Welke kleuren combinaties ???

Gestart door Jeanke, januari 2, 2005, 14:05:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeanke


Zoals al in het onderwerp stond vraag ik me af welke kleuren ik nu ga gebruiken in mijn kelder/home-cinema -ruimte ???. De ruimte is groot genoeg maar ik wil zeker geen verkleinende kleuren gebruiken dus niet te donker maar dan ook weer niet te licht om het gezellig te houden ...  Dus laat al jullie schitterende ideetjes maar eens komen want ik kan ze gebruiken.  :P :-\   

Zie ook mijn bijkomende schetsplannetje .. ;D

Alvast bedankt ,

Jeanke O0

Gabor

Persoonlijk zou ik toch voor donkere kleuren gaan. Helemaal bij projectie, dan heb je minder last van reflectie terug op je scherm wat ten goede komt aan het contrast. En bordeaux rood is wel een beetje een theater kleurtje :) , wellicht kun je daar nog wat mee.

ACQUA

#2
IDD donkere kleuren, donkere grijs-blauw tinten en combinatie met witte accent punten. Niet te veel reflecterende objecten tegen de muur zoals kadertjes en posters.



ACQUA

ACQUA

#3
Bij deze een 3D voorstelling,misschien en hulp voor de inrichting en kleur keuze.

ACQUA

J.A.F._Doorhof

Het beste is grijs en gradaties van grijs.
ELKE kleur reflecteerd zijn kleur terug op je scherm als je niet goed oplet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ACQUA

Een plattegrondje gemaakt  ;D

Jeanke

COOL ;D ;D ;D

Zeker wat om te overwegen maar ik ben toch nog bang dat het donker gaat zijn aangezien er
ook vaak vrienden gaan komen om te "chillen" en niet alleen om DVD's ofzo te zien ,

But i like what i see  8)

Jean

jowi


ACQUA

Kan je misschien wat meer uitleg geven ivm de ruimte? Wordt er geprojecteerd of gewoon een TV? Word het een echte HT of een plaats waar je met je vrienden rustig kunt "chille" en een filmpje kijken?

Er zijn zoveel mogelijkheden in kleur en inrichting.Schrijf zelf eens op wat je graag zou willen zien in deze ruimte,wat je er allemaal wilt in doen,...

ACQUA

R

Hey acqua, je hebt ook teveel tijd over. Geef in je schets je lampjes een een lichtbron en maak een klein beetje ambient licht. Wat hogere rendering komt de kwaliteit ook wel te goede. Wel netjes gedaan.

ACQUA

Tja tis een hobby gelijk een ander é.Ik heb deze schets maar in de vlugt gemaakt,ik hou mij daar graag mee bezig en mss is onze nieuwkomer er iets mee. Zo kan je al en voorsmaakje krijgen van hoe er de ruimte zou kunnen uitzien.

ACQUA

Jeanke

ik heb me net gerealiseerd dat ik al mijn bekabelingen al heb gemaakt en het plan van acqua dus niet gaat  :(

Hier zie je hoe ik het bedoelt heb... waarom heb ik het zo gedaan? ==> samenloop van omstandigheden...



ps : De ruimte word multifunctioneel : ik  wil erin kunnen lezen( althans mijn zusje ) , ik wil erin kunnen ontspannen samen met m'n vrienden soms met , soms zonder film , ik ga erin muziek luisteren en soms gewoon lekker luieren  ;D ;D . Surround word voorzien door een set die ik in promotie heb kunnen aankopen voor 500E maar ik ben toch niet zo'n audiofreak (meer een filmfreak zal ik maar zeggen :D) , het beeld is met een projector die we deze vakantie misschien nog gaan aankopen ( Panasonic AE-700)

Jean

Jeanke

#12
dus eigenlijk is alles omgedraaid ...

Ps: sorry voor de onduidelijke plattegrond maar hij bleef maar groter dan 150kb dus toen heb ik maar eens goed gesnoeid  >:D

Jeanke

to ACQUA : merci voor de plattegrond   :D  , i can almost taste it !

ACQUA

Graag gedaan, voor kleuren zou ik mss kunnen aanraden om 2 tinten te gebruiken.Een donkere voor achter het scherm en een lichtere voor de andere muren.Qua vloer en plafond is het mss best ook aan te raden om een niet al te lichte kleur te gebruiken. Liefst wel in contrast met de muren,bv geen blauwe muren en een beige vloer.

Het moeten samen 1 geheel vormen natuurlijk.

Hoop dat we fototjes mogen verwachtten met de vooruitgang.

Tja zelf heb ik geen ruimte ter beschikking om een HT te bouwen,alle ruimtes zijn bezet van kelder tot zolder.
Spijtig maar ik wacht geduldig af tot mijn broer het huis uitgaat  ;D

ACQUA

Vincent

Hi

Ik zou iig proberen om de muur waarop je projecteert een donkere tint te geven
en als het kan ook het plafond, misschien kan je een soort van sterrenplafond
maken dan geeft het niet zo'n donkere aanblik. Dat ben ik namelijk zelf ook nog steeds van
plan :)

Grtz

Vincent