Ervaringen met unRAID?

Gestart door Bolle, november 24, 2010, 15:23:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen de Waal

Linux draait ook op een pc dus lijkt mij een prima plek.  :thumbs-up:


Jeroen.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Nou... iets genuanceerder, het is nog steeds dezelfde die 3 maanden geleden OOK al onderweg was...

skank1

#1653
Citaat van: jowi op september 16, 2012, 14:29:25
Nou... iets genuanceerder, het is nog steeds dezelfde die 3 maanden geleden OOK al onderweg was...

:( ik vind het topic niet meer terug..
Komt van tom zelf.. Er is een nieuwe release onderweg, 14 september is er een nieuwe linux kernel ofzo uitgekomen die bepaalde bug fixed.. Hierop zat tom te wachten..
Hopelijk is het nu stable..

Verwacht dus eerstdaags een nieuwe versie
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Ik weet welk topic het is. Feitelijk gaat het net als 3 maanden geleden, nog steeds over de opvolger van 4.7, wat dat dan ook moge worden, dus er is wat dat betreft niets veranderd. Moet zeggen dat ik zelf geen problemen heb met de v5.0 rc.

skank1

5.0 is nog altijd niet stable vandaar..
Zou graag een stable versie zien..
5.0 is de opvolger van 4.7
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi


skank1

Citaat van: jowi op september 16, 2012, 15:05:25
*zucht* laat ook maar.
Wat heb ik nu weer verkeerd gezegd?
5.0 is niet stable vandaar dat het een rc is..
De volgende versie is weer een rc of stable..
Niks mis mee
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

bart_nl

Citaat van: skank1 op september 16, 2012, 15:18:56
5.0 is niet stable vandaar dat het een rc is..
een RC is normaliter een versie waarvan de ontwikkelaar verwacht dat 'ie stable is.
Op enig moment verandert de status van RC naar stable zonder dat er wat aan de functionaliteit verandert. Blijkbaar wil de ontwikkelaar in dit geval zeker zijn dat het met de nieuwe linux kernel werkt. Bugfixes moeten niet nodig of minimaal zijn. Wanneer er nu een stable 5.0 komt is die gelijk aan de huidige RC. Als dat niet mogelijk is (door veranderingen in de linux kernel) zou er een nieuwe RC uit moeten komen.
Als je een beetje vertrouwen in een ontwikkelaar hebt is er geen reden om niet de RC te draaien.

skank1

Citaat van: bart_nl op september 16, 2012, 15:45:56
een RC is normaliter een versie waarvan de ontwikkelaar verwacht dat 'ie stable is.
Op enig moment verandert de status van RC naar stable zonder dat er wat aan de functionaliteit verandert. Blijkbaar wil de ontwikkelaar in dit geval zeker zijn dat het met de nieuwe linux kernel werkt. Bugfixes moeten niet nodig of minimaal zijn. Wanneer er nu een stable 5.0 komt is die gelijk aan de huidige RC. Als dat niet mogelijk is (door veranderingen in de linux kernel) zou er een nieuwe RC uit moeten komen.
Als je een beetje vertrouwen in een ontwikkelaar hebt is er geen reden om niet de RC te draaien.
Ik draai hem ook hoor :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Als ik zo lees hoeveel mensen melden dat de parity build/check snelheid met rc8a stukken lager ligt, blijf ik voorlopig lekker met rc5 draaien...

skank1

Ik blijf zelfs nog op beta14 :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Nog maar 4TB bijgehaald, zit ik nu op 28TB (24TB data+4TB parity) :D
Nu op het gemakkie preclearen dat ding... gaat weer een paar dagen duren...

jaco

preclearen ging om mijn nieuwe systeem wel veel sneller dan op de atom leek het. Veel meer ram, dan kan er meer gedaan worden, en PCI-E 8x bus met een SATA-3 controller zal ook wel helpen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

Zou goed kunnen... dit wordt hier ook de 1e keer op de X9SCM, ik hou het in de gaten :)

frankp

Vraagje voor de kenners:

Ik was in eerste instantie van plan om een kant-en-klare nas aan te gaan schaffen, maar dat word me toch een beetje te prijzig, dus wordt het een zelfknutsel machine. Ik heb mijn oog laten vallen op de HP Microserver N40L. Zou deze machine voldoende kracht hebben voor het volgende (gelijktijdige) gebruik:

- Fileserver (incl. streamen  full BR naar een Dune)
- SABnzbd (downloaden, parren, unrarren)
- Sickbeard
- Printserver

Begin waarschijnlijk met 3 schijfjes van 1 of 2 TB in raid 5, dat moet voldoende zijn voorlopig.

jowi

#1668
Ik zou er geen wonderen van verwachten... ik denk dat ie alles wat je wil wel kan, maar of ie dat ook gelijktijdig kan vraag ik me af. Ik ben bang dat als je aan het downloaden of unrarren/parren bent, je problemen gaat krijgen met 'streamen' ofwel het delen van bestanden over het netwerk. Als je er later nog een snellere cpu in kan zetten kun je het proberen, maar anders zou ik iets hoger inzetten. Mijn advies is toch minimaal een Intel i3 of vergelijkbaar. Het idee dat unRAID met goedkope of oude hardware goed werkt is helaas grotendeels een marketing fabeltje... je moet echt gewoon goede, snelle spullen hebben, en dat maakt het gewoon niet veel goedkoper dan een kant en klare NAS.

dennism

Citaat van: frankp op september 28, 2012, 12:09:35
Vraagje voor de kenners:

Ik was in eerste instantie van plan om een kant-en-klare nas aan te gaan schaffen, maar dat word me toch een beetje te prijzig, dus wordt het een zelfknutsel machine. Ik heb mijn oog laten vallen op de HP Microserver N40L. Zou deze machine voldoende kracht hebben voor het volgende (gelijktijdige) gebruik:

- Fileserver (incl. streamen  full BR naar een Dune)
- SABnzbd (downloaden, parren, unrarren)
- Sickbeard
- Printserver

Begin waarschijnlijk met 3 schijfjes van 1 of 2 TB in raid 5, dat moet voldoende zijn voorlopig.

Een maat van me een heeft al een tijdje HP Microservertje. In de basis kan deze alles wat jij wil. Echter verwacht er zoals Jowi zegt geen wonderen van, streamen/downloaden/parren/unrarrren gaat prima tegelijk, Echter niet zo snel als een zelfbouw machine zoals Jowi heeft. Ook houden de transfers wel op bij een MBtje of 60-70 per sec. En je zit met het feit dat je alles zelf zal moeten gaan installeren, tunen, bijhouden waar veel werk in kan gaan zitten. Ik heb met mijn Syno 411+ een stuk minder "werk" dan hij met zijn Microserver, terwijl het prijsverschil bij aanschaf op ongeveer 100 euro zat destijds. Ik zou imho, zeker wanneer je niet 100% in het ICT wereldje zit toch kijken naar een Syno oid uit de 4xx+ serie. Kost je iets meer, maar levert je ook zo veel meer gebruiks gemak op.

frankp

Bedankt voor de info heren.
Zelf een systeempje samenstellen is geen probleem (kom uit de ict), maar heb er niet zo'n zin in vrees ik.
Misschien dat ik nog wel van gedachten verander...

skank1

Mijn eenvoudig cpu'ke kan zowel volop kopiëren, unparren en bd streamen tegelijk.. geen stottering ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Citaat van: skank1 op september 28, 2012, 15:13:41
Mijn eenvoudig cpu'ke kan zowel volop kopiëren, unparren en bd streamen tegelijk.. geen stottering ;)
Wat heb jij eigenlijk voor cpu? Ik meende dat je toch wel iets beters had dan een Atom?

skank1

#1673
Citaat van: jowi op september 28, 2012, 15:32:16
Wat heb jij eigenlijk voor cpu? Ik meende dat je toch wel iets beters had dan een Atom?

Ik weet het zelf niet meer  :blush:
Zal ff kijken

edit:
Deze:
amd athlon II x2 250e
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#1674
Das toch bijna 2x zo snel als zo een Atom of AMD Turion... nét dat beetje meer power, kan net genoeg zijn om over de kritische grens te raken.
Al zal eea natuurlijk van meer zaken afhankelijk zijn.