Gentooplayer (doen!!)

Gestart door kappa9, februari 7, 2023, 14:35:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

naish123

Ik wil dit ook eens op mijn PI zetten.
Welk bestand moet ik downloaden, bios of Uefi?

AudioEnZo

Geen van beide, die zijn voor op de PC. Aangezien je een Pi hebt moet je of die voor de Pi 3B/3B+ of voor de Pi 4B. Die staan wat verder naar onderen op de downloadpagina.

naish123


naish123

En, gelukt. Nu wachten op de key.

naish123

En, hij doet het!
Ik gebruik Roon, kan er dan nog meer uit?

AudioEnZo

Jazeker, alle andere software kun je deïnstalleren bij menu 12 > Softwaremanager.

Daarna ook bij menu 14 Ramsystem deze op mode 2 zetten en daanra enablen. Zie screenshots.

naish123

Bedankt René, ik ga er morgen er even voor zitten.

naish123

Moet ik ook "media-sound/RoonBridge verwijderen? Want die heb ik als enige niet verwijderd. 

vergeerr72

Citaat van: naish123 op september 25, 2023, 13:04:49Moet ik ook "media-sound/RoonBridge verwijderen? Want die heb ik als enige niet verwijderd. 
Nee, dat is juist het enige wat je nodig hebt voor roon.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

Citaat van: vergeerr72 op september 25, 2023, 13:10:02Nee, dat is juist het enige wat je nodig hebt voor roon.
Dan heb ik het toch goed gedaan.
En het is inderdaad een verschil met bijvoorbeeld Ropieee. Echt een stuk beter. Een veel rustiger geluidsbeeld.

vergeerr72

Citaat van: naish123 op september 25, 2023, 13:34:53Dan heb ik het toch goed gedaan.
En het is inderdaad een verschil met bijvoorbeeld Ropieee. Echt een stuk beter. Een veel rustiger geluidsbeeld.
Gaaf hé. Hoe al die eentjes en nulletjes verschil maken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

Citaat van: vergeerr72 op september 25, 2023, 14:31:09Gaaf hé. Hoe al die eentjes en nulletjes verschil maken.
Heel gaaf! En, ik heb draaien op een rpi4 met Ian Canada digitransport. Niets bezonders.
Aardig wat streamers gehad maar dit overtreft alles. 

pameijer

Kan deze Gentooplayer ook op Debian geïnstalleerd worden?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vergeerr72

Citaat van: pameijer op september 25, 2023, 22:11:26Kan deze Gentooplayer ook op Debian geïnstalleerd worden?
Nee, Gentooplayer draait op het Gentoo OS. Gentooplayer is ondersteund op het X86, rpi3 en rpi4 platform.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

Ik heb klein dingetje. Na het aanzetten van pi moet ik in Roon bij instellingen telkens de player inschakelen.

brt

Ff een vraagje: je kan dus Gentoo draaien via Roon?
Maar dat kan alleen op een PC?
ik heb de Roon core namelijk op mijn Innuos Zenith staan, en via de Innuos in de (experimentele) squeezelite setting, wat ook weer beter klinkt dan Roon zelf.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

AudioEnZo

Citaat van: naish123 op september 26, 2023, 20:07:31Ik heb klein dingetje. Na het aanzetten van pi moet ik in Roon bij instellingen telkens de player inschakelen.
Ik heb dat bij Gentoo versie 8.10 ook gehad. Bij versie 8.20 was dit gedrag verdwenen, geen idee verder waarom en hoe.
Het is maar een paar klikken extra maar inderdaad vervelend, heb er verder geen oplossing voor.

AudioEnZo

Citaat van: brt op september 26, 2023, 23:32:02Ff een vraagje: je kan dus Gentoo draaien via Roon?
Maar dat kan alleen op een PC?
ik heb de Roon core namelijk op mijn Innuos Zenith staan, en via de Innuos in de (experimentele) squeezelite setting, wat ook weer beter klinkt dan Roon zelf.
Gentoo heeft RoonBridge aan boord. Ik neem aan Roon op jouw Innous Zenith de RoonBridge van Gentoo wel ziet op het netwerk, Roon hoeft niet persee op een PC hoeven te draaien.

brt

Dankjewel René

Roon draait op mijn Innuos Zenith, waar zet ik Gentoo dan op?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

AudioEnZo

Ah, ik maak een denkfout, jouw Zenith is Roonserver en ook meteen streamer natuurlijk. Ik ging uit van 2 aparte apparaten.

brt

Citaat van: AudioEnZo op september 27, 2023, 09:00:29Ah, ik maak een denkfout, jouw Zenith is Roonserver en ook meteen streamer natuurlijk.

Klopt. Dan lukt het dus niet?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

AudioEnZo

Nee, dat zal niet gaan in dit geval. Gentoo is een compleet besturingssysteem gebaseerd op Gentoo linux en is niet als onderdeel op de Zenith te zetten helaas.

AudioEnZo

En intussen is Gentooplayer 8.30 alweer uitgebracht.

Audiovorden

En weet je inmiddels of de update van 2.0 naar 3.0 versie ook invloed heeft op de geluidskwaliteit?

Peerless Monster

Citaat van: Audiovorden op oktober 17, 2023, 17:21:27En weet je inmiddels of de update van 2.0 naar 3.0 versie ook invloed heeft op de geluidskwaliteit?

Zeker weten! En goed ook.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler