Welke BT noise chanceling hoofdtelefoon?

Gestart door htandre, juni 23, 2023, 15:46:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

htandre

Ik moet waarschijnlijk binnenkort een weekje in het ziekenhuis verblijven.
Nu heb een hekel aan om gesprekken van anderen aan- en mee te horen en wil daarom een noise chanceling hoofdtelefoon kopen.
Ik ben in het bezit van Airpods 1e gen., deze bevallen me goed qua draagcomfort en geluid (ik hou niet van diepe bassen). De streaming van de muziek (Spotify/Quobuz) gaat via een Iphone.
Ik weet dat een overear hoofdtelefoon de omgevingsgeluiden beter tegenhoudt dan inear hoofdtelefoon, maar ik heb enkele jaren geleden een Bose opgehad. Deze beviel me totaal niet omdat hij een drukkend gevoel in mijn oren gaf, net alsof je in een snelle lift staat.
Welke Bluetooth zijn aan te raden?
Budget max € 400- € 500.

André

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

jazzy

Ik lees even met interesse mee. Draag mijn Plantronics/Poly Voyager 8200 regelmatig 's avonds en tijdens lange vliegreizen. Over-ear maar ervaar hem totaal niet drukkend of anderszins vermoeiend. Het geluid is heel niet slecht, maat moet voor muziek een stuk beter kunnen. Zou zelf ook wel eens iets anders willen overwegen.

Sterkte met de ingreep!
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Regenpak

Zoals altijd YMMV. Ik ben erg te spreken over mijn Sony WH-1000XM3. Zit onder je budget maar is alweer wat bejaard. Werkt uitstekend met BT alhoewel ik hem voornamelijk bedraad gebruik. M4 zou beter zijn.

Tjerk

htandre

Over de Sony heb ik idd veel goeds gelezen, ik meende dat hij alleen in blauw en zwart en zwart verkrijgbaar is, gelukkig ook in wit en zilver.
Ik sta open voor meer suggesties.

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

htandre

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Rowdy

#5
Wat voor type Bluetooth hoofdtelefoon met Noise Canceling wil je graag? Je hebt in-ear, on-ear, over-ear. Gesloten of open systeem.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Wifimedia of een andere winkel naar de verschillende modellen.

htandre

Ik heb vandaag een B&O Beoplay HX gekocht, een nieuwe voor 25% onder de adviesprijs.
Lekker licht, zit heerlijk en een goed geluid.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

jazzy

#7
Voor de volledigheid dan ook maar even melden dat ik de Sony WH-1000XM5 gekocht heb. Inmiddels een uur of 12 gedragen in een stille hotelkamer, luide airport lounge en een 8 uur durende vlucht. Eerste indruk is uitstekend! Bediening op het touch paneel aan de rechterkant is na een half uurtje wennen super eenvoudig, makkelijk om volume aan te passen of de muziek te pauzeren of naar het volgende/vorige nummer te gaan. Ook kun je tijdelijk ANC uitschakelen en het omgevingsgeluid toelaten om bijvoorbeeld een aankondiging in de trein te luisteren.

ANC werkt beter dan alles wat ik de afgelopen 15 jaar gehad heb. Zowel monotoon repetitief geluid als de motoren van een vliegtuig, maar ook stemmen en geluiden van verkeer e.d. worden heel effectief gedempt. Verder allerlei functies op basis van sensoren, bijvoorbeeld ANC tijdelijk opheffen als je begint te praten. Heb nog niet alles geprobeerd maar de dingen die ik wel gebruikt heb werken intuïtief en heel praktisch.

Enige nadeel is de prijs, de XM5 is nog nieuw en er wordt nog niet echt gestrooid met aanbiedingen. Buiten dat is het echt een aanrader.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

katwax

Mijn dochter loopt uren rond met Anker ANC Q en met ANC aan hoort ze moeilijk/niet dat ik haar roep.
Ze heeft mijn PX7 getest, maar die vond ze teveel spannen en begon "pijn" te doen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Regenpak

Citaat van: jazzy op juni 30, 2023, 13:19:22Sony WH-1000XM5
Zijn die alweer bij versie 5? Ik heb een poosje geleden alweer dus de XM3 gescoord voor wèhnâch.

Tjerk

toetertje

De Xm3 is wel aardig bassig, volgens mij misschien iets te voor Ts?

Regenpak

Citaat van: toetertje op juni 30, 2023, 21:30:15De XM3 is wel aardig bassig
Kwestie van smaak. Voor EDM is-ie prima.

Tjerk

J.A.F._Doorhof

Ervaring met bose quiet comfort over ears. heel wat vluchten mee gedaan en heerlijke headphones alleen kun je wat druk op je oren ervaren.

Annewiek heeft sinds een tijdje de sony over ears en ze is niet meer te bereiken als ze ze op heeft dus die werken ook goed :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FeaR1986

Citaat van: jazzy op juni 23, 2023, 16:55:42Het geluid is heel niet slecht, maat moet voor muziek een stuk beter kunnen.

Dit! Dit gevoel had ik bij zowel Bose, Sony als Sennheiser. Men lijkt vooral te focussen op ANC en niet geluid. ANC werkt dan ook subliem maar ik had nog steeds het gevoel dat ik voor thuis een andere hoofdtelefoon nodig had voor puur muziek luisteren. Vandaar zit ik met interesse naar de Focal Bathys te kijken. Het zou zeker inleveren op ANC worden ten opzichte van Sony maar als je daar betere muziek kwaliteit voor terug krijgt.   
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

jazzy

Hey, die gast van Tweakers!  ;D

Herken wel wat je zegt. Inmiddels heb ik dus de Sony XM5 en die presteert zeker een heel stuk beter dan mijn 20 jaar oude Sony (type onbekend) of de Plantronics Voyager 8200. Standaard iets te veel bass naar mijn zin en mist wat dynamiek in het hoog, maar er zit een equalizer in de app waar ik nog geen tijd aan besteed heb. Maar niets van dat alles is storend, muziek klinkt echt meer dan prima op deze koptelefoon.

