Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

Citaat van: stefan_82 op maart 26, 2015, 22:33:55
Van liuto naar auditor of van liuto naar memento?

Liuto naar auditor

stefan_82

Citaat van: R op maart 26, 2015, 22:51:56
Liuto naar auditor

Ik ben van de oude auditor naar de tower geswitched en ik mis wel het mooie hoog vd auditors, ik kreeg uiteraard heel wat body in de plaats.
Is de auditor m ook niet ietwat 'agressiever' klinkend dan zijn voorganger?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

tompj

Citaat van: stefan_82 op maart 26, 2015, 23:03:06
Ik ben van de oude auditor naar de tower geswitched en ik mis wel het mooie hoog vd auditors, ik kreeg uiteraard heel wat body in de plaats.
Is de auditor m ook niet ietwat 'agressiever' klinkend dan zijn voorganger?
Zeker niet. Klinkt een tikje frisser, maar agressief bestaat niet bij de Auditor M. Vooral laag/midlaag is veel beter bij de M. Strakker en gecontroleerder. Het is een completere speaker, iets frisser, maar met hetzelfde prachtige middengebied.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

katwax

Citaat van: stefan_82 op maart 26, 2015, 22:32:27
Het genre muziek dat ik momenteel beluister is nu uitgebreider, gezien de vrouw des huizes nogal houdt van de meer hedendaagse "stubru" muziek. Voorheen was het eerder beperkte instrumentale en vocale ensembles waar de auditors subliem mee omgingen.
om eerlijkt te zijn denkik dat bvb The Black Keys een full range beter verdragen dan een monitor.
De cremona's knn ook wel best een zware amp gebruiken, mijn ECI-5 gaat hierin tekort schieten.
Uit ervaring valt of staat een Cremona (vloerstaander) er door de amp, in dat opzicht ben je misschien beter met een monitor.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

SmauG

Die Electrocompaniet ECI5 is volgens mij niet de minste. En lijkt mij prima in staat om met de cremona m's overweg te kunnen, demo kan dit uitwijzen.
Daarnaast, Upgraden zou in de toekomst altijd nog kunnen.

Ik heb Cremona M erg goed horen spelen aan Primare 32i en een Audio Research versterker (type niet bekend)
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

wil

#1105
Citaat van: tompj op maart 25, 2015, 19:15:31
Ik kom wel vannacht jouw versterker jatten hoor.... ;)
Mijn versterker klinkt totaal niet op Guarneri's  ;)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

katwax

Citaat van: SmauG op maart 27, 2015, 09:09:06
Die Electrocompaniet ECI5 is volgens mij niet de minste. En lijkt mij prima in staat om met de cremona m's overweg te kunnen, demo kan dit uitwijzen.
Daarnaast, Upgraden zou in de toekomst altijd nog kunnen.

Ik heb Cremona M erg goed horen spelen aan Primare 32i en een Audio Research versterker (type niet bekend)
Ik heb de Cremona M slecht horen presteren op Electrocompaniet voor/eind combo, maar weet niet meer welke. Controle over het laag was er niet waardoor deze niet samen ging met het mid en hoog.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Alex Groningen

Citaat van: SmauG op maart 25, 2015, 22:24:20
Goed dat je gaat luisteren. Dat is toch echt de enige juiste manier om erachter te komen wat voor jou werkt en wat niet.

Mijn beleving is natuurlijk volstrekt subjectief, en zeker een paar jaar nadat ik mijn keuze heb gemaakt prima te verdedigen vanuit mijn huidige situatie waarmee ik nog altijd zeer content ben.
Als ik echter terugkijk denk ik dat ik tijdens de demo met plezier heb geluisterd naar MF+SF, maar dat pas nadat Primare werd aangesloten ik echt zoiets had van "ja"
En toch is het uiteindelijk de thuisdemo die de doorslag heeft gegeven en op dat moment waren voor mij zowel MF als Primare al afgevallen.

For the record, Ik heb drie maal tijdens verschillende demo's naar MF apparatuur geluisterd en de uitkomsten waren bijzonder verschillend. Van een absolute topervaring (M3 m3i set+MA GX200) tot een beetje een teleurstelling (MF A5CR set + Avalon/Linn, types mij niet bekend). Zo zie je maar dat locatie en match met componenten en misschien wel stemming een grote invloed kunnen hebben op de muziekbeleving.

