Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bask04

Jij bekijkt hem op een 75 dan is alles groot.

Maar hoop dat ik in de 2 weken kerstvakantie
Het opgelost krijg.
Desnoods iemand de sub laten inregelen /afstellen

Roeru117

Wat papaleo bedoelt is dat je 'plaatje' met 5312 x 2988 pixels een beetje aan de grote kant is op een forum. Wanneer je deze iets kleiner maakt dan is er beter te zien hoe de instellingen staan.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

bask04

Kan iemand hem aub verkleinen

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Cobraatje

Het lijkt allemaal redelijk goed te staan:

Probeer als eerste eens:

LFE IN 1(bij aansluiten op Line IN werken ook de phase en crossover. Dat kan voor een betere integratie zorgen in je ruimte, maar je moet wel weten wat je doet).

Subwoofer: Line in low pass AVR12, Rumble off
Extension filter: freq 20, damping mid(met freq 14 hz en damping high krijg je de cleanste bas maar minder output, dat kan ook een optie zijn. Gewoon uitproberen of je verschil hoort. P.S. bij alle frequentie instellingen blijft de sub tot 14Hz gaan, alleen het roll-over punt wordt anders).

Het volume staat behoorlijk open, krijg je via de Anthem geen melding dat je sub te hard staat? Of zit dat niet op een Anthem?

Verder gebruik voeten om de sub van de vloer te ontkoppelen en probeer uit waar de sub het beste klinkt. Een sub is ook een luidspreker waarbij plaatsing zeer belangrijk blijft.

pameijer

Wat mij wel opvalt is dat je de sub niet hebt aangesloten, en dat ondanks dat hij op Power Auto staat een groen lichtje geeft. Bij de Auto stand zou hij pas aan moeten gaan als er signaal binnenkomt toch?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Dirk

als je vanuit de "on" stand naar auto omschakelt blijft de groene LED branden (als er signaal aanwezig is althans, zonder signaal weet ik het niet)
...of de kabel is losgemaakt terwijl hij "geactiveerd" stond in auto mode, ook dat kan...want ook dan blijft de LED gewoon groen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bask04

Hij stond aan en heb even de kabel uit de lfe in gehaald voor de foto.
Btw heb geen dure high tech kabel misschien zit het daar in ?
Audioquest  irish red is de gebruikte kabel.
De receiver een Anthem MRX 710

Cobraatje

Het ligt echt niet aan een kabeltje ;).
Plaatsing, ontkoppeling en inregelen ligt het aan.
Of de sub kan natuurlijk ook een defect hebben.

Vanwege verhuizing naar een andere locatie worden de nieuwe modellen zeker niet voor midden januari leverbaar.
FV18 (single 18" ported), FV25 (dual 15" ported), F18HP (single 18" sealed) and F28 (dual 18" sealed). The F28 is a dual 18" sealed subwoofer with same cabinet size as the FV25.

bask04

Is er iemand met verstand van zaken die een keer kan komen luisteren / meten / afstellen.

Maakt niet uit wat t kost het moet gewoon goed zijn

RvD

Informeer bij beter beeld en geluid, hun zijn ook Anthem dealer en hebben verstand van zaken wat afstelling en plaatsing betreft.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Roeru117

De kerstman was een beetje laat dit jaar...
Maar ik vergeef het hem  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

martien

Ben benieuwd wat je ervan vind, aangezien je wat meer andere subs gehad hebt.

Roeru117

Ik ook. De verwachtingen zijn hoog, maar als deze sub niet goed speelt dan koop ik wel een ander huis ( staat al in de planning  ;) ).
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

vandewee

Marantz mm8077 (CineMike) Marantz av 7703, monitor audio PL100, monitor audio PLC150  , monitor audio RXFX,  Rythmik F15HP-SE, dune HD,Apple tv, iPhone 6s, iPad air, Philips Hue 21x, PS4

Cobraatje

Citaat van: Roeru117 op december 31, 2016, 08:13:57
De kerstman was een beetje laat dit jaar...
Maar ik vergeef het hem  ;D

Aardige gast die kerstman, leuk klein presentje heb je gekregen 8).

Ik ben benieuwd hoe de sub je bevalt.
Wat heb je hiervoor voor subs gehad?

Cobraatje

Voor de OB liefhebbers, ik lees net op het AVS forum dat er een 18 inch paper cone in ontwikkeling is:
'Or you can go with OB setup with four 18" drivers  Brian is working on a 18" paper cone driver for OB. It should be ready in about three months!!!'

Brian= Brian Ding ontwerper en eigenaar Rythmik

Dirk

#1492
weet niet of een 18" voor OB nu iets is waar velen op zitten te wachten...

als ik zo lees en hoor wat DIY'ers meestal bouwen, dan zijn dat 2 of 3-weg systemen waarbij de laagdriver relatief hoog wordt gecrossed (in mijn setup in de W-frames cross ik op 250Hz), zeker als je gebruik maakt van de servo-controlled GR drivers waar Rythmik mee werkt (GR = reeks drivers ism Danny Richie van GR Research ontwikkeld)

Ik heb de vraag al eens eerder aan Danny gesteld waarom hij geen 15" driver voor OB's in de markt zette en volgens hem waren de beperkte voordelen van een grotere driver heel snel bijgebeend door de duidelijke nadelen...daarom wou hij toen (vraag stelde ik pakweg 2 jaar terug) niet weten van een 15" driver...dus een 18" is iets waar hij al helemaal niet voor te vinden is, denk ik zo.

ik ben benieuwd wat Rythmik als OB driver in de markt gaat zetten en of GR hier dan ook bij betrokken is (op het AC forum in de GR Research circle lees ik er iig niets van)
zelf denk ik er wel over om een gesloten zelfbouwer in elkaar te knutselen die ik perfect in de kamer kan integreren, dus vermomd als lage bijzettafel oid...maar of ik daar dan een 15 of 18" in ga gebruiken zal nog moeten blijken  ;) 
de DIY 18" drivers (reguliere modellen, dus geen OB specifieke) waren als ik het goed heb gelezen op AVS pas voorzien zo'n 6 maanden na de release van de 18" kant-en-klare subs, dus dat laat iig nog even op zich wachten, dus heb nog wat tijd om erover na te denken.

btw; heb je misschien een linkje naar die post ivm de 18" OB driver?...Google levert me geen resultaat op  :eh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Roeru117

#1493
Citaat van: Cobraatje op december 31, 2016, 09:18:00
Wat heb je hiervoor voor subs gehad?

BK XLS200, BK XXLS400, SVS PB1000, SVS SB2000 (single en duals), Arendal Sub 1 en een Monitor Audio GWX-15. Ik wissel nog wel eens met dingen  :blush: Volgend jaar maar eens rustig gaan aansluiten en spelen met de instellingen en plaatsing, maar wat ik er allemaal over lees komt dat helemaal goed en is dit (voorlopig) de laatste sub die ik gekocht heb.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Raphie

#1494
1- waarom staat de fase halverwege?
2- staat hij nu nog samen te spelen met de andere sub?
3- Heb je REW al gebruikt om de fase te meten? kan prima zijn dat ze nu uit fase van elkaar staan te spelen en elkaar opheffen.
4- ook is de locatie in de kamer zeer belangrijk voor staande golven, een sub crawl, of gewoon meten met REW is heel belangrijk, niet iedere sub fungeert het beste op de zelfde plek.
5- Heb je de Anthem al gereset? de EQ en GAIN in de anthem MOET om te beginnen volledig NEUTRAAL staan
6- heeft de ANTHEM een 2.1 stereo modus, zou ik daar eens mee beginnen. met EQ uit
7- sluit je via RCA aan? zo ja, doe je dit enkelvoudig, stereo, of met een 1>2 splitter? dit in verband met ingangssignaal niveau.
8- Er was ook nog ergens een verschil met de anthem DSP modes, waar zo maar 5dB verschil zat in de sub output, meen ik me ergens te herinneren?
9- staan alle channel gains op de Anthem op 0dB (dus niet versterkt, niet afgezwakt?)
10- ik heb nog nooit een room EQ op een receiver goed zien werken, helemaal als de sub in de basis al verkeerd staat afgesteld. je kan pas ROOMEQ gaan gebruiken wanneer de basis setup goed is.

Zo maar even een paar gedachten over zaken die je moet nalopen voordat je met roomEQ mic aan de slag gaat.
eerst een basis vormen en vanuit daar verder inrichten/spelen met room EQ e.d.

En wat bedoel je exact met niet goed spelen? niet genoeg volume? te bonkerig? moeilijk te integreren?
JBL PRX Power!

Cobraatje

1. fase maakt niet uit bij Bas, hij sluit de sub LFE aan en dan hebben fase en crossover geen functie meer.

Bask woont te ver weg voor mij, anders had ik hem met alle plezier geholpen.
Als geen forumgenoot in de buurt van de Randstad kan helpen is de tip van RvD, Beter Beeld en Geluid, een goede tip.

@Dynky http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1214550-official-rythmik-audio-subwoofer-thread-914.html
Ik ben niet thuis in OB maar wel benieuwd naar de uitleg. Jij gaat vast mailen met Brian ;).

Citaat van: Roeru117 op december 31, 2016, 10:16:22
BK XLS200, BK XXLS400, SVS PB1000, SVS SB2000 (single en duals), Arendal Sub 1 en een Monitor Audio GWX-15. Ik wissel nog wel eens met dingen  :blush: Volgend jaar maar eens rustig gaan aansluiten en spelen met de instellingen en plaatsing, maar wat ik er allemaal over lees komt dat helemaal goed en is dit (voorlopig) de laatste sub die ik gekocht heb.

Wisselen is ook leuk om te doen en thuis uitproberen is eigenlijk de enig goede manier.
Ik heb ook heel veel uitgeprobeerd zowel qua speakers als versterking en ik heb nu al een hele tijd dezelfde set.
Ik had een tijdje geleden nog last van veranderitus en had de Chario Academy Millennium 2's gekocht.
Vergeleken met mijn Aurum Cantus Volla's en de Volla's bleken toch meer mijn smaak te zijn.

De GXW15 heb ik ook gehad, dat is imo een stuk minder dan de Rythmik die je nu hebt.
Ik heb ooit de SVS SB13 ultra vergeleken met een Rythmik F15 en dan won imo de Rythmik ook duidelijk, vooral met muziek.
Arendal vind ik een interessant nieuw merk, waarom heb je die weggedaan?
Duals geeft bijna altijd een betere en niet traceerbare bas, waarom ben je daar vanaf gestapt?

De inregel- en aansluitmogelijkheden zijn enorm, dat moet lukken :).






Raphie

fase maakt wel uit, is namelijk conus uitslag relatief t.o.v positie in de ruimte.
als hij 5m afstand invult en de fase staat half open, dan staat hij uit fase, scheelt zo 10dB output


Citaat van: Cobraatje op december 31, 2016, 14:06:23
1. fase maakt niet uit bij Bas, hij sluit de sub LFE aan en dan hebben fase en crossover geen functie meer.

Bask woont te ver weg voor mij, anders had ik hem met alle plezier geholpen.
Als geen forumgenoot in de buurt van de Randstad kan helpen is de tip van RvD, Beter Beeld en Geluid, een goede tip.

@Dynky http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1214550-official-rythmik-audio-subwoofer-thread-914.html
Ik ben niet thuis in OB maar wel benieuwd naar de uitleg. Jij gaat vast mailen met Brian ;).

Wisselen is ook leuk om te doen en thuis uitproberen is eigenlijk de enig goede manier.
Ik heb ook heel veel uitgeprobeerd zowel qua speakers als versterking en ik heb nu al een hele tijd dezelfde set.
Ik had een tijdje geleden nog last van veranderitus en had de Chario Academy Millennium 2's gekocht.
Vergeleken met mijn Aurum Cantus Volla's en de Volla's bleken toch meer mijn smaak te zijn.

De GXW15 heb ik ook gehad, dat is imo een stuk minder dan de Rythmik die je nu hebt.
Ik heb ooit de SVS SB13 ultra vergeleken met een Rythmik F15 en dan won imo de Rythmik ook duidelijk, vooral met muziek.
Arendal vind ik een interessant nieuw merk, waarom heb je die weggedaan?
Duals geeft bijna altijd een betere en niet traceerbare bas, waarom ben je daar vanaf gestapt?

De inregel- en aansluitmogelijkheden zijn enorm, dat moet lukken :).
JBL PRX Power!

Roeru117

Citaat van: Cobraatje op december 31, 2016, 14:06:23
Arendal vind ik een interessant nieuw merk, waarom heb je die weggedaan?
Duals geeft bijna altijd een betere en niet traceerbare bas, waarom ben je daar vanaf gestapt?

