Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerzom

Ik heb een tijd met de Concerto Domus gedraaid, tot volle tevredenheid. Typische Sonus sound: relaxed, vol en vloeiend.
Ik stuurde de speakers aan met een Electrocompaniet set, erg lekker  :music:

Absolute aanrader als je het mij vraagt!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


wil


Citaat van: aws op oktober  2, 2015, 18:05:25
En met welke versterker stuurde jij die aan?
Met een Acurus A200.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

aws

Ben een beetje aan het kijken en welke ook opvalt in deze prijs categorie is de SF Grand Piano Home, beetje vreemde speaker omdat hij aangeduid wordt als een 2,5 weg (zoals kef RR104), maar hij heeft ook een BR poort? Hoe zit dat precies?
Deze speaker krijgt ook goede recencies, is lelijker om te zien als de Concerto Domus, maar lijkt misschien beter te zijn?
Gaat dus om deze: http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1001/sonusfaber.htm

(verwarrend, div. SF modellen met piano in de naam, haha)

gerzom

Deze piano versie ken ik niet (lijkt beetje op de toy serie) maar volgens mij zit de domus serie hierboven qua performance. Ik meen te herinneren dat de Piano Domus vrij gevoelig was qua plaatsing i.v.m. het laag dat deze speaker produceert. Mijn Concerto Domus had daar geen last van.
(En ja, die Piano Home is wel lelijker dan een Domus ;) )
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Etiennevh

Ik heb nog steeds een setje Toys en wat bevallen die speakertjes goed. Zowel de towers als de Toys genereren een heerlijk geluid, super tevreden mee. Blijft fantastisch mooi spul dat Sonus Faber.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SmauG

#1155
Ik speel met de Concerto Domus, ben daar heel tevreden mee qua klank en uitstraling en voorlopig staan die niet op de lijst om vervangen te worden.
Geeft in mijn ruimte (gemiddelde Nederlandse "L" kamer met open keuken) een heerlijk vol geluid.

W.b.t. de Grand Piano's

De eerste (Concerto Grand Piano) Is een 2weg ontwerp met passieve radiator. Hierbij neemt de passieve radiator de functie van een bassreflexpijp over.
De tweede (Grand Piano Home) Is een 2,5 weg bassreflex ontwerp. De onderste woofer ondersteunt hierbij alleen het laag en valt dan flauw af (-6dB/oct), waar de bovenste woofer doorloopt tot in de midrange (tot het crossoverpunt met de tweeter).
De laatste (Grand Piano Domus) is een 3weg bassreflex ontwerp met dubbele woofer.

De Concerto Domus is eigenlijk een beetje een buitenbeentje, daar de Concerto en Concerto Home beiden monitoren waren is de Domus een vloerstaander.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

aws

Dank je voor de uitleg, SF had ze beter totaal andere namen kunnen geven, is wel verwarrend zo. :butbut:

stefan_82

vraagje hoe kan je het productiejaar van ern memento traceren adhv het serienummer?
ik heb een paartje op het oog met serienr 711.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op oktober 17, 2015, 10:37:31
vraagje hoe kan je het productiejaar van ern memento traceren adhv het serienummer?
ik heb een paartje op het oog met serienr 711.
Even een mailtje sturen naar Sonus Faber sturen?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Berend van Til

Nou, niet het mooiste ontwerp ooit naar mijn smaak

Fransosowitz

Niet de aller mooiste nee. Maar toch zeker wel mooi naar mijn smaak.
Ook een fors model als ik de afmetingen bekijken. Een vloerstaander zoals de Amati is toch meer mijn smaak qua looks denk ik...

stefan_82

voor diegene die overwegen hun memento's te verkopen (of heel mss de auditor M)

Liuto's definitief de deur uit :)
met een beetje pijn en twijfel :)
de queeste kan beginnen!!
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

michel69

Citaat van: stefan_82 op oktober 20, 2015, 21:33:34
voor diegene die overwegen hun memento's te verkopen (of heel mss de auditor M)

Liuto's definitief de deur uit :)
met een beetje pijn en twijfel :)
de queeste kan beginnen!!

Hoi Stefan oef zware keuze geweest maar goed soms moeten we moeilijke keuzes maken in audioland  ;) komt nu ook heel erg bekend op dit moment voor mij....sinds kort definitief de keuze gemaakt om volledig naar stereo te gaan en mijn geliefde Arcam de deur dus uit gaat....ga wel verder met mijn Liuto's  ;D de Electrocompaniet gaat als pre dienen en zo goed als zeker gaat Pass Labbs het eind gedeelte voor zijn rekening nemen.

Succes met je zoektocht naar vervanging van de Liuto's en ben benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

stefan_82

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2015, 21:52:10
Hoi Stefan oef zware keuze geweest maar goed soms moeten we moeilijke keuzes maken in audioland  ;) komt nu ook heel erg bekend op dit moment voor mij....sinds kort definitief de keuze gemaakt om volledig naar stereo te gaan en mijn geliefde Arcam de deur dus uit gaat....ga wel verder met mijn Liuto's  ;D de Electrocompaniet gaat als pre dienen en zo goed als zeker gaat Pass Labbs het eind gedeelte voor zijn rekening nemen.

Succes met je zoektocht naar vervanging van de Liuto's en ben benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden.

tijdens de luistersessie met de koper dacht ik: "kom blaas de verkoop af"
ze klinken echt wel goed.

maar ergens was ik wat vastgeroest ah geluid.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

michel69

Citaat van: stefan_82 op oktober 20, 2015, 22:00:18
tijdens de luistersessie met de koper dacht ik: "kom blaas de verkoop af"
ze klinken echt wel goed.

maar ergens was ik wat vastgeroest ah geluid.

;D geniet nog bijna elke dag van ze....maar zit ook wel eens te dromen van een Cremona M  ;) van hoe fantastisch zou dat wel niet klinken maar goed ergens in het land zit nu een hele gelukkige koper tot diep in de nacht al zijn cd/platen opnieuw te beluisteren :headbanging:
Maar begrijp ik het goed en heb je nu helemaal geen speakers meer staan?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

R

Citaat van: stefan_82 op oktober 20, 2015, 21:33:34
voor diegene die overwegen hun memento's te verkopen (of heel mss de auditor M)

Liuto's definitief de deur uit :)
met een beetje pijn en twijfel :)
de queeste kan beginnen!!

Helemaal nog niets gezien?

stefan_82

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2015, 22:18:01
;D geniet nog bijna elke dag van ze....maar zit ook wel eens te dromen van een Cremona M  ;) van hoe fantastisch zou dat wel niet klinken maar goed ergens in het land zit nu een hele gelukkige koper tot diep in de nacht al zijn cd/platen opnieuw te beluisteren :headbanging:
Maar begrijp ik het goed en heb je nu helemaal geen speakers meer staan?

ik heb nog een paartje audioengines in de keuken en een Roberts radio'tje :D

Regelmatig passeren er memento's maar wil een goede prijs negotiëren en heb dus geen haast
(geen haast=kan gerust twee weken zonder :p)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op oktober 20, 2015, 22:40:16
ik heb nog een paartje audioengines in de keuken en een Roberts radio'tje :D

Regelmatig passeren er memento's maar wil een goede prijs negotiëren en heb dus geen haast
(geen haast=kan gerust twee weken zonder :p)

Beetje hulp bij je zoektocht: http://www.hifishark.com/search?q=sonus+faber+memento

Sterkte, maar als ze er eenmaal staan:  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2015, 21:52:10
Hoi Stefan oef zware keuze geweest maar goed soms moeten we moeilijke keuzes maken in audioland  ;) komt nu ook heel erg bekend op dit moment voor mij....sinds kort definitief de keuze gemaakt om volledig naar stereo te gaan en mijn geliefde Arcam de deur dus uit gaat....ga wel verder met mijn Liuto's  ;D de Electrocompaniet gaat als pre dienen en zo goed als zeker gaat Pass Labbs het eind gedeelte voor zijn rekening nemen.

Succes met je zoektocht naar vervanging van de Liuto's en ben benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden.

Top-combinatie Pass met SF  ;)

Wat voor Pass eindversterker heb je op het oog?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


michel69

Citaat van: gerzom op oktober 20, 2015, 22:46:44
Top-combinatie Pass met SF  ;)

Wat voor Pass eindversterker heb je op het oog?

Hoi Gerzom vanaf het moment dat ik Pass voorbij zag komen in jouw topic had ik alleen al qua looks......die wil ik ook een keer bezitten ;D Ik was al een tijdje aan het wikken en wegen tussen surround/stereo en full stereo en dan zit je toch zo rond te lezen/kijken en dan zie je toch vaak Pass en SF samen voorbij komen en aangezien ik bij SF blijf en Electrocompaniet het ook heel mooi doet met SF ben ik de afgelopen weken een beetje gaan rondkijken op de 2e hands markt en mijn oog is dus gevallen op de X350 ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

gerzom

#1171
Citaat van: michel69 op oktober 21, 2015, 00:05:45
Hoi Gerzom vanaf het moment dat ik Pass voorbij zag komen in jouw topic had ik alleen al qua looks......die wil ik ook een keer bezitten ;D Ik was al een tijdje aan het wikken en wegen tussen surround/stereo en full stereo en dan zit je toch zo rond te lezen/kijken en dan zie je toch vaak Pass en SF samen voorbij komen en aangezien ik bij SF blijf en Electrocompaniet het ook heel mooi doet met SF ben ik de afgelopen weken een beetje gaan rondkijken op de 2e hands markt en mijn oog is dus gevallen op de X350 ;D
Ik weet niet hoe ver je budget gaat, maar persoonlijk zou ik gaan voor de .5-serie (X350.5 in jouw geval) Deze zijn toch een stukje beter dan de oude serie volgens de "kenners" op een Amerikaans forum:
" Pass gear is built like a tank and has great longevity. I would go for the Point 5 Series, which are substantially better than the original series. You can get a tremendous deal on the Point 5 Series right now with this year's introduction of the Point 8 Series. I know of several people that are experiencing tremendous synergy between their Pass gear and Sonus Faber speakers."
"+1. Yes, try to go with a used .5 "
" the difference between x350 and 350.5 are "present" but are 2 great ampli. "

Trouwens voor de prijs van een X350 staat er nu ook een XA30.5 in Denemarken te koop...... Klasse A en SF  :inlove:

(en ik heb misschien tzt nog wel een x2.5 pre-amp "over" om je set compleet te maken  ;) )
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


katwax

Buizen voorversterker op Sonus Faber is ook heel mooi Dat geluid past perfect bij wat je ziet, mooi afwerking, detail, fijn, ...
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

michel69

Citaat van: gerzom op oktober 21, 2015, 08:14:52
Ik weet niet hoe ver je budget gaat, maar persoonlijk zou ik gaan voor de .5-serie (X350.5 in jouw geval) Deze zijn toch een stukje beter dan de oude serie volgens de "kenners" op een Amerikaans forum:
" Pass gear is built like a tank and has great longevity. I would go for the Point 5 Series, which are substantially better than the original series. You can get a tremendous deal on the Point 5 Series right now with this year's introduction of the Point 8 Series. I know of several people that are experiencing tremendous synergy between their Pass gear and Sonus Faber speakers."
"+1. Yes, try to go with a used .5 "
" the difference between x350 and 350.5 are "present" but are 2 great ampli. "

Trouwens voor de prijs van een X350 staat er nu ook een XA30.5 in Denemarken te koop...... Klasse A en SF  :inlove:

(en ik heb misschien tzt nog wel een x2.5 pre-amp "over" om je set compleet te maken  ;) )

Hoj Gerzom ik zit met de aanschaf van de X350 aan mijn limiet wat ik kan/wil uitgeven  ;) heb de afgelopen 2 a 3 jaar een aardig kapitaal uitgegeven aan mijn hobby en als ik nog verder ga vermoed ik dat de WAF in opstand gaat komen ;D dus daar begin ik wijselijk maar niet aan.

En de X2.5 pre staat zeker op mijn lijstje om tegen de tijd dat ik mijn audiopotje weer op niveau heb om de EC te vervangen en wie weet heb jij hem dan wel te koop ;) ;D

Ik zag dat jij ook begonnen was met EC en Pass en ben benieuwd hoe jij die combinatie vond met SF. ik zit onderhand ook al een beetje rond te kijken voor een goede kabel voor tussen de EC en Pass,de Pass is zo zwaar dat ik denk dat mijn rack(hij zou dan boven op moeten staan)dat niet kan dragen dus wil hem zolang op een vierkant teak tafel neerzetten en dan volgend jaar eens rustig gaan kijken voor een nieuw rack die mijn vriendin ook mooi vind.

Dus als iemand een tip heeft voor een goede kabel(mag 2e hands zijn)van zo'n 2 meter dan hoor ik dat graag ;D

Groetjes Michel
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

gerzom

Citaat van: michel69 op oktober 21, 2015, 17:57:03
Hoj Gerzom ik zit met de aanschaf van de X350 aan mijn limiet wat ik kan/wil uitgeven  ;) heb de afgelopen 2 a 3 jaar een aardig kapitaal uitgegeven aan mijn hobby en als ik nog verder ga vermoed ik dat de WAF in opstand gaat komen ;D dus daar begin ik wijselijk maar niet aan.

En de X2.5 pre staat zeker op mijn lijstje om tegen de tijd dat ik mijn audiopotje weer op niveau heb om de EC te vervangen en wie weet heb jij hem dan wel te koop ;) ;D

Ik zag dat jij ook begonnen was met EC en Pass en ben benieuwd hoe jij die combinatie vond met SF. ik zit onderhand ook al een beetje rond te kijken voor een goede kabel voor tussen de EC en Pass,de Pass is zo zwaar dat ik denk dat mijn rack(hij zou dan boven op moeten staan)dat niet kan dragen dus wil hem zolang op een vierkant teak tafel neerzetten en dan volgend jaar eens rustig gaan kijken voor een nieuw rack die mijn vriendin ook mooi vind.

Dus als iemand een tip heeft voor een goede kabel(mag 2e hands zijn)van zo'n 2 meter dan hoor ik dat graag ;D

Groetjes Michel
Hi Michel,

ik heb eigenlijk alleen mijn EC cd speler met Pass gecombineerd (had toen een Mark Levinson pre te leen) en dat ging prima! Zo goed zelfs dat ik in het begin spijt had van mijn verkoop van die speler aan Stefan  ;) (is nu weer helemaal goedgekomen hoor, Esoteric werkt prima met Pass  :inlove: )

Qua kabel ben ik nog steeds zeer tevreden over de Yter tussen mijn voor- en eindversterker maar da's een redelijk prijzige oplossing  :crazy:

Ik heb in het verleden een AH! xlr-kabel gebruikt in mijn EC set en die werkte ook prima, ik zal eens kijken of ik die nog ergens heb liggen dan kan je die eens proberen (PM me maar even)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.