar mij :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Gewoon hier in de koffie corner op de muur plakken! ;D Uiteraard een foto met je vrouw achter het stuur!

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  3, 2012, 10:20:29
Goeie vraag Bas. ;D

Hebben jullie overigens gezien dat Cees Ruijtenberg antwoord heeft gegeven op een aantal vragen? De zijn gesteld naar aanleiding van het metrum avontuur bij Jan en mijn ervaring met kabeltjes en voeding. Zie het metrum topic. Ben benieuwd wat jullie van zijn antwoord vinden. ;)

Dat is een heel verhaal Henk, met veel tekst die m.i. niet altijd even ''bruikbaar'' is ;)
Misschien heb jij een andere mening hierover, maar als ik de reactie van onze ''female dac goeroe'' lees in het Metrum Octave dac topic dan geeft zij kort en krachtig weer hoe ik ook een beetje tegen het uitgebreide antwoord aan kijk.
Trouwens wel typisch te noemen dat iemand met een aardige kennis en ervaring met vele dacs opmerkt hoorbare verschillen te constateren tussen de twee versies.
Als ik kijk naar de door jouw gestelde vragen over de voeding (de mogelijke reden van de hoge ''gevoeligheid'' van de Metrum ??) dan krijg je daar niet echt inhoudelijk antwoord op en worden er ''grenzen'' aangegeven over een stukje openbaring van het voedingverhaal :o
Neem het verhaal met de verschillen in het aantal trafo,s in de versies die geleverd zijn. De eerdere versies hadden dus twee ringkerntrafo,s in tegenstelling tot de latere versies (waar jij over beschikt) met één trafo.
Het lijkt er dus op dat er concessies zijn gedaan....... Dit kan m.i. drie redenen hebben: a) Een slechte verkrijgbaarheid van de eerder toegepaste type trafo ? b) Een kostenbesparing die (''binnenskamers'')  is ingevoerd om zodoende niet de eerder aangekondigde prijsverhogingen daadwerkelijk in te hoeven voeren ?
c) Hier geef ik geen antwoord op, maar het heeft betrekking op mijn laatste zinnen in deze post.

Eerlijk gezegd doet het verhaal mij een beetje denken aan het verhaal met de verschillen ''onder de kap'' met de Cayin spelers die je heb gehad ;)
Misschien kan mede forummer J.S. hier ook een stukje beeldvorming over toelichten ?
Hij heeft (naar wat ik begrepen heb van hem) toch wel een redelijk aanwezige kennis v.w.b. voedingen,opamps,condensatoren, etc.

Ik beschik ook nog over andere ''inside details'' maar die ga ik hier niet posten ;)
Heb hier met jou ook niet over gesproken, omdat ik bepaalde info als ''ter kennisgeving'' heb aangehoord.
Aan de andere kant voor jou ook niet geheel relevant want de Octave klinkt in jouw set gewoon goed, en daar gaat het tenslotte om ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  3, 2012, 13:48:33
Gewoon hier in de koffie corner op de muur plakken! ;D Uiteraard een foto met je vrouw achter het stuur!

Zo is dat ;) Een mooie Z4 met achter het stuur een dolgelukkige en mooie Monique  ;) ;D ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni  3, 2012, 14:20:30
Dat is een heel verhaal Henk, met veel tekst die m.i. niet altijd even ''bruikbaar'' is ;)
Misschien heb jij een andere mening hierover, maar als ik de reactie van onze ''female dac goeroe'' lees in het Metrum Octave dac topic dan geeft zij kort en krachtig weer hoe ik ook een beetje tegen het uitgebreide antwoord aan kijk.
Trouwens wel typisch te noemen dat iemand met een aardige kennis en ervaring met vele dacs opmerkt hoorbare verschillen te constateren tussen de twee versies.
Als ik kijk naar de door jouw gestelde vragen over de voeding (de mogelijke reden van de hoge ''gevoeligheid'' van de Metrum ??) dan krijg je daar niet echt inhoudelijk antwoord op en worden er ''grenzen'' aangegeven over een stukje openbaring van het voedingverhaal :o
Neem het verhaal met de verschillen in het aantal trafo,s in de versies die geleverd zijn. De eerdere versies hadden dus twee ringkerntrafo,s in tegenstelling tot de latere versies (waar jij over beschikt) met één trafo.
Het lijkt er dus op dat er concessies zijn gedaan....... Dit kan m.i. drie redenen hebben: a) Een slechte verkrijgbaarheid van de eerder toegepaste type trafo ? b) Een kostenbesparing die (''binnenskamers'')  is ingevoerd om zodoende niet de eerder aangekondigde prijsverhogingen daadwerkelijk in te hoeven voeren ?
c) Hier geef ik geen antwoord op, maar het heeft betrekking op mijn laatste zinnen in deze post.