De Arendal vond ik 'te klein' voor mijn kamer (ruim 45m2). Ik had dan voor twee subs of een Sub 2 moeten gaan en dat werd mij toen te gek. Het is wel een hele mooie sub die goed in elkaar zit. Van de subs die ik heb gehad vond ik vooral het geluid van de GXW-15 erg goed; krachtig , droog en snel. Dit spreekt mij toch meer aan dan het geluid van bijvoorbeeld de SVS SB2000. Dual subs gaf een mooie verdeling maar het bleef een beetje rommelig. Van wat ik zo lees (ook jouw zoektocht) heb ik nu de juiste sub te pakken. En daarbij moet ik toch maar eens meer geduld hebben bij het plaatsen en afstellen van de sub. Ik denk/weet dat daar veel winst uit te behalen valt.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Dirk

Citaat van: Cobraatje op december 31, 2016, 14:06:23
@Dynky http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1214550-official-rythmik-audio-subwoofer-thread-914.html
Ik ben niet thuis in OB maar wel benieuwd naar de uitleg. Jij gaat vast mailen met Brian ;).
Ik heb ff een berichtje gedropt in het GR Research gedeelte op AC (daar is geen specifieke Rythmik circle), ben benieuwd hoe en of Danny gaat reageren...wetende hoe hij stond/staat tov OB drivers groter dan 12".
Het feit dat er geen 15" OB driver was ism GR was daarom ook duidelijk, dus ik ben zeer benieuwd waarom Rythmik nu plots van de 12" (die ze dus samen met GR ontwikkelden) meteen doorgaat naar een 18", daarbij 15" compleet overslaand. :wacko:  zeer bizar imo
ik hou jullie op de hoogte, mits het interessant wordt  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cobraatje

Ik ben benieuwd waar het verschil van inzicht tussen Danny en Brian zit.

Citaat van: Raphie op december 31, 2016, 15:28:27
fase maakt wel uit, is namelijk conus uitslag relatief t.o.v positie in de ruimte.
als hij 5m afstand invult en de fase staat half open, dan staat hij uit fase, scheelt zo 10dB output

Idd die moet hij gewoon op 0 zetten als hij inregelt via de Anthem.

Citaat van: Roeru117 op december 31, 2016, 15:36:04
De Arendal vond ik 'te klein' voor mijn kamer (ruim 45m2). Ik had dan voor twee subs of een Sub 2 moeten gaan en dat werd mij toen te gek. Het is wel een hele mooie sub die goed in elkaar zit. Van de subs die ik heb gehad vond ik vooral het geluid van de GXW-15 erg goed; krachtig , droog en snel. Dit spreekt mij toch meer aan dan het geluid van bijvoorbeeld de SVS SB2000. Dual subs gaf een mooie verdeling maar het bleef een beetje rommelig. Van wat ik zo lees (ook jouw zoektocht) heb ik nu de juiste sub te pakken. En daarbij moet ik toch maar eens meer geduld hebben bij het plaatsen en afstellen van de sub. Ik denk/weet dat daar veel winst uit te behalen valt.

De Monitor Audio GXW15 is idd een goede sub maar imo op alle vlakken de mindere van de Rythmik F15. Qua strakheid, snelheid, diepgang en output.
Jouw ervaring met SVS deel ik, zeker goede subs maar voor muziek en mijn eisen zijn er betere keuzes.

Probeer eens de functie Room Sim van REW(Room EQ Wizard) om een goede plaats voor je sub te bepalen. Programma is gratis te downloaden.
Bij de optie Room Sim kun je de afmetingen van je ruimte invullen en zien wat de beste plaats is voor de sub in je ruimte.
Dit is zonder een echte meting met microfoon e.d.
In mijn kamer, waren de Room Sim(imulatie) voor de plaatsbepaling voor mijn subs en de uiteindelijke echte meting bijna identiek.
Voorwaarde voor een goede RoomSim uitkomst is wel dat je niet een te 'vreemde' kamer met allerlei hoeken e.d. hebt.

De HT-forum break zit erop ;), veel visite vanavond en ik moet weer verder met de voorbereidingen voor vanavond.
Allemaal een goed uiteinde!!