Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

6900 inderdaad.
Titan werd me eigenlijk afgeraden ivm prijs/prestaties. Die strix 1080 schijnt een beest te zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Citaat van: danielo op december 22, 2016, 09:17:52
Wilde toch eens spelen met de mc11 en dan maar een lens range the sony gewoon niet echt wil doen voor e-mount.
Fraai!
Ben benieuwd naar de resultaten.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eric_audio

Citaat van: danielo op december 11, 2016, 22:49:19
Peak design is een gaaf systeem ben er naar aan het overstappen.

Ben ook naar Peak Design aan het kijken. Ziet er goed uit. Hoe werkt die Arca Swiss koppeling? Iemand ervaring mee? Ik ben toch een beetje bang dat deze universele plaat wat minder solide zal zijn dan een cameraspecifieke plaat van bijvoorbeeld RRS.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

beunky

Ik weet niet welke apparatuur je gebruikt, maar voor mij werkt het prima met de Sony A6300 in combinatie met een Coman C1 balhoofd. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het met een willekeurige spiegelreflex niet goed werkt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

VTEC_genieter

#3229
Een Arca Swiss koppeling voor heel veel camera's passend, past alleen op een statiefkop met Arca Swiss bevestiging.
Bijvoorbeeld op een statiefkop van het merk Sirui, en volgens mij ook op een statiefkop van het merk Benro.

Maar een statiefkop van Manfrotto is niet compatible met statiefplaatjes van het Arca Swiss type.
Want een Arca Swiss plaatje wordt geklemd door een "schroemklemmetje".
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

beunky

Peak Design heeft een oplossing voor Manfrotto, mocht je dat zoeken.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

eric_audio

Citaat van: beunky op december 25, 2016, 10:39:44
Ik weet niet welke apparatuur je gebruikt, maar voor mij werkt het prima met de Sony A6300 in combinatie met een Coman C1 balhoofd. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het met een willekeurige spiegelreflex niet goed werkt.

Thanks. Ik moet binnenkort maar eens serieus gaan kijken en (als dat kan) uitproberen.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

beunky

Bij een goede winkel moet dat vast mogelijk zijn, lijkt me.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

eric_audio

#3233
Citaat van: VTEC_genieter op december 25, 2016, 16:17:26
Een Arca Swiss koppeling voor heel veel camera's passend, past alleen op een statiefkop met Arca Swiss bevestiging.

Ja, dat is de statief kant van de koppeling. Maar het stuk dat op de camera gemonteerd wordt (camera plate, of een L-bracket) moet naadloos op de camera passen, om te garanderen dat er totaal geen speling is. Daarom verkopen merken zoals RRS verschillende camera plates en L-brackets voor elk merk en type camera. Dus vraag ik me af of een universele plaat zoals deze wel echt goed kan werken.

Zie hier een link naar verschillende camera plates voor Nikon camera's. Het zelfde geldt voor Canon, etc. En nu zou 1 universele koppeling voor alle camera's werken? Ik ben benieuwd.
http://www.reallyrightstuff.com/Quick-Release/Camera-Plates-L-Plates/Nikon/D500
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

beunky

Er zit wel een groot verschil tussen camera plates en L-brackets. Een L-bracket is natuurlijk cameraspecifiek, maar een camera plate hoeft dat niet te zijn. Dat dit bij RRS wel zo is, is natuurlijk omdat al die camera plates geschikt zijn om als L-bracket te gebruiken.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

danielo

Citaat van: beunky op december 25, 2016, 10:39:44
Ik weet niet welke apparatuur je gebruikt, maar voor mij werkt het prima met de Sony A6300 in combinatie met een Coman C1 balhoofd. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het met een willekeurige spiegelreflex niet goed werkt.

Peak design heeft ook aparte nog kleinere arca plates voor de mirrorless camera's. De 'nornale' vierkante passen wel maar de smallere net iets beter (micro plate). maar ze verkopen er een stuk of 6. Wel grappig te zien dat je bij veel reviewers die kleine rode dingen ziet hangen peak design is best populair aan het worden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

eric_audio

Ok guys, jullie maken me steeds nieuwsgieriger. Ik ga maar eens kijken of Peak Design hier in Abu Dhabi in de betere fotozaken te krijgen is.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Helaas, niet gevonden. Alleen Black Rapid. Heeft iemand van jullie ervaring met beide merken?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

danielo

Citaat van: eric_audio op januari  1, 2017, 09:36:58
Helaas, niet gevonden. Alleen Black Rapid. Heeft iemand van jullie ervaring met beide merken?

