Myself's HT & Stereo set - Updates

Gestart door myself, juli 22, 2005, 12:25:08

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

myself

#125
Toen maar de laatste optie uitgeprobeerd:
De super amp
(o ja en ook nog even de mooie frey en tyr uitgeprobeerd en bleek gelukkig dat het gruis en schelheid/heesheid toch echt aan mijn siltech interlink lag  ;D) en ook werden mijn boxen wat meer ingedraaid door Garmt en daar ontstond ook meer diepte door. 2 positieve dingen dus  ;D ;) ;D 8)

Garmt zijn Chord 1200E ging erop. Deze zou toch echt wel genoeg power/pit voor mijn 803's moeten hebben. Er zaten natuurlijk nu wel top interlinks tussen maar... Wat speelde dit lekker zeg ! Dit is snel.  8) :o 8)
De gitaaraanslagen van Chris Jones waren lekker puntig (voor zover mijn AVR300 dat toeliet natuurlijk) en er was meer bas. Bij tiesto bleek dat deze bas superstrak bleef. Op de niet audiofiele opname van stefanovski was mooi te volgen hoe elk snaartje werd aangeslagen. Bij de zusjes Corrs ging het echter nog een slagje mooier. Ik was ondertussen wat gewend aan de Chord en kon bij mijn referentie-CD wat meer op andere zaken letten. Ontzettend veel meer ruimtelijkheid (de ruimte waarin gezongen wordt), plaatsing was enorm! Eerst hoorde ik het drumstel goed geplaatst, maar nu hoorde ik zelfs dat de hi-hat boven het drumstel gemonteerd was. Stemmen stonden erg mooi in een geluidsbol en het klonk allemaal nog meer life. De snelheid van dit beestje is iets waar ik best aan zou kunnen wennen  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Helaas was het toen al aan het eind van de middag en moest er afgebroken worden en was het tijd om even terug te kijken.

- AVP700 geeft niet de winst die ik voor ogen heb. Misschien dat de combi met P1000 nog wat meer toevoegt, maar of dat mijn richting moet zijn..... ik heb dan in ieder geval wat meer snelheid en power.
- Een mooie sub toevoegen in deze set is geen optie meer of ik moet naar een pre toe die erg goede DAC's heeft, zodat die wel basmanagement kan doen en tegelijk op het niveau van mijn CD33 kan spelen.
- een mooie amp toevoegen zou kunnen maar de beperkende factor wordt dan mijn huidige pre/receiver en de vraag is dan, ga je voor een 2CH of 5CH? En moet je dan eigenlijk niet ook je pre gaan vervangen om het echt goed te doen.
- een grote winst is nog te boeken in het 90 graden draaien van mijn boxen...

Afijn, op dat punt aangekomen waren de beren los..... run for your life.... :-X :P
Wat wil je nou eigenlijk Marcel, vroegen ze... ??? Tsja en daar zat ik dan. De indrukken van die dag nog achter mijn kiezen, de droom van de muzikale sub uiteengespat, een ruimte die subs voor ontbijt opeet en de heerlijke ervaring van frey en chord net achter de rug, de snelheid waarmee garmt en bjorn dingen horen. Wat wil ik........ ::) :-\

Ik wil gewoon lekker geluid ;) Maar zo makkelijk kom ik er natuurlijk niet onderuit.
Als ik bijv een mooie 2CH amp toevoeg, dan is de AVR300 de bottleneck, dan zou je naar een AV8/lexicon moeten gaan om toch HT te kunnen doen en een mooi stereo geluid te krijgen. En als je dan HT toch belangrijk vind, waarom dan niet meteen een 5CH aanschaffen, want een 2CH amp integreren op HT gebied met de AVR300 zal ook niet zo ideaal zijn. Hoe belangrijk is HT voor me. Zou ik een aparte kamer gaan inrichten voor HT, maar dan heb ik weer boxen nodig, TV of projector, verbinding met de dreambox, kabels etc etc....kan dan wel de ruimte wat meer dempen zodat HT niet zo schel is, ben dan wel het HT in de huiskamer kwijt en kunnen films op de plasma en voetballen voor het vrouwtje niet meer zo mooi overkomen.
Als ik stereo belangrijk vind dat zou ik een echte stereo versterker kunnen nemen die mijn 803's aankan. Ik zou ook het HT deel kunnen opruimen en voor stereo kunnen gaan en films in stereo kijken of evt de DSP van mijn DVD speler gebruiken etc etc etc. Wil ik stereo echt goed doen, dan moet ik eigenlijk 90graden draaien. Mijn boxen staan dan ideaal/symetrisch, heb geen muur meer achter me etc etc etc.