Bedankt voor je antwoord. Ik zal beide merken gaan beluisteren op SF en za t.z.t. Ook eens een thuis demo aanvragen. Hoop hier over twee week mijn ervaring met de SF Olympica te kunnen neerzetten.
Wil zowel de 1 als 2 beluisteren

Alex Groningen

Citaat van: maz op maart 26, 2015, 18:16:20
http://www.sonusfaber.com/en-us/products/chameleon-t

HEB NET EVEN GEKEKEN EN DE AMBACHTSWERK EN CHARME VAN SONUS FABER IS COMPLEET VERLOREN..

DIR LIJKT OP EEN MARTEN DJANGO XL MAAR DAN ROOD...

DAN IS MARTENS NOG IETS MOOIER DAN DIT...

DIT IS TE FUTURISTISCH VOOR EEN SF...
sf is zijn karakter kwijt..

goed voor de oude sf bezitters... die blijven hun charme en prijs hoog houden..

Tja, wat moet je er over zeggen? Vind ze niet mooi, maar ook niet echt lelijk.
Misschien zijn ze in het echt mooier dan op het plaatje.
Maar eerlijk is eerlijk. Ik hoop niet dat SF deze weg zal inslaan om dit soort luidsprekers te gaan bouwen.

stefan_82

Citaat van: Alex Groningen op maart 27, 2015, 17:09:39
Tja, wat moet je er over zeggen? Vind ze niet mooi, maar ook niet echt lelijk.
Misschien zijn ze in het echt mooier dan op het plaatje.
Maar eerlijk is eerlijk. Ik hoop niet dat SF deze weg zal inslaan om dit soort luidsprekers te gaan bouwen.

deze weg zijn ze reeds een gehele tijd geleden ingeslagen.
Naar mijn gevoel sinds de TOY.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Alex Groningen

Citaat van: stefan_82 op maart 27, 2015, 17:52:02
deze weg zijn ze reeds een gehele tijd geleden ingeslagen.
Naar mijn gevoel sinds de TOY.

Ja, daar heb je wel gelijk in. De Toy serie heb ik ook nooit echt mooi gevonden.

SmauG

Ehmmm. De Toy is gestyled naar de Concerto en Home series.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

gerzom

Citaat van: tompj op maart 27, 2015, 07:49:45
Zeker niet. Klinkt een tikje frisser, maar agressief bestaat niet bij de Auditor M. Vooral laag/midlaag is veel beter bij de M. Strakker en gecontroleerder. Het is een completere speaker, iets frisser, maar met hetzelfde prachtige middengebied.
Ik heb de Cremona M naast de Memento's geluisterd (mijnplan was upgrade van Concerto Domus naar Cremona M) en de Memento's klonken in mijn oren beter, voller, mooier in het laag dan de Cremona's
Ik ben er van overtuighd dat je EC-5 het ook met de Memento's erg goed gaat doen. (je mag altijd hier langskomen met je EC-5 en deze aan mijn Memento's hangen mocht je daar intresse in hebben)

:music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


stefan_82

Citaat van: gerzom op maart 27, 2015, 19:56:26
Ik heb de Cremona M naast de Memento's geluisterd (mijnplan was upgrade van Concerto Domus naar Cremona M) en de Memento's klonken in mijn oren beter, voller, mooier in het laag dan de Cremona's
Ik ben er van overtuighd dat je EC-5 het ook met de Memento's erg goed gaat doen. (je mag altijd hier langskomen met je EC-5 en deze aan mijn Memento's hangen mocht je daar intresse in hebben)

:music:

Klopt mijn perceptie was dat de memento's perfect een streepje black keys of daftpunk aankonden :)

Spijtig genoeg heb ik net wat geïnvesteerd in een nieuwe klok :p
Dus de memento's krijg ik thuis nog niet direct verkocht
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stefan_82

ik ben toch de laatste dagen getriggerd door de memento's maar zie het niet direct zitten om ook mijn amp up te graden.
iemand ooit de memento's aan een eci-5 'gehangen'?

ik lees ook twee verhalen qua versterking. 1/ voorzien van zware versterking zodoende betere controle over het laag te krijgen 2/ blijkbaar zou een SET versterking ze pas echt laten zingen.
Gezien mijn verleden :) met buizenversterkers krijg ik nog meer zin om mij hierin te verdiepen :p

graag jullie ervaringen!!
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

als het je helpt, kan je hier langskomen met je eci-5 en luisteren of het werkt voor je (je weet de weg  ;) )
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

#1116
Ik heb niet veel ervaring, maar op basis vamijn probeersels tot op heden lijkt het erop dat ze goed gaan met veel stroom. Mijn 100 watt Arcam deed het erg goed op mijn Cremona Auditor M's, maar de Memento's hadden graag wat meer power. Daarmeeging alles opener en groter klinken.

