Peerless Monsters setje...

Gestart door Peerless Monster, juli 4, 2007, 22:46:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: Peerless Monster op juli 10, 2007, 11:58:12
Oordopjes in en gaan ;).
Veel plezier bij Frank in ieder geval alvast ;).
Je kent de sound van de Ushers in ieder geval al...

Zou jij trouwens je MIT donderdag mee kunnen nemen?
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op juli 10, 2007, 12:05:41
Zou jij trouwens je MIT donderdag mee kunnen nemen?

Tuurlijk Raphie.
Doe ik.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

oud_account_1

Citaat van: Peerless Monster op juli 10, 2007, 11:58:12
Oordopjes in en gaan ;).
Is dat nodig ivm de overload aan W+W reclames? >:D ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

frank2

Citaat van: squadra op juli 10, 2007, 12:35:28
Is dat nodig ivm de overload aan W+W reclames? >:D ;D

Kun je dat eten?

@rens: je hebt wel gelijk het is apparaat afhankelijk, maar in mijn situatie was het zo als ik beschreef.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli 10, 2007, 12:41:07
Kun je dat eten?

@rens: je hebt wel gelijk het is apparaat afhankelijk, maar in mijn situatie was het zo als ik beschreef.

;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Zo een mooie luisteravond weer...

Audiofiel en RemKo waren beiden aanwezig vanavond.
Remko om de OTA kabels te laten horen en Arjen, audiofiele backup met zijn madrigal kabels.
Ehm wat zal ik zo snel even zeggen.

Prijs kwaliteitsverhouding van de OTA kabels zijn buitengewoon.
De Bekende CS122 of de D352 Hybrid van een Van den Hul verbleken gewoon bij deze kabel combinatie.
De interlink was in deze dan ook dezelfde OTA kabel als de speakerkabel.
Indrukwekkend voor zo'n "goedkope" kabel. Voldoende ruimteinformatie, detaillering, tikkeltje scherpte hier en daar, mooi homogeen en niet onbelangrijk een zeer muziekaal kabeltje.
Menigeen zal verdeeld zijn over de kabel als deze wordt gezien.
Menigeen zal ook verdeeld zijn over de kabels als je ze hoort.
In complexe stukken deden de OTA kabels wat moeilijker, in rustige stukjes muziek: top!
Absolute downsite in deze kabel was de 3D/ruimte, waarin de MIT in combinatie met de NO gewoon velen malen beter is. Maar het is ook niet vreemd als je je bedenkt dat er een aantal kabeltjes lagen te spelen van twv 180 euro (dus interlink en speakerkabel), waarvan de connectoren van de interlink al 100 euro waren...
De kabel klonk daarmee wat meer 2D dan de MIT/NO combi. Maar bedenk wel dat de prijs ongeveer nieuw tig keer zo hoog is... Aan details geen gebrek, al kan dat beter (bijvoorbeeld een Ad van Medevoort kabeltje, maar die was té puntig/scherp en was beter in de ruimtelijke afbeelding).

Een waanzinnige upgrade voor mensen met een goedkopere kabel (tot 200 a 300 euro de meter voor de interlink).
(de van den hulletjes, monstertjes, siltechjes) en op zoek zijn naar een goeie kabel!
Ik weet overigens wel zeker dat de Frey of de Tyr over deze OTA kabels heen gaan qua ruimtelijke afbeelding, maar ik ga me toch af of de beleveing van de muziek daardoor zal toenemen... Ik ben benieuwd.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reMC

#131
Citaat van: Peerless Monster op juli 11, 2007, 00:56:44
Absolute downsite in deze kabel was de 3D/ruimte, waarin de MIT in combinatie met de NO gewoon velen malen beter is. Maar het is ook niet vreemd als je je bedenkt dat er een aantal kabeltjes lagen te spelen van twv 180 euro (dus interlink en speakerkabel), waarvan de connectoren van de interlink al 100 euro waren...

Het gemis aan 3D hangt bij deze kabel niet zozeer direct aan de prijs. 47 heeft namelijk een duurdere luidsprekerkabel (€490 voor twee meter), maar die gaat niet per sé verder in het 3D geluidsbeeld. Vooral de muzikaliteit neemt toe, het 'harmonische' geluid, de rijkheid en het uitklinken van noten.

Daar moet ik bij zeggen dat OTA kabel in een volledig 47 Labs setje een veel dieper geluidsbeeld (en 3D'er) neerzet dan bij jou gisteren. Niet breder, 47 klinkt in vergelijking met de meeste kabels kleiner en 'intiemer', waarbij de nadruk meer ligt op klankstructuren en tastbaarheid dan op de perfecte plaatsing van de Roger Waters-hond ;)

De OTA was eigenlijk gewoon een mismatch is jouw set (geen dieptebeeld meer) en in vergelijking met jouw smaak (jij wilt 3D, maar daar ligt de nadruk bij OTA niet op). Ik geloof dat je zelf bij de interlink zei dat de kabel je meer raakte dan de MIT, en dat is wat de OTA 'moet' doen: de muziek overbrengen, vloeiend klinken en de muziek tastbaar maken met veel klankkleuren (ook instrumentstructuren) in plaats van ver weg een opengetrokken 3D beeld weergeven. Maar nogmaals: in een 47 Labs set of iets wat daar meer op lijkt zit wél meer dat 3D beeld met heel veel diepte (icm met de juiste luidsprekers...) matching ;)