Eerlijk gezegd doet het verhaal mij een beetje denken aan het verhaal met de verschillen ''onder de kap'' met de Cayin spelers die je heb gehad ;)
Misschien kan mede forummer J.S. hier ook een stukje beeldvorming over toelichten ?
Hij heeft (naar wat ik begrepen heb van hem) toch wel een redelijk aanwezige kennis v.w.b. voedingen,opamps,condensatoren, etc.

Ik beschik ook nog over andere ''inside details'' maar die ga ik hier niet posten ;)
Heb hier met jou ook niet over gesproken, omdat ik bepaalde info als ''ter kennisgeving'' heb aangehoord.
Aan de andere kant voor jou ook niet geheel relevant want de Octave klinkt in jouw set gewoon goed, en daar gaat het tenslotte om ;)

Jan, ik ben inderdaad zeer tevreden met de Octave en dat komt heel dicht in de buurt van jouw euforie (al ben ik razend benieuwd naar hoe het nu bij je klinkt).
Het antwoord van Cees ruijtenberg herken ik wel wat in als hij stelt dat iemand het vanzelfsprekend vindt een fors bedrag te investeren aan kabels bij de aanschaf van een highend cd-speler, maar niet bij de aanschaf van een dac die op dat niveau kan presteren maar geen highend prijskaartje heeft.
Met de investering die ik heb gedaan met de digitale en netkabel speelt deze o hoog niveau (laat ik afblijven van highend niveau e.d.). Werkelijk elke cent waard. het zou wat netter zijn als dit soort voorwaarden of waarschuwing voor de koop van de octave duidelijk zijn.

Met het voorgaande in het achterhoofd dringt zich de vraag op waarom de Burson klaarblijkelijk zo goed presteert met redelijke bekabeling (als ik me niet vergis de wide eye en lapp voeding?) en wellicht nog interessanter: hoe presteert de dac met kwalitatief hoogwaardige(r) bekabeling?  :huh2: :eh:

Groet,

Henk


PS
De details hoor ik graag een keer van je....

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op juni  3, 2012, 13:28:28
@Bas Had jij (net als wat de importeur aangaf) het idee dat de M51 minder in staat is om ''emotie'' over te brengen; dus met andere woorden, de dac doet eigenlijk niets fout, maar toch ''raakt'' hij je niet ?

Nu een antwoord op jouw vraag:  als je praat over de zgn. ''inner notes'' dan doel jij waarschijnlijk op bv de hoorbare klanken van snaren en de werking van een klankkast van een gitaar ?
Wel, dat zijn juist de dingen die mij positief opvallen bij het uitgebreid beluisteren van de Burson dac. Zoals ik al aangaf geeft de Burson een hoge mate van het ''live gevoel'', mede veroorzaakt door een m.i. complete weergave van het plaatje zoals het hoort te zijn.
Denk dan aan bv. de klanken en het wat nagalmen (dreunen) van een contrabas, het aanraken van de snaren van een gitaar etc.
Ik vind het moeilijk om dit exact te omschrijven aan letterlijke voorbeelden, maar ik kan het klankbeeld van de Burson niet anders omschrijven als puur en natuurlijk, eigenlijk zoals de opname bedoeld is zonder allerlei hoorbare technische digitale ingrepen om de sound zo ''analoog'' mogelijk te maken.
Er zijn vele dacs die naar mijn mening zo technisch ''gemanipuleerd'' zijn dat vrijwel elk willekeurig stuk muziek dezelfde subtiele gepolijste niet muzikale sound heeft.
Het heeft daardoor in mijn belevenis niets tastbaars meer en doet dus ook niets met je tijdens het luisteren.
Je luister dan eigenlijk alleen nog naar de sound van de componenten in de keten en dat kan niet de bedoeling zijn.
De Burson heeft dit totaal niet en eigenlijk vind ik dit een knappe prestatie.