Bergen vragen en op dit punt ben ik nu aangeland. Ondertussen stel ik me de vraag nog steeds, wil ik het valhalla bereiken of neem ik met minder genoegen?
2 hamvragen wat mij betreft:
- kies is voor stereo of HT
- zou ik kunnen leven met de huidige set aangevuld met bijv een Chord amp? (en dus de huidige compromis stereo/ht verder doortrekken)

pffff flink verhaal :-X, maar nu snappen jullie een beetje mijn verwarrende gedachtes van gisteren ;) wat zo'n zondagje al niet teweeg brengt.

O ja en nog bedankt voor de gitaartip Bjorn  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Het was weer een lang verhaal, maar je schrijft zeer helder, dus altijd weer een genot om te lezen!  8)

Jouw analyse is gewoon zeer correct. Ik kan echter kort erover zijn: scheidt surround en stereo, maar hou ze in dezelfde kamer! Maak met de N803, de Arcam CD33 en een nieuwe stereo-versterker een mooie stereo-setup 90 graden gedraaid en blijf surround kijken op de plasma, waarbij je je huidige surround speakers op de Pioneer aansluit (zit daar een surround decoder in?).

Je optimaliseert dan je stereo (wat je belangrijk vindt) en geeft minder prio aan surround, wat in je huidige kamer ook zo goed als onmogelijk is om goed te krijgen...  :-\  Ik kan je VERZEKEREN dat de impact van de set 90 graden draaien veel groter is dan je nu denkt... Met een symmetrische en vrije opstelling en een vrije opstelling van de luisterplek maak je een enorme stap in je stereo-weergave. Ook een dedicated stereo-versterker zal daarin een grote rol spelen, want ook hoeveel de pass-through van de AVR300 'kapot maakt' weet je ook nog niet (ik heb echter een vermoeden)...

Behoud je je huidige opstelling, zul je nog steeds een compromis houden op stereo. Want hoewel de grafiek niet slecht was voor het laag (hoewel ook bepaald niet recht!!!! We konden alleen met een sub weinig extra's toevoegen zonder te gaan dubbelen en basproblemen erger te maken), is de huidige opstelling verre van optimaal.

Dat is zo'n beetje mijn advies...

R

#128
myself..

Ik zou het wel weten, maar mijn prio's liggen anders..

Verklaar de allerlaatste 9 woorden eens aub...

garmtz

#129
Moet ook nog even kwijt dat ik het zelfs een aanwinst voor het oog zou vinden als de speakers voor het raam komen, zeker met een laag rack als deze:



Link: http://www.audio-reference.de/data/produkt/tabularasa

myself

Citaat van: Garmt op augustus 22, 2005, 17:49:21
Het was weer een lang verhaal, maar je schrijft zeer helder, dus altijd weer een genot om te lezen!  8)
begint onderhand ook al een hobby te worden  ;D was deze keer wel een beetje erg lang trouwens  :-X
Citaat
Jouw analyse is gewoon zeer correct. Ik kan echter kort erover zijn: scheidt surround en stereo, maar hou ze in dezelfde kamer! Maak met de N803, de Arcam CD33 en een nieuwe stereo-versterker een mooie stereo-setup 90 graden gedraaid en blijf surround kijken op de plasma, waarbij je je huidige surround speakers op de Pioneer aansluit (zit daar een surround decoder in?).
dank je, die was ik alweer vergeten. Heb net gekeken, maar er zit wel een 6ch output op (en dus surround decoder) maar je kunt daar niet de boxen op aansluiten dus ik blijf een ht amp nodig hebben of simpele amp voor mijn rears en dan geen center.
Citaat
Je optimaliseert dan je stereo (wat je belangrijk vindt) en geeft minder prio aan surround, wat in je huidige kamer ook zo goed als onmogelijk is om goed te krijgen...  :-\  Ik kan je VERZEKEREN dat de impact van de set 90 graden draaien veel groter is dan je nu denkt... Met een symmetrische en vrije opstelling en een vrije opstelling van de luisterplek maak je een enorme stap in je stereo-weergave
tsja, bank tegen de muur is zo'n beetje een doodszonde op HT gebied en natuurlijk de tegelvloer etc etc.
90 graden... misschien morgen wel even..
Citaat
Behoud je je huidige opstelling, zul je nog steeds een compromis houden op stereo. Want hoewel de grafiek niet slecht was voor het laag (hoewel ook bepaald niet recht!!!! We konden alleen met een sub weinig extra's toevoegen zonder te gaan dubbelen en basproblemen erger te maken), is de huidige opstelling verre van optimaal.