SET lijkt me een waagstuk. Met buizen moet je rekenen vanaf zo'n 75 watt is mij door een paar ervaringsdeskundigen verteld. Ik denk wel dat buizen qua karakter goed zullen passen.

Anderen zijn weer enthousiast ove klasse A.....

Er zit  niets anders op dan uitproberen...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

stefan_82

Citaat van: tompj op april 13, 2015, 22:49:08
Ik heb niet veel ervaring, maar op basis vamijn probeersels tot op heden lijkt het erop dat ze goed gaan met veel stroom. Mijn 100 watt Arcam deed het erg goed op mijn Cremona Auditor M's, maar de Memento's hadden graag wat meer power. Daarmeeging alles opener en groter klinken.

SET lijkt me een waagstuk. Met buizen moet je rekenen vanaf zo'n 75 watt is mij door een paar ervaringsdeskundigen verteld. Ik denk wel dat buizen qua karakter goed zullen passen.

Anderen zijn weer enthousiast ove klasse A.....

Er zit  niets anders op dan uitproberen...

om 75w te verkrijgen, zit je veelal min. met push pull kt88 buizen.
nu ook niet het meest verfijnde.
heb al gelezen over de combi met de Line Magnetic 219ia
of audio note meishu 2x8w in triode..
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stefan_82

Citaat van: gerzom op april 13, 2015, 21:57:35
als het je helpt, kan je hier langskomen met je eci-5 en luisteren of het werkt voor je (je weet de weg  ;) )

thnx! zeer graag maar het de vrije momenten zitten vol met de naderende geboorte van mijn 2de zoon :D
ik onthou het wanneer ik eens vantssn kan glippen
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fransosowitz

Zelf heb ik ervaring met klasse A en buizen i.c.m. de Memento's. Als klasse A heb ik met een Krell KSA 250 en vele jaren met een FPB700cx gespeeld. Met veel power dus wat naar mijn smaak erg goed ging.

Ook heb ik recent een week of 3 een buizen eindversterker gehad in de vorm van een Audio Research Reference 75. Al had de klank ook zeker positieve kenmerken (mn snaarinstrumenten klonker erg rijk), het overall geluidsbeeld kon mij niet helemaal bekoren. Ik miste met name controle, maar ook tonaal was het te helder naar mijn smaak. Dit laatste had ik overigens totaal niet verwacht.

Nu speel ik dan sinds enkele maanden met een andere klasse A en AB versterker (Audia Flight Strumento no4 met 200 Watt/8 ohm). En dit gaat werkelijk fantastisch naar mijn smaak. Ook al is het vermogen veel minder dan met mijn eerdere 700cx: de klank is heel fraai met oa meer verfijning, meer diepte en zelfs een nog grotere controle in het geluidsbeeld. Meer power is dus geen garantie voor een betere klank. Maar veel power gaat wel erg goed met de Memento's in mijn beleving!

Het aanbod van Gerzom is natuurlijk top! Dan kun je zelf het eea ervaren. Smaken verschillen immers.

tompj

#1121
Iemand wel eens klasse A met laag vermogen geprobeerd op Memento's? Ik zie wel eens combinaties met 30 watt Luxman langkomen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

stefan_82

Citaat van: tompj op april 15, 2015, 13:19:25
Iemand wel eens klasse A met laag vermogen geprobeerd op Memento's? Ik zie wel eens combinaties met 30 watt Luxman langkomen.
Hoe doet jouw a1008 het trouwens met de memento's?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Alex Groningen

Citaat van: tompj op april 15, 2015, 13:19:25
Iemand wel eens klasse A met laag vermogen geprobeerd op Memento's? Ik zie wel eens combinaties met 30 watt Luxman langkomen.

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Heb nu diverse setjes van diverse merken samengesteld om deze te kunnen beluisteren. En toevallig zit daar ook een versterker tussen in klasse A 2x30 watt i.c.m. SF

tompj

#1124
Citaat van: stefan_82 op april 15, 2015, 22:41:54
Hoe doet jouw a1008 het trouwens met de memento's?
Goed. Memento's hebben, zo lijkt het, wel wat aan een beetje vermogen. In vergelijking met mijn Arcam A32 klinkt het op alle fronten beter. Speaker lijkt een maat gegroeid, meer detail en meer fundament.
We duidelijk aanwezig is het Musical Fidelity karakter. Zeker niet steriel, maar ook zeker niet warm of helemaal vloeiend. Pittig eerder. Afhankeijk van de opname werkt dat erg goed of okay. He laat in ieder geval weinig 'onverbloemd'.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element