Ik begin hierdoor nu ook beter te begrijpen wat de Naim luisteraars zo boeit ;)
(zie ook het gekopieerde stukje review over PRAT van de Burson ;))
Dat bedoel ik inderdaad met inner notes! Een snaar op een gitaar die wordt aangetrokken, losgelaten, de trilling in de snaar, de trilling in de kast, dat trillen dat teruggaat van de binnenkant van de kast, daardoor trillen de snaren nog een keer, uitklinken van klankkast en snaren. Heb voorgaande al eens gezegd, maar maakt voor mij de muziek echter en emotioneler. Die details zijn namelijk de manier waarop de muzikant zijn gevoel in de muziek legt.

De NAD vond ik technisch goed. Na het beluisteren van de Van Medevoort werd duidelijk dat die laatste veel meer inner notes liet horen. De Resolution Audio DAC deed dat ook en verbond die inner notes van verschillende muziekinstrumenten/stemmen ook nog eens met elkaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  3, 2012, 14:54:07

Met het voorgaande in het achterhoofd dringt zich de vraag op waarom de Burson klaarblijkelijk zo goed presteert met redelijke bekabeling (als ik me niet vergis de wide eye en lapp voeding?) en wellicht nog interessanter: hoe presteert de dac met kwalitatief hoogwaardige(r) bekabeling?  :huh2: :eh:

Groet,

Henk

Henk, voordat de Burson hier arriveerde heb ik (bewust) de netkabel vanaf de audio groep weggehaald en vervangen voor 10 meter lengte Lapp kabel.
Dit bracht zeker weer het nodige hoorbare voordeel t.o.v. de afgeschermde netkabel met masieve koperen aderen die ik enige tijd geleden had aangelegd.
Ook klinkt deze Lapp beter dan de Belden die hier meer als een jaar aangesloten heeft gezeten tussen audiogroep en stekkerblok.

De Northstar USB DAC 32 klonk in de fase voor zijn vertrek hier ook een stuk beter door.
Ik heb bewust mijn set vele uren laten spelen om de nieuw geinstalleerde Lapp kabel een beetje in te laten spelen voordat de Burson hier aangesloten werd.
Zowel de M6i als de dac zijn voorzien van een Lapp kabel met Hifi Tuning Schuko connectoren en Iego IEC connectoren.
Persoonlijk vind ik deze combi een zeer prettige en bovendien ''leuk'' geprijsd ;) ;)
De SB Touch is gelinkt aan de Burson met idd. de goedkope, maar o zo fijne Apogee Wyde Eye.

Zoals ik al aangaf liet de Burson (in koude toestand) al meteen een diepe indruk achter bij mij.
Deze indruk werd nog beter toen ik (eigenlijk uit nieuwsgierigheid) de stekker van de dac voeding 180 gr. draaide.
Of de Burson met bv. jouw Wireworld coax interlink naar een hoger niveau te brengen is durf ik niet te zeggen, maar het lijkt mij wel ;)
Qua techniek zit de Burson trouwens wat anders in mekaar dan de meeste andere merken dacs. Dit heeft te maken met de klasse A eindtrappen waar Burson heel veel werk van heeft gemaakt.
Dat er klasse A trappen gebruikt worden is trouwens wel te merken want de dikke alu behuizing wordt redelijk warm, ook bij niet actieve werking.

Om nog even terug te komen op de situatie hier met de Metrum dac; forumgebruiker J.S. heeft (als ik mij niet vergis) ook de Wireworld Starlight 6 Gold getest op de Metrum Octave, maar kon toen geen echte verbetering horen t.o.v. de ook ingezette Apogee Wyde Eye.
Correct me if i am wrong J.S.  ;)

De situatie die J.S. (Jelle) omschreef in zijn reply in het Metrum dac topic was bijna identiek te noemen met die van mij :angel:
Ik ben eigenlijk erg benieuwd of Jelle aan kan geven welke versie Octave hij in huis had. (1 of 2 ringkerntrafo,s)

Uiteraard ben je van harte welkom om de Burson hier te komen beluisteren, mag je meteen die mooie Wireworld coax en de Audioquest netkabel meenemen voor een vergelijkingstest ;)
Ook wil ik zeker nog een keer de Metrum in jouw set up horen spelen.
Hoe zou je er over denken om de Burson eens in jouw set te proberen ?

