[Epson EH TW9300] Vreemde vlekken bij zwart beeld

Gestart door Backslashnl1, september 14, 2023, 20:56:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Backslashnl1

Ik heb ruim een half jaar geleden via marktplaats een Epson EH TW9300 gekocht. Ik ben er super tevreden over, het was een hele mooie upgrade van mijn vorige Epson EH-TW2900 :)

Echter, laatst zag ik bij een volledig zwart beeld een vlekje in beeld. Ik dacht, die poets ik wel even weg met een microvezel doek, maar dit haalde niks uit. Dit deed ik overigens terwijl de projector aanstond, aangezien het luikje voor de lens sluit als de projector uitstaat.

Ik heb ook nog met een vloeistof op de lens gespoten dat bij de bril van mijn zoon van Pearl zat, en met een brillendoekje gepoetst. Later nog met een lens-pen (deze gebruik ik om mijn fotografie lenzen schoon te maken), maar het haalt allemaal niks uit. Sterker nog, waar ik eerst 1 'vlek' zag, zie ik er inmiddels meerdere. Zie foto:



Op de foto lijkt de achtergrond blauw, dit komt door de 'night mode' van mijn iPhone en langere sluitertijd. De vlekken zijn echter wel zichtbaar op een zwarte achtergrond. Bij een gewoon beeld is het gelukkig niet zichtbaar, maar dit baart mij wel zorgen.

Heeft iemand een idee wat dit voor vlekken zijn? En hoe ik deze weer weg krijg? Alle hulp is welkom :)

J.A.F._Doorhof

Stof op de panelen
Je weet dat zeker als je de focus naar de extremen draait dan moeten ze scherper worden

We kunnen dat reinigen eventueel
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

N1v3K


home@the movies

Even M-Service bellen, kan worden schoongemaakt, maar kan je niet zelf even doen, helaas.

Backslashnl1

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 14, 2023, 21:42:47Stof op de panelen
Je weet dat zeker als je de focus naar de extremen draait dan moeten ze scherper worden

We kunnen dat reinigen eventueel

Bedankt voor alle reacties! De focus zal ik eens helemaal aanpassen vanavond om het zeker te weten. Stof klinkt niet als iets heel ernstigs.

Wat kost dit reinigen mij ongeveer? Kan ik daar contact over opnemen?

J.A.F._Doorhof

Als je daar even over kan mailen graag.
We bieden het vaak ook aan in combinatie met een calibratie bv.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WilcoL

Mijn 7300 heeft ook 1 zo'n vlekje. Beetje groenig van kleur en alleen te zien tijdens het opstarten. Ik heb er maar mee leren leven, zeker omdat zo'n Espon open is en er dus opnieuw ook een stofje op een paneel kan komen...

Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

jasjenl

#7
Herkenbaar, mijn TW9400 heeft er inmiddels ook een paar (vorig jaar in de kerstvakantie tweedehands gekocht). Mijn vorige TW5000 had hetzelfde probleem. Ik dacht dat het vrij lastig/duur was om dit op te lossen, maar als ik bovenstaande lees krijg ik de indruk dat het wel meevalt. Ik zal M-Service eens mailen om een prijs indicatie te krijgen.
<edit>heb al antwoord van ze, kost toch nog wel iets van 80 à 120 euro en dat dan blijkbaar nog ex btw. Dat zijn me die paar vage vlekjes die ik nu in beeld heb nog niet waard...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5