Het Dynaudio topic

Gestart door the limp man, juni 9, 2011, 20:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted User

Citaat van: raindog op december 18, 2020, 17:59:10
Aanvulling: nadeel van Dynaudio's is wel dat ze veel ruimte nodig hebben om zich heen, en juist dat ontbreekt vaak bij HT-opstellingen

Sorry, maar plaatsing heeft alles met akoestiek te maken. Mijn monitoren hebben in een ruimte van 3.50 x 5.00 m, de sterren van de hemel gespeeld. Dit is helemaal niets ten nadele van Dynaudio....

raindog

Ik heb het niet over de grootte van de ruimte waar ze in staan, maar de ruimte om de speakers heen. Ze moeten echt een heel stuk van de zijwand en achterwand af staan, anders komen ze niet tot hun recht. Dat staat los van de akoestiek. Daar hebben overigens meer luidsprekers last van maar bij Dynaudio valt mij dat altijd extra op. Ze zijn nu eenmaal kritisch in plaatsing en aansturing.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

papaleo

Niet dat ik er aan zou willen gaan beginnen...,maar het was meer voor een maat van me die zit er over na te denken om helemaal over te stappen op de/een Contour i-serie in een 5.1.2 opstelling hij draait nu met de T+A Criterion's.
Hij krijgt overal te horen dat hij er tov van waar hij nu mee speelt de T+A's er veel op vooruit zal gaan.
En krijg vaak te horen dat wanneer een speaker goed is in stereo deze ook vanzelfsprekend goed zal zijn voor HT...
Ik beweerde juist ook dat dit niet altijd het geval zal zijn....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

raindog

Citaat van: papaleo op december 18, 2020, 19:00:38
En krijg vaak te horen dat wanneer een speaker goed is in stereo deze ook vanzelfsprekend goed zal zijn voor HT...

Zit wel een kern van waarheid in natuurlijk. We zijn kritischer in stereo, bij HT gaat 90% van je aandacht naar beeld en verhaallijn. Dus als het in stereo goed klinkt zal het in surroundgeluid niet snel tegenvallen, mits gelijkwaardig aangestuurd en geplaatst (wat vaak niet het geval is).
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

schedel

Citaat van: papaleo op december 18, 2020, 19:00:38
Niet dat ik er aan zou willen gaan beginnen...,maar het was meer voor een maat van me die zit er over na te denken om helemaal over te stappen op de/een Contour i-serie in een 5.1.2 opstelling hij draait nu met de T+A Criterion's.
Hij krijgt overal te horen dat hij er tov van waar hij nu mee speelt de T+A's er veel op vooruit zal gaan.
En krijg vaak te horen dat wanneer een speaker goed is in stereo deze ook vanzelfsprekend goed zal zijn voor HT...
Ik beweerde juist ook dat dit niet altijd het geval zal zijn....

Mag ik vragen welke T+A Criterion speakers hij heeft?
T+A | REL | Denon | JVC

DVDmartinDVD

Citaat van: papaleo op december 18, 2020, 16:59:14
Ik hoor en lees veel positieve berichten over Dynaudio zeker als het om een stereo opstelling gaat en dan met name de Confidence lijn...,maar hoe presteren de Dynaudio (Confidence en/of Contour) zich eigenlijk met wanneer je deze voor HT/film zou willen inzetten...zijn ze dan ook 'top of notch' op dit gebied?

Denk dat de basis ook goed moet wezen waar de speakers afhankelijk van zijn.
Wat ik nu heb staan is het beste wat ik ooit heb gehad. Tuurlijk kan het beter maar dan praat je over procentjes.

Hier op zolder ben ik blij dat ik van die grote vloerstaanders af bent en hebt gekozen voor deze speakers, samen met de Velodyne sub mis ik geen druppel bass.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op december 18, 2020, 16:59:14
Ik hoor en lees veel positieve berichten over Dynaudio zeker als het om een stereo opstelling gaat en dan met name de Confidence lijn...,maar hoe presteren de Dynaudio (Confidence en/of Contour) zich eigenlijk met wanneer je deze voor HT/film zou willen inzetten...zijn ze dan ook 'top of notch' op dit gebied?

