welke HD sat.reciever

Gestart door frank2, januari 20, 2008, 10:34:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frank2

Ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kan krijgen, omdat je sat. recievers helaas niet van te voren kan uittesten.
Ik ben langzamerhand op zoek naar een nieuwe sat. reciever die HD kan weergeven. Nu heb ik na sat4all te hebben doorgeworsteld allerlei vragen;
ik ben op zoek naar een sat reciever die en goed beeld en goed geluid geeft. Ik heb nu een rebox 2250mg (sat reciever CD goedgekeurd) en deze heb ik ooit een keer aangesloten via de optical naar m'n DCC deck van marantz. De DAC die daar inzit schatte ik beter in dan de DAC in de sat reciever. Het scheelde wel iets maar dat was niet erg groot het verschil. Nu kost deze huidige sat reciever 185 euro dus echt geweldig kan het niet zijn?!

Ik heb nu 3 HD sat recievers op het oog:
Topfield 7700: problemen met lip synchroon
Homecast 5101: geen problemen voor zover ik kan nagaan
Clarck-Tech 5000: korrelig beeld bij sd weergave

Welke geeft het beste beeld en geluid, en zijn er dmv updates al verbeteringen in de bovengenoemde problemen gebracht?

Graag jullie advies

mvrgrt
frank
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirkie

#1
Ik heb momenteel dezelfde vraag:
maar heb een langer lijstje:

- Technomate hd6900 (reeds gezien en goed bevonden, goede software)
- technisat hd s2

http://www.technisat.de/indexeb37.html?nav=Sat_DVB_S_,de,64-1

frank2

die 2 ken ik nog niet, zal even gaan zoeken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®


Dennis N

Ik heb de topfield 7710 en deze bevalt mij prima.
Lipsync is niet meer aan de orde met de laatste firmware, verbeteringen zijn er nog genoeg te behalen.
Een vergelijk kan ik helaas niet maken want ook ik kon er niet meerder testen.
Het geluid is goed en het beeld ben ik ook zeer tevreden over.
Het mooiste vind ik dan nog wel het design , ziet er strak en degelijk uit.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Vlearmoes

probleemloze Humax HDCI2000  ;)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

stoffels


frank2

Heeft iemand antwoord op de vraag beste beeld en geluid. Ik ben helaas geen freak met sat. recievers, update gaat nog wel maar verder moet zo'n ding gewoon z'n werk doen zonder haperingen e.d.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

pietnoeck

technisat zou beste zijn volgens area.de

bellecoupe

De Technisat HD S2 decoder zou op dit moment het toestel zijn met de beste weergave, zowel HD als SD.
Getest in Heimkino (referentie klasse, uberagend) van 02/08 en AREADVD.

Ik heb al een tijdje zitten wachten op een behoorlijke receiver.
Ik ga dit toestel morgen bestellen bij een leverancier van mij.

Midcall

Ik heb sinds een paar maanden een Clarck-Tech 5000 en merk niets van enig korrelig beeld bij SD materiaal.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

EdoE

Citaat van: Vlearmoes op januari 21, 2008, 09:01:41
probleemloze Humax HDCI2000  ;)

Ik heb met mijn HDCI-2000 wel problemen: de HD1-/HD5-/EXQI-kaart in de Irdeto2-cam werkt vrij zelden in deze ontvanger.

frank2

Citaat van: bellecoupe op januari 21, 2008, 23:07:55
De Technisat HD S2 decoder zou op dit moment het toestel zijn met de beste weergave, zowel HD als SD.
Getest in Heimkino (referentie klasse, uberagend) van 02/08 en AREADVD.

Ik heb al een tijdje zitten wachten op een behoorlijke receiver.
Ik ga dit toestel morgen bestellen bij een leverancier van mij.


Houd ons op de hoogte ik ben erg benieuwd naar je bevindingen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bellecoupe

Citaat van: frank2 op januari 22, 2008, 17:53:36
Houd ons op de hoogte ik ben erg benieuwd naar je bevindingen

Wordt vervolgd!

Ik heb tevens onderstaande schotel besteld, waarbij ik ook rekening heb gehouden met nog een receiver voor de slaapkamer:

Mutitenne Twin van Technisat
http://www.technisat.de/index4863.html?nav=Au%C3%9Fenanlagen,de,54-23

Vlearmoes

Citaat van: EdoE op januari 22, 2008, 15:45:24
Ik heb met mijn HDCI-2000 wel problemen: de HD1-/HD5-/EXQI-kaart in de Irdeto2-cam werkt vrij zelden in deze ontvanger.


Als ik het goed heb; zijn deze zenders op dit moment niet beschikbaar

http://nl.kingofsat.net/hdtv.php
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Kingpin

De Arion AF-8000 is echt een plaatje.



citaat:
Gerade bei einem HDTV Receiver ist natürlich die Videoqualität eines der entscheidendsten Kaufargumente und in diesem Punkt können wir Arion nur loben, denn der Receiver stellt nicht nur HDTV Programme perfekt dar, sondern auch normales SDTV kann in 576p, 720p und 1080i ausgegeben werden. Das Geheimnis dahinter ist der eingebaute Skaler (schlagen Sie dazu bitte in der vorherigen Ausgabe der TELE-satellit nach um zu erfahren, was ein Skaler genau macht). Dieser Chip verwandelt jedes SD Programm wie von Zauberhand in einen HDTV Kanal – zumindest sieht das Programm auf ihrem HD-Fernsehgerät danach so aus.Uns hat es während des Tests großen Spaß gemacht, normales SDTV über den AF-8000HDCI in 1080i zu schauen und im direkten Vergleich mit dem Signal über Scart oder RCA Buchse wurde erst deutlich, was der Skaler eigentlich leistet. Wer also einen HD-Fernseher sein eigen nennt, der kann mit dem neuen Arion Receiver nicht nur HDTV genießen, sondern auch normales SDTV in viel besserer Qualität als bisher empfangen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

EdoE

Citaat van: Vlearmoes op januari 23, 2008, 08:26:54

Als ik het goed heb; zijn deze zenders op dit moment niet beschikbaar

http://nl.kingofsat.net/hdtv.php

Ik heb het een maand of wat geleden voor het laatst geprobeerd. Over de pakweg driekwart jaar dat ik het probeerde, was het probleem vrij consistent. Het werkte "wel eens".

EdoE


Kingpin

Citaat van: bellecoupe op januari 22, 2008, 23:54:36
Wordt vervolgd!

Ik heb tevens onderstaande schotel besteld, waarbij ik ook rekening heb gehouden met nog een receiver voor de slaapkamer:

Mutitenne Twin van Technisat
http://www.technisat.de/index4863.html?nav=Au%C3%9Fenanlagen,de,54-23
Ja een wonder ding, m'n pa heeft 'm ook, wel even een kapje bij kopen voor als het regent, dit scheelt enorm.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dennis N

Citaat van: bellecoupe op januari 22, 2008, 23:54:36
Wordt vervolgd!

Ik heb tevens onderstaande schotel besteld, waarbij ik ook rekening heb gehouden met nog een receiver voor de slaapkamer:

Mutitenne Twin van Technisat
http://www.technisat.de/index4863.html?nav=Au%C3%9Fenanlagen,de,54-23

Hou je er dan wel rekening mee dat als je een pvr in de huiskamer koopt dat je dan al die 2 aansluitingen nodig hebt.
Voor in de slaapkamer heb je dan een derde aansluiting nodig en is dus eigenlijk niet mogelijk met de multytenne twin.

Ik gebruik hiervoor een triax met 4 quad lnb's.

LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

bellecoupe

#21
Citaat van: Dennis N op januari 23, 2008, 20:21:53
Hou je er dan wel rekening mee dat als je een pvr in de huiskamer koopt dat je dan al die 2 aansluitingen nodig hebt.
Voor in de slaapkamer heb je dan een derde aansluiting nodig en is dus eigenlijk niet mogelijk met de multytenne twin.

Ik gebruik hiervoor een triax met 4 quad lnb's.



De Technisat heeft maar één kabel nodig van wat ik begrepen heb uit de instructies.

En mocht het blijken dat dit niet zo is dan is er nog geen probleem, omdat ik nooit iets opneem als ik thuis ben.
Dus kijken en opnemen tegelijk is niet een must.

zie onderstaand deel uit review AREADVD:
Tuner und Aufnahme: Der Digicorder verfügt über einen Twin-Tuner mit zwei Antenneneingängen. Da sich fast sämtliche deutschen TV-Programme auf Astra im horizontalen High-Band befinden, kann man den Receiver fast uneingeschränkt auch mit nur einem einzigen Antennenkabel nutzen. Für den Twin-Tuner ist kein Zubehör wie Splitter oder Loop-Kabel erforderlich. Bereits beim Setup wird die Installation abgefragt und das Signal intern an den zweiten Tuner weitergeleitet. Einziger Nachteil dieser komfortablen Installationsvariante ist die fehlende Möglichkeit, das Sat-Signal auch noch an einen weiteren Sat-Receiver weiter leiten zu können

bellecoupe

Vandaag 2 duitse bladen Hifi Test TV Video en Stereoplay gekocht, waarin de Technisat HD S2 wordt getest met als resultaat dat dit de referentiespeler van dit moment is. :)

Dirkie

Citaat van: bellecoupe op januari 24, 2008, 22:22:45
Vandaag 2 duitse bladen Hifi Test TV Video en Stereoplay gekocht, waarin de Technisat HD S2 wordt getest met als resultaat dat dit de referentiespeler van dit moment is. :)

Is je bestelling al binnen ? Hou ons op de hoogte...  :)

bellecoupe

Bestelling is nog niet binnen.

Als de bestelling binnen is zal er eerst nog wat arbeid verricht moeten worden m.b.t. installatie. (bekabeling e.d.)
Aankomend weekend ga ik eerst in de meterkast een nieuw groepje aanleggen voor wat netwerkcomponenten zoals een router en een switch.

Hiervandaan zal ik de receiver, en later de slaapkamer receiver aan het ethernet koppelen zodat ik o.a. gebruik kan gaan maken van cardsharing.