A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 25, 2012, 21:48:16
Sterkte met al die dames Jan! ;D 

Bedankt dat had ik wel nodig, wat een kippenhok zeg...... ;D
Maar de rust is weer teruggekeerd nu :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

De dealer van de Cayin cd-speler heeft een rigoureuze geste gedaan om de alweer haperende Cayin te vervangen. Hij heeft een A+ staat verkerende speler compleet met een stel NOS buisjes aangekocht ter vervanging van de huidige. Ondanks het vervangen van het loopwerk sloeg deze nog steeds over.
Zo langzamerhand kreeg ik toch wel erg veel spijt dat ik de SA Pearl van Jan niet heb overgenomen. :(

De Cayin speelt echter als hij het doet zo fraai dat ik de voorkeur gaf aan deze speler. Het is moeilijk uit te leggen wat het verschil is, maar vat het maar samen als "gemakkelijker, vloeiend".

Nu maar uitkijken naar het leveren van de speler ergens in de volgende week. Ik kijk wel heel erg uit naar het eindelijk kunnen genieten in plaats van er naar te luisteren om te horen of hij overslaat :hmmm:

Al met al heb ik wel eens wat krachttermen moeten inslikken als het gaat om de dealer. Echter met zo'n actie en de volledige wil en bereidheid om het probleem op te lossen, maakt hij weer heel veel goed. ;D

twani

Hij weet waarschijnlijk ook wel dat je aktief deelnemer bent aan dit forum, dan (normaal ook natuurlijk) moet je als dealer gewoon op een correcte manier je werk doen, anders is het zo gebeurd met je goede naam............ ;)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 26, 2012, 10:07:51
Zo langzamerhand kreeg ik toch wel erg veel spijt dat ik de SA Pearl van Jan niet heb overgenomen.

Nu maar uitkijken naar het leveren van de speler ergens in de volgende week. Ik kijk wel heel erg uit naar het eindelijk kunnen genieten in plaats van er naar te luisteren om te horen of hij overslaat :hmmm:


Henk, ik hoop van ganser harte dat je binnenkort lekker onbezorgd en relaxed kan gaan luisteren naar de Cayin ;)
p.s. ik heb ''officieel'' nog steeds niet gehoord dat de SA KI Pearl verkocht is, dus............ ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april 26, 2012, 19:26:20
Henk, ik hoop van ganser harte dat je binnenkort lekker onbezorgd en relaxed kan gaan luisteren naar de Cayin ;)
p.s. ik heb ''officieel'' nog steeds niet gehoord dat de SA KI Pearl verkocht is, dus............ ;)

Je weet maar nooit Jan ???

Eerst maar eens zien en horen wat de vervangende speler heeft te bieden en hoe deze er uit ziet.

ik blijf opgewekt en groet,

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 26, 2012, 16:35:27
Hij weet waarschijnlijk ook wel dat je aktief deelnemer bent aan dit forum, dan (normaal ook natuurlijk) moet je als dealer gewoon op een correcte manier je werk doen, anders is het zo gebeurd met je goede naam............ ;)
Ik vind dat je als forumlid ook best een verantwoordelijkheid als het gaat om je ervaringen m.b.t. dealers, maar dat is misschien wat te off-topic.
@Onder13, balen toch. Zeker als je weet hoe goed het kan klinken. Dan wil je dat meemaken en niet steeds moeten wachten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april 26, 2012, 20:40:59
Ik vind dat je als forumlid ook best een verantwoordelijkheid als het gaat om je ervaringen m.b.t. dealers, maar dat is misschien wat te off-topic.
Hoe bedoel je dat precies Bas? Ik probeer het zo neutraal mogelijk te formuleren en ben wat teruhoudend. Vind je dat je juist meer expliciet moet doorgeven wat je er van vindt, of juist niet?

Groet,

henk

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op april 26, 2012, 20:56:34
Hoe bedoel je dat precies Bas? Ik probeer het zo neutraal mogelijk te formuleren en ben wat teruhoudend. Vind je dat je juist meer expliciet moet doorgeven wat je er van vindt, of juist niet?

Groet,

henk
Haha, ja dat kan je inderdaad op twee manieren opvatten. Ik bedoelde dat ik voorzichtig probeer te zijn, omdat een dealer zich niet kan verdedigen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april 26, 2012, 21:19:31
Haha, ja dat kan je inderdaad op twee manieren opvatten. Ik bedoelde dat ik voorzichtig probeer te zijn, omdat een dealer zich niet kan verdedigen.
Klopt! dus wees immer oprecht, maar dat geldt eigenlijk voor ieder mens in iedere situatie ;)
En Bas... "off topic" heeft, zoals allen die frequent hier komen, bij mij een heel andere lading dan in veel andere topics. De koffie staat altijd klaar weet je nog! ;D

Hoe zit het eigenlijk met je "geen haast plannen" voor je stereo set Bas?  Enige omlijning al zichtbaar of nog niets? Weet je misschien al met welke principes je zou willen draaien, ik bedoel: Buizen? Streamen? CD? Horn? Aktief? Dure Kabels, Goedkope shit? ;D enz enz....