Dat is zo'n beetje mijn advies...
klopt. de vraag is idd hoe groot het compromis is. Hopelijk weet ik na het draaien iets meer of als ruben eens met zijn A32 op bezoek is geweest  ;)
Ik ben in mijn set in ieder geval al een stuk verder dan 1 jaar geleden   :)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 17:51:44
Verklaar de allerlaatste 9 woorden eens aub...
had wel aan je gedacht hoor, maar wou hem eerst downloaden om te luisteren of het wat is. De winkel waar ik hem kan halen is nl vandaag nog gesloten    :-\
Bjorn hoorde het nummer wat jij mij aangeraden had en zei dat ik eens naar Antonio Forcione live moest gaan luisteren (op naim label)  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: Garmt op augustus 22, 2005, 17:57:33
Moet ook nog even kwijt dat ik het zelfs een aanwinst voor het oog zou vinden als de speakers voor het raam komen, zeker met een laag rack als deze:



Link: http://www.audio-reference.de/data/produkt/tabularasa
ziet er idd netjes uit. Zou ook best wel passen in huis. Dat is idd een mogelijk gevolg van 90 graden draaien. (een ander meubel) en wel zorgen dat de kabels in een goot komen want de honden liggen altijd voor het raam en die moeten niet over de kabels vallen. Het zijn tenslotte ook huisbewoners  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Citaat van: myself op augustus 22, 2005, 18:08:05
had wel aan je gedacht hoor, maar wou hem eerst downloaden om te luisteren of het wat is. De winkel waar ik hem kan halen is nl vandaag nog gesloten    :-\
Bjorn hoorde het nummer wat jij mij aangeraden had en zei dat ik eens naar Antonio Forcione live moest gaan luisteren (op naim label)  8)

oh die kende ik al.

garmtz

Citaat van: myself op augustus 22, 2005, 18:06:23
begint onderhand ook al een hobby te worden  ;D was deze keer wel een beetje erg lang trouwens  :-Xdank je, die was ik alweer vergeten. Heb net gekeken, maar er zit wel een 6ch output op (en dus surround decoder) maar je kunt daar niet de boxen op aansluiten dus ik blijf een ht amp nodig hebben of simpele amp voor mijn rears en dan geen center.

Center kan weg en een 2-kanaals amp voor de Solids hoeft niet echt wat te kosten...

R

#135
Citaat van: myself op augustus 22, 2005, 18:06:23
Hopelijk weet ik na het draaien iets meer of als ruben eens met zijn A32 op bezoek is geweest  ;)
Zeg maar wanneer. Als je het snel wilt regelen, dan doen we dat toch. Je weet me pm box te vinden.


Ik had er de eerste keer overheen gelezen.

myself

Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 19:45:02
Ik had er de eerste keer overheen gelezen.
ah, vandaar. De intentie stond al, alleen nog even een goed moment kiezen. Eerst even dit weekendbezoekje laten bezinken en weer aan het werk overmorgen  :-\
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 18:12:28
oh die kende ik al.
je kende hem al  :o en dat vertel je mij niet even  :P ;) vind er wel dat hij de covers eraf had mogen laten.....
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Heb hem ooit gehoord bij bjorn zelf dacht ik. Moest hem nog een keer bestellen. Komt wel een keer nu even genoeg gehad, mijn ebay account is nog aan het bijkomen ;)

myself

#139
Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 19:58:56
Heb hem ooit gehoord bij bjorn zelf dacht ik. Moest hem nog een keer bestellen. Komt wel een keer nu even genoeg gehad, mijn ebay account is nog aan het bijkomen ;)
;D ;D bij mij is het de afgelopen dagen ook flink raak  ;D
maar deze cd is in tilburg te koop dus ik kan morgen eens even gaan luisteren of de mp3's (flac's) nu even op cd zetten  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Spacebass

Citaat van: myself op augustus 21, 2005, 23:04:21
heb de SVS bij fransvis en molle gezien/gehoord/gevoeld.
Vervormde het daar dan  :o  :o Ik heb gelukkig nog geen vervorming gehad, teminste geen onbedoelde vervorming  >:D  ;D

Ik snap wel wat je bedoeld, maar als je toch je set los gaat trekken zoals Garmt voorstelt, dan zou je hem (SVS of Rocket of een andere goedkopere sub die de ruimte wellicht hoor/voelbaar wat beter gevuld krijgt) alleen voor HT hoeven te gebruiken. Kunnen die energie vretende speakers van je misschien verhuizen naar de stereo set en dan koop je wat kleinere monitors voor je HT gebeuren. De verhouding HT en stereo is bij jou zo ongelijk, dat je je moet afvragen of 2 top sets bij jou niet overkill zullen zijn.

