Shootout 'digital media players' numero 4!

Gestart door Deleted member, juli 13, 2007, 11:57:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted member

Citaat van: pburmie op juli 18, 2007, 09:24:09
Antoine,

Inmiddels antwoord gekregen van Bob Zwanniken:

Goh, zelfs tussen de beren bestaat er dus blijkbaar zoiets als Internet.  ;D
In ieder geval wil hij graag van de partij zijn deze keer, das dus goed nieuws inzake de Transporter.

Peter

Super,bedankt Peter! We wachten het af!  :)

Deleted member

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 10:46:25
Sorry, did i bust your bubble  ;D  ;D  ;D

Media remote control. While you watch TV with your family on Windows Media Center, you can find out what programs are showing next or schedule a recording for the next day. You can also browse through your Windows Media Center music collection from the display on the remote control without turning on the TV.


hier vind je alles over Sideshow: http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/features/details/sideshow.mspx

gooi al die mediaclients maar uit het raam Vista MCE is "the way to go".....

Juist, hier had ik het met )P( over tijdens de shootout als alternatief voor de Sonos remote. Dit werk echter alleen met Vista dacht ik.

Raphie

klopt, maar jij helemaal: als jij een Vista MCE PC via coaxiaal aansluit op je TAG, kan hoef je geen eens meer naar al die andere oplossingen te luisteren. TAG DAC wint "hands down".......
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 10:55:16
klopt, maar jij helemaal: als jij een Vista MCE PC via coaxiaal aansluit op je TAG, kan hoef je geen eens meer naar al die andere oplossingen te luisteren. TAG DAC wint "hands down".......

Ik noemde de remote toen niet voor mezelf maar algemeen voor diegenen die het een nadeel vonden om altijd een TV aan te zetten als ze muziek willen luisteren.

Overigens heb ik inderdaad ook nog de TAG staan, mochten we nou geen verschil horen met de Lyngdorf kunnen we de TAG nog inzetten om te kijken wat daar de resulataten digitaal zijn.  ;)

Raphie

Doe dat nou niet, want dan kan je al die speelgoed dacjes weggooien ;) Je vindt GEEN betere DAC als in de AV32r 192bp
JBL PRX Power!

Deleted member

#55
Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:01:00
Doe dat nou niet, want dan kan je al die speelgoed dacjes weggooien ;) Je vindt GEEN betere DAC als in de AV32r 192bp

Ik hapte net al niet dus dat doe ik dus weer niet.  ;) ;D

De DAC's in de TAG en Lyngdorf, welke betere cijfers heeft weet ik niet. E.e.a. hangt natuurlijk ook af van de implementatie, clock circuits e.d.

TAG: AK4395 DAC
Lyngdorf: Wolfson 8740 DAC

Raphie

Citaat van: Antoine op juli 18, 2007, 11:03:25
Ik hapte net al niet dus dat doe ik dus weer niet.  ;) ;D
owh ja, de DP is nog net iets beter.....   ;D ;D

Maar zonder gein: wat wil je nou nog meer, perfecte DAC, perfecte remote, perfect geluid..... zonder losse plastic kastjes met 9volts adapter voedingjes e.d.  ;D

JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:06:39
owh ja, de DP is nog net iets beter.....   ;D ;D

Maar zonder gein: wat wil je nou nog meer, perfecte DAC, perfecte remote, perfect geluid..... zonder losse plastic kastjes met 9volts adapter voedingjes e.d.  ;D

Volgens mij mis het doel van deze shootout. Of je nou een TAG of een Lyngdorf gebruikt (in mijn situatie), die kastjes (of dat nou een "plastic kastje" is of een HTPC) heb je toch nodig! De apparaten die we hier gaan testen gaan we allemaal vergelijken op digitale performance. Oftewel we gebruiken de interne DAC's niet.

Raphie

Nee, de PC heb je altijd nodig (al was het maar om te rippen en om naar je NAS te copieren ;) )

Mijn punt is, zet die PC nou gewoon in de huiskamer en je hele mediaplayer is overbodig ;)
JBL PRX Power!

Deleted member

#59
Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:12:25
Nee, de PC heb je altijd nodig (al was het maar om te rippen en om naar je NAS te copieren ;) )

Dat is helemaal waar.

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:12:25
Mijn punt is, zet die PC nou gewoon in de huiskamer en je hele mediaplayer is overbodig ;)

Maar dat is dus de vraag die we hopelijk in deze shootout gaan beantwoorden!  ;)

edit: ter verduidelijking, jij gaat er van uit dat de PC het beste digitale signaal levert. Allereerst is geen enkele PC hetzelfde, de kwaliteit zal bepaald worden door de geluidskaart die wordt gebruikt en daarnaast is er dus ook de mogelijkheid om de data eerst uit de PC te trekken en vervolgens via SPDIF aan een DAC aan te bieden. (Squeezebox/Transporter) Sommigen vinden het extra gebruiksgemak van deze laatste oplossingen belangrijk.

)p(

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:06:39
owh ja, de DP is nog net iets beter.....   ;D ;D

Maar zonder gein: wat wil je nou nog meer, perfecte DAC, perfecte remote, perfect geluid..... zonder losse plastic kastjes met 9volts adapter voedingjes e.d.  ;D



Ik vind mediacenter met sideshow en mediaextenders potentieel een echt goede oplossing voor het streamen van media door het hele huis. De sb in huidige vorm is voor mij echt een overgangsoplossing. Voor klassieke muziek is mce nog niet echt bruikbaar en ik wacht ook liever nog even tot er betere stille extenders te koop zijn en er volop keuze uit sideshow remotes is.

Tja ik zou nooit een dac op een lyngdorf aansluiten...je kan zijn eigen dac toch nooit omzeilen ;)


peter

peter

Raphie

Waarom is MCE niet bruikbaar voor klassieke muziek?  ???
JBL PRX Power!

)p(

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:15:53
Waarom is MCE niet bruikbaar voor klassieke muziek?  ???

De interface is helemaal gebouwd rond een simpele artiest / album / song structuur. Voor een grote verzameling klassieke muziek vind ik dat te beperkt.

peter

pburmie

#63
Citaat van: Antoine op juli 18, 2007, 11:13:53edit: ter verduidelijking, jij gaat er van uit dat de PC het beste digitale signaal levert. Allereerst is geen enkele PC hetzelfde, de kwaliteit zal bepaald worden door de geluidskaart die wordt gebruikt en daarnaast is er dus ook de mogelijkheid om de data eerst uit de PC te trekken en vervolgens via SPDIF aan een DAC aan te bieden. (Squeezebox/Transporter) Sommigen vinden het extra gebruiksgemak van deze laatste oplossingen belangrijk.

In de (tijdelijke) oplossing die ik nu heb gerealiseerd zit niet eens een geluidskaart (noch onboard noch middels PCI of wat ook). De PC is direct middels USB verbonden met de Stello DAC. Je wil niet horen hoe dat klinkt (of misschien juist wel). Uitermate geschikt voor luisteren met een hoofdletter L en de Sonos voor muziek door de rest van het huis. Dus is misschien de overstap naar Vista Media Center wel een idee voor die streaming PC. Dan nog een fraaie remote met display (wellicht ook nog om de Sonos players te bedienen?).  :D
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Raphie

Citaat van: )p( op juli 18, 2007, 11:21:23
De interface is helemaal gebouwd rond een simpele artiest / album / song structuur. Voor een grote verzameling klassieke muziek vind ik dat te beperkt.

peter

Ehmm, de gemiddelde CD heeft alleen maar een paar markers en een geprint hoesje? je kan toch internet gebruiken CDDB koppeling als je écht alle info wil?
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: pburmie op juli 18, 2007, 11:24:37
In de (tijdelijke) oplossing die ik nu heb gerealiseerd zit niet eens een geluidskaart (noch onboard noch middels PCI of wat ook). De PC is direct middels USB verbonden met de Stello DAC. Je wil niet horen hoe dat klinkt (of misschien juist wel). Uitermate geschikt voor luisteren met een hoofdletter L en de Sonos voor muziek door de rest van het huis. Dus is misschien de overstap naar Vista Media Center wel een idee voor die streaming PC. Dan nog een fraaie remote met display (wellicht ook nog om de Sonos players te bedienen?).  :D

In feite is je Stello DAC nu "de geluidskaart", transport van de muziekdata geschiedt via USB en de conversie naar SPDIF gebeurt in de Stello. Functioneel vergelijkbaar dus met de Trends UD-10 die Sjettepet en ik gebruiken.

Inderdaad, ik zie Media Center in Vista samen met een dergelijke remote ook als alternatief voor de Squeezebox en Transporter. Sterker nog, zoals je zult zien straks gebruik ik de eerste oplossing maar ik heb als remote niet zo'n mooie sideshow remote maar gewoon een Logitech Harmony remote met 42 inch scherm!  ;D

pburmie

Citaat van: )p( op juli 18, 2007, 11:21:23
De interface is helemaal gebouwd rond een simpele artiest / album / song structuur. Voor een grote verzameling klassieke muziek vind ik dat te beperkt.

peter

Ik neem aan dat je heel Internet al hebt afgestruind naar een player die wel de voor jou noodzakelijke TAG informatie kan opslaan?
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

pburmie

Citaat van: Antoine op juli 18, 2007, 11:35:31Inderdaad, ik zie Media Center in Vista samen met een dergelijke remote ook als alternatief voor de Squeezebox en Transporter. Sterker nog, zoals je zult zien straks gebruik ik de eerste oplossing maar ik heb als remote niet zo'n mooie sideshow remote maar gewoon een Logitech Harmony remote met 42 inch scherm!  ;D

Dan kan je wel alles goed en gedetailleerd lezen op schoot.  ;D ;D ;D ;D ;D
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Raphie

#68
Owh Owh Owh.... Jullie moeten er nog erg aan wennen merk ik.....Sideshow is véél dan een display op je remote. Je kan via Sideshow gewoon je PC op standby laten staan (dus niet booten, geen scherm aan etc) en direct media spelen.