Die heeft zover ik weet niet het systeem met de kleine connectie punten weet niet voor welke camera je hem
wil maar ik zou echt even ook online kijken naar peakdesign zijn niet zo duur (zelfs als je alle onderdelen besteld) en ik vind het persoonlijk wel het wachten waard.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Wilde al langer een trolley aanschaffen, maar op één of andere manier nooit gedaan. Het is uiteindelijk de Think Tank airport navigator geworden. Lekker ruim tasjes voor mijn spullen. Hij mag zich Vande week bewijzen als we naar NYC vliegen.

eric_audio

Citaat van: danielo op januari  1, 2017, 10:02:50
Die heeft zover ik weet niet het systeem met de kleine connectie punten weet niet voor welke camera je hem
wil maar ik zou echt even ook online kijken naar peakdesign zijn niet zo duur (zelfs als je alle onderdelen besteld) en ik vind het persoonlijk wel het wachten waard.

Daniel.

Ze zijn inderdaad niet zo duur, dus wellicht koop ik het gewoon online op de gok.

Ik keek eerst voor mijn D300 met 17-55 f/2.8 (behoorlijk zware combi, dus pijn in mijn nek na een hele dag op pad). Maar het lijkt me ook prima voor mijn Sony a6000.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skyfox

Hier ook helemaal tevreden met Blackrapid :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

danielo

Punt is niet dat black rapid slecht is maar niet een vergelijkbaar systeem toch?. Verder hebben ze 2 versie de Slide en Slide lite even kijken welke wat voor je is. Maar gezien er ook een arca plate bijzit is de prijs bijna gratis kan mij niet voorstellen dat het een miskoop is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

eric_audio

Citaat van: danielo op januari  1, 2017, 21:50:54
Maar gezien er ook een arca plate bijzit is de prijs bijna gratis kan mij niet voorstellen dat het een miskoop is.


Ja, dat is ook een balangrijk punt voor mij. Op dit moment heb ik geen Arca plate voor mijn Sony camera, dus gebruik ik mijn statief niet. Door het kopen van een Peak Design los ik dus meteen twee problemen op.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

VlisChris

24-70 f4.

Even kijken of het wat is. Gevoelsmatig gaat het enorm storen dat dit de enige f4 lens is. En dat mijn andere lenzen allemaal gewoon 2.8 zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Citaat van: eric_audio op januari  2, 2017, 05:17:59
Ja, dat is ook een balangrijk punt voor mij. Op dit moment heb ik geen Arca plate voor mijn Sony camera, dus gebruik ik mijn statief niet. Door het kopen van een Peak Design los ik dus meteen twee problemen op.

Het feit dat je ook nog een anker punt op die plate kan doen is echt top. Let wel even op dat je deze aan de achterkant doet want anders is er een mogelijkheid die in de tas kan krassen op je scherm met de anker. Ook (weet niet welke sony) de microplate is nog net  iets smaller dan de gewone. Ook de losse ankers kosten niet zoveel (4 voor 20 euro) heb er nu ook op een aantal lensen een paar gedaan en op alle bodies (3).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

R

Citaat van: Christiaan S op januari  2, 2017, 18:51:29
24-70 f4.

Even kijken of het wat is. Gevoelsmatig gaat het enorm storen dat dit de enige f4 lens is. En dat mijn andere lenzen allemaal gewoon 2.8 zijn.


Goed kiezen wanneer je hem wel en niet gebruikt. Lijkt me een prima lens, maar niet voor alle toepassingen qua licht.

VlisChris

Precies.
Komende woensdag een van de lastigere omstandigheden om hem uit te mogen proberen; een uitvaart. Gelukkig niet in een kerk, maar een conferentie-zaal. Maar het zal een goede uitdaging worden.
Mijn 16-35 en 70-200 gaan voor de zekerheid ook mee. Net als een meteen meebestelde flitser.
In het ergste geval achtergrond 1/3e a 2/3e stop onderbelichten, en invullen met flitser. Maar dat heeft geen voorkeur. Gelukkig zijn de mensen die me gevraagd hebben al bijzonder blij dat ik wil komen. Maar dan wil ik uiteraard weer normale foto's kunnen leveren.

Daarna kan ik eigenlijk pas echt goed zeggen of het wat is of niet. De klik is er nog niet in ieder geval.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Hopelijk blijft het AF systeem van je camera bij donkere situaties nog goed z'n werk doen nu je met een F4 lens gaat fotograferen.

Ik zou inderdaad ook twijfelen bij zo'n lens als je altijd met lichtsterke lenzen fotografeer bij donkere situaties.

Succes man! [emoji123][emoji123]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers