Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil

#825
Omdat mijn eindversterkers ook verkocht zijn kan ik vrijuit kijken voor geïntegreerde versterkers. Op dit moment heeft dat ook wel mijn voorkeur. Omdat de combinatie van een buizenvoortrap en solid state eindtrap een heel aantrekkelijk concept lijkt ben ik me oa. aan het oriënteren op versterkers van Pathos.
Wie kan er iets zinnigs zeggen over de combi Cremona M met Pathos?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: I_Guardian_I op maart 22, 2014, 19:09:53
We zijn er nu inmiddels 4 keer aan herinnert dat er iets "buitengewoon" gaafs moet komen, nu mag het wel eens getoond worden.... Gelukkig wordt dit aankomende vrijdag "al" gepresenteerd..  :clapping:
Ex3ma

https://www.youtube.com/watch?v=j_innEF656E

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

Zelfde principe dus als de classic Extrema. Terecht dat dit weer uit de archieven is gehaald. Volvo heeft het eens heel mooi verwoord voor de 240:
"de klassieker van morgen die u vandaag al kunt kopen". Nu nog de Italiaanse vertaling  ;D :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

wil

Citaat van: sultankat op maart 28, 2014, 07:36:43

"de klassieker van morgen die u vandaag al kunt kopen". Nu nog de Italiaanse vertaling  ;D :clapping:
il classico di domani, che si può già comprare oggi
:D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

sultankat

Citaat van: wil op maart 28, 2014, 07:38:39
il classico di domani, che si può già comprare oggi
:D

bravissimo!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


FDLARRY

Even los van de techniek die in deze speaker zit, vinden jullie hem mooi?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

gerzom

Citaat van: FDLARRY op maart 28, 2014, 13:11:06
Even los van de techniek die in deze speaker zit, vinden jullie hem mooi?
Nope, voor mij is het origineel vele malen mooier, maar da's mijn smaak  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

Citaat van: FDLARRY op maart 28, 2014, 13:11:06
Even los van de techniek die in deze speaker zit, vinden jullie hem mooi?
Driewerf NEE!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aws

Vind het een prachtige 2014 uitvoering van het origineel. Maar ja, het origineel zou ik zelf liever hebben.  :sneaky2:

sultankat

Citaat van: aws op maart 28, 2014, 18:59:18
Vind het een prachtige 2014 uitvoering van het origineel. Maar ja, het origineel zou ik zelf liever hebben.  :sneaky2:

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

peterrr

vreselijk lelijk ding......hoe het ook klinkt >:(

Maargoed ik vind de nieuwe Sonus faber`s gewoon allemaal niet zo mooi als vroeger..
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

30 paar, ze bouwen 2 paar per maand de komende 15 maanden.
30.000 euro per paar en waarschijnlijk alle 30 al verkocht.  :crazy:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Kaakberg

Citaat van: gerzom op maart 28, 2014, 22:56:00
30 paar, ze bouwen 2 paar per maand de komende 15 maanden.
30.000 euro per paar en waarschijnlijk alle 30 al verkocht.  :crazy:

Lijkt me niet zo moeilijk als de investeerders voorlopig nog over ruime kredieten beschikken. Hoeveel van die 30 zijn er cash betaald? -om ff de zuurpruim uit te hangen  ;)

aws

#841
Er staat een set Electa Amator 2 te koop, alleen ontbreekt het metalen driehoekje en ook de naam sonus faber staat niet op de tweeter :ohmy:
Vreemd, model tweeter lijkt wel hetzelfde, heb al gebeld, setje komt occasion van hifi winkel in Eindhoven. Ze zijn trouwens al verkocht.


aws

#842
Nu heb ik ook al gezien dat op meerdere foto's, ook van andere EA 2 sets je ook het Sonus Faber opschrift op de tweeter niet of slecht ziet.

eMVe

Niemand van de Sonus Faber-liefhebbers gisteren of vandaag in Buren geweest? Ben gisteren even geweest, niet voor SF, maar voor de Venere surroundset. . . ;)

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aws

#845
Dat is toch niet normaal, heb je dat luidspreker chassis gezien, werkelijk prachtig, wat een kwaliteit, zonde dat ie ingebouwd zit. :blink:

Joppietersen

#846
Citaat van: eMVe op maart 29, 2014, 19:32:12
Niemand van de Sonus Faber-liefhebbers gisteren of vandaag in Buren geweest? Ben gisteren even geweest, niet voor SF, maar voor de Venere surroundset. . . ;)

Jawel....:-)

Omdat de ruimte beneden bezet was zijn we boven begonnen, daar stonden de nieuwe vloerstaanders, de Olympica II en III die door de importeur Audiac gedemonstreerd werd.

Helaas was er net daarvoor een plafondplaat naar beneden komen zetten....bovenop de linker Ol. III speaker.......

