Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R


gerzom

Naar mijn mening is er gewoon meer keus qua Sonus Faber speakers (zowel naar de onderkant als de bovenkant van de range) en is het ook niet geheel reeel om te verwachten dat je een "niet-mdf" speaker kan maken voor pakweg 2000 euro retail (prijs niveau van Venere)

Ik kan alleen mijn Concerto Domus´met mijn Guarneri Memento´s vergelijken en ik hoor nog steeds wel een overeenkomstige Sonus Faber sound in beide speakers.


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Madhouse

Ik heb geen idee waar de Concerto Domus van gemaakt zijn maar ik vind de sound nog steeds heerlijk. Ik heb ze nu 2 maanden geleden van Gerzom over genomen en geniet er iedere dag van. In mijn beleving is dit een typische SF sound.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

stefan_82

Citaat van: gerzom op juli  5, 2012, 11:32:05
Naar mijn mening is er gewoon meer keus qua Sonus Faber speakers (zowel naar de onderkant als de bovenkant van de range) en is het ook niet geheel reeel om te verwachten dat je een "niet-mdf" speaker kan maken voor pakweg 2000 euro retail (prijs niveau van Venere)

Ik kan alleen mijn Concerto Domus´met mijn Guarneri Memento´s vergelijken en ik hoor nog steeds wel een overeenkomstige Sonus Faber sound in beide speakers.

Opmerkelijk wel dat ik sinds mijn liutos meer pop/rock/electronische muziek beluister
En dat mijn LP collectie klassiek/blues/ jazz exponentieel steeg toen ik indertijd nog mijn cremona auditors had :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op juli  5, 2012, 13:13:17
Opmerkelijk wel dat ik sinds mijn liutos meer pop/rock/electronische muziek beluister
En dat mijn LP collectie klassiek/blues/ jazz exponentieel steeg toen ik indertijd nog mijn cremona auditors had :)

Heeft dat ook niet een beetje te maken met monitor vs vloerstaander?

Even Off topic: hoe bevalt het luisteren met de ECI-5 ?  :smile:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


R

Wellicht doet het strakkere uiterlijk ook wel iets met de perceptie. Als het niet meer romantisch oogt.. kan het ook nog wel zo klinken...

stefan_82

Citaat van: gerzom op juli  5, 2012, 14:28:26
Heeft dat ook niet een beetje te maken met monitor vs vloerstaander?

Even Off topic: hoe bevalt het luisteren met de ECI-5 ?  :smile:

De combinatie is echt heel harmonieus.
Heb de liutos ooit op mcintosh (ma7000 als ik me niet vergis) en op een audio analogue - model ontgaat me even- gehoord. Het lag mss aan de ruimte maar op de EC komt vooral het laag gecontroleerder tot zijn recht. Ook op laag volume blijft hij zeer muzikaal.
Heb de vergelijking nooit naast elkaar gemaakt maar feitelijk afgaande van reviews en de situatie waarbij ik mijn PL2 kon verkopen, had me gedwongen :p om de EC aan te kopen.
Op de termijn als er grijpgrage kindjes komen, zou ik mss wel terug stappen naar een bookshelf ( cremonas of guarneri) vermoedelijk zal de ECI5 hier ook wel volstaan
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op juli  5, 2012, 14:52:34
Op de termijn als er grijpgrage kindjes komen, zou ik mss wel terug stappen naar een bookshelf ( cremonas of guarneri) vermoedelijk zal de ECI5 hier ook wel volstaan
Terugstappen en Guarneri in één zin  ;D
Ik denk dat dat met de ECI-5 erg mooi zal klinken!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Witte SF Elipsa´s, weet het nog niet helemaal.........


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Bierkameel

De witte lijken nogal cheap, dat mooie hout  :wub: daardoor zie je meteen dat het een Sonus Faber is
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

gerzom

Officieel Youtube filmpje van de Sonus Faber Venere


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

en nog een stukje info mbt de nieuwe SF Venere speakers:

First lauch
Venere 1.5 2 way bookshelf
Venere 2.5 floorstander
Venere Center

Next launch (2013)
Venere 2.0 2 way bookshelf
Venere 3.0 3 way floorstandevenere wall

- Developed and designed in Italy
- Made in China with selected China suppliers
- Sonus Faber Asia Ltd (HK) controls whole supply chain

- Glass tempered top and bottom just like Aida
-Baffle design to conceal the screws
- Aluminum spikes coated with scratch resistant paint

- The reflex port on the front avoids degrading reflections from the rear wall and make setting up easier.
- The waiveguides on the baffles perfectly control the sound radiation and provide a vivid sound (just like in live events)

- The internal architecture (derived from Aida) with the rib shaped "Y" provides regidity and perfect distribution of reflections

- Tweeters are without ferrofluids, 29mm treated silk dome DMK(Germany)
- Mid bass drivers have CURV cones with the exception of 3.0 that has dedicated aluminum drivers for low frequencies
- 2.5 model will use only CURV cones for homogenity of timbre
- CURV: composite material of the 5th generation single component

Retail price ranges from $800 to $3,500
Competitors: B&W, Focal and Dynaudio
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


peterrr

Een zinnetje doet de Sonus Faber de " Magie " verdwijnen....


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

gerzom

Citaat van: peterrr op juli 13, 2012, 11:34:21
Een zinnetje doet de Sonus Faber de " Magie " verdwijnen....


Made in China?

Zo erg zal het toch niet zijn, volgens mij komen er steeds meer goede dingen uit China, kijk bijvoorbeeld eens naar PrimaLuna  :thumbs-up:
En volgens mij komen de overige modellen nog steeds uit Italië.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


peterrr

Een luidspreker voor mij is een meubelstuk.
Waar ik ook al gebruik ik hem, niet mooi in het interieur moet zijn.
En ook de minder dure reeksen werden in italie gemaakt...


Made in China....hmm

Handcrafted in Italy....... Welkt product dan ook.  :inlove:


( voelt Ferrari,lamborghini, made in china)

Noem het " Pride of ownership"  :)


Grt peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

tompj

Citaat van: peterrr op juli 13, 2012, 12:37:30
Een luidspreker voor mij is een meubelstuk.
Waar ik ook al gebruik ik hem, niet mooi in het interieur moet zijn.
En ook de minder dure reeksen werden in italie gemaakt...


Made in China....hmm

Handcrafted in Italy....... Welkt product dan ook.  :inlove:


( voelt Ferrari,lamborghini, made in china)

Noem het " Pride of ownership"  :)

Begrijp best wat he zegt, maar....

Stel je zou nu ineens horen dat jouw Cremonas in China uit een fabriek rollen, zou je het dan een mindere speaker gaan vinden?
Grt peterr
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

GroeneLeeuw

Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

gerzom

#317
Citaat van: peterrr op juli 13, 2012, 12:37:30
Een luidspreker voor mij is een meubelstuk.
Waar ik ook al gebruik ik hem, niet mooi in het interieur moet zijn.
En ook de minder dure reeksen werden in italie gemaakt...


Made in China....hmm

Handcrafted in Italy....... Welkt product dan ook.  :inlove:


( voelt Ferrari,lamborghini, made in china)

Noem het " Pride of ownership"  :)


Grt peterr
Ik snap een beetje wat je bedoeld, maar het design is nog steeds Italiaans
(en daar ben ik ook erg gevoelig voor:    ;) )
en ga ik er vanuit dat dit wel weer een echte Sonus Faber is voor een mooie  prijs (is natuurlijk relatief)
:thumbs-up:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


peterrr

Citaat van: tompj op juli 13, 2012, 12:49:32



Je plant het er wat vreemd tussen, maar ja ik heb een zwak voor traditionele vakwerk producten.

Speakers, meubels , horloge's , ecologisch voedsel ed.en het heeft voor mij meer waarde als het gemaakt is in zodanige omgeving.
Meer als dat mr. Wong voor 3 dollar p.d in chaungung iets maakt.
Klinkt het anders nee,
Het is net als met Kef, Quad,mission en meer firma's die voor de goedkope krachten naar het oosten verdwijnen. ( waren mooie britten...ooit)

Soms ontkom je daar niet aan, maar dan consumeer ik maar wat minder snel en vaak en houd liever wat kleinere ( vaak ook duurder ) bedrijven in ere zolang dat nog kan.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

tompj

Tsja okay, ik snap het ook wel. Ben zelf ook fan van echt vakwerk hoor.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: twani op juli  1, 2012, 15:59:45
Sonus heeft een probleem zo te zien ;D  De Cremona series zijn tijdloze schoonheden, kunstwerken zelfs.
Geen idee waarom ze deze weg inslaan :crazy:  Ah ja, kan er toch wel een reden voor bedenken; Productiekosten! ze willen gewoon meer marge op hun product behalen hetgeen betekent dat de afdeling financiën het tegenwoordig voor het zeggen heeft bij Sonus ipv de afdeling Creatie en gevoel, doodzonde....
Maar laten we inderdaad afwachten of ze in het echt ook zo lelijk (voor een Sonus dan) zijn, dat is wel zo eerlijk....
I told you so :(

peterrr

Yep..

Maar eerst eens kijken hoe mooi, want alle producten van hun waren/ zijn altijd juweeltje's in afwerking.

Het gaat hier meer om...gevoel ;)

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

martin778

#322
Een trotse bezitter van de Electa Amator 1 meldt zich  ;D


Ze spelen icm een McIntosh MC2300 en Squeezebox Touch(met Toolbox3.0).
De kabels zijn niks bijzonders: QED Balanced Design Concept LS kabels en Linn Black IC's

Volgende stap? De Extrema natuurlijk...  :inlove:

peterrr

 :clapping:

Mooi hoor!
Er kunnen in dit topic nooit genoeg SF foto's staan.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

peterrr

Ook maar even fotootje`s van de "wisseling van de wacht" een paar maandjes geleden.

grt Peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2