The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Het is al een i7, gaat dat beetje overclocking iets brengen? OC'en lijkt me snel tot een al hogere idle temp leiden en dan gaat bij performance de temp nog verder omhoog --> koelertje harder werken --> meer geluid.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: Raymond187 op april 27, 2013, 15:42:59
ProjectJe zegt ti dan :D

Als ik de specs zo lees is het een SVS onder de HTPCs :D

Wat zou volgens jou het merkbaar verschil zijn tussen 4.3Ghz of 4.5Ghz?

66gr onder stress is  :thumbs-up:

Haha ja, vroeger wel bezig geweest met OC-en en casemodding toen het nog vrij nieuw was en je zelf nog je koelblokjes moest maken voor watercooling. In vergelijk is dit maar een klein projectje, met een paar veranderingen in je bios  ;D

Het verschil zit hopelijk in de vloeiendheid van het beeld bij het gebruik van de genoemde renderers. Misschien komt dit met alleen de Proc pas bij +4.5ghz, maar wil gewoon ff zien wat er in zit voordat ik aan een high-end videokaart begin.

Volgens de meeste guides zijn temps onder de 90 graden met lucht of water acceptabel en daar zit ik nog redelijk onder :)

Citaat van: RalphH op april 27, 2013, 19:48:11
Het is al een i7, gaat dat beetje overclocking iets brengen? OC'en lijkt me snel tot een al hogere idle temp leiden en dan gaat bij performance de temp nog verder omhoog --> koelertje harder werken --> meer geluid.

Default draait de i7 3770k op 3.5ghz. Ik had geen K serie hoeven kopen als ik niks met de unlockte multiplier functie zou gaan doen. Met een hele kleine multiplier en vcore aanpassing zit je er een volle GHz overheen. Puur voor de hobby en gewoon omdat het kan  :D

Klopt idd van de temp, 15 graden verschil idle en 20 onder 100% stress. Maar met de renderers aan heb ik nu af en toe piekjes naar 70 tot 80%, dus niet constant. CPU fan draait op 600rpm en daar hoor je zelfs met de kast open bijna niks van. Kast heb ik nog niet dicht gehad, maar dat gaat uiteraard ook invloed hebben op de temperatuur.

Bedoeling is om uiteindelijk een balans te vinden tussen een stabiele OC, acceptabele temps idle en onder stress, de arbeid die door de CPU en GPU verricht wordt en geluidsproductie van de koeling.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

Ziet er goed uit Highq, met deze specs kun je leuk oc-en.
+5ghz kun je gewoon trekken met jou cpu.
een goede koeler is dan wel essentieel, scythe of waterkoeling?
ik heb een i5 2500k en draai 4.8ghz zonder problemen, full stress test 80 tot 84 graden.
met svp en hoog settings madvr, met zware content tussen de 65 en 75 graden.
geluid maakt me niks uit, htpc staat in een andere ruimte.
ik heb trouwens een gelid koeler, niet duur en toch erg goed.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Ah ik zie het al, je hebt een scythe, moet goed zijn.
Wat extra fans in je behuizing is zeker aan te raden, ik heb dat ook, ze zijn zo geplaatst dat er een zeer goede flow is in de atx kast (grote kast).
ik heb ook scythe en dan van die super stille, het is ook alleen ter bevordering van de flow.
Kun je nog een tweede fan bevestigen op die scythe ninja? is wel het mooist, zeker als je boven de 5 ghz wilt.
met svp is in mijn situatie 4.8 ideaal, 4.6 met mijn settings (vrij hoog) toch af en toe problemen.
Thxultra draait op 5,5 zo kan hij alles maxxen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Citaat van: simsatit op april 28, 2013, 11:46:31
Ziet er goed uit Highq, met deze specs kun je leuk oc-en.
+5ghz kun je gewoon trekken met jou cpu.
een goede koeler is dan wel essentieel, scythe of waterkoeling?
ik heb een i5 2500k en draai 4.8ghz zonder problemen, full stress test 80 tot 84 graden.
met svp en hoog settings madvr, met zware content tussen de 65 en 75 graden.
geluid maakt me niks uit, htpc staat in een andere ruimte.
ik heb trouwens een gelid koeler, niet duur en toch erg goed.

Thanks, mooie info! Heb een tijdje geleden gekeken naar waterkoeling, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Misschien is het een optie als ik een 2ehands HD 7970 kan scoren, zodat ik het resterende geld daar in kan steken. Had al het 1 en ander uitgezocht, bijvoorbeeld het gebruik van een water chiller in de keten. HTPC in een andere ruimte is niet direct een optie.

Citaat van: simsatit op april 28, 2013, 11:55:47
Ah ik zie het al, je hebt een scythe, moet goed zijn.
Wat extra fans in je behuizing is zeker aan te raden, ik heb dat ook, ze zijn zo geplaatst dat er een zeer goede flow is in de atx kast (grote kast).
ik heb ook scythe en dan van die super stille, het is ook alleen ter bevordering van de flow.
Kun je nog een tweede fan bevestigen op die scythe ninja? is wel het mooist, zeker als je boven de 5 ghz wilt.met svp is in mijn situatie 4.8 ideaal, 4.6 met mijn settings (vrij hoog) toch af en toe problemen. Thxultra  draait op 5,5 zo kan hij alles maxxen.

Zit nu een NiNja 3 op met een 120mm fan, daar komt een Ninja mini voor in de plaats anders kan de kast niet dicht. Draaien op 5,5 ghz gaat denk ik in mijn geval wel om waterkoeling vragen ivm geluidsproductie met luchtkoeling. Verdere flow in de kast is prima: heb 1x80mm om aan te zuigen, momenteel 120mm op de scythe, 120mm op de voeding interne circulatie en 2x60mm afvoer. Geluid in db's weet ik zo niet, maar imo zo goed als silent.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

Dat klinkt toch wel heel netjes allemaal, ik begrijp dat je een mini atx hebt?
in dat geval zou waterkoeling mooi kunnen zijn, ik zou wel even op de oc forums checken welke koeling mooi in jou kast past, is soms erg lastig bevestigen namelijk.
Een hd7970 is een killer kaart, ik heb een hd7870 en die voldoet voor mij prima.
Zo een hd7970 is trouwens ook flink aan de maat, gaat dat passen?
Sommige gpu merken hebben in hun ontwerp minder rekening gehouden met fannoise, misschien iets om rekening mee te houden als je perse 8taps jinc wilt voor upscaling, dan ga je de gpu namelijk wel pesten ;-)
review lezen geeft meestal een goed idee, de club3d goedkopere versie schijnen herrie schoppers te zijn bv.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RalphH

Ik heb nog een zalmann reserator staan  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: simsatit op april 28, 2013, 18:56:20
Dat klinkt toch wel heel netjes allemaal, ik begrijp dat je een mini atx hebt?
in dat geval zou waterkoeling mooi kunnen zijn, ik zou wel even op de oc forums checken welke koeling mooi in jou kast past, is soms erg lastig bevestigen namelijk.
Een hd7970 is een killer kaart, ik heb een hd7870 en die voldoet voor mij prima.
Zo een hd7970 is trouwens ook flink aan de maat, gaat dat passen?
Sommige gpu merken hebben in hun ontwerp minder rekening gehouden met fannoise, misschien iets om rekening mee te houden als je perse 8taps jinc wilt voor upscaling, dan ga je de gpu namelijk wel pesten ;-)
review lezen geeft meestal een goed idee, de club3d goedkopere versie schijnen herrie schoppers te zijn bv.

Klopt ik heb een mini atx moederbord. Gister heb ik de Gigabyte GA-Z77M-D3H opgestuurd en ik verwacht morgen de Gigabyte GA-Z77MX-D3H daarvoor terug te krijgen zodat ik verder kan met het OC-en van de proc :)

Ik heb zitten kijken naar een mooi setje van Koolance voor mijn systeem bestaande uit de volgende Water Cooling Componenten:

Koolance CPU-370 (CPU) -> Processor
Koolance CHC-125 (MB)  -> Chipset
Koolance GPU-220 (Vid/MB)  -> Video Chipset
Koolance RP-401X2 Single 5.25" Reservoir
Koolance Water Pump PMP-400 High-flow Pump
Koolance Radiator, 1x120mm 20-FPI Copper
Koolance Radiator, 2x120mm 20-FPI Copper
Koolance RAM-33 X 2 (Single DDR/DDR2/DDR3/SD)
Koolance Video RAM Heat Sinks EOL
Koolance Liquid Coolant

Ik ben er alleen nog niet over uit of die radiatoren gaan passen, kwestie van meten en misschien een beetje case-modding. Stel dat er een grote HD7970 zou komen, dan moet ik hier ook nog mee gaan puzzelen of het gaat passen. Fan noise zal geen issue zijn, aangezien de fans vervangen zouden kunnen worden door water gekoelde blokjes.  Overigens heb ik me laten inspireren door onderstaand project:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1702726

Ik weet ook niet of ik wel echt met Jinc 8taps aan de slag wil, zo veel 720p materiaal heb ik namelijk niet. Misschien alleen voor 720p (anime-)series? Momenteel zijn het alleen nog maar ideeën trouwens, gaat wel een duur geintje worden als je zo alles bij elkaar optelt. Heb ook nog wat andere projectjes lopen ;D

Citaat van: RalphH op april 28, 2013, 20:09:57
Ik heb nog een zalmann reserator staan  ;D.

Misschien is het wel handig om eerst alleen met zoiets te experimenteren, jammer dat je zo ver weg woont. 
Hoe is deze jou bevallen?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op mei  2, 2013, 12:13:09
Hoe is deze jou bevallen?

Erg goed en compleet stil. Gebruik 'm zelf niet meer omdat ik die toren niet echt kwijt kan. Bij jou kan ie makkelijk achter het meubel staan.
Afstand is lastig en M&G blijkt ook een uitdaging.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

simsatit

Dit wordt een mooie htpc dat is duidelijk, zo een 790 lijkt me wel een beetje overkill hoor, als je wat centjes kunt besparen, why not?
Trouwens ik begin nu toch wel eens een blauw scherm te zien met mijn 2500k @ 4,8ghz, heb m nu teruggezet naar 4,4ghz, denk toch dat ik een beetje te hoog zat met mijn cpu
Over een tijdje scoor ik wel eens een 3770k wanneer ik die voor een mooie prijs kan kopen.
Die moet de 5ghz gewoon aankunnen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Citaat van: RalphH op mei  2, 2013, 12:37:36
Erg goed en compleet stil. Gebruik 'm zelf niet meer omdat ik die toren niet echt kwijt kan. Bij jou kan ie makkelijk achter het meubel staan.
Afstand is lastig en M&G blijkt ook een uitdaging.

Dat stille sprak me inderdaad wel aan en ik zat er ook aan te denken dat ik de koeltoeren/reservoir wel achter het meubel kwijt kon. Moet dan wel eerst de kabe lbende die er nu achter ligt netjes wegwerken. We hebben inderdaad een lastig groepje voor de M&G. Ten eerste de afstand, ten tweede twee ht's op één dag en natuurlijk dat we allemaal moeten kunnen.

Heb voor komende zomer ook nog een klein verbouw projectje op de planning staan, dus we moeten sowieso ff zien hoe we dat gaan plannen. 

Citaat van: simsatit op mei  2, 2013, 15:14:16
Dit wordt een mooie htpc dat is duidelijk, zo een 790 lijkt me wel een beetje overkill hoor, als je wat centjes kunt besparen, why not?
Trouwens ik begin nu toch wel eens een blauw scherm te zien met mijn 2500k @ 4,8ghz, heb m nu teruggezet naar 4,4ghz, denk toch dat ik een beetje te hoog zat met mijn cpu Over een tijdje scoor ik wel eens een 3770k wanneer ik die voor een mooie prijs kan kopen.
Die moet de 5ghz gewoon aankunnen.

Ik vis tzt wel een HD7970 of GTX680 van marktplaats, scheelt sowieso weer wat centjes. Ik kreeg een blauw scherm bij 4.4ghz omdat ik de vcore niet verder omhoog kreeg. Denk dat dit bij het nieuwe moederbordje wel beter gaat. Las dat Ivy Bridge processoren wel een stuk warmer worden dan Sandy Bridge bij het overklokken, dus ik twijfel er een beetje aan of deze de 5ghz wel gaan halen zonder exotische koeling. We zullen zien! ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

Ach als je 4,6 tot 4,8 kunt redden dan kun je alsnog met hele mooie settings draaien hoor op svp.
Nu met 4,4 merk ik toch wel iets verschil in pq, maar dan nog is het gewoon heel mooi.

IB cpu's hebben wel weer het voordeel van PCI express 3 tov 2.
Al weet ik niet of je daar iets van gaat merken, het schijnt dat de volledige bandbreedte met generatie 2 al niet eens gehaald wordt, maw dat er nog niet echt games zijn die zoveel bandbreedte nodig hebben, of je verschil merkt met bijvoorbeeld 8taps Jinc met PCI3 tov PCI2 weet ik niet.
Aan de andere kant kan het natuurlijk geen kwaad extra bandbreedte en de IB schijnen toch ook wat zuiniger te zijn dan de SB cpu's.
Maar waterkoeling is natuurlijk wel geinig, prijzig dat wel..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RalphH

Citaat van: high-q op mei  2, 2013, 18:58:18
Heb voor komende zomer ook nog een klein verbouw projectje op de planning staan, dus we moeten sowieso ff zien hoe we dat gaan plannen. 

Vtelvtel! ;D
De tuin?

M&G komt vast wel goed ergens in juni ofzo
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: simsatit op mei  2, 2013, 20:57:50
Ach als je 4,6 tot 4,8 kunt redden dan kun je alsnog met hele mooie settings draaien hoor op svp.
Nu met 4,4 merk ik toch wel iets verschil in pq, maar dan nog is het gewoon heel mooi.

IB cpu's hebben wel weer het voordeel van PCI express 3 tov 2.
Al weet ik niet of je daar iets van gaat merken, het schijnt dat de volledige bandbreedte met generatie 2 al niet eens gehaald wordt, maw dat er nog niet echt games zijn die zoveel bandbreedte nodig hebben, of je verschil merkt met bijvoorbeeld 8taps Jinc met PCI3 tov PCI2 weet ik niet.
Aan de andere kant kan het natuurlijk geen kwaad extra bandbreedte en de IB schijnen toch ook wat zuiniger te zijn dan de SB cpu's.
Maar waterkoeling is natuurlijk wel geinig, prijzig dat wel..

Dat lijken mij inderdaad wel mooie snelheden, daar komt nog bij dat de i7 3770k gebruik maakt van hyper-threading. Voor normale applicaties en games maakt dit geen verschil, maar juist met video/audio de-/encoding en rendering wel. Even een korte quote uit een hyper-threading test:

CitaatYou may be asking yourself "why should I even care about hyper-threading?". And that, dear reader, is a damn good question. I will give Intel a small bit of credit here. If you do video encoding/decoding or if you're into 3D rendering applications, or even heavy-duty audio, that Hyper-threading will make a difference. t is the regular applications that most of us use day in and day out that will see almost zero benefit.

Ik heb het nog niet echt uitgezocht, maar mijn verwachting is dat het hele PCI-E 3 verhaal hier zo'n beetje op aan zou moeten sluiten. Duik ik nog even in. Als dit nl zo is dan zou je een leuke test met 8taps jinc kunnen doen.

IB's zijn default wel zuiniger dan SB's wat ik gelezen heb, het verschil zit hem er in dat bij het OC-en het verbruik en de warmte ontwikkeling heel hard omhoog schieten. Aan de ene kant verwacht ik dat je met waterkoeling dan een stapje verder komt dan met alleen lucht wat lawaai als negatieve bijkomstigheid heeft. Ik durf er nog niks met 100% zekerheid over te zeggen, dat zal tzt uit de tests moeten blijken.

Heb je zelf wel eens gedacht om jouw opstelling te water-koelen?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: RalphH op mei  3, 2013, 07:45:06
Vtelvtel! ;D
De tuin?

M&G komt vast wel goed ergens in juni ofzo

Haha, dat heb je goed onthouden! We zijn inderdaad al begonnen met de tuin. Tijdens onze M&G was het geloof ik nog een oorlogsgebied, dat is nu al wat minder gelukkig. Daarnaast zijn we door de bouw van de HT een praktische doorgang naar de tuin verloren. De bedoeling is om nu vanuit de keuken rechtstreeks de tuin in te kunnen.

Dat betekent het slopen van een muur met raamkozijn en deze te vervangen door een kozijn met (openslaande) tuindeuren. Aangezien we een jaren 30 woning hebben, willen we dit projectje ook weer in de oude stijl doen.

Binnenkort maar even wat data voorstellen doen?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: high-q op mei  2, 2013, 12:13:09
Klopt ik heb een mini atx moederbord. Gister heb ik de Gigabyte GA-Z77M-D3H opgestuurd en ik verwacht morgen de Gigabyte GA-Z77MX-D3H daarvoor terug te krijgen zodat ik verder kan met het OC-en van de proc :)

Vorige week de Gigabyte GA-Z77MX-D3H ontvangen, maar door de "hemelvaartsvakantie" niet aan toe gekomen om te installeren. Gisteravond terug gekomen van een korte break en gelijk aan de slag gegaan. De HTPC zit weer helemaal in elkaar en het OS + XBMC zijn geïnstalleerd. De komende dagen even kijken hoe ver ik kom met het overclocken van de CPU en het geheugen.

Voorlopig besloten om het hier bij te houden en de plannen omtrent Project HTPC vwb waterkoeling en een high-end videokaart in de ijskast te zetten.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

krijgen we ook screenshots te zien van je OC en dat hij stabiel draait?

high-q

Ja hoor, als je dat interessant vindt. Van welke tools zou je screenshots willen zien?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Ben wel nieuwsgierig naar de temp. bij idle en stress.

simsatit

ga je nu even de intel gpu gebruiken?
Zal je ook best een endje mee kunnen komen voor video hoor, als je gaat gamen is het een ander verhaal.
je kunt ook altijd nog een nvidea 6600 of ati hd7850 voor <100€ van marktplaats kunnen halen.
Heb je een heel leuk kaartje aan die je op 1ghz kunt klokken;)
met deze config zou je heel mooi kunnen draaien op een htpc.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Citaat van: Raymond187 op mei 13, 2013, 16:40:49
Ben wel nieuwsgierig naar de temp. bij idle en stress.

Ging gister het niet helemaal lekker met de core-temps. Had de proc lager geklokt dan met het vorige moederbord, maar toch schoten de core-temps al tegen de 100 graden. Moet even uitzoeken wat hier niet goed gaat. Vorige keer kwam ik nog niet eens tegen de 90 graden aan, onder stress uiteraard.

Vorige week draaide ik met 43x100Mhz (4.3Ghz) met vcore op 1.1v, gisteren met 40x100Mhz(4.0Ghz) en vcore op 1.1v.

Citaat van: simsatit op mei 13, 2013, 19:11:09
ga je nu even de intel gpu gebruiken?
Zal je ook best een endje mee kunnen komen voor video hoor, als je gaat gamen is het een ander verhaal.
je kunt ook altijd nog een nvidea 6600 of ati hd7850 voor <100€ van marktplaats kunnen halen.
Heb je een heel leuk kaartje aan die je op 1ghz kunt klokken;)
met deze config zou je heel mooi kunnen draaien op een htpc.

Voorlopig even integrated graphics idd. Gamen was ik niet echt van plan, dat was meer een idee voor als ik een high-end kaart zou gaan aanschaffen. Dit in combinatie met waterkoeling kost me nu net nog even te veel. Heb besloten dat geld aan iets anders uit te geven. Ik verwacht dat eind van het jaar de kaart die ik zou willen hebben een stuk goedkoper is en marktplaats blijft inderdaad ook een optie.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Vreemd en 100gr is natuurlijk een kritieke temp die wil je niet bereiken.

In idle wel een normale temp? ~27gr

high-q

Nee, ook niet. Idle zat ik in de default modus gister rond de 50 en met de oc settings rond de 60 graden.
Het zou wel eens kunnen liggen aan mijn koeler. Nu zit de Ninja Mini erop, vanavond nog eens met de Ninja 3 proberen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

hmmm zit hij er wel goed op? Klinkt als namelijk.

Idle zelfs met stock koeler zou hij niet boven de 35gr moeten komen. Lijkt me sterk iig. TDP is vrij laag van je CPU. Idle zakt de kloksnelheid ook naar 1500 ofzo?

Ik had hem in het begin er ook niet goed opzitten en de temps knalde omhoog.