Hoi Leo,

Ik heb jarenlang gespeeld met Dynaudio. Eerst met de Contour 3.3 (staat nu in de woonkamer) en daarna uiteindelijk met een Confidence opstelling (C4's als fronts en C1's als rears). Ben daar super tevreden mee geweest, totdat ik tegen Von Schweikert aan liep. In mijn ruimte met de C4's had ik een vrij smalle sweetspot, maar het klonk daar wel erg lekker. Het enige 'nadeel' wat ik ondervonden heb met de Confidence-serie is dat ze hem flink lusten. Bij iedere versterker upgrade hoorde je gewoon dat de Confidence's nog beter gingen presteren. Ik heb op een gegeven moment mijn C1's verkocht (omdat ik ze toen niet meer nodig had en nooit meer nodig dacht te hebben). Weet nog dat ik weer een WTF moment had toen ik ze hoorde spelen toen de koper ze kwam halen. Wat een geweldige speakers :colgate:

Groeten, Jan 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Citaat van: schedel op december 18, 2020, 21:54:53
Mag ik vragen welke T+A Criterion speakers hij heeft?
Ooh daar vraag je me wat,nee dat zou ik ff niet weten...

Citaat van: DVDmartinDVD op december 19, 2020, 12:08:35
Denk dat de basis ook goed moet wezen waar de speakers afhankelijk van zijn.
Wat ik nu heb staan is het beste wat ik ooit heb gehad. Tuurlijk kan het beter maar dan praat je over procentjes.

Hier op zolder ben ik blij dat ik van die grote vloerstaanders af bent en hebt gekozen voor deze speakers, samen met de Velodyne sub mis ik geen druppel bass.


Citaat van: Jean Sibelius op december 19, 2020, 12:56:51
Hoi Leo,

Ik heb jarenlang gespeeld met Dynaudio. Eerst met de Contour 3.3 (staat nu in de woonkamer) en daarna uiteindelijk met een Confidence opstelling (C4's als fronts en C1's als rears). Ben daar super tevreden mee geweest, totdat ik tegen Von Schweikert aan liep. In mijn ruimte met de C4's had ik een vrij smalle sweetspot, maar het klonk daar wel erg lekker. Het enige 'nadeel' wat ik ondervonden heb met de Confidence-serie is dat ze hem flink lusten. Bij iedere versterker upgrade hoorde je gewoon dat de Confidence's nog beter gingen presteren. Ik heb op een gegeven moment mijn C1's verkocht (omdat ik ze toen niet meer nodig had en nooit meer nodig dacht te hebben). Weet nog dat ik weer een WTF moment had toen ik ze hoorde spelen toen de koper ze kwam halen. Wat een geweldige speakers :colgate:

