Het 'grote' Rotel topic

Gestart door W.Otter, april 28, 2012, 15:08:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W.Otter

bij correct staat er nog 1 in de koopjeskelder.. :D http://www.correct.nl/artikel.php?AANTAL1=0&ZOEKNAAM=&ARTNR=333494B

wel een klote indeling nu.. je moet echt elke pagina langs, eerst alle soorten luidsprekers en dan nog eens alle luidsprekers, 15 pagina's verder, maar ik heb 'm gevonden  :clapping:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

flakkees

Citaat van: LeonArdusS op juni 22, 2013, 16:50:09
Ik zou altijd voor de 1080 in combi met de 1075 gaan.
Ik ben begonnen met alleen een 1075, heb er later een 1080 bijgekocht en de controle van de 1080 os vele malen beter, zelfd bi-ampen biedt met de 1075 niet wat de 1080 kan.

ik ben die van jou nog niet vergeten hoor ,we hebben allebei geen haast hoop ik  :smile:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Guido42

Mannen, ik heb thuis een Rotel 1090 voor - en eindversterker. Ik wil ze binnenkort gaan verkopen. Ik merk dat er wel vraag is naar de eindtrap. Weten jullie of er rc 1090 voorversterker goed in de markt ligt. Ik vind het een nogal onderschatte versterker, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

Hamstra

Goedenavond!

Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een set b&w 804 nautilus.
Nu ben ik op zoek naar een goede manier deze aan te sturen. Ik heb begrepen dat rotel een erg goede combinatie vormt met b&w. Mede na het lezen van reviews spreekt de geïntegreerde versterker ra1520 (2x 60 watt bij 8ohm) spreekt me wel aan, kan iemand hier beoordelen op de technische specificaties of dit een goede match zal zijn met mijn speakers? Of is het hogere vermogen van een voor - en eindversterker een betere keuze? Mijn budget gaat ongeveer tot €1000. Dus jouw set Guido is helaas geen optie  ;)
Alvast bedankt voor de hulp

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op juni 22, 2013, 17:34:44
bij correct staat er nog 1 in de koopjeskelder.. :D http://www.correct.nl/artikel.php?AANTAL1=0&ZOEKNAAM=&ARTNR=333494B

wel een klote indeling nu.. je moet echt elke pagina langs, eerst alle soorten luidsprekers en dan nog eens alle luidsprekers, 15 pagina's verder, maar ik heb 'm gevonden  :clapping:


De zag ik ook gisteravond, waar hebben ze die nou weer opgeduikeld.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Citaat van: Guido42 op juni 22, 2013, 20:25:48
Mannen, ik heb thuis een Rotel 1090 voor - en eindversterker. Ik wil ze binnenkort gaan verkopen. Ik merk dat er wel vraag is naar de eindtrap. Weten jullie of er rc 1090 voorversterker goed in de markt ligt. Ik vind het een nogal onderschatte versterker, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld.
Ik heb de rc1080 gehad, mooi ding, heb geen idee hoe deze 1090 tov de 1080 beter performt.
Die rb1090 is wreed groot :) past niet makkelijk in een rack met die hoogte.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

flakkees

als se TS het goed vind
lijkt het me een goed idee om in dit topic een linkje te plaatsen wanneer je iets gaat verkopen
van rotel
op die manier zijn de echte fans in ieder geval op tijd op de hoogte en word het wat makkelijker
een complete set bij elkaar te vinden

zo zal bv mijn rsx-1057 weer plaats maken voor een voorversterker als de eindversterkers vergaart zijn   
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Jaime

Om nog even terug te komen op mijn vraag.

http://www.bowers-wilkins.nl/Luidsprekers/Home_audio/CM_Series/CM1.html

Hier staat dat de normale impedantie 8 ohm is. Zoals gezegd luister ik naar 4 ohm.
Kan ik het nu beter als 8 ohm aansluiten, of gaat het geen verschil maken?

W.Otter

Citaat van: Hamstra op juni 22, 2013, 22:14:21
Goedenavond!

Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een set b&w 804 nautilus.
Nu ben ik op zoek naar een goede manier deze aan te sturen. Ik heb begrepen dat rotel een erg goede combinatie vormt met b&w. Mede na het lezen van reviews spreekt de geïntegreerde versterker ra1520 (2x 60 watt bij 8ohm) spreekt me wel aan, kan iemand hier beoordelen op de technische specificaties of dit een goede match zal zijn met mijn speakers? Of is het hogere vermogen van een voor - en eindversterker een betere keuze? Mijn budget gaat ongeveer tot €1000. Dus jouw set Guido is helaas geen optie  ;)
Alvast bedankt voor de hulp

gaat ie niet redden. tot 85 db ga je geen problemen hebben maar daarboven.. daarnaast komt je laag echt tekort. de 8xx serie wordt vaak dmv Classé aangestuurd.
je kunt eventueel eens zoeken op tweedehands Rotel 10 serie die moet er nog wel wat uit kunnen persen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Jaime op juni 23, 2013, 09:32:51
Om nog even terug te komen op mijn vraag.

http://www.bowers-wilkins.nl/Luidsprekers/Home_audio/CM_Series/CM1.html

Hier staat dat de normale impedantie 8 ohm is. Zoals gezegd luister ik naar 4 ohm.
Kan ik het nu beter als 8 ohm aansluiten, of gaat het geen verschil maken?

sluit ze eens op beide manieren aan? lees de handleiding ik weet verder ook niet hoe je ze het beste aan kunt sluiten. op beide manier hoeft geen problemen op te leveren neem ik aan.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: LeonArdusS op juni 22, 2013, 22:26:35

De zag ik ook gisteravond, waar hebben ze die nou weer opgeduikeld.

idd. oude plankmodellen denk ik voor veel te veel geld..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: flakkees op juni 23, 2013, 05:26:08
als se TS het goed vind
lijkt het me een goed idee om in dit topic een linkje te plaatsen wanneer je iets gaat verkopen
van rotel
op die manier zijn de echte fans in ieder geval op tijd op de hoogte en word het wat makkelijker
een complete set bij elkaar te vinden

zo zal bv mijn rsx-1057 weer plaats maken voor een voorversterker als de eindversterkers vergaart zijn

prima  :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hamstra

Citaat van: W.Otter op juni 23, 2013, 09:50:54
gaat ie niet redden. tot 85 db ga je geen problemen hebben maar daarboven.. daarnaast komt je laag echt tekort. de 8xx serie wordt vaak dmv Classé aangestuurd.
je kunt eventueel eens zoeken op tweedehands Rotel 10 serie die moet er nog wel wat uit kunnen persen.

Bedankt voor je reactie. In wat voor opzicht gaat hij boven de 85 dB tekort komen? Moet ik een versterker  voor deze speakers puur op vermogen selecteren?

LeonArdusS

Citaat van: flakkees op juni 22, 2013, 17:43:18
ik ben die van jou nog niet vergeten hoor ,we hebben allebei geen haast hoop ik  :smile:


Heb geen haast, de vrouw vindt de set zoals hij er nu staat erg mooi, iets eruit halen zal wel de nodige strijd  op gaan leveren dus ik heb de tijd. Heb wel een mooi setje mono blokken zien staan die een vriend van mij ook heeft, dingen hebben heel veel controle. Meer dan mijn 1080. Maat van met heeft de 802's

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

Citaat van: Hamstra op juni 23, 2013, 10:33:54
Bedankt voor je reactie. In wat voor opzicht gaat hij boven de 85 dB tekort komen? Moet ik een versterker  voor deze speakers puur op vermogen selecteren?

was maar even een voorbeeld, de ls hebben best een hoog rendement van 90db. dus het zou moeten kunnen. ik denk gewoon dat het niet lekker gaat klinken omdat er een enorm tekort is aan vermogen om het laag mooi weer te geven. een setje b&w cm1 op een ra1520 klinkt al niet subliem laat staan grote, zware 804s..
ik denk dat het rommelig gaat klinken en op hogere volumes al heel snel vervorming optreedt.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

EdwinB

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie wat tips of suggesties kunnen geven over onderstaande.

Op dit moment heb ik een geïntegreerde versterker (Denon A1HD) met KEF Reference speakers, ik ben nu aan het kijken om over te stappen op een losse voor- en eindversterker.