Peerless Monster

Citaat van: reMC op juli 11, 2007, 09:40:30
Het gemis aan 3D hangt bij deze kabel niet zozeer direct aan de prijs. 47 heeft namelijk een duurdere luidsprekerkabel (€490 voor twee meter), maar die gaat niet per sé verder in het 3D geluidsbeeld. Vooral de muzikaliteit neemt toe, het 'harmonische' geluid, de rijkheid en het uitklinken van noten.

Daar moet ik bij zeggen dat OTA kabel in een volledig 47 Labs setje een veel dieper geluidsbeeld (en 3D'er) neerzet dan bij jou gisteren. Niet breder, 47 klinkt in vergelijking met de meeste kabels kleiner en 'intiemer', waarbij de nadruk meer ligt op klankstructuren en tastbaarheid dan op de perfecte plaatsing van de Roger Waters-hond ;)

De OTA was eigenlijk gewoon een mismatch is jouw set (geen dieptebeeld meer) en in vergelijking met jouw smaak (jij wilt 3D, maar daar ligt de nadruk bij OTA niet op). Ik geloof dat je zelf bij de interlink zei dat de kabel je meer raakte dan de MIT, en dat is wat de OTA 'moet' doen: de muziek overbrengen, vloeiend klinken en de muziek tastbaar maken met veel klankkleuren (ook instrumentstructuren) in plaats van ver weg een opengetrokken 3D beeld weergeven. Maar nogmaals: in een 47 Labs set of iets wat daar meer op lijkt zit wél meer dat 3D beeld met heel veel diepte (icm met de juiste luidsprekers...) matching ;)

Het was niet zo zeer een mismatch voor de prijs dacht ik zo ;D.
Alleen het probleem is dat het 1 mooi is bij de ene kabel en het ander bij de andere kabel... Dat is zo frustrerend. Ik vond het muziekaal geheel wel heel erg mooi van de kabel. Alleen mis ik de 3D, waardoor ik niet met deze kabel verder kan. Nu nog een kabel die beiden kan in mijn set ;).

En vloeiend was de kabel trouwens ook inderdaad.
In vergelijking met een Monster M2.4 of M2.2 kabel van een 1000 euro was de OTA lekker vloeiend.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

De combinatie van deze 2 kabels is ook erg lekker. Dus OTA als LS kabel en de frey als interlink. Erg mooi!!

Citaat van: Peerless Monster op juli 11, 2007, 00:56:44
Ik weet overigens wel zeker dat de Frey of de Tyr over deze OTA kabels heen gaan qua ruimtelijke afbeelding, maar ik ga me toch af of de beleveing van de muziek daardoor zal toenemen... Ik ben benieuwd.

Peerless Monster

Citaat van: R op juli 11, 2007, 09:59:59
De combinatie van deze 2 kabels is ook erg lekker. Dus OTA als LS kabel en de frey als interlink. Erg mooi!!


In jouw set ;).
Dan moet ik toch een avond plannen met RemCo, tenzij jij met beiden lansgkomt ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Natuurlijk, standaard disclaimer ;)

Citaat van: Peerless Monster op juli 11, 2007, 10:07:18
In jouw set ;).

Wie weet wel te regelen. Ik ga over een tijdje de OTA interlinks hier ook eens proberen, kleine test zeg maar. Samen langskomen is eventueel ook wel een keer te regelen denk ik.
Citaat
Dan moet ik toch een avond plannen met RemCo, tenzij jij met beiden lansgkomt ;).

frank2

Heel simpel even bij wenw virtual dynamics lenen, en 3D en een mooi geluid best of both worlds en gegarandeerd klinkt het goed op jouw ushers, eigenlijk beter gezegd er gaat een wereld open je staat verbaasd hoe goed jouw ushers dan klinken.
Nordost vind ik in jouw set is niet geweldig, met name de basweergave en de midhoog daar zit iets vreemds in het geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli 11, 2007, 12:35:53
Heel simpel even bij wenw virtual dynamics lenen, en 3D en een mooi geluid best of both worlds en gegarandeerd klinkt het goed op jouw ushers, eigenlijk beter gezegd er gaat een wereld open je staat verbaasd hoe goed jouw ushers dan klinken.
Nordost vind ik in jouw set is niet geweldig, met name de basweergave en de midhoog daar zit iets vreemds in het geluid.