Maar goed, heb je nog meer ambities richting multi channel? (DVD-A SACD)

Citaatweer al die klere kabels lostrekken  ;)
LOL  ;D


R

Citaat van: myself op augustus 22, 2005, 20:02:54
;D ;D bij mij is het de afgelopen dagen ook flink raak  ;D
maar deze cd is in tilburg te koop dus ik kan morgen eens even gaan luisteren of de mp3's (flac's) nu even op cd zetten  :P

Wat kost ie?

btw, dat meubel van garmt is echt gaaf.

garmtz

Citaat van: Spacebass op augustus 22, 2005, 20:18:34
Ik snap wel wat je bedoeld, maar als je toch je set los gaat trekken zoals Garmt voorstelt, dan zou je hem (SVS of Rocket of een andere goedkopere sub die de ruimte wellicht hoor/voelbaar wat beter gevuld krijgt) alleen voor HT hoeven te gebruiken.

Ik geloof niet dat een SVS of Rocket een oplossing gaat zijn in die ruimte. Een DD15 haalt ook gewoon met gemak 105 dB met slam, daar gaat het niet om. Het gaat meer om de ruimte an sich.

CitaatKunnen die energie vretende speakers van je misschien verhuizen naar de stereo set en dan koop je wat kleinere monitors voor je HT gebeuren. De verhouding HT en stereo is bij jou zo ongelijk, dat je je moet afvragen of 2 top sets bij jou niet overkill zullen zijn.

Ik heb begrepen dat HT voor Marcel echt niet al te belangrijk is. Wat natuurlijk altijd kan, is een simpele 5.1 set (en dus de AVR300 houden) en er een stereo set bij zetten. Maargoed, je kunt je geld maar 1x uitgeven. Dus besteed je het geld aan het op orde maken van het stereo-gedeelte, of ga je voor redelijk surround en daarna de stap naar goed stereo. Ik weet wel waar myself het meest gelukkig van wordt...  :-X

garmtz

Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 20:39:04
btw, dat meubel van garmt is echt gaaf.

Hier wat meer info:

http://www.tabula-rasa-interior.de/

Wordt in Nederland gedaan door Audio Classics (en kan ook geleverd worden door BB&G  :-X).

Spacebass

Citaat van: Garmt op augustus 22, 2005, 20:40:26
Ik geloof niet dat een SVS of Rocket een oplossing gaat zijn in die ruimte. Een DD15 haalt ook gewoon met gemak 105 dB met slam, daar gaat het niet om. Het gaat meer om de ruimte an sich.
Klopt wel, maar als hij het nu al niet gevuld krijgt, dan dient het alleen maar om kleinere monitoren een beetje te ontlasten/aan te vullen en niet voor de echte slam. Het is dan meer een manier om het geld wat hij voor een sub betaald die het toch ook niet helemaal goed doet, kan besparen en dat extra geld in monitors kan stoppen..of is dit een beetje te kort door de bocht?

CitaatIk heb begrepen dat HT voor Marcel echt niet al te belangrijk is. Wat natuurlijk altijd kan, is een simpele 5.1 set (en dus de AVR300 houden) en er een stereo set bij zetten. Maargoed, je kunt je geld maar 1x uitgeven. Dus besteed je het geld aan het op orde maken van het stereo-gedeelte, of ga je voor redelijk surround en daarna de stap naar goed stereo. Ik weet wel waar myself het meest gelukkig van wordt...  :-X
Precies, kijk alleen al naar de percentages die hij opgeeft  ;D

Spacebass

Is dat trouwens allemaal massief hout? :-*  8)  8)

R

#146
Citaat van: Garmt op augustus 22, 2005, 20:44:04
Hier wat meer info:

http://www.tabula-rasa-interior.de/

Wordt in Nederland gedaan door Audio Classics (en kan ook geleverd worden door BB&G  :-X).
;)..

Volgens mij heb ik net een nieuw meubel, weet je nog.

@SB en Garmt, nog even blijven doorgaan zo, hij gaat wel overstag ;D... Kom op marcel toe dan.. Het begint met een s en eindigt op tereo ;D

Spacebass

Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 20:50:05
@SB en Garmt, nog even blijven doorgaan zo, hij gaat wel overstag ;D... Kom op marcel toe dan.. Het begint met een s en eindigt op tereo ;D
Stereo zieltjes winnen  ;D

Zonder gekheid, 75% stereo en 25% MC, tja dan is het toch een vrij simpele rekensom...75% van je budget naar Stereo en 25% naar HT  ;D  ;D

R

En we weten wat ie al aan HT heeft uitgegeven.. Dan komt er nog heel wat vrij voor stereo...

garmtz

Citaat van: Ruben op augustus 22, 2005, 20:50:05
Volgens mij heb ik net een nieuw meubel, weet je nog.

Weet ik, maar meer bedoeld voor myself en de anderen in deze thread.