Morgen ga ik trouwens nog eens met de Burson imp. babbelen over de mogelijke kleine klankverschillen die er (volgens bronnen op het net) zijn tussen de HA-160 D die ik hier heb staan en de later uitgebrachte DA-160 standalone dac zonder voorversterkerfunctie en hoofdtelefoon aansluiting.
De DA-160 schijnt een ge-upgrade voeding van de versie te hebben die ik heb staan en zou hierdoor nog wat beter presteren als dat de HA-160 D al doet.



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Helemaal in om de burson en de octave eens lekker aan de tand te voelen. Weet wel dat de kabel van de meterkast naar het stekkerblok voorzien is van massieve aders ;D. Klinkt lekker fris.
De eerst komende weken zal het niet lukken omdat ik een opdracht in een ver-weg-land aan het voorbereiden ben en vervolgens daar druk ben. Zodra dat gedaan is hebben we contact en spreken iets af. Wellicht heb je dan je definitieve versie.

Overigens heb ik de wireworld gold starlight 5 en dus niet de 6. Dat zijn twee echt verschillende kabeltjes. Als je deze ergens tegenkomt (de 5 of de 3), wil je mij dan een seintje geven? Zeker de 3 wil ik nog graag eens proberen.

Geniet lekker van de dac en vooral de muziek die hij maakt.

Groet,

Henk


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  3, 2012, 21:09:29
Helemaal in om de burson en de octave eens lekker aan de tand te voelen. Weet wel dat de kabel van de meterkast naar het stekkerblok voorzien is van massieve aders ;D. Klinkt lekker fris.
De eerst komende weken zal het niet lukken omdat ik een opdracht in een ver-weg-land aan het voorbereiden ben en vervolgens daar druk ben. Zodra dat gedaan is hebben we contact en spreken iets af. Wellicht heb je dan je definitieve versie.

Overigens heb ik de wireworld gold starlight 5 en dus niet de 6. Dat zijn twee echt verschillende kabeltjes. Als je deze ergens tegenkomt (de 5 of de 3), wil je mij dan een seintje geven? Zeker de 3 wil ik nog graag eens proberen.

Geniet lekker van de dac en vooral de muziek die hij maakt.

Groet,

Henk

Het is inderdaad de Starlight 5 die je hebt Henk, was even abuis ;)
De Burson gaat er definitief komen,en in de tussentijd kan ik mijn exemplaar goed inspelen voor het ''compare and greet'' moment  ;)
Hetgeen op 6 Moons werd aangegeven over verschillen in voeding (en performance) tussen de beide Burson dacs klopt toch wel.

Zie hieronder een stukje tekst wat ik van de Burson site heb geplukt.
Als je het korte stukje goed lees dan weet ik zeker dat je mogelijk ergens serieus over gaat denken......... ;)    Iets met trafo,s........ :angel:

A more matured and refined sound

Although the DA-160 is based on the DAC section of the HA-160D, being a stand alone DAC we had more freedom to further optimise its performance. We decided to tweak the power supply network into a constant current source power supply and use two power transformers to lower the noise. The result is a more matured sound with even richer micro dynamics and substance.

Verder vond ik dit wel een mooi stukje tekst met betrekking tot mijn uitlatingen over een stukje emotie overdracht en live gevoel bij de weergave via de Burson dac  ;)

Sonic Characteristics

Reproducing Ray Charles through the DA-160, his emotional expressions through words or through his unique sounds was superbly controlled. In his duet of "Sorry Seems To Be The Hardest Word" with Elton John, you could hear that Ray Charles was weakened by cancer but the fire in his voice burned bright, turning a simple tune into an intimate and enticing lover's plea! You can also hear Elton John is deeply moved. Ray Charles once said that he never sings the same song twice. He said that it's because he sings based on how he feels on that day and every day is different. With satisfaction, the DA-160 was able to reproduce how he and Sir Elton John felt on that day.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Dat met de twee trafo's is logisch in een dac met een digitale en een analoge sectie. Ook in de betere cd-spelers zie je dit vaak toegepast worden. In mijn cayin cd-speler is dit zeer stringent doorgevoerd (en dat hoor je). de octave is echter een heel ander beestje. Deze heeft geen analoge uitgangstrap en ook geen filter en ook geen oversampling (en dat hoor je ;D).