twani

Citaat van: Onder013 op april 26, 2012, 10:07:51
De dealer van de Cayin cd-speler heeft een rigoureuze geste gedaan om de alweer haperende Cayin te vervangen. Hij heeft een A+ staat verkerende speler compleet met een stel NOS buisjes aangekocht ter vervanging van de huidige. Ondanks het vervangen van het loopwerk sloeg deze nog steeds over.
Zo langzamerhand kreeg ik toch wel erg veel spijt dat ik de SA Pearl van Jan niet heb overgenomen. :(

De Cayin speelt echter als hij het doet zo fraai dat ik de voorkeur gaf aan deze speler. Het is moeilijk uit te leggen wat het verschil is, maar vat het maar samen als "gemakkelijker, vloeiend".

Nu maar uitkijken naar het leveren van de speler ergens in de volgende week. Ik kijk wel heel erg uit naar het eindelijk kunnen genieten in plaats van er naar te luisteren om te horen of hij overslaat :hmmm:

Al met al heb ik wel eens wat krachttermen moeten inslikken als het gaat om de dealer. Echter met zo'n actie en de volledige wil en bereidheid om het probleem op te lossen, maakt hij weer heel veel goed. ;D
Henk, heb jij dit type speler als eens gegoogled daar waar het om type gerelateerde problematiek gaat? of heb jij gewoon een maadagmorgen exemplaar?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 26, 2012, 22:26:48
Henk, heb jij dit type speler als eens gegoogled daar waar het om type gerelateerde problematiek gaat? of heb jij gewoon een maadagmorgen exemplaar?


Dit is echt een maandagmorgen exemplaar. Ook bij de importeur is er niets bekend van regelmatig voor komende problemen. Bovendien heeft mijn zoon een identieke speler en dit speelt al een flinke tijd zoals het hoort. De speler wordt ook al wat jaren in ongewijzigde uitvoering geleverd. Wel is in de loop van de tijd het loopwerk van een philips, later een sony geworden.

Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 26, 2012, 22:22:53
Klopt! dus wees immer oprecht, maar dat geldt eigenlijk voor ieder mens in iedere situatie ;)
En Bas... "off topic" heeft, zoals allen die frequent hier komen, bij mij een heel andere lading dan in veel andere topics. De koffie staat altijd klaar weet je nog! ;D

Hoe zit het eigenlijk met je "geen haast plannen" voor je stereo set Bas?  Enige omlijning al zichtbaar of nog niets? Weet je misschien al met welke principes je zou willen draaien, ik bedoel: Buizen? Streamen? CD? Horn? Aktief? Dure Kabels, Goedkope shit? ;D enz enz....
De haast is er nog steeds niet, maar het streven is midden deze zomer tot aanschaf over te gaan. Nu zit ik in de afrondende luistersessies, waarin ik al de keuze heb gemaakt voor: Harbeth Monitor 30, Magnepan 1.7 en (wellicht) Blumenhofer. Een gesloten luidspreker basreflex, magnetostaat en hoornluidspreker dus. Die ben ik aan het matchen met de versterking en bron (streaming). Bekabeling is de finishing touch, beter kan altijd later nog. Hoogstwaarschijnlijk zal ik een set met Harbeth en een set met Magnepan thuis gaan beluisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

botsen

Citaat van: Bas Akkerman op april 27, 2012, 11:06:13
De haast is er nog steeds niet, maar het streven is midden deze zomer tot aanschaf over te gaan. Nu zit ik in de afrondende luistersessies, waarin ik al de keuze heb gemaakt voor: Harbeth Monitor 30, Magnepan 1.7 en (wellicht) Blumenhofer. Een gesloten luidspreker, magnetostaat en hoornluidspreker dus. Die ben ik aan het matchen met de versterking en bron (streaming). Bekabeling is de finishing touch, beter kan altijd later nog. Hoogstwaarschijnlijk zal ik een set met Harbeth en een set met Magnepan thuis gaan beluisteren.

Harbeth 30 is een basreflex, geen gesloten speaker.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

botsen


Bas Akkerman

Het grappige is dat ik het in mijn geheugen had gezet, omdat ik gesloten met een strakke bas combineer. De 30's vind ik namelijk de mooiste bas hebben van de monitors tot nu toe. Niet diep, maar wel erg strak.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april 27, 2012, 11:39:18
Het grappige is dat ik het in mijn geheugen had gezet, omdat ik gesloten met een strakke bas combineer. De 30's vind ik namelijk de mooiste bas hebben van de monitors tot nu toe. Niet diep, maar wel erg strak.
Grotere broer SHL-5 is Bass reflex. heeft ook best een volle en ronde Bass.......Overigens voor mij juist precies genoeg om er blij van te zijn, voldoende bass weergave is voor mij een must, strakheid daarin staat op de 2e plaats.
Charme en sfeer in het klankbeeld staan bij mij bóven detail............resultaat is dat alles lekker klinkt op deze speakers.
De veelgehoorde opmerking dat Hard? Rock niet lekker speelt op Harbeth gaat compleet aan mij voorbij, is niet mijn muziek ;)  Stemmen vind ik mooi, en tja dat gaat super op Harbeth..........

Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 28, 2012, 11:03:50
Grotere broer SHL-5 is Bass reflex. heeft ook best een volle en ronde Bass.......Overigens voor mij juist precies genoeg om er blij van te zijn, voldoende bass weergave is voor mij een must, strakheid daarin staat op de 2e plaats.
Charme en sfeer in het klankbeeld staan bij mij bóven detail............resultaat is dat alles lekker klinkt op deze speakers.
De veelgehoorde opmerking dat Hard? Rock niet lekker speelt op Harbeth gaat compleet aan mij voorbij, is niet mijn muziek ;)  Stemmen vind ik mooi, en tja dat gaat super op Harbeth..........
Ik kan me wel voorstellen dat alles lekker klinkt. Ik merk dan alleen vaak dat het mij op een gegeven moment irriteert, omdat alles hetzelfde klinkt. Dan komt er een beetje een deken over.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april 28, 2012, 22:43:20
Ik kan me wel voorstellen dat alles lekker klinkt. Ik merk dan alleen vaak dat het mij op een gegeven moment irriteert, omdat alles hetzelfde klinkt. Dan komt er een beetje een deken over.
Neeeeeeeeeee, dat is niet Harbeth ;),  teveel kleurschakeringen om van een deken te spreken.............

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 30, 2012, 22:17:32
Neeeeeeeeeee, dat is niet Harbeth ;),  teveel kleurschakeringen om van een deken te spreken.............

Klinkt meer als een klankmatige beschrijving van die altijd overgewaardeerde B&W speakers ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Btw, aankomende week ga ik weer eens wat testen..... Ik krijg waarschijnlijk een mooie DAC te leen (dezelfde als Jumping Jack heeft ;))
Het jammere van de M1 Clic is dat er geen digitale uitgang op zit :-X
Misschien maar eens proberen met een Squeezebox Touch :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


YamahaRXV

Hi Henk,daar was je weer... ;)   Ik vond het al een beetje stil worden hier ;D

Jij zegt: ''Mooi  ;D''  Misschien wel mooier dan de M1 Clic....... :angel:
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe zo,n Touch met een goede dac er achter het zou doen t.o.v. de M1 Clic.
Ik zie de Touch min of meer toch als een soort van ''doorgeefluik'' en de dac neemt natuurlijk erg veel van het klankbeeld voor z,n rekening.
Heb stiekem al naar wat dacs gekeken die ik toch wel eens zou willen horen,uiteraard het liefste hier natuurlijk ;)

o.a. : De April Stello DA-100, de M-dac van Audiolab, de Northstar Design Essensio/Essensio plus, en natuurlijk de Metrum Octave.
Ik ben zeker niet ontevreden met de klank van de M1 Clic, maar ik heb af en toe wel het idee dat het wat ritmischer (meer slam) en puntiger kan klinken.
Detail is er volop; vanmiddag heb ik de PMC,s nog wat meer uit elkaar gezet en ''de slee'' ging nu wel heel erg goed rond. (had even het idee dat hij een complete cirkel van 360 gr. om mij heen draaide ;))
De kwaliteiten van de PMC,s komen steeds meer naar voren.

Henk, wat waren in jouw optiek de grote hoorbare verschillen tussen de M1 Clic die je een tijdje mocht testen en de Touch/Metrum Octave combi ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Dag Jan en overige koffieliefhebbers,

Het verschil dat mij opviel met de clic en de touch gekoppeld aan de clic zat in de nuances: het was alsof er met de clic een dun gordijn hing ten opzichte van de Touch aangesloten op de clic als dac. Dat was destijds nog met een wyde eye digitale interlink. Ik heb nu de touch op de Octave met een wireworld starlight gold 5. Dat was echt een openbaring. Vervolgens - en niet verder vertellen - heb ik de BOTW-voeding van de Touch een andere kabel gegeven. ook dat gaf weer een zetje in de goede richting. Ik verwacht dat het verschil tussen de touch/octave en de clic met de digitale en voedingskabel kabel nog wat groter is geworden.

Het verschil tussen de Octave en de dac van de clic is behoorlijk groot. de octave is naar mijn smaak stukken sneller, meer 3D, meer doortekende details en zonder analytisch of kil te worden.
Je kan het uiteraard het beste zelf oordelen in je eigen set. Is altijd mogelijk.

Heb je overigens aan de clic een goede netkabel en een zeer goede analoge interlink?
Mijn zoon heeft de M1-dac en bij hem zijn we heel intensief aan het experimenteren geweest met bekabeling. Deze dac blijkt nogal beïnvloedbaar door de kabelkeuze.

Groet,

Henk


Deleted Member 2

Jan,

Je hebt me verteld dat je een audiogroep hebt. Met welk soort kabel is dat gedaan? Ik heb gemerkt nu ik het door je vraag weer eens op een rijtje zet, dat het aanleggen van de audiogroep met de juiste kabel en een gewoon goed stekkerblok met sterbedrading, mij veel heeft gebracht.