Playstation4 PS4

Gestart door skank1, februari 1, 2013, 22:37:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VTEC_genieter

Amsterdam Noord Mediamarkt had een week geleden 4 PS4's op voorraad. De combo met Second Son.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Maro

#276
Ik heb sinds een paar dagen ook een PS4 maar krijg er maar geen Dolby Digital geluid uit. Heb hem met HDMI naar mijn TV en van daar uit met een optische kabel naar mijn receiver. Alles blijft twee kanaals PCM. Aan de tv ligt het niet want als ik de Apple tv op precies dezelfde manier aansluit gaat het wel goed. Iemand een idee hoe te handelen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

magicbas

#277
Citaat van: Maro op september 15, 2015, 18:09:47
Ik heb sinds een paar dagen ook een PS4 maar krijg er maar geen Dolby Digital geluid uit. Heb hem met HDMI naar mijn TV en van daar uit met een optische kabel naar mijn receiver. Alles blijft twee kanaals PCM. Aan de tv ligt het niet want als ik de Apple tv op precies dezelfde manier aansluit gaat het wel goed. Iemand een idee hoe te handelen?

Heb je in het PS4 menu bij Audio de instellingen goed staan? Als daar is ingesteld dat ie alleen 2 kanaals pcm doorstuurt via hdmi naar je TV dan komt er natuurlijk geen dolby meer richting je reveicer.

edit: het zou ook nog kunnen dat de HDMI handshake met je TV ervoor zorgt dat ie "slechts" 2.0 uitstuurt. Als de PS4 "weet" dat ie met een 2.0 input is verbonden, zou het kunnen dat 'ie automatisch terug schakelt. Dit is overigens speculatie, heb er zelf geen ervaring mee.

Mocht het na aanpassen van de audio settings nog steeds 2.0 op je receiver geven, kan je natuurlijk ook proberen om rechtstreeks vanaf je PS4 met een optische kabel naar je reveiver te gaan. Als ie het dan wel goed doet weet je in ieder geval dat het probleem ergens in de verbinding met je TV zit...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Maro

Citaat van: magicbas op september 15, 2015, 19:40:28
Heb je in het PS4 menu bij Audio de instellingen goed staan? Als daar is ingesteld dat ie alleen 2 kanaals pcm doorstuurt via hdmi naar je TV dan komt er natuurlijk geen dolby meer richting je reveicer.

edit: het zou ook nog kunnen dat de HDMI handshake met je TV ervoor zorgt dat ie "slechts" 2.0 uitstuurt. Als de PS4 "weet" dat ie met een 2.0 input is verbonden, zou het kunnen dat 'ie automatisch terug schakelt. Dit is overigens speculatie, heb er zelf geen ervaring mee.

Mocht het na aanpassen van de audio settings nog steeds 2.0 op je receiver geven, kan je natuurlijk ook proberen om rechtstreeks vanaf je PS4 met een optische kabel naar je reveiver te gaan. Als ie het dan wel goed doet weet je in ieder geval dat het probleem ergens in de verbinding met je TV zit...

Nee dat staat allemaal wel goed, kan je ook niet veel aan instellen. Heb de PS4 ook even op de receiver van mijn zoontje aangesloten en daar heb ik wel alle codecs. In de de kamer moet hij va de tv omdat ik geen HDMI op mijn processor heb zitten. Heb hem ook rechtstreeks met een optische kabel gehad maar ook dan geen DD.

Na wat Google werk blijkt dat als de PS4 via HDMI een twee kanaals bron detecteerd hij automatisch twee kanaals PCM gaat uitsturen. Lekker dan.  :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

magicbas

Citaat van: Maro op september 15, 2015, 19:56:30
Na wat Google werk blijkt dat als de PS4 via HDMI een twee kanaals bron detecteerd hij automatisch twee kanaals PCM gaat uitsturen. Lekker dan.  :nopompom:

Ja zoiets vermoedde ik al. Toch zou ik denken dat als je de optische kabel tussen je PS4 en de receiver plaatst, je wel degelijk DD zou moeten kunnen krijgen. Eventueel als LPCM, dan zou je iets van Multichannel PCM op je receiver moeten krijgen.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Maro

Dat zou je wel verwachten maar dat gebeurd niet. Hij detecteerd middels HDMI en dan is het kwaad al geschiedt. Vind de audio instel mogelijkheden ook erg marginaal. Snap dat wel, ze gaan er van uit dat je of een tv of een receiver hebt en niet een houtje touwtje constructie zoals ik heb.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

magicbas

Citaat van: Maro op september 15, 2015, 20:14:56
Dat zou je wel verwachten maar dat gebeurd niet. Hij detecteerd middels HDMI en dan is het kwaad al geschiedt. Vind de audio instel mogelijkheden ook erg marginaal. Snap dat wel, ze gaan er van uit dat je of een tv of een receiver hebt en niet een houtje touwtje constructie zoals ik heb.  :D

Jammer...
vind het echt onlogisch dat ie de hdmi detectie forceert. Waarom heb je dan een optische uitgang? Als je die optische al gaat gebruiken, is het inderdaad in in een geval zoals bij jou. Er is een 2e apparaat in de keten, speciaal voor de audio ...lijkt me wenselijk dat je dan een keuze hebt wat hij daar heen gaat sturen  >:(
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Woutoro32

Via optisch naar receiver moet dd opleveren er gaat toch echt iets fout met instellen....

Anders heb je nog een optie: nieuwe receiver met HDMI. ;)

Groet,

Wouter
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Maro

Citaat van: Woutoro32 op september 17, 2015, 20:24:54
Via optisch naar receiver moet dd opleveren er gaat toch echt iets fout met instellen....

Anders heb je nog een optie: nieuwe receiver met HDMI. ;)

Groet,

Wouter

Op de PS4 kun je kwa audio bitter weing instellen, HDMI of Optich kiezen. Heb DD en dts aangevinkt that's it. Andere processor met HDMI gaat hem niet worden. Die heb ik wel zo n beetje allemaal gehad.  :D. Extra reden om een Meridian HDMI switch te gaan scoren alleen hik ik een beetje tegen die €2200,- aan.  :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Woutoro32

Citaat van: Maro op september 17, 2015, 20:30:36
Op de PS4 kun je kwa audio bitter weing instellen, HDMI of Optich kiezen. Heb DD en dts aangevinkt that's it. Andere processor met HDMI gaat hem niet worden. Die heb ik wel zo n beetje allemaal gehad.  :D. Extra reden om een Meridian HDMI switch te gaan scoren alleen hik ik een beetje tegen die €2200,- aan.  :nopompom:

Je kan inderdaad weinig veranderen aan de Ps4 met geluid. Ik ging het net bekijken op mijn ps4 en daar geeft hij aan kies optisch of hdmi voor hoofdgeluid zodat je DD 5.1 kan krijgen... Lijkt mij dat het dan moet werken... Als sony een mail gestuurd?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Raphie

Heeft iemand nog voordeel kunnen ontdekken met SSD upgrade?
Ik heb geen 500gb ruimte nodig en beetje meer snelheid is leuk, maar bijv lagere temps waardoor fan later aanslaat?
JBL PRX Power!

VTEC_genieter

Mag een PS3 ook?
Want ik heb de Samsung Evo 120GB SSD ingebouwd en vind hem heel stil en iets sneller laden.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

skank1

Ps4 komt met update 3.5 met een mogelijkheid om ps4 te streamen naar pc

Weet iemand of dit in full 1080p zal zijn en of je dan nog surround sound zal hebben?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Roeland

remote play app heeft een max van 720p 60hz

skank1

Serieus? Zeker van? En hoe zit het met audio?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Symtom

Daar ben ik ook benieuwd naar.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Roeland

#292