CRT + PC

Gestart door Zymotic, oktober 2, 2003, 12:33:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zymotic

Aan het eind van dit jaar wil ik beginnen met een CRT  ;D, en waarschijnlijk een Tommydoek.

Ik zit er aan te denken om dit via een pc aan te sturen. Ik heb nu een Sony 717 DVD speler.

Ik heb zo'n 2500 euro te besteden, wat kan ik het beste doen?

Wie wil mij helpen om de juiste keuze te maken?

Alvast bedankt,
Patrick.

Johan Van Gompel

Citaat van: Zymotic op oktober  2, 2003, 12:33:30
Aan het eind van dit jaar wil ik beginnen met een CRT  ;D, en waarschijnlijk een Tommydoek.

Ik zit er aan te denken om dit via een pc aan te sturen. Ik heb nu een Sony 717 DVD speler.

Ik heb zo'n 2500 euro te besteden, wat kan ik het beste doen?

Wie wil mij helpen om de juiste keuze te maken?

Alvast bedankt,
Patrick.

Een Barco 801 heb je bij rbauer of Rob_Dingen voor 1500-2000 EUR.
Heb je de rest van je componenten al?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Rob_Dingen

Hoi Zymotic

Ik zou beginnen met een doek te kopen.
Daarna zou ik een PC samenstellen met een dvdrom speler en een Radeon kaart.
De software DVD player zou ik TheaterTek gebruiken.
Hiermee kun je in principe mee vooruit wil je later nog upgraden kun je een H3D kaart kopen.
Ga voor meer informatie over de samenstelling van de pc naar het H3D & H3DII gedeelte.

Rob

Zymotic

Ik heb een AMD Athlon 800 met een ASUS 7700 geforce2 64MB 256MB intern.

DVD-rom 16x kan ik bij mijn vader uit zijn pc halen, hij gebruikt em toch niet. ;)

J.A.F._Doorhof

Wissel als eerste de Geforce voor een Radeon.
De CPU snelheid is net aan, maar het zou kunnen denk ik met TT.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Maakt het nog uit of ik een sony 1270 of een barco 801 neem?

Groeten,
Patrick

en bedankt voor de snelle reacties!

Rob_Dingen

Hoi

Nee maakt niets uit.

Rob

Zymotic

Ik neem dus aan dat ze identiek zijn qua resoluties en freq.

Volgens mij is de Sony ook iets kleiner, klopt dit. (vanwege waf :()

Roland

#8
Patrick,

op deze site van Rob Dingen kun je beknopt de specs van verschillende Barco en Sony CRT-projectoren vinden.
Je zult zien dat de Sony 12XX qua formaat inderdaad een slagje kleiner is dan de 80X van Barco. De 1270 heeft wel een wat lagere scanrate en beperkte bandbreedte t.o.v. 801, maar dat maakt voor DVD weinig uit.
Er zijn nog wel verschillende type's 801's, bv. de Data vs. Graphics en/of 's'-versies.

Zymotic

Wat is dan de beste keus? Ik las in de thread "waarop te letten bij aankoop van een CRT" dat je wel een minimale scanrate moest hebben van 40(?) . Is het dan niet zo, des to hoger des te beter?

Ik wil de projector voornamelijk gebruiken voor DVD en voetbal. Ik heb ook een schotel-antenne. Ik weet niet of dat nog iets uitmaakt met een projector, tegenover kabel.

Groeten,
Patrick

J.A.F._Doorhof

Hi,

De minimale scanrate is niet helemaal het volledige verhaal.
Hoe hoger de scanrate des te hoger je in resolutie kunt gaan.

maar om bv 1920x1080 op een 7" CRT te draaien heeft weinig zin.

Als minimaal mag je echter wel 40-45Khz aan houden.

De staat van de buizen is echter het allerbelangrijkste.
Mail Rob Dingen eens, volgens mij heeft hij wel wat dingen staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Ik was toch eens van plan om aan Rob te vragen, of het mogelijk was om met mijn vriendin, vrijblijvend te komen kijken.

Ik heb mijn vriendin eindelijk overgehaald om zo'n "bakbeest" in de kamer te mogen hangen. Maar ze wil het wel eerst zien. Bergrijpelijk lijkt mij.

Volgens mij kan Rob het ook beter uitleggen als hij meteen wat kan laten zien. Bv de verschillende Resoluties.

De CRT komt in mijn woonkamer, in de breedte. De kamer is zo'n 3,5 meter breed. De lampen staan dus ongeveer 2,6 meter van het scherm vandaan. Volgens mij moet het mogelijk zijn om zo'n 1,8m breed te projecteren.

Rob?? ;D

Rob_Dingen

Hoi

Als je bijvoorbeeld een Barco D701s zou nemen met een scherm van 200CM breed komt de achterkant van de projector op 330CM te hangen.
De Barco 70X serie ziet er ook leuk uit en is niet al te groot.

Rob

Zymotic

Is het mogelijk om de 70x ergens in actie te zien bij iemand  ;D. Heb jij deze projector ook regelmatig Rob?

groeten,
Patrick.

En allemaal bedankt voor het meedenken!

Rob_Dingen

Hoi

Deze projector zou je bij mij kunnen bekijken ik heb ze regelmatig.
Als je geintereseerd bent kun je me het best prive mailen dit hoort niet op het forum.

Rob

Zymotic

Prima, ik neem tegen het einde van het jaar contact met je op. Of ben je in de kerstvakantie aan het wintersporten  ;)

Groeten,
Patrick.

Arno P

Misschien will GTDesign nog wel een 701 doorverkopen.....hij had er 2 als ik mij niet vergis... ::)

Zymotic

Als hij tot het eind van dit jaar wil wachten...... Ik probeer me nu zo goed mogelijk voor te laten lichten, zodat ik starks geen spijt krijg van mijn aankoop. Maar straks als ik mijn 13e maand krijg moet het er toch maar van komen ;D


Arno P

Stuur em anders even een PM.....je weet maar nooit ;)

Zymotic

Heb ik uiteraard al gedaan ;D Ik vraag me alleen af waarom hij deze projector al zo weer weg doet.

Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat Rob mij een keer gemaild had dat hij altijd voor een 8" zou gaan. ??? Ik heb niet veel, zeg maar bijna geen verstand, van deze materie.


Arno P

Zo begint iedereen ;)...ik heb nu een sony1272....officieel 7" maar stiekum schijnt het richting 8" te zijn....ach altijd goed voor 2m breed beeld ;D

Zymotic

En hoe bevalt die sony, ik zie deze projector ook regelmatig te koop staan. en niet zo duur over het algemeen.

Arno P

Ik heb hem bij aankoop zo'n 4 uur lang kunnen zien en op een 2meter beeld met nagenoeg nieuwe buizen is het (excuse me) "retestrak"...dolgelukkig ermee

Zymotic

Ik zag net dat GTdesign een barco 700vision had/heeft.

Volgens mij heb ik ergens op dit forum gelezen dat deze projector geen RGBHV ingang heeft. Klopt dit en is dit noodzakelijk?

Groeten,
Patrick.

Grindtegel

Let er wel op dat de sony meer geluid produceert dan de barco.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon