REELBOX www.reel-multimedia.com

Gestart door nwolsink, mei 18, 2006, 15:43:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joth

Citaat van: satsjaak op oktober 15, 2006, 10:48:06
Nou ik heb een Reelbox lite.
Het is een super machine geworden.
Super stabiel en een beeld kwalitijd perfect.
Ik zou hem nog niet ruilen tegen 2 dreamboxen 7025
Alles doet ie eigenlijk.
Dvd branden werkt ook goed.
Reclame wordt er automatich uitgehaald etc,
En ja je kan er ook mee cardsharen met G*ox,camd3
Je hebt eigenlijk een compleet home entertaiment systeem.

De lite heeft standaard geen DVD brander of HDD, heb je de upgrade zelf uitgevoerd ??
Enige issues tegengekomen bij de upgrade ?

Mijn idee is nu om eventueel een ReelBox Lite aan te schaffen en die met een HDD te voorzien,
eventueel later een DVD brander indien ik het echt nodig acht.
B&W_LM1/       Panasonic_TH-42PX60E         \B&W_LM1
-------+====================================+-------
Dali  |Pioneer_DV535|Klipsch|Denon_AVR3805 | Dali
ikon6 |Denon_DCD820 | KSW12 |Roksan_Caspian| ikon6 -------+====================================+------
-

nwolsink

Citaat van: [SV] op januari  9, 2007, 11:42:28
Ik hoop van wel want ik ben ook zeer geintereseerd.
De dreambox 8000 laat nog wel een tijd op zich wachten ben ik bang.

De Reelbox is ook niet leverbaar momenteel
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

daniel.benjamins

Ik zie net dat ze ook een versie voor kabel-tv hebben, mét PVR-functie en HDMI (optioneel)

Weet iemand of dit ook met @HOME werkt?
Of werkt een DVB-C ontvanger standaard op alle kabelsignalen/netwerken?

nwolsink

Is er iemand die weet of streamen van DivX en MP3 nu werkt met de Reelbox?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

svmnb

#29
Citaat van: daniel.benjamins op februari 15, 2007, 10:57:19
Ik zie net dat ze ook een versie voor kabel-tv hebben, mét PVR-functie en HDMI (optioneel)

Weet iemand of dit ook met @HOME werkt?
Of werkt een DVB-C ontvanger standaard op alle kabelsignalen/netwerken?

Nee, voor @home moet deze de irdeto 2 standaard ondersteunen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

daniel.benjamins

Citaat van: svmnb op april 16, 2007, 08:14:33
Nee, voor @home moet deze de irdeto 2 standaard ondersteunen.

Zeker weten? Bij navraag bij Reel zelf, leek dit geen probleem.

Raphie

JBL PRX Power!

daniel.benjamins

Citaat van: Raphie op april 16, 2007, 12:32:23
een softcam doet wonderen  ;)

Als ik me goed herinner uit de tijd dat ik nog een satelliet-ontvanger had; dit is toch een softwarematige "hack"  ipv een hardwarematige via een PCMCIA-kaart?

svmnb

Citaat van: daniel.benjamins op april 16, 2007, 11:43:56
Zeker weten? Bij navraag bij Reel zelf, leek dit geen probleem.

Mijn nee sloeg op je tweede vraag, nl of een DVB-C ontvanger standaard op alle kabelsignalen/netwerken werkt.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

daniel.benjamins

#34
Zo te zien is er weer wat actie op de website van Reel:

http://www.reel-multimedia.com/rmm-german/aktuelles.html

Helaas geen Engelstalige info en Webshop meer te vinden, maar dat volgt nog wel waarschijnlijk.
Ze stellen ook meteen een nieuwe receiver voor, de Avantgarde. Zie bijlage. Best wel prijzig, maar dan heb je ook wat!

spencer

Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

nwolsink

Goed, ik heb dus 2 maand een REELBOX in huis gehad en het is  :'(
Koop dit echt niet als dit niet je hobby is en je liever aan het klussen bent dan aan het kijken.

Het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd.
-Zappen gaat echt super traag
-Opnemen en kijken naar wat anders gaat niet/moeilijk
-DVD branden dat duurt "uren"
-Streamen van DivX kan maar dan heb je het ook gehad, dit werkt echt niet super.
-Wil je MP3's spelen dan moet je eerst met Samba aan de gang.

En ga zo nog maar even door, mijne is dus op eBay weer van hand gewisseld ondertussen
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

daniel.benjamins

Citaat van: nwolsink op juni 25, 2007, 19:50:22
Goed, ik heb dus 2 maand een REELBOX in huis gehad en het is  :'(
Koop dit echt niet als dit niet je hobby is en je liever aan het klussen bent dan aan het kijken.

Het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd.
-Zappen gaat echt super traag
-Opnemen en kijken naar wat anders gaat niet/moeilijk
-DVD branden dat duurt "uren"
-Streamen van DivX kan maar dan heb je het ook gehad, dit werkt echt niet super.
-Wil je MP3's spelen dan moet je eerst met Samba aan de gang.

En ga zo nog maar even door, mijne is dus op eBay weer van hand gewisseld ondertussen

Dit zal wel een oude Reelbox zijn? De nieuwe Reelboxen zijn nog niet verkrijgbaar nl.

spencer

Citaat van: nwolsink op juni 25, 2007, 19:50:22
Goed, ik heb dus 2 maand een REELBOX in huis gehad en het is  :'(
Koop dit echt niet als dit niet je hobby is en je liever aan het klussen bent dan aan het kijken.

Het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd.
-Zappen gaat echt super traag
-Opnemen en kijken naar wat anders gaat niet/moeilijk
-DVD branden dat duurt "uren"
-Streamen van DivX kan maar dan heb je het ook gehad, dit werkt echt niet super.
-Wil je MP3's spelen dan moet je eerst met Samba aan de gang.

En ga zo nog maar even door, mijne is dus op eBay weer van hand gewisseld ondertussen

Ik heb er zelf weing problemen mee.Het zappen gaat inderdaad iets trager dan een bv een dreambox.
Ongeveer 1 a 2 seconden als ze eenmaal open zijn geweest,maar zo,n zapper ik ben ook weer niet.
DVD branden dat lukt inderdaad nog niet zo best maar dit vind ik niet zo,n punt.
Ik weet zeker uit ervaring dat dit een kwestie van tijd is.
Mij gaat het immers om de beeld en geluid kwaliteit en die is vele malen beter als een dreambox  :)
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

nwolsink

#39
Citaat van: spencer op juni 27, 2007, 15:06:18
Ik heb er zelf weing problemen mee.Het zappen gaat inderdaad iets trager dan een bv een dreambox.
Ongeveer 1 a 2 seconden als ze eenmaal open zijn geweest,maar zo,n zapper ik ben ook weer niet.
DVD branden dat lukt inderdaad nog niet zo best maar dit vind ik niet zo,n punt.
Ik weet zeker uit ervaring dat dit een kwestie van tijd is.
Mij gaat het immers om de beeld en geluid kwaliteit en die is vele malen beter als een dreambox  :)


De REEL geeft op SCART een marginaal beter beeld dan een dreambox, audio heb ik niet waar kunnen nemen, ik luister dan ook enkel stereo over mijn Marantz PM7200
Op component geeft de REEL echter geen mooi beeld. Het apparaat heeft/had wel potentie maar de community is gewoon veels te klein, met de nieuwe modellen en diens prijzen zal deze wel niet groter gaan worden.

Ik had dus zelf een REELBOX Lite met DVD RW en 250GB HDD
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

spencer

Citaat van: nwolsink op juni 27, 2007, 20:42:10
De REEL geeft op SCART een marginaal beter beeld dan een dreambox, audio heb ik niet waar kunnen nemen, ik luister dan ook enkel stereo over mijn Marantz PM7200
Op component geeft de REEL echter geen mooi beeld. Het apparaat heeft/had wel potentie maar de community is gewoon veels te klein, met de nieuwe modellen en diens prijzen zal deze wel niet groter gaan worden.

Ik had dus zelf een REELBOX Lite met DVD RW en 250GB HDD

Ik vind het veschil juist zeer groot van dream naar reelbox zowel beeld als geluid,maar dat is voor iedereen weer anders.
Je tv of scherm moet dat verschil wel kunnen laten zien anders heeft het weinig zin.
Audioverschil hoor ik zelfs op mijn oude tv die nu boven staat:)

En de comunity is groter dan je denk hoor.
Achter de schermen gebeurt meer dan je denk maar nog niet alles kan 1,2,3 prijs gegeven worden  ::)

Ik heb zelf ook een lite en ik ben zeer tevreden van de overstap van dream naar de reelbox lite maar ik wacht vol verwachting op de avantgarde.Wat ik gehoord heb gaat deze weer een stap verder met beeld en geluid enz.
Dus dan mag die duurder zijn al zullen de prijzen vanzelf iets gaan zakken met de tijd denk ik.

Maar had jij geen beeld dan met je reelbox want je schrijft dat je enkel aan het klussen was met de ontvanger.Ik zet er een image in en kijken maar.Om de zoveel tijd kijk ik hoeveel versies ze al weer verder zijn en dan probeer ik weer een nieuwere.
Soms zitten er mindere bij maar dat lees je meestal snel genoeg op het forum.





Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

TubeKees

Ik heb een aantal maanden met een Reelbox Lite gespeeld, maar dat had me toch echt een pak beter beeld op mijn plasma dan een Dreambox ....

nwolsink

Het grote manco is idd de community, qua hardware is het een super apparaat, de images laten echter veel te wensen over en de gebruiksvriendelijkheid is veel slechter dan een Dreambox.

Als ze dat aanpakken dan heeft het wel potentie maar in de huidige sitiuatie is het een hobby box.
Ik had wel beeld maar alle extra functies waarvoor ik hem wilde hebben waren slecht:
-Streamen van DivX > werkt maar erg matig, weinig mogelijkheden en tevens heel omslachtig
-Streamen van MP3 > werkt maar erg matig, weinig mogelijkheden en tevens heel omslachtig
-Opnemen en kijken naar een andere zender > kan geheel niet
-PIP > kan ook geheel niet.

Oftewel de combo Dreambox + XboX met XBMC werkt vele malen beter. enkel het opnemen kijken kan je dan niet
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

koffieleut

#43
Ik zou toch maar voorzichtig zijn met de reelbox.
Hij kan zo veel dat het voor de gemiddelde gebruiker wat te veel van het goede is.

Shorty

CitaatReel stellt zwei neue Media-Center vor

München - Die "Reelbox Avantgarde" und die "Reelbox Vista" werden auf der IFA der Öffentlichkeit präsentiert. Nun hat Reel Multimedia erste Details zu den technischen Spezifikationen der neuen Geräte preisgegeben.

Das Linux-basierte Mediacenter "Avantgarde" ist laut Reel-Angaben mit zwei Tunern bestückt. Mit HDMI, zwei Common Interface Slots, USB 2.0, Firewire, eSATA und zwei Gigabit-Schnittstellen soll die "Avantgarde" über umfassende Anschlussmöglichkeiten verfügen. 

Die Box gibt es wahlweise für den DVB-S2, DVB-C und DVB-T-Empfang. Zusätzlich spendiert Reel der Box eine 320GB SATA-Festplatte und Dual-Layer DVD-RW-Brenner. Das Gerät soll für Euro 1 499 Euro unverbindliche Preisempfehlung (UVP) ab dem 4. Quartal 2007 erhältlich sein. Durch den dritten freien Tuner-Slot kann der Anwender sein Gerät jederzeit flexibel erweitern.

Die zweite Neuvorstellung, die "Reelbox Vista" unterstützt laut Reel Multimedia alle gängigen AV-Formate inklusive kopiergeschützter Daten (DRM) und harmoniert mit dem Mediacenter von Windows Vista. Verbaut wurde ein Intel Core2Duo-Mobilprozessor, DirectX10-Grafik und zwei Gigabyte Arbeitsspeicher, die für konstant hohe Leistung bei niedrigem Stromverbrauch sorgen sollen.

Durch den Einsatz spezieller TV-Software, die sich komplett in das Vista Mediacenter integriert, ist die ReelBox Vista in der Lage, alle Spielarten des digitalen Fernsehens (DVB-S2, -S, -C und -T) wiederzugeben. Die Reelbox Vista wird ab Werk wahlweise mit einem internen DVB-S-Tuner oder einem externen DVB-T-Tuner angeboten. Intern kann optional ein weiterer DVB-S-Tuner nachgerüstet werden. Weiterhin sind optional externe Tuner fuer DVB-C und DVB-S2 erhaeltlich, jeweils mit Common Interface-Schacht. Auch hier beträgt die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) 1 499 Euro.

Bron: HD+TV.

VrGr,

Bart J.

Shorty

CitaatReelbox Avantgarde kommt pünktlich zu Weihnachten

München - Der Elektronik-Hersteller Reel hat am Montag die ersten Modelle der neuen Avantgarde-Reihe an ausgewählte Händler geschickt. Gleichzeitig sei die Online-Vorbestellung für das neue Mulitmedia-Center laut eigenen Angaben sehr erfolgreich angelaufen.

"Die Avantgarde wird alle Online-Vorbesteller rechtzeitig zu Weihnachten erreichen", versprach ein Reel-Sprecher gegenüber DIGITAL FERNSEHEN. Ob der Verkauf der zweiten Neuankündigung noch in diesem Jahr anlaufen kann, konnte der Reel-Sprecher nicht zweifelsfrei bestätigen. Man versuche, das "Vista" getaufte Medien-Center noch im vierten Quartal auf den Markt zu bringen.

Reel verspricht, die Avantgarde noch vor Weihnachten in den Handel zu bringen

Hier würden laut Reel vor allem die Grafikkarten Probleme bereiten. Zunächst haben die Multimedia-Experten mit handelsüblichen Grafikkarten experimentiert, die aber letztlich nicht alltagstauglich waren. "Bei allen verfügbaren Low-Profile-Karten hatten wir Probleme mit zu lauten Lüftern", erklärte der Unternehmenssprecher. Zunächst habe man versucht, eine interene Lösung zu finden, letztlich aber von dieser Möglichkeit Abstand genommen, weil somit die Gewährleistung der Grafikkarten-Hersteller nicht mehr gegolten hätte.

Deswegen habe man den Hardware-Spezialisten Contron mit der Herstellung einer eigens für Reel angepassten Grafikkarte beauftragt, die ein sehr leises wie auch stromsparendes Kühlsystem unterstützen soll.

Mit der neuen Boxen-Generation möchte Reel nach eigenen Angaben jeden, der an digitalen Medien interessiert ist, erreichen. "Unser Medien-Center kann neben dem TV-Empfang und der Aufnahme von Sendungen auch MP3s und alle möglichen Video-Formate wiedergeben", warb der Reel-Sprecher für die neuen Media-Center.

Dabei verwies der Reel-Sprecher vor allem auf die hohe Flexibilität der Reel-Box, die aufgrund ihrer modularen Aufbereitung "maßgeschneidert auf den Konsumenten abgestimmt werden kann." Zukunftssicher sind die beiden neuen Geräte auch - so kann der IPTV-Empfang wie auch Blu-ray- oder HD DVD-Laufwerk nachgerüstet werden. "Die Reelbox ist vor allem für Konsumenten interessant, die gleichzeitig einen Desktop-PC benötigen", verdeutlichte der Sprecher die Herkunft der Reel-Box aus dem PC-Bereich.

Auf die Frage, wie viele Exemplare man von der Avantgarde noch in diesem Jahr verkaufen möchte, konnte der Sprecher keine gesicherten Angaben machen und verwies auf die noch geringen Stückzahlen der bisher produzierten Modelle. "Das Problem dürfte wohl eher darin liegen, wie schnell wir mit der Produktion nachkommen."

In diesen Bereich wird Reel in den kommenden Monaten auch den größte Teil der Anstrengungen investieren. Gleiches gilt für das Vista-Center, an dem die Reel-Experten mit Hochdruck arbeiten. Erst wenn beide Geräte im Handel platziert sind, wird Reel sich über die Nachfolgegeneration Gedanken machen. Dabei seien, verdeutlichte der Reel-Sprecher, eher kleinere und kostengünstige Clients für das vernetzte Heim im Gespräch.
Bron: HD+TV.

VrGr,

Bart J.