Na wat zoeken kwam ik terecht bij eindversterkers van Rotel, en vandaar weer bij dit topic op het forum.  :)

De set welke is nu in gedachte heb is als volgt:

Voorvesterker:
Onkyo PR-SC5509 (aangezien de voorversterker van Rotel te beperkt is in features)

Eindversterker:
Rotel  RMB-1575 en Rotel RB-1572

Mijn idee is om de RB-1572 te gebruiken om mijn KEF 205/2's  front speakers van bi-amp te voorzien. Is dit logisch of is het beter om de RMB-1575 voor bi-amp te gebruiken en de RB-1572 de surrounds?

Iemand ervaring met Rotel en KEF? of Rotel en Onkyo?

Gaat bi-ampen in deze setup uberhaupt verbetering opleveren of is het weggegooid geld?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grt,


Edwin


JCL

De A1HD is wel echt een serieuze receiver. Ik ben benieuwd of je niet genoeg hebt aan alleen een eindversterker. Ook kun je deze Denon laten bi-ampen, mits je geen 7.1 setup draait. Voor de rest denk ik dat het het beste is om het zelf te proberen. De KEF Reference serie zijn iig geen lullige speakers.

W.Otter

ik weet niet zeker of het je een verbetering op gaat leveren, de Denon is al een vrij stevige receiver.
bi-ampen met een Rotel rmb1575 en rb1572 zit je wel met gescheiden voeding wat zeker weten beter is dan bi-ampen op de rmb1575 alleen.

mocht je een rb1572 willen dan kun je eventueel die van mij overnemen, ik wil graag een rmb1575.. prijs zal zo'n €750 moeten zijn aangezien ik dit ook bij inruil krijg, kleur is zilver en net iets meer dan een jaar oud (geloof ik) termijn waarop deze vrij komt is zo'n 10 weken...
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jaime

Ik maak gebruik van een Rotel RA-12 icm de B&W CM1's. De RA-12 is middels een coax kabel verbonden met mijn televisie.

Er komt geen geluid uit zenders die AC3 ondersteunen (o.a Discovery, Nat.Geo, BBC). Nouja, er komt wel wat uit, maar dat is geen geluid te noemen.
Hetzelfde is het geval wanneer (mijn vriendin in dit geval) DivX films via een USB stick op de televisie wilt kijken.

Valt er iets in te stellen zodat er wel 'gewoon' geluid uitkomt, of heb ik dikke pech (wat ik héél jammer zou vinden)?

W.Otter

zitten er instellingen op je tv of ie dit doorgeeft als pcm of als gecodeerd signaal?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tajo

Citaat van: Jaime op juli 27, 2013, 06:12:05
Ik maak gebruik van een Rotel RA-12 icm de B&W CM1's. De RA-12 is middels een coax kabel verbonden met mijn televisie.

Er komt geen geluid uit zenders die AC3 ondersteunen (o.a Discovery, Nat.Geo, BBC). Nouja, er komt wel wat uit, maar dat is geen geluid te noemen.
De Rotel RA-12 is een stereo versterker. De DAC van de Rotel RA-12 is een stereo DAC.
TV zo instellen dat deze voor surround signalen een stereo downmix geeft.

Jaime

Hoort die optie elke tv te zitten? Ik kan namelijk niks vinden in de instellingen..

Eddye

Geef even aan welke merk en type tv je hebt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

danielo

#198
Citaat van: JCL op juli  8, 2013, 13:20:04
De A1HD is wel echt een serieuze receiver. Ik ben benieuwd of je niet genoeg hebt aan alleen een eindversterker. Ook kun je deze Denon laten bi-ampen, mits je geen 7.1 setup draait. Voor de rest denk ik dat het het beste is om het zelf te proberen. De KEF Reference serie zijn iig geen lullige speakers.

Ook wel belangrijk of je de 3d/DSP update gedaan hebt op de A1HD, dan zou ik hem als pre/pro niet snel weg doen en kijken of ik de 2 of 3 fronts anders kan voeden. Heb je de update niet dan zou ik wat verder nadenken wat je wil op termijn en dan bijvoorbeeld kijken naar de marantz combi. Of een Rotel amp (gezien dit een rotel thread is).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.