Myself's HT & Stereo set - Updates

Gestart door myself, juli 22, 2005, 12:25:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: myself op augustus 25, 2006, 22:15:43
niet om je nou een veer op de welbekende plek te geven of om je nou te aanbidden of zo (das een ander tv programma)  :D maar wat jij in 15 seconden hoort, doe ik ongeveer 4 dagen over  ;D

Hahaha! Training... Jarenlange training... ;D

CitaatJou tips, advies en mening is al een upgrade op zich  ;) Toch de toegevoegde waarde van geoefende luisteraars  8)

We do our best...

Citaatmaar zit nog steeds te genieten van de lyngdorf, dit is waarnaar ik op zoek was  8)

En daar gaat het om! Ben ik blij mee!

myself

Citaat van: garmtz op augustus 25, 2006, 22:22:47
Hahaha! Training... Jarenlange training... ;D
ik blijf ook oefenen  ;D
Citaat
En daar gaat het om! Ben ik blij mee!
net even caroline dale opgehad en het geluid is heerlijk. Komt nu nog beter van de boxen af dan tijdens mijn laatste demoweek  ::) plaatsing is echt ......  8) (geen woorden voor)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

romulus

Very nice, dit moet zowat de meest doordachte aankoop van de laatste jaren htforum
geweest zijn  ;)

Op naar corner woofers ..........................................  O0
Enjoy
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

Movievault

Ik heb vroeger al de combi tact B&W 8 serie gehoort. en dit is werkelijk een zeer goede match.
Ik kan me er iets bij voorstellen.
Prachtig
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

myself

Citaat van: romulus op augustus 26, 2006, 00:17:37
Very nice, dit moet zowat de meest doordachte aankoop van de laatste jaren htforum
geweest zijn  ;)
;D het heeft even geduurd ja  ;) maar ja, ook mijn gehoor is de afgelopen jaren veranderd en iedere keer als ik een amp hoorde was het hozanna, maar toch net niet helemaal omdat ik een aantal kleine minpuntjes vond. Deze (2e) keer bij de Lyngdorf kon ik echt geen minpunten vinden en zat ik ook meer van de muziek te genieten als telkens analyserend te luisteren wat ik nou zou missen.

de volgende zoektocht kan beginnen  ;)
Citaat
Op naar corner woofers ..........................................  O0
Enjoy
euh..... heb maar 1 hoek  :-\ dus dat gaat niet lukken  >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: FrankG op augustus 26, 2006, 08:38:18
Ik heb vroeger al de combi tact B&W 8 serie gehoort. en dit is werkelijk een zeer goede match.
Ik kan me er iets bij voorstellen.
Prachtig
RoomPerfect maakt het allemaal echt nog veel mooier.
RP wel of niet was hetgeen waar ik eigenlijk het langst over nagedacht heb, maar ben nu superblij dat ik hem erbij genomen heb. Garmt heeft de RP nu mooi ingeregeld (lees de juiste meetplekken bedacht) en het klinkt nu gewoon echt erg goed. 8)
vooral met jou stroomkabels erop  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Movievault

Citaat van: myself op augustus 26, 2006, 11:25:36
RoomPerfect maakt het allemaal echt nog veel mooier.
RP wel of niet was hetgeen waar ik eigenlijk het langst over nagedacht heb, maar ben nu superblij dat ik hem erbij genomen heb. Garmt heeft de RP nu mooi ingeregeld (lees de juiste meetplekken bedacht) en het klinkt nu gewoon echt erg goed. 8)
vooral met jou stroomkabels erop  :D

Read the small ......   ;D

Volgens mij had de tact dat ook. maar daar werd dat volgens mij anders genoemd.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

myself

Citaat van: FrankG op augustus 26, 2006, 16:07:01
Read the small ......   ;D

Volgens mij had de tact dat ook. maar daar werd dat volgens mij anders genoemd.
de tact komt niet in de buurt van RP omdat de tact alleen op je luisterpositie 1 meting deed en daar de pieken/gaten probeerde te vullen ongeacht of dit nu kwam door een staande golf, karakteristiek van de speaker of bijv een uitdoving/reflectie. Bij RP wordt het geluid niet aangetast, alleen een deel van de akoestiek opgeheven.

er is natuurlijk een grens aan wat mogelijk is, maar RP is toch wel erg anders dan een EQ
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Movievault

#1058
Ah inderdaad dat was zo,  juist.Mijn geheugen komt weer terug :)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

stuiv

Citaatmaar RP is toch wel erg anders dan een EQ[/quote

Wil je dat eens uitleggen.

myself

EQ (Equalisation) kijk maar naar 1 punt in je kamer en probeert daar alle pieken en dalen glad te strijken ongeacht of die piek/dal nu door je speaker veroorzaakt wordt (lees de karakteristieken of het geluid van je box) of door bijv je akoestiek (staande golf, uitdoving, reflecties etc)

als je zonder de omgeving te kennen, waarin gespeeld wordt pieken en dalen gaat gladstrijken, verander je de karakteristiek van je speaker of probeer je een probleem in je akoestiek op te lossen die niet op te lossen is (tenminste niet door meer of minder energie in het signaal te gooien).

RoomPerfect schijnt ook in het tijdsgebied wat te kunnen aanpassen (dus een staande golf niet meer op je luisterplek te laten uitkomen?), maar hij zal vooral de karakteristiek van je box onaangetast laten omdat hij hoort dat door heel de kamer die bult en dal aanwezig is en die dus toch niet op te lossen is (lees bij je box hoort). En aan de andere kant zal hij te weten komen of die piek/dal op je luisterplek nu veroorzaakt wordt door reflectie, uitdoving etc etc en dan daar de aanpassing op afstellen.

RP zorgt er bijv ook voor dat je RT-60 er heel mooi uit komt te zien

wie aanvullingen heeft.... feel free to post  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Zullen we binnenkort weer eens een avondje plannen? Ben wel weer eens benieuwd hoe het klinkt.

groet Ruben

Aurora13


Als het kan wil ik het ook weleens graag komen beluisteren!  :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

myself

Citaat van: Ruben op augustus 26, 2006, 22:51:51
Zullen we binnenkort weer eens een avondje plannen? Ben wel weer eens benieuwd hoe het klinkt.

groet Ruben
goed plan ! Ik kom voorlopig toch niet meer aan die RP instelling die ik nu heb. Hij klinkt veel te  8)
Kunnen we meteen weer wat nieuwe CD's uitwisselen  ;)
ik PM wel even
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

zal voor de liefhebbers wel een luisterdagje houden, of meteen combineren met een digitale interlink shootout  ::) want die heb ik nu natuurlijk ook nog 1 nodig tussen CD speler en de 2200
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Aurora13


Dan heb ik nog wel een digitale interlink van 10 euro liggen om als referentie te dienen ;-)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Deleted member

Citaat van: myself op augustus 26, 2006, 22:58:09
zal voor de liefhebbers wel een luisterdagje houden, of meteen combineren met een digitale interlink shootout  ::) want die heb ik nu natuurlijk ook nog 1 nodig tussen CD speler en de 2200

En/of met een powercable shootout!  ;)

myself

interlink + powercord  ;D wordt lekker druk dan  :P

eerst nog even op vakantie  ::)

Heb vanmorgen weer even geluisterd en ben nog steeds in euforie (is natuurlijk meestal als je net iets nieuws binnen hebt  8)) maar deze keer was het gat tussen de demo en mijn eigen 2200 natuurlijk maar 2 weken dus ik heb het geluid nog goed in mijn hoofd en dan nog vind ik het nu VEEEEEL beter.

voorheen was RP 14-18% en vond ik het al flink mooier geworden, maar nu RP beter ingemeten is, klinkt het allemaal nog een stap beter !
Helemaal los van de box, nog echt veel meer diepte en lucht om de instrumenten, het is gewoon nog een stap mooier geworden terwijl ik dat al niet eens meer verwacht had.

Zo zie je dat goed inmeten (met kennis van wat RP nu doet) erg belangrijk is. Ik had bijv een meting gedaan helemaal links van de boxen (6m naar links of zo) met het doel om RP te laten weten dat mijn ruimte aan die kant zo groot is en er geen reflectie van die kant te verwachten is en ook redelijk vlak boven mijn salontafel om hem die kennis ook bij te brengen...... maar dat werkt dus waarschijnlijk averechts. Ook de discussies op het Lyngdorf forum hoe nu het beste in te meten heeft ertoe bijgedragen dat deze meting een stuk beter is  8)

kan meteen de RT-60 meting weer opnieuw  ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Aurora13


Misschien een newbie vraagje:
Wat is een RT-60 meting?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Deleted member

Citaat van: Aurora13 op augustus 27, 2006, 14:02:48
Misschien een newbie vraagje:
Wat is een RT-60 meting?

Dat is een nagalmmeting voor de verschillende frequenties tussen 20Hz en 20KHz. Gemeten wordt hoelang het duurt voor het geluid uitsterft.

myself

idd, zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32315.msg698851#msg698851
voor een RT60 meting met RP ingeschakeld. Ik verwacht dat deze nu nog beter zal zijn dan destijds
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

nu 1 week later, begint de TDA 2200 al voorzichtigjes aan ingespeeld te raken. Hij moet natuurlijk nog een aantal honderd uur voor hij echt los is, maar ik begin al zachtjes wat verschil te bemerken.

Ik heb nog steeds wat probleempjes met wat technische zaken van het apparaat, maar het geluid wat uit de boxen komt is heerlijk. En de zwarte kleur integreerd natuurlijk ook mooi in de rest van mijn set  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Aurora13

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

myself

#1073
Citaat van: Aurora13 op augustus 31, 2006, 20:17:32
Welke technische problemen zijn dat dan?
een aantal zaken zijn nog niet helemaal lekker. Ik geef de fabrikant nog even de tijd om het op te lossen. Ik had deze problemen ook bij het demo apparaat maar er werd toen verteld dat het aan het demo apparaat lag (had meer rare problemen) en dat een nieuwe hier geen last van zou hebben. Helaas wel dus  :'(

1 bug wordt in de nieuwe firmware opgelost (het E50 probleem) en de andere is mogelijk de combi met mijn avr300 maar daar hebben al zoveel eindtrappen probleemloos aangehangen. De dealer heeft al wat lijntjes uitstaan om dit op te lossen, dus dat samen met de opmerking dat een nieuwe hier geen last van zou hebben geeft me goede moed dat het opgelost gaat worden.

het is dat het geluid me zo heeeeel erg goed bevalt, anders had hij meteen mee terug gemogen  :P in mijn onbalans opstelling heb ik gewoon een DSP nodig
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

wat trouwens nog een opvallende behoorlijke verbetering is met de 2200 + RP is dat ik voorheen altijd tegen een geluidsbel zat aan te kijken en door de goede RP instelling ik nu ineens IN die geluidsbel zit. De beleving van de muziek is dan ook daardoor alleen al een flinke stap vooruit gegaan  8)

ik merk dat ik nu gewoon veel vaker muziek zit te luisteren dan voorheen
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip