Nieuwe aankoop receiver help aub met keuze.

Gestart door ken, augustus 25, 2003, 22:59:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ken

Hallo

Een paar weken geleden hebben we hier een overspanning gekregen door en bliksem inslag die op straat is ingeslagen. Het spijtige van deze zaak is dan mijn Denon versterker AVR 3802 zwaar beschadigd is. Sinds een 2 tal weken weet ik wat de kostprijs is voor deze te laten maken, het bestek komt op 1233,66 euro  :-\.
Daarvoor kan ik beter een nieuwe versterker kopen.
De cross-over van mijn subwoofer is ook waarschijnlijk stuk, maar daarvan hebben we nog geen bestek ontvangen.
Gelukkig kost een cross-over niet zoveel.

Nu zou ik graag van jullie horen wat jullie in de plaats zouden kopen.
Ik had al gedacht aan de NAD T762 of in eens de T763, de nieuwe THX versterker van Onkyo de TX-SR701E, of misschien de nieuwe Denon AVR 3803.

Of hebben jullie nog andere goede versterkers in gedachten?
Laat het mij dan aub weten.

Zelf speel ik met JB-Lab boxen, Cobalt serie, 4 x 815, center CC 20, achteraan midden SR 20, met de subwoofer van de Electra reeks SW 33A.

Bedankt voor jullie reacties
Ken


suyver

Wat vond je van die 3802 voordat hij kapot ging, was je er tevreden over? Als je niet het gevoel had dat je wat 'miste' in je geluid, dan zou een 3803 natuurlijk een logisch voorstel zijn. Ook hangt het er een beetje van af wat je eraan wil uitgeven. Denk  je ook over losse voor- en eind-versterking? Keuze's zat, natuurlijk!

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

ken

Hallo,

Na een hele reeks versterkers beluisterd te hebben (Nad, Denon, Onkyo, Arcam,.....), heb ik uiteindelijk na de knoop kunnen door hakken, ik nl. de Onkyo 701 aangekocht.
Volgens mij de beste voor mijn boxen. Hij geeft een natuurlijk, duidelijke klank, ivm met de Nad, geeft de Onkyo andere tonen beter weer. Niet in tegenstaande dat de Nad geen goeie versterker is, maar de Onkyo klonk beter . Ook op stereo gebied, speelt hij zeer zuiver en helder, met alles in de juiste verhouding. Ook op filmgebied kan hij zeker zijn mannetje staan

mvg
Ken

Starred

Gefeliciteerd! de Onkyo 701 is een mooi aparaat

Tuijnis

Hi,

Ik heb al een aantal jaren, de Onkyo TX-DS939 thx 5.1 receiver, 5x 160w en alle toeters en bellen erop. Was destijds het topmodel van Onkyo.

Is een pracht aparaat, maar ik ga zo langzamerhand toch overstappen op losse voor en eindversterking.

Als ik jou een advies mag geven, zou ik eens rond gaan kijken op de 2e hands markt en je zult zien dat het (in stappen) best betaalbaar is. En vooral de kwaliteit verbetering tov een receiver is een hele grote stap vooruit. Kennis mbt merken ed. moet jezelf vergaren. Er zijn zo veel dingen van invloed, maar dat merk je wel, wanneer je jezelf hierin verdiept ;)

Kortom, waarom zou je niet meteen de overstap maken?
Als je het over een paar jaar doet, kost het veel meer, en in die zelfde tijd kun je jouw ideale set bij elkaar sparen, stukje bij beetje.
Want als je eenmaal het virus te pakken hebt..... ;D

Gr,
Michael

ken

hey Michael,

Eerst had ik een andere beeld van Onkyo, maar na de luistertesten is dit beeld veranderd.

Het kan wel zijn dat ik later losse stukken aankoop, maar daarin ben ik nog een leek, eerst nog een beetje tijdschriften lezen, enz.... is ook wel een stukje duurder :(, en ook natuurlijk eens gaan luisteren naar de verschillende modelen. Spijtig genoeg vind je bijna geen winkels waar je Jm-lab kan gaan beluisteren.
Maar zoals je zegt, eenmaal als het je te pakken heeft ;D .....

groeten
Ken