Was alleen te zien als je dichtbij stond maar goed, zooooooo zonde voor zo'n mooie speaker... :unhappy:

Maar het geluid wet er niet door aangetast uiteraard.

Dat was mooi, mooi in balans met name de 3. De 2 misten we toch wat body, niet alleen in het extreme laag maar gewoon als totaalbeeld maar goed, zeker als je de 3 geluisterd hebt valt dat natuurlijk extra op.

Wat daarnaast opviel naast dat ze erg mooi klonken is dat toch wel wat mid-kleuring aanwezig leek te zijn.

Geen idee of dit ook storend is als je de speaker thuis zou hebben maar dat zou voor mij iets zijn om extra op te letten hoe dat naar voren komt.

Verder conclusie: erg mooi en de 3 boven de 2.

Toen naar beneden, daar demonstreerde 1 van de 2 mensen van Audio Life Buren (Caspar) de monitor versie van de SF Olympia + een hoger gelegen model (de Guarneri?? daar leken ze op maar met een chromen bovenkant)

Sja.... zelf nog nooit echt naar monitoren geluisterd maar dit viel me enorm tegen.

De hoog en mid zal er hetzelfde uitgekomen zijn en de bas...meer dan voldoende maar op de 1 of andere manier, het "verschmutzte", het leek alsof de tonen elkaar in de weg zaten, het kwam zeer gedrongen over.

Nogmaals, alles was er maar de rust en het gemak waarmee de Ol 2 en 3 het deden, dat kwam hier (naar mijn mening/oren) niet over. Alsof je met een Opel Corsa 180 op de autobahn gaat rijden....het kan (denk ik) maar doe je zoiets met een leuke middenklasse auto (zeg type Mondeo/Insignia) dan is het toch een stuk relaxter.......

dat gold eigenlijk voor beide types monitoren.

De gebruikte versterker was beneden een Devialet, boven speelde een Luxman dus voor een heel eerlijk vergelijk moet je het ook op dezelfde versterker horen maar goed, beide versterkers lijken me toch goede apparaten en dan zo'n verschil kortom, niet voor mij.

Verder stond er beneden in een andere ruimte nog een setup met grote SF's (heel groot frontaal oppervlak, geen idee welk type) en heeeel veel McIntosh versterkers kortom, een top top (over de??) top set.

Deze niet beluisterd verder zal ongetwijfeld erg mooi geklonken hebben.....


Daarna nog even met de importeur staan praten, hij importeert nog meer oa Revel (vloeken hier??  :D)

Die hebben dezelfde setup zo ongeveer als de Olympia Ii en iii met de Revel F206 en F208 (enkele / dubbele bas speaker).

Hoewel ie het niet heel erg hard op zei (t was tenslotte een SF show) hoorde ik dat dit toch ook een speaker is die ik zeker een keer beluisteren wil.

hij vertelde me dat ie met Audiolife bezig was dat die ook dealer van dit merk zouden gaan worden en dat er dan wel weer een luistershow aan zat te komen dus dat hou ik in de gaten.

wil

Hi Jop,

Waarschijnlijk heb je de Stradivari of de Elipsa gezien. Ik heb ze zelf nooit gehoord, maar ze zien er indrukwekkend uit. Je moet er wel ruimte voor hebben in je huis.

Bijzonder dat de monitoren je niet konden bekoren. Natuurlijk zullen ze wat lage frequenties missen, maar in ruimtelijkheid zijn ze doorgaans zeer goed. Nu ken ik de eigenschappen van Devialet helemaal niet, maar op zijn minst doet de prijs verwachten dat er netjes wordt aangestuurd. Blijkbaar niet  :(

Revel is een merk dat minder modegevoelig is, maar daardoor dus ook minder in de picture staat omdat er minder ("schreeuwerige") marketing is. Het ziet er tenslotte ook visueel anders uit. Verder geen oordeel.

Mooi verslag verder.

Citaat van: aws op maart 30, 2014, 10:38:39
Dat is toch niet normaal, heb je dat luidspreker chassis gezien, werkelijk prachtig, wat een kwaliteit, zonde dat ie ingebouwd zit. :blink:
Het is inderdaad een heleboel hoogstandjes die hier ingebouwd zitten. En toch, en toch... Als ik de creaties van Erik van Voorst bekijk, en zie hoe hij elke onderdeeltje van een dac, een speaker, een voorversterker of een keuken (:tounge2:) onder de loep neemt en pas definitief inbouwt op het moment dat het zijn meerwaarde bewezen heeft, dan weet ik niet wat niet normaal is. De fabriekspeakers van SF zijn zonder uitzondering en binnen hun prijsklasse mooie speakers. In hoeverre speakers als de Ex3ma, Aida of de "The Sonus Faber" nog fabriekspeakers genoemd mogen worden? Het gaat richting custom made in serie gebouwd. En dan is 30k nog schappelijk. Er zijn duurdere horloges...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

eMVe

CitaatJawel....:-)

Omdat de ruimte beneden bezet was zijn we boven begonnen, daar stonden de nieuwe vloerstaanders, de Olympica II en III die door de importeur Audiac gedemonstreerd werd.