Maar los van techniek kijk ik uit naar de dac en cable shoot out die we gaan houden bij mij thuis.

Ik ben benieuwd naar welke muziek gedraaid / gestreamed zal worden........

Groet,

Henk

twani

Mmmmmm, zag in het andere topic de discussie aangaande de Burson al weer oplaaien. Tja Jan dat krijg je ervan als je in een ander Topic dan dit, verkondigt dat je een component fantastisch vind klinken, er is er altijd wel één die jou dan eens flink om uitleg vraagt omdat dat volgens hem niet kan.(een Antilope bezitter? :D)
Echter dan gaat men voorbij aan synergie met de set en persoonlijke smaak, in jou geval helemaal raak met de Burson, lucky you ;D

Kingpin

Citaat van: twani op juni  4, 2012, 12:53:35
Echter dan gaat men voorbij aan synergie met de set en persoonlijke smaak
Daar draait alles om, ik heb sets gehoord van 150k+ die me niet konden bekoren omdat het niet m'n smaak is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op juni  4, 2012, 12:58:32
Daar draait alles om, ik heb sets gehoord van 150k+ die me niet konden bekoren omdat het niet m'n smaak is.
Niets aan toe te voegen!

Deleted Member 2


Niets aan toe te voegen!

;D als dat geen contradictio in terminis is weet ik het niet meer ;D


YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  4, 2012, 12:53:35
Mmmmmm, zag in het andere topic de discussie aangaande de Burson al weer oplaaien. Tja Jan dat krijg je ervan als je in een ander Topic dan dit, verkondigt dat je een component fantastisch vind klinken, er is er altijd wel één die jou dan eens flink om uitleg vraagt omdat dat volgens hem niet kan.(een Antilope bezitter? :D)
Echter dan gaat men voorbij aan synergie met de set en persoonlijke smaak, in jou geval helemaal raak met de Burson, lucky you ;D

Tja Theo, gelukkig zijn er mensen in dit topic die het nog wel kunnen waarderen als een ander een keertje een euforie gevoel heeft na een zoektocht naar de ideale dac ;)
Ging het in dit geval maar om een stevige gevraagde uitleg, maar nu ging het om een totaal niet onderbouwde en naar mijn idee denigrerende opmerking.  En nee, het ging niet om een gefrustreerde Antelope bezit(ster).......
Heb het hier al meer aangegeven; er zitten hier helaas wat mensen op het forum die denken de wijsheid in pacht te hebben en ook nog eens over de gave te beschikken om vanaf afstand een set klankmatig te kunnen beoordelen en veroordelen >:( 
En ja, dit soort gedrag kan ik slecht verdragen, kan het helaas niet helpen, thats me
Zelf zit ik eenmaal niet zo in mekaar dat ik mijn zgn. wijsheden en ervaringen wil gebruiken om anderen het zwijgen te doen opleggen, zeer zeker niet als ik met argumenten zou komen die achteraf niet blijken te zijn onderbouwd en samenhangen als los zand ;)

Vanmorgen was ik het hele verhaal weer vergeten tot het moment dat blijkbaar ook andere mensen met bepaalde belangen dezelfde ergernis bleken te hebben  hierover en dit duidelijk maakten aan mij.
Meer zeg ik er niet over en voor mij is het ''case closed'' 


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  4, 2012, 12:53:35
Echter dan gaat men voorbij aan synergie met de set en persoonlijke smaak, in jou geval helemaal raak met de Burson, lucky you ;D

Die uitspraak staat als een huis  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni  4, 2012, 21:36:04
Die uitspraak staat als een huis  ;)
Volgens mij is de enige tegen-kandidaat de.......Burson 160D. Is daar niet een kit voor te krijgen om op afstand het volume te kunnen regelen? Burson lijkt mij typisch zo'n leverancier die zo'n module heeft of nog ontwikkelt. Tentlabs heeft in ieder geval zoiets. Dan nog een fraaie ML EV er aan en klaar is Jan :tongue2:

twani

Klaar? Waarom geloof ik daar toch helemaal niets van in Jan z`n geval :P

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni  4, 2012, 21:42:45
Volgens mij is de enige tegen-kandidaat de.......Burson 160D. Is daar niet een kit voor te krijgen om op afstand het volume te kunnen regelen? Burson lijkt mij typisch zo'n leverancier die zo'n module heeft of nog ontwikkelt. Tentlabs heeft in ieder geval zoiets. Dan nog een fraaie ML EV er aan en klaar is Jan :tongue2:

De volumeregeling is er eentje met een laten we zeggen aparte constructie. Hij werkt niet traploos, maar met kleine klikjes.
Het mooie ervan is wel dat de ''klokstanden'' instellingen ervan bij stand alone dac gebruik bepalend zijn voor de gecontroleerde uitgangsspanning.
Er is dan heel mooi trapgeschakeld te regelen hoe hard je de uitgangsspanning uitstuur naar de versterker.

Of er iets te verzinnen is qua afstandsbediening kit durf ik niet te zeggen maar het zou wel mooi zijn want de Burson als voorversterker klinkt zeer goed  kan ik je melden.
Met ML bedoel je een Martin Logan Henk ? 
Ik had stiekem al gekeken naar een mooie Pass Labs eindversterker ;)
Of wat te denken van een mooie MF KW-500 geintegreerd  :P

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni  4, 2012, 22:06:30
De volumeregeling is er eentje met een laten we zeggen aparte constructie. Hij werkt niet traploos, maar met kleine klikjes.
Het mooie ervan is wel dat de ''klokstanden'' instellingen ervan bij stand alone dac gebruik bepalend zijn voor de gecontroleerde uitgangsspanning.
Er is dan heel mooi trapgeschakeld te regelen hoe hard je de uitgangsspanning uitstuur naar de versterker.

Of er iets te verzinnen is qua afstandsbediening kit durf ik niet te zeggen maar het zou wel mooi zijn want de Burson als voorversterker klinkt zeer goed  kan ik je melden.
Met ML bedoel je een Martin Logan Henk ? 
Ik had stiekem al gekeken naar een mooie Pass Labs eindversterker ;)
Of wat te denken van een mooie MF KW-500 geintegreerd  :P

Mark Levinson eindversterker :wub:
allleen al voor het uiterlijk en afwerking zou je het doen.
Maar inderdaad heeft de Burson een weerstand trap als volumeregeling. Dan zal een remote wel lastig worden.


twani

Citaat van: YamahaRXV op juni  4, 2012, 22:06:30
De volumeregeling is er eentje met een laten we zeggen aparte constructie. Hij werkt niet traploos, maar met kleine klikjes.
Het mooie ervan is wel dat de ''klokstanden'' instellingen ervan bij stand alone dac gebruik bepalend zijn voor de gecontroleerde uitgangsspanning.
Er is dan heel mooi trapgeschakeld te regelen hoe hard je de uitgangsspanning uitstuur naar de versterker.


Hebben we hier dan over die ronde componenten met al die blauwe weerstandjes op de foto van het binnenwerk van de Burson? Vergeef me m`n rudimentaire omschrijving van hetgeen ik op de foto zag, maar voor mij staat het bekijken van de binnenkant van een DAC ongeveer gelijk aan "een aap die op  een horloge kijkt" :tongue2:

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  4, 2012, 22:37:37
Hebben we hier dan over die ronde componenten met al die blauwe weerstandjes op de foto van het binnenwerk van de Burson? Vergeef me m`n rudimentaire omschrijving van hetgeen ik op de foto zag, maar voor mij staat het bekijken van de binnenkant van een DAC ongeveer gelijk aan "een aap die op  een horloge kijkt" :tongue2:

@Theo  Yep, zie foto met gele pijlen ;)

p.s. mooi afgewerkt he die binnenkant  :P

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Gelukkig heb jij meer verstand van auto's....................verkopen ;D