Groeten, Jan

En daar zit bij hem in mijn optiek juist zijn/de beperking hij heeft zijn luister ruimte in zijn toch wel wat (te) kleine,harde woonkamer genesteld waar hij beide front speakers in een hoek moet neerzetten en maar dicht (30 a 40cm) van de zij en achter wand af.
Hij heeft voor nu daar een paar Dynaudio Contour 30,20 en als center de 25c staan, aangesloten op een Denon 8500.Deze 8500 word binnenkort vervangen door de nieuwe Denon AVC-A110 ik denk persoonlijk dat hij daar kwa power/aansturing niets op vooruit zal gaan,...maar ook dit word hem verteld (wijs gemaakt) dat deze nieuw Denon alle,dus ook alle moeilijk aan te sturen speakers met gemak zou kunnen handelen.
De Contour 30 die hij nu for the time being heeft staan heeft die te leen deze vind hij beter mooier klinken dan de T+A speakers...hij zat er zelfs over te denken om wanneer hij beslist om de fronts definitief te gaan vervangen gelijk voor 2x de Contour 60 te willen gaan...zou dit wel zo'n goed idee zijn...zeker gelet op zijn ruimte,plaatsing speakers en Amp?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op december 19, 2020, 14:12:46
En daar zit bij hem in mijn optiek juist zijn/de beperking hij heeft zijn luister ruimte in zijn toch wel wat (te) kleine,harde woonkamer genesteld waar hij beide front speakers in een hoek moet neerzetten en maar dicht (30 a 40cm) van de zij en achter wand af.
Hij heeft voor nu daar een paar Dynaudio Contour 30,20 en als center de 25c staan, aangesloten op een Denon 8500.Deze 8500 word binnenkort vervangen door de nieuwe Denon AVC-A110 ik denk persoonlijk dat hij daar kwa power/aansturing niets op vooruit zal gaan,...maar ook dit word hem verteld (wijs gemaakt) dat deze nieuw Denon alle,dus ook alle moeilijk aan te sturen speakers met gemak zou kunnen handelen.
De Contour 30 die hij nu for the time being heeft staan heeft die te leen deze vind hij beter mooier klinken dan de T+A speakers...hij zat er zelfs over te denken om wanneer hij beslist om de fronts definitief te gaan vervangen gelijk voor 2x de Contour 60 te willen gaan...zou dit wel zo'n goed idee zijn...zeker gelet op zijn ruimte,plaatsing speakers en Amp?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Dynaudio nog steeds een geweldig merk. Mijn ervaring echter (in mijn zoektocht naar muziek reproductie) leerde me dat Dynaudio power hungry is. Ik heb altijd de mogelijkheid gehad om mijn speakers ruim 1 m van de achterwand te zetten (zelfs de C4's stonden 'midden' in de woonkamer :colgate:). Hoe groot is de ruimte van jouw vriend? Die 60's zijn wel flinke jongens die volgens specificatie tot 28Hz gaan. Het feit dat de nieuwe Denon room correction aan boord heeft gaat wel helpen met issues. Mijn ervaringen stammen nog uit de tijd dat je alles moest oplossen met plaatsing, kabeltjes, et cetera ;). Ik had toen nog de Arcam AV8 als pre/pro. 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Homethx

#859
Heeft iemand ervaring met de Dynaudio subwoofers uit de Core reeks?? Mijn oog viel op deze sub maar ben nog niemand tegen gekomen die deze in zijn home cinema staan heeft. Aan de specs te zien toch een serieuze sub, of een andere mening?

Woofer:
4 x 9in
Inputs:
Analogue and AES3 digital inputs (no sample-rate conversion)
Resolution:
Maximum 24-bit / 192 kHz, depending on input signal

(32, 44.1, 48, 96 & 192 kHz sample rates supported, analogue runs at 192 kHz)
Max SPL:
120 dB
Specification sheet for Core part 1
Frequency response (- 6 dB):
13.5 Hz – 200 Hz
Frequency response (+/- 3 dB):
15 Hz – 165 Hz
Box principle:
Sealed enclosure
Amplifiers:
Pascal Class-D amplifiers: LF 2 x 500 W
Dimensions:
390 mm, 365 mm, 514 mm (W x D x H)

15 3⁄8in, 14 3⁄8in, 20 1⁄4in (W x D x H)
Weight:
48 kg (105.8 lb)

papaleo

Citaat van: Jean Sibelius op december 19, 2020, 14:45:54
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Dynaudio nog steeds een geweldig merk. Mijn ervaring echter (in mijn zoektocht naar muziek reproductie) leerde me dat Dynaudio power hungry is. Ik heb altijd de mogelijkheid gehad om mijn speakers ruim 1 m van de achterwand te zetten (zelfs de C4's stonden 'midden' in de woonkamer :colgate:). Hoe groot is de ruimte van jouw vriend? Die 60's zijn wel flinke jongens die volgens specificatie tot 28Hz gaan. Het feit dat de nieuwe Denon room correction aan boord heeft gaat wel helpen met issues. Mijn ervaringen stammen nog uit de tijd dat je alles moest oplossen met plaatsing, kabeltjes, et cetera ;). Ik had toen nog de Arcam AV8 als pre/pro.

Hey Jan...ooh nee ik begrijp je juist heel goed 👍🏻

De ruimte bij hem is denk ik 25m2/30m2
En ik heb (ervaring) nou niet veel vertrouwen in de roomcorrectie van Audyssey welke nog steeds in de Denon/Marantz zit...