Wat is dat vreemde dan Frank?
Ik denk dat ik zelf niet echt objectief daar een oordeel over kan vellen, aangezien ik het waanzinnig vind klinken. Iemand anders kan daar anders over denken.
In de kleine shootout van gister is wel gebleken dat de Hidiamond qua klank beter past in mijn set dan de andere interlinks die zijn geprobeerd. Maar ik sta natuurlijk voor alles open.
Ik kan W en W weldegelijk vragen, maar dan voel ik me bijna verplicht om bij hem ook iets te kopen, omdat VD gewoon buiten mijn budget ligt (of ben ik abuis?)...
De nite 3.0 is al te koop voor 195 euro voor een halve meter, maar een meter kost gelijk al een 1300 euro???
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scrutinizer

#138
Citaat van: frank2 op juli 11, 2007, 12:35:53
Heel simpel even bij wenw virtual dynamics lenen, en 3D en een mooi geluid best of both worlds en gegarandeerd klinkt het goed op jouw ushers, eigenlijk beter gezegd er gaat een wereld open je staat verbaasd hoe goed jouw ushers dan klinken.
Nordost vind ik in jouw set is niet geweldig, met name de basweergave en de midhoog daar zit iets vreemds in het geluid.
Vd vowdy vooty.... Right away, thats the way they go. (Zappa)
Royalties van Virtual Dynamics?... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

Ik heb even op de site van W&W gekeken:

CitaatVirtual Dynamics De beste prijs kwaliteitsverhouding !! 
Prijs: 9999

;D

Raphie

#140
Frank2 heeft zijn ideaal gevonden:
Usher speakers
Marsch versterking
Virtual Dynamics bekabeling

Loigsch dat voor Frank2 al het andere dus minder moet zijn.
Frank2 IEDEREEN begrijpt inmiddels dat je supertevreden bent over bovenstaande drie-eenheid.
Maar er is méér in audioland dat ook goed kan klinken.
Misschien niet zo goed in jouw oren, maar misschien wel weer beter in andermans oren. Dat doet niks af aan jouw set, maar smaken kunnen nu eenmaal verschillen toch?
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: reMC op juli 11, 2007, 13:49:52
Ik heb even op de site van W&W gekeken:

;D

tsja dan krijg ik het al warm als ik zo gister de OTA kabels heb gehoord.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reMC

Citaat van: Peerless Monster op juli 11, 2007, 13:57:12
tsja dan krijg ik het al warm als ik zo gister de OTA kabels heb gehoord.

8)

Peerless Monster

#143
Citaat van: Raphie op juli 11, 2007, 13:52:07
Frank2 heeft zijn ideaal gevonden:
Usher speakers
Marsch versterking
Virtual Dynamics bekabeling

Loigsch dat voor Frank2 al het andere dus minder moet zijn. Frank2 IEDEREEN begrijpt inmiddels dat je supertevreden bent over bovenstaande drie-eenheid, maar er is méér in audioland dat ook goed kan klinken. Misschien niet zo goed in jouw oren, maar misschien wel weer beter in andermans oren. Dat doet niks af aan jouw set, maar smaken kunnen u eenmaal verschillen toch?

Tuurlijk heeft Frank wel een punt. Hij kent mijn set van een middag luisteren en heeft de verschillen kunnen ervaren met zijn set en probeert mijn set op te waarderen. Alleen het punt is in deze dat ik niet zoveel geld aan een kabel kan uitgeven als ik ook nog andere zaken wil...
Een nieuwe platenwasser, een nieuw huis voor mijn hoofdtelefoonversterker en DAC, een Imac 24 inch, een HD7 van JVC, HD beamer ;D, enz... Daarom is mijn budget wat beperkter dan de VD's kosten... Je moet ook kijken naar wat je terugkrijgt voor de prijs en kabels zijn dan van minder van belang in mijn set, aangezien ik het al waanzinnig vind klinken.

Frank kan jij zondag de 22e juli trouwens?
Ik heb Arjen ook gevraagd of hij de 22e kan?
Ad misschien een optie ipv 5 augustus?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op juli 11, 2007, 14:01:18
Tuurlijk heeft Frank wel een punt. Hij kent mijn set van een middag luisteren en heeft de verschillen kunnen ervaren met zijn set en probeert mijn set op te waarderen. Alleen het punt is in deze dat ik niet zoveel geld aan een kabel kan uitgeven als ik ook nog andere zaken wil...

En een ander punt is dat het mij stug lijkt als jullie smaak 100% overeen zou stemmen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Citaat van: Audiofiel op juli 11, 2007, 14:06:47
En een ander punt is dat het mij stug lijkt als jullie smaak 100% overeen zou stemmen. ;)

Dat bedoel ik i.d.d. ook ;) zoveel mensen, zoveel wensen...
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op juli 11, 2007, 14:06:47
En een ander punt is dat het mij stug lijkt als jullie smaak 100% overeen zou stemmen. ;)

Dat is uiteraard standaard.
Ik PM je trouwens even Arjen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op juli 11, 2007, 15:06:58
oei, is het zo erg ;D ;D

Was ergens anders over.
Moest hem nog een vraag stellen ;).
Kan jij de 22e Ad?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: Peerless Monster op juli 11, 2007, 15:13:39
Was ergens anders over.
Moest hem nog een vraag stellen ;).
Kan jij de 22e Ad?

juli??
nee dan zit ik in Italie ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster