Kermits 21:9 Homecinema

Gestart door kermit, december 14, 2006, 21:10:51

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

kermit

Citaat van: celerontje op januari 31, 2010, 14:36:04
Kan je dat wieltje niet ''uitboren'' en er zelf een nieuw asje in lijmen?
Waaraan zit dat asje bevestigd in het apparaat?

Het asje (plastic) zit vast aan het wieltje. Het is een geheel.Dus kan je er niks meer mee. :( Er komt toch aardig kracht op het wieltje te zitten als het wordt aangestuurd.

celerontje

Ja, daarom zeg ik ''uitboren'' ;)
Maar waar zit dat ''geheel'' dan ingestoken? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

kermit

#602
Citaat van: celerontje op januari 31, 2010, 14:47:17
Ja, daarom zeg ik ''uitboren'' ;)
Maar waar zit dat ''geheel'' dan ingestoken? ???
Als je naar het plaatje kijkt zie je de touwtjes. Daartussen zit het asje en het wieltje. Ik heb het net helemaal opengemaakt maar niks is meer te redden.

HTip

Da's balen man! Handmatig is natuurlijk wel een optie, maar als je electrisch gewend bent, dan is het behelpen.

Heb je nog garantie?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: kermit op januari 31, 2010, 16:39:07
Als je naar het plaatje kijkt zie je de touwtjes. Daartussen zit het asje en het wieltje. Ik heb het net helemaal opengemaakt maar niks is meer te redden.
Ben je een beetje handig?
Misschien kan een klein motortje vinden, daar dat ''wieltje'' op fabrieken en voor de aansturing relaitjes en een X10 zonweringsschakelaar gebruiken?
Hoef je niet echt elektronicakennis voor nodig, btw. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Hi Brian,
vervelend voor je, dit is een van de redenen dat ik zelf met pro spullen werk, een 20NM rolluikmotor kan wel 15 jaar mee  ;)

celerontje

Maar da's een beetje overkill voor het aantrekken van een paar lichte paneeltjes. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

kermit

Citaat van: HTip op januari 31, 2010, 16:51:26
Da's balen man! Handmatig is natuurlijk wel een optie, maar als je electrisch gewend bent, dan is het behelpen.

Heb je nog garantie?
Hi Philip,

Garantie zit er nog op. Maar het wordt halen en trekken, dus zal ik maar een nieuwe bestellen. :) En als deze het ook begeeft stap ik over op autogordijn. :D.

kermit

#608
Citaat van: Kjelt op januari 31, 2010, 19:57:02
Hi Brian,
vervelend voor je, dit is een van de redenen dat ik zelf met pro spullen werk, een 20NM rolluikmotor kan wel 15 jaar mee  ;)

Idd maar als ik een 20NM rolluikmotor aanschaf overleeft het masking systeem het niet. :D Idd wat celerontje zegt. ;D

celerontje

Citaat van: kermit op januari 31, 2010, 20:32:53
Hi Philip,

Garantie zit er nog op. Maar het wordt halen en trekken, dus zal ik maar een nieuwe bestellen. :) En als deze het ook begeeft stap ik over op autogordijn. :D.
Geen zin om zelf wat te knutselen, zoals ik al zei?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

eddy135

Citaat van: celerontje op januari 31, 2010, 21:36:19
Geen zin om zelf wat te knutselen, zoals ik al zei?
Dacht ik ook: klein gaatje door en door, met een stalen pinnetje erin?
Een foto kan misschien mensen op gedachten brengen.. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

kermit

#611
Citaat van: eddy135 op januari 31, 2010, 22:01:19
Dacht ik ook: klein gaatje door en door, met een stalen pinnetje erin?
Een foto kan misschien mensen op gedachten brengen.. ;)

Het gaat echt niet lukken. :D. Het is helemaal kapot. Het  pinnetje zit vast aan het wielletje. Er is geen mogelijkheid om het te maken. En een gaatje boren gaat wel maar het wielletje krijg je niet vast meer.  Het is allemaal net te klein en fragiel ;)

eddy135

Nieuw wieltje op een draaibank maken?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

kermit


celerontje

Geef 'm aan Ronald, heeft hij een mooi hobbyprojectje!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

kermit

#615
Citaat van: celerontje op januari 31, 2010, 22:46:14
Geef 'm aan Ronald, heeft hij een mooi hobbyprojectje!

Tja, die maakt er een Dune van op wieltjes :D :clapping:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: kermit op januari 31, 2010, 20:32:53
Hi Philip,

Garantie zit er nog op. Maar het wordt halen en trekken, dus zal ik maar een nieuwe bestellen. :) En als deze het ook begeeft stap ik over op autogordijn. :D.
Hi Brian,

Ik heb een rail van autogordijn. Het is een prima systeem, maar de motor is nogal lawaaierig. Motor heeft nu bijna een jaar niet gelopen, vraag me af of ie het straks nog gaat doen :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 31, 2010, 22:46:14
Geef 'm aan Ronald, heeft hij een mooi hobbyprojectje!
Jongens, ik heb 2 linkerhanden als het om mechaniek gaat he  :crazy:

Kjelt

Citaat van: HTip op februari  1, 2010, 07:37:39
Hi Brian,

Ik heb een rail van autogordijn. Het is een prima systeem, maar de motor is nogal lawaaierig. Motor heeft nu bijna een jaar niet gelopen, vraag me af of ie het straks nog gaat doen :unsure:
Ik heb ook die motor en kan je zeggen dat het niet heel veel soeps is, laagspanning en lage stroom (weinig moment dus) en veel plastick. Ik doe het nu met de hand, 4 keer sneller en betrouwbaarder  :D
Dat is het probleem met die goedkope setjes. Voorbeeldje was de autogordijn, die koste 200 euro terwijl een Somfy rond de 900 euro kostte.
Ik zou gewoon eens kijken wat de professionele installateurs voor spul gebruiken voor deze oplossing en daar eens gaan shoppen. Als je het 1x per week gebruikt is dat spul leuk als je het iedere dag enkele malen gebruikt dan wil je gewoon goed materiaal.

jaco

Citaat van: kermit op januari 31, 2010, 12:27:47
Had jij die nog staan Jaco?
Ja, nog 2 stuks. Maar die wil ik niet kwijt, want mocht ik ze ooit nodig hebben kan ik ze ook zelf niet meer kopen.

En 2e hands willen mensen toch niet veel betalen  :devil:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

reza

Das zeker jammer Kermit.  :crazy:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Citaat van: reza op februari  1, 2010, 11:47:40
Das zeker jammer Kermit.  :crazy:

Reza,

Jij een versterker ik een motortje. :D

kermit

Citaat van: Kjelt op februari  1, 2010, 09:46:27
Ik heb ook die motor en kan je zeggen dat het niet heel veel soeps is, laagspanning en lage stroom (weinig moment dus) en veel plastick. Ik doe het nu met de hand, 4 keer sneller en betrouwbaarder  :D
Dat is het probleem met die goedkope setjes. Voorbeeldje was de autogordijn, die koste 200 euro terwijl een Somfy rond de 900 euro kostte.
Ik zou gewoon eens kijken wat de professionele installateurs voor spul gebruiken voor deze oplossing en daar eens gaan shoppen. Als je het 1x per week gebruikt is dat spul leuk als je het iedere dag enkele malen gebruikt dan wil je gewoon goed materiaal.

Tja, Ik heb die motor bij jou gehoord. Ik dacht dat het plafond naar benden kwam :D

kermit

Citaat van: HTip op februari  1, 2010, 07:37:39
Hi Brian,

Ik heb een rail van autogordijn. Het is een prima systeem, maar de motor is nogal lawaaierig. Motor heeft nu bijna een jaar niet gelopen, vraag me af of ie het straks nog gaat doen :unsure:

Hi Philip,

Vandaar dat ik het merk noemde. :D Ik wist dat jij een autogordijn systeem hebt. Een  beetje WD 40 spuiten en het moet goed gaan. Gebruik je de masking niet meer?