Om echt muziek te luisteren zou ik naast mijn daily driver gewoon iets zoeken wat er voor gemaakt is. Iets met een draadje, een mooie versterker en een lekkere stoel. Al denk ik dat de XM5 in de praktijk zo goed is dat ik het daar waarschijnlijk gewoon bij houdt.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

stevefilmfreak54

JBL net boven de €80 werken goed met BT en ANC, gebruik ze op de Sportschool, hoor je niets.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

SpeedyAndré

Ik heb de Sony XM3 en vind de bas juist wel lekker, geen slappe hap en de anc werkt prima.
De accuduur is buitengewoon goed, je weet eigenlijk niet meer wanneer je hem hebt opgeladen  ;D
Nadeel van anc is dat je bijna niet meer zonder kan, met mijn overgevoeligheid komt omgevingsgeluid harder op me af dan me lief is.
Dat went natuurlijk wel weer maar ik ben snel geneigd om de Sony te pakken en neem hem standaard mee :P
Het geluid zou zonder correctie wat evenwichtiger mogen zijn, maar het stoort me absoluut niet.
Ik luister liever naar een set met speakers, al doet het 3D effect van de Sony goed ruimtelijk aan.
Er is zelfs muziek bij Sony te krijgen dat ruimtelijk gemixt is.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

J.A.F._Doorhof

Als het geen BT hoeft te zijn en je wil echt naturel dan kun je de WDR serie van sony overwegen.

Ik gebruik ze als ik iets moet afmixen en ze zijn daar echt subliem voor. Elk detail is te horen en de kleinste veranderingen aan reverb of plaatsing is meteen te horen.

Voor veel mensen zullen dit soort hoofdtelefoons weer veel te naturel zijn maar als dat je doel is zou ik ze zeker adviseren.

Annewiek heeft BT sony hoofdtelefoons en die klinken echt fantastisch maar kleuren wel veel meer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fr@nk

Als vrouwlief tv kijkt en ik geen interesse heb in het lopende programma gebruik ik de Beyerdynamic Amiron wireless copper. Schitterende hoofdtefoon die ook nog eens je gehoor test, waarna je nadien een schitterend geluid krijgt en de afwijking van je gehoor in de mate van het mogelijke recht trekt.

Op camping maak ik gebruik van een Anker Soundcore Life Q30. Met de EQ app kan je het geluid naar eigen smaak instellen en dat is wel nodig De NC is in 3 stappen in te stellen en doet het naar mijn mening goed. Het ding kost amper 80 euro en heb er al veel plezier aan beleeft. Het draagcomfort bevalt me stukken beter dan de Sennheiser PXC550, die ik eerder had en steeds rond mijn oren klemde.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

El Nino

Misschien zo voor de handliggend merk, maar Montblanc (jawel van de pennen) heeft een hele fijne noise cancelling headphone, met goede audio en een heel prettig draagcomfort.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

J.A.F._Doorhof

als NC geen probleem is en je wil echt muziek luisteren kun je nog een half open systeem testen.
De nieuwe Yamaha 500WL gebruikt dat ook en die staat wel erg hoog op mijn lijsten op dit moment en zou speciaal voor muziekanten gemaakt zijn, dus weinig tot geen kleuring en sublieme plaatsing en detail.

Ben erg benieuwd maar het ding is nergens te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cloudie

Ik zit zelf te loeren naar de PX8. Wel aan de bovenkant van je budget.

brt

Citaat van: Regenpak op juni 23, 2023, 17:08:41Zoals altijd YMMV. Ik ben erg te spreken over mijn Sony WH-1000XM3. Zit onder je budget maar is alweer wat bejaard. Werkt uitstekend met BT alhoewel ik hem voornamelijk bedraad gebruik. M4 zou beter zijn.

Tjerk

Ik heb de 4 toen beluisterd om te kijken of het zinvol was te upgraden vanuit de mk3, maar vond het verschil verwaarloosbaar. Misschien dat de mk5 wel weer interessant is, maar ik vermoed dat bij de mk3 toen al de grootste stappen gemaakt zijn
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kwabbernoot

Ik heb die positieve reviews voor de 1000XM3 nooit zo goed begrepen. Ik vind hem erg "kartonnig" klinken. Nee, doe mij maar AKG of Samsung. Maar dan zit je wel ruim onder het gestelde budget. Daarboven is waarschijnlijk wel wat beters te vinden.

Groeten...

brt

Citaat van: Kwabbernoot op augustus  8, 2023, 11:15:07Ik heb die positieve reviews voor de 1000XM3 nooit zo goed begrepen. Ik vind hem erg "kartonnig" klinken. Nee, doe mij maar AKG of Samsung. Maar dan zit je wel ruim onder het gestelde budget. Daarboven is waarschijnlijk wel wat beters te vinden.

Groeten...

Maar is dat dan ook met noise canceling?
Ik vond het laag te veel, maar dat kun je in de app allemaal naar smaak bijregelen.

Vond zelf voor de NC functie het belangrijkste; geen gepraat meer in de trein, of als je in de binnenspeeltuin bent geen gegil meer, of de k*tmuziek van de buren op de camping die denken dat ze alleen op het veld staan. Ik gebruik dat ding best vaak :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3