Je had destijds de Arcam AV8 pre met als ik mij niet vergist...icm 2x Parasound C1 (welke ik ook ooit eens had  8) ) volgens mij had je deze mono-blokken toen al...tja,kwa pre/amp/vermogen zat het toen al goed  8) hij zou alles met een receiver moeten gaan bedienen die best krachtig (op papier) is maar welk denk ik kwa stabiliteit het moeilijk gaat krijgen.
Ik had hem dan ook al geadviseerd dat het beter zou zijn om de evt Contour 60,20 en c25 met een pre/pro en losse eind versterking te kunnen gaan voeden...

Bedankt voor de input....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DVDmartinDVD

Contour 60 zijn wel behoorlijk grote speakers hoor. Denk niet dat deze echt lekker tot zijn recht komen in dit formaat ruimte.
Neem dan 4x contour 30. Ik merk dat de center contour 25i al veel laag produceert.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

chansig

Heb hier in een ruimte van max 4 bij 4, vier subs (welke tot 20/25 Hz gingen) gehad die ook zonder dsp icm met speakers, plaatsing en ruimte prima tot hun recht kwamen. De DSP eroverheen was het toetje.

Maar plaatsing is alles, grote van de speaker of hoe laag ze gaan doet er niet zoveel toe.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

raindog

Contours (maakt niet uit welke) plaatsen op amper 30-40 cm van achterwand en zijwand is onzinnig. Overigens vind ik Contours 30 of 60 aansturen met een Denon receiver (maakt niet uit welke) ook onzinnig. Het zal best aardig klinken maar je haalt het potentieel er zo nooit uit.

Ik heb zelf bescheiden monitors uit de Evoke serie in surround opstelling staan, de Evoke 20, die zijn met 6 Ohm iets minder lastig dan duurdere jongens. Ze draaien op Arcam G-klasse (met extra eindtrap), altijd met de cross-over op 80 Hz, en dat gaat prima. Maar de upgrade naar een Contour of Confidence zou ik nooit maken zonder ook de eindversterking mee te laten groeien.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MichielB

Als je met de Contour draait moet je er een goede versterker voor zetten, eentje die stroom kan leveren en de speakers tot leven kan brengen. heb destijds een Coda CSib op een Confidence C4 beluisterd en geweldig.... paar andere en ook kostbaardere amp zakten met die speaker door het ijs.....
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Achiel

Dynaudio heeft toendertijd toch Ocos overgenomen? Waarom zijn ze hier ooit mee gestopt? Of bestaat dat nog onder een andere naam.?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Roeru117

Citaat van: Achiel op december 20, 2020, 16:54:12
Dynaudio heeft toendertijd toch Ocos overgenomen? Waarom zijn ze hier ooit mee gestopt? Of bestaat dat nog onder een andere naam.?

Volgens mij hebben ze alleen de distributie toendertijd overgenomen. Waarom ze gestopt zijn zou ik niet durven zeggen. Wellicht te weinig vraag naar deze kabel. Tweedehands zie je ze nog wel eens voorbij komen, maar vaak wel voor behoorlijk stevige prijzen voor kabels die toch al wel een paar jaar oud zijn. Ik heb ze in het verleden wel een tijd gebruikt en ik vond het prettige en neutrale kabel die wel erg stug was.

Geen idee of het onder een andere naam nog te krijgen is. Ik heb wel eens iets gelezen over de Gotham 50150 kabel die iets vergelijkbaars zou moeten zijn.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Mrwhoopie

Om dit topic toch weer een shop te geven, ik denk dat ik oud geworden ben want he upgrade virus slaat niet toe sinds ik de Excite heb op NAD versterkers. Dus nog steeds een tevreden Dynaudio eigenaar.

raindog

Niks mis met tevredenheid..  ;D Welke Excites heb je? Ik geniet hier ook nog steeds van een setje Excite X18's in de woonkamer.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mrwhoopie

Citaat van: raindog op december 21, 2020, 22:59:51
Niks mis met tevredenheid..  ;D Welke Excites heb je? Ik geniet hier ook nog steeds van een setje Excite X18's in de woonkamer.

Als fronts X38 op een NAD c275bee en dan een X28 als center en de X14 als rear's en deze krijgen hun stroom van een NAD T777.

Roeru117

Mooie luidsprekers die X38. Flink wat laag en een heel mooi middengebied.

Ik ben heel tevreden met Dynaudio, maar wel altijd nieuwsgierig naar een stapje hoger/anders. Ik heb nu de Special Forty staan en heb gisteren een set Contour 20 opgehaald. Hopelijk vandaag eens kijken hoe deze zich tot elkaar verhouden.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Richi

Citaat van: Roeru117 op december 30, 2020, 08:52:39
Mooie luidsprekers die X38. Flink wat laag en een heel mooi middengebied.

Ik ben heel tevreden met Dynaudio, maar wel altijd nieuwsgierig naar een stapje hoger/anders. Ik heb nu de Special Forty staan en heb gisteren een set Contour 20 opgehaald. Hopelijk vandaag eens kijken hoe deze zich tot elkaar verhouden.
Daar ben ik wel heel benieuwd naar Roel. De Special Forty is echt een prachtige luidspreker die tot heel mooie dingen in staat is. Hou ons op de hoogte van je bevindingen aub.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dura

Citaat van: Roeru117 op december 30, 2020, 08:52:39
Mooie luidsprekers die X38. Flink wat laag en een heel mooi middengebied.

Ik ben heel tevreden met Dynaudio, maar wel altijd nieuwsgierig naar een stapje hoger/anders. Ik heb nu de Special Forty staan en heb gisteren een set Contour 20 opgehaald. Hopelijk vandaag eens kijken hoe deze zich tot elkaar verhouden.
Hee, bijna net als HuubF in zijn topic, alleen had die de Heritage, die ie beschrijft als een verfijndere S40.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

raindog

Citaat van: Mrwhoopie op december 29, 2020, 20:43:23
Als fronts X38 op een NAD c275bee en dan een X28 als center en de X14 als rear's en deze krijgen hun stroom van een NAD T777.
Dat is en hele mooie set inderdaad..  :inlove: Mijn eerste surround set was opgebouwd uit zes X14's en een X24, deed het toen erg goed in een kleine ruimte. 

Citaat van: Roeru117 op december 30, 2020, 08:52:39
Ik ben heel tevreden met Dynaudio, maar wel altijd nieuwsgierig naar een stapje hoger/anders. Ik heb nu de Special Forty staan en heb gisteren een set Contour 20 opgehaald. Hopelijk vandaag eens kijken hoe deze zich tot elkaar verhouden.

Dat is een interessant vergelijk inderdaad. Ik verwacht dat het fundament van de Contour wat strakker zal zijn door de andere opbouw, maar dat het verder vooral een smaakkwestie zal zijn welke de voorkeur krijgt. Heb je de 'oude' 20 of de 20i in huis Roel?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Roeru117

Het zijn de 'oude' Contour 20's en vanaf de eerste noten doen ze me heel erg denken aan mijn oude Contour 1.4LE en in zekere mate ook de Focus 60 XD. Een neutralere, gecontroleerdere en rustiger weergave dan de Special Forty. Die klinkt een stuk levendiger (gekleurder?) dan ik van Dynaudio gewend ben. Wel heel erg lekker om naar te luisteren en het trekt je echt de muziek in. De controle en rust die de Contour brengt vind ik zelf toch prettiger om naar te luisteren.

De Contours vragen wel meer van een versterker en het volume staat ook 7 a 8% harder dan bij de Special Forty, maar het klinkt als een klok. Die blijven dus. Het is wel een kwestie van smaak, want de Special Forty is ook een hele mooie luidspreker en speelt bijzonder mooi voor zo'n (relatief) kleine luidspreker. De Heritage schijnt qua klank meer op de Special Forty te lijken, dus die lijken mij niet zo interessant (buiten de prijs om dan).

Dus... iemand interesse in een set Special Forty Ebony Wave van ongeveer 4 maanden oud met Dynaudio Stand 6? Binnenkort beschikbaar in de marktsectie!  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q