Dus als je het goed doet, staat die PC ergens in de kast en gebruik je je Sideshow remote gewoon als een soort van "draadloze"video iPod  :) die ligt straks gewoon ergens in de kamer en wat daar allemaal achter hangt boeit dan verder niet meer ;)
JBL PRX Power!

Deleted member

#69
Citaat van: pburmie op juli 18, 2007, 11:37:37
Dan kan je wel alles goed en gedetailleerd lezen op schoot.  ;D ;D ;D ;D ;D

Klopt!  ;D Het is wel een stroomvreter, maar goed de voordelen wegen op tegen dit nadeel. Ik zal jullie laten zien dat MediaPortal ook veel meer functionaliteit heeft dan Media Center. Ik kan direct songlyrics tonen bij het nummer dat speelt, extra album informatie tonen met reviews, LastFM plugin, visualisations, life playlists maken/opslaan, diverse sorteer- en afbeeldingsmogelijkheden van muziek etc. etc.

Deleted member

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:39:40
Owh Owh Owh.... Jullie moeten er nog erg aan wennen merk ik.....Sideshow is véél dan een display op je remote. Je kan via Sideshow gewoon je PC op standby laten staan (dus niet booten, geen scherm aan etc) en direct media spelen.

Dus als je het goed doet, staat die PC ergens in de kast en gebruik je je Sideshow remote gewoon als een soort van "draadloze"video iPod  :) die ligt straks gewoon ergens in de kamer en wat daar allemaal achter hangt boeit dan verder niet meer ;)

Spelen vanuit een standbystand ook? Gaaf! Ik vind het concept erg mooi in elk geval, ik bestrijd het op geen enkel punt mocht je dat denken. Ik heb al twee oplossingen uitgeprobeerd zoals een klein TFT scherm aan de PC en de VFD display in de HTPC behuizing maar beiden werkten niet goed. Ik zag de Sideshow oplossing toen deze werd geintroduceerd al als ideaal voor mezelf maar heb er (nog) niet verder naar gekeken. (Overigens werkt VFD nu wel prima en kun je zonder scherm werken.)

Zijn ze al ergens te koop of jij weet?

Raphie

Had ook niet enigsinds het vermoeden dat je het er niet mee eens was antoine ;D

Wat ik probeer aan te geven is dat de nieuwe "emerging technologies" een andere manier van denken eisen.

MediaPortal is ook leuk, maar dan moet altijd maar weer die plasma aan, die PC eerst booten etc. etc.
Het leuke van een goede sideshow implementatie is dat het gewoon werkt. je remote ligt op tafel, je scrolt door je display a'la ipod (en kan tevens foto's en video's van NAS streamen) met de juiste MCE plugins kan je ook meer info opvragen over artiesten e.d. (je PC hangt immers aan het internet ;) )

Zie het als een kruising tussen remote desktop en Windows Mobile ;) met volledige toegang tot al je resources.

JBL PRX Power!

Raphie

Ook erg handig als 2e scherm voor het klaarzetten van een filmpje bijv
JBL PRX Power!

pburmie

Citaat van: Antoine op juli 18, 2007, 11:47:48
Spelen vanuit een standbystand ook? Gaaf! Ik vind het concept erg mooi in elk geval, ik bestrijd het op geen enkel punt mocht je dat denken. Ik heb al twee oplossingen uitgeprobeerd zoals een klein TFT scherm aan de PC en de VFD display in de HTPC behuizing maar beiden werkten niet goed. Ik zag de Sideshow oplossing toen deze werd geintroduceerd al als ideaal voor mezelf maar heb er (nog) niet verder naar gekeken. (Overigens werkt VFD nu wel prima en kun je zonder scherm werken.)

Zijn ze al ergens te koop of jij weet?

Ook ik begin hier steeds meer een goed gevoel bij te krijgen. Zodanig dat ik inmiddels heb besloten de Stello vooralsnog toch maar niet weg te doen, zoals in een eerdere post aangegeven. Eerlijk gezegd heb ik de Stello NOG NOOIT zo mooi horen "zingen" als nu via USB met een PC. Dus ook de aansluitkabels gaan uit de verkoop. Welke Vista versie(s) bevat eigenlijk Media Center met Sideshow?
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Raphie

JBL PRX Power!