Helaas was er net daarvoor een plafondplaat naar beneden komen zetten....bovenop de linker Ol. III speaker.......

Was alleen te zien als je dichtbij stond maar goed, zooooooo zonde voor zo'n mooie speaker... :unhappy:

Maar het geluid wet er niet door aangetast uiteraard.

Dat was mooi, mooi in balans met name de 3. De 2 misten we toch wat body, niet alleen in het extreme laag maar gewoon als totaalbeeld maar goed, zeker als je de 3 geluisterd hebt valt dat natuurlijk extra op.

Wat daarnaast opviel naast dat ze erg mooi klonken is dat toch wel wat mid-kleuring aanwezig leek te zijn.

Geen idee of dit ook storend is als je de speaker thuis zou hebben maar dat zou voor mij iets zijn om extra op te letten hoe dat naar voren komt.

Verder conclusie: erg mooi en de 3 boven de 2.

Toen naar beneden, daar demonstreerde 1 van de 2 mensen van Audio Life Buren (Caspar) de monitor versie van de SF Olympia + een hoger gelegen model (de Guarneri?? daar leken ze op maar met een chromen bovenkant)

Sja.... zelf nog nooit echt naar monitoren geluisterd maar dit viel me enorm tegen.

De hoog en mid zal er hetzelfde uitgekomen zijn en de bas...meer dan voldoende maar op de 1 of andere manier, het "verschmutzte", het leek alsof de tonen elkaar in de weg zaten, het kwam zeer gedrongen over.

Nogmaals, alles was er maar de rust en het gemak waarmee de Ol 2 en 3 het deden, dat kwam hier (naar mijn mening/oren) niet over. Alsof je met een Opel Corsa 180 op de autobahn gaat rijden....het kan (denk ik) maar doe je zoiets met een leuke middenklasse auto (zeg type Mondeo/Insignia) dan is het toch een stuk relaxter.......

dat gold eigenlijk voor beide types monitoren.

De gebruikte versterker was beneden een Devialet, boven speelde een Luxman dus voor een heel eerlijk vergelijk moet je het ook op dezelfde versterker horen maar goed, beide versterkers lijken me toch goede apparaten en dan zo'n verschil kortom, niet voor mij.

Verder stond er beneden in een andere ruimte nog een setup met grote SF's (heel groot frontaal oppervlak, geen idee welk type) en heeeel veel McIntosh versterkers kortom, een top top (over de??) top set.

Deze niet beluisterd verder zal ongetwijfeld erg mooi geklonken hebben.....

Jij hebt alleen de SF's beluistert en niet de Venere's. . . jammer, ik was eigenlijk wel benieuwd of mijn conclusie door anderen wordt gedeeld.

aws

#849
Sedert gisteravond ben ik bezitter van een set prachtige Electa Amator 2. Was al een poosje op zoek en had ook al 2 maal achter het net gevist, stond een set in Engeland en in Polen, helaas allebei verkocht. Daarna hier nog even gedacht aan de adam column's die Thanatos te koop heeft staan, maar eigenlijk wilde ik toch weer een monitor speaker vanwege de goede afbeelding en ruimtelijkheid die deze monitoren meestal neerzetten. Heb ooit eens een set Diapason Adamantes gehad en had toch weer heimwee naar dat type sound. Vorige week zag ik op hifi.nl ineens de EA2 te koop staan en ik was er snel uit. Dus met mijn neef naar Valkenswaard en het geluk wilde dat de verkoper, Guus, bijna een zelfde Accuphase audioset had staan als ik, dus was het wat makkelijker beoordelen. Nou, dat hoorde ik al gauw, wat een prachtig geluid, echt open en toch niet overdreven analytisch. Ook mijn neef die met een Krell set met Diapason Adamantes speelt was onder de indruk. Guus had nu een set SF Olympica monitoren gekocht en vertelde mij dat ook deze echt prachtig waren, op een aantal punten beter maar wel minder vergeefelijk als de EA2. Qua uiterlijk vindt ik de EA2 veel en veel mooier als de nieuwe lijn, technisch is het natuurlijk wel heel knap wat SF doet, kleine speaker met zo'n geweldige sound.
Hieronder een plaatje van de 'oude' eigenaar, zoals je kunt zien mist het 3 hoekje voor de tweeter, zal kijken of de importeur dat nog kan bestellen, voor de rest zat alles erbij, ook de verpakking, set extra custom made spikes die je op een stenen of houten vloer kan zetten zonder dat de boel beschadigd, originele rekening van de Hifishop, gebruiksaanwijzing, etc. Ik ben nu een gelukkig man :smile:
Ook wil ik Guus heel erg bedanken voor de hartelijke ontvangst in Valkenswaard!