Sonore microRendu

Gestart door Isflicka, juni 30, 2016, 10:24:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isflicka

Citaat van: Dynky op augustus 22, 2016, 13:12:14
lees je eens even in over de term bit-perfect en wanneer die mag gebruikt worden  ;)
Uiteraard wist ik dat deze opmerking gemaakt zou worden maar er is weinig tot niets officieel vastgelegd m.b.t. de term bit-perfect. Het lijkt intussen meer marketing dan daadwerkelijk gestoeld op feiten. Feit blijft wel dat twee apparaten met een bit-perfect output een muziek bestand toch anders afspelen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Citaat van: Isflicka op augustus 22, 2016, 13:56:43
Uiteraard wist ik dat deze opmerking gemaakt zou worden maar er is weinig tot niets officieel vastgelegd m.b.t. de term bit-perfect. Het lijkt intussen meer marketing dan daadwerkelijk gestoeld op feiten. Feit blijft wel dat twee apparaten met een bit-perfect output een muziek bestand toch anders afspelen.
Bit-perfect doen ze allemaal wel....  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Als ik de microrendu (USB) vergelijk met de Moon 180 (geen USB) dan merk ik ook een behoorlijk verschil tussen beide spelers. De Moon klinkt een stuk donkerder dan de microrendu via de USB aansluiting. Eigenlijk dacht ik dat dit met de USB input van de DAC te maken had. Bij de aries was dit verschil veel minder duidelijk. Verwacht je dat de Uptone Ultracap LPS-1 nog iets gaat doen met het geluid bijvoorbeeld meer laag?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

zegel

In mijn ervaring doet een voeding vooral wat aan de luchtigheid en gemak, de doortekening van het geluid - en niet zozeer de klankkleur maar we gaan het horen als de voeding op de markt komt...
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

bva

Citaat van: Isflicka op augustus 22, 2016, 13:56:43
Uiteraard wist ik dat deze opmerking gemaakt zou worden maar er is weinig tot niets officieel vastgelegd m.b.t. de term bit-perfect. Het lijkt intussen meer marketing dan daadwerkelijk gestoeld op feiten. Feit blijft wel dat twee apparaten met een bit-perfect output een muziek bestand toch anders afspelen.

Als de output van twee apparaten beide bitperfect is zou een verschil in geluids kwaliteit alleen kunnen optreden door jitter of door stoorsignalen welke ze doorgeven en/of genereren. Als de ontvangende DAC de ontvangen bit stream re-clockt en de stoorsignalen eruit filtert zou het resultaat hetzelfde moeten zijn. Een goede voeding levert minder stoorsignalen en zal daarom een positieve uitwerking hebben.

Bij Roon kun je het 'signal path' bekijken en bij mij is dit altijd bitperfect van begin tot het einde. Ik denkt dus dat Roon niet een 'sausje' gebruikt.

Kingpin

Citaat van: bva op augustus 29, 2016, 18:19:52
Als de output van twee apparaten beide bitperfect is zou een verschil in geluids kwaliteit alleen kunnen optreden door jitter of door stoorsignalen welke ze doorgeven en/of genereren. Als de ontvangende DAC de ontvangen bit stream re-clockt en de stoorsignalen eruit filtert zou het resultaat hetzelfde moeten zijn. Een goede voeding levert minder stoorsignalen en zal daarom een positieve uitwerking hebben.

Bij Roon kun je het 'signal path' bekijken en bij mij is dit altijd bitperfect van begin tot het einde. Ik denkt dus dat Roon niet een 'sausje' gebruikt.
Het eerste deel klopt, waarom haal je het dan in het tweede deel door elkaar?
Je geeft in het tweede deel aan dat Roon bitperfect is en daardoor geen 'sausje' meegeeft.
Terwijl je in het eerste deel correct antwoordt geeft dat het waarschijnlijk aan 'stoorsignalen' ligt.

Alle streamers doen wel bitperfect, zeker over de kleine afstanden die ze maar hoeven te overbruggen.
Mocht het signaal zo erg verstoord worden dan klopt de checksum niet meer van de packets die verstuurd worden, hierdoor zal na gelang de streamer stoppen met spelen of hakkelen, dit doet niets met geluidkwaliteit.
Zoals je al zegt zou het 'verschil' aan jitter of meegelifte storingen op het datasignaal kunnen zijn.
Klinkt raar omdat deze verbindingen galvanisch gescheiden zijn, maar de verschillen zijn er daadwerkelijk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bva

Citaat van: Kingpin op augustus 29, 2016, 18:48:02
Het eerste deel klopt, waarom haal je het dan in het tweede deel door elkaar?
Je geeft in het tweede deel aan dat Roon bitperfect is en daardoor geen 'sausje' meegeeft.
Terwijl je in het eerste deel correct antwoordt geeft dat het waarschijnlijk aan 'stoorsignalen' ligt.

Ik bedoel te zeggen dat Roon niet het geluid manipuleerd om het 'mooier' te laten klinken.

Isflicka

Citaat van: bva op augustus 29, 2016, 21:14:50
Ik bedoel te zeggen dat Roon niet het geluid manipuleerd om het 'mooier' te laten klinken.
Vraag het maar aan het team van Roonlabs. Het is een eigenschap van Roon.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Citaat van: bva op augustus 29, 2016, 18:19:52
Als de output van twee apparaten beide bitperfect is zou een verschil in geluids kwaliteit alleen kunnen optreden door jitter of door stoorsignalen welke ze doorgeven en/of genereren. Als de ontvangende DAC de ontvangen bit stream re-clockt en de stoorsignalen eruit filtert zou het resultaat hetzelfde moeten zijn.
Heb je het al eens in de praktijk getest? Het is mij namelijk nog nooit gelukt om twee streamers door een studio reclock hetzelfde te laten klinken.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

bva

Citaat van: Isflicka op augustus 29, 2016, 21:35:08
Vraag het maar aan het team van Roonlabs. Het is een eigenschap van Roon.

De volgende opmerking krijg ik als ik in het 'Signal Path' op 'Roon Advanced Audio Transport' klik:
Roon Advanced Audio Transport (RAAT) is Roon's native audio streaming technology. It delivers bit-perfect audio from Roon to local outputs, networked outputs, and Roon Ready devices.
Dus volgens Roon is het mogelijk om bit-perfect audio met Roon te streamen.

Het zou kunnen dat Roon ook een mogelijk heeft om te streamen met een soort 'Roon sound'.
Ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten

StereoMike

Citaat van: bva op september  1, 2016, 16:33:13
De volgende opmerking krijg ik als ik in het 'Signal Path' op 'Roon Advanced Audio Transport' klik:
Roon Advanced Audio Transport (RAAT) is Roon's native audio streaming technology. It delivers bit-perfect audio from Roon to local outputs, networked outputs, and Roon Ready devices.
Dus volgens Roon is het mogelijk om bit-perfect audio met Roon te streamen.

Het zou kunnen dat Roon ook een mogelijk heeft om te streamen met een soort 'Roon sound'.
Ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten
Volgens mij zegt bit-perfect niet heel veel over het eindresultaat. Ben het wel met Isflicka eens dat Roon anders, wellicht voller, klinkt bij een één op één vergelijking met UPnP.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

bva

Citaat van: StereoMike op september  1, 2016, 17:38:40
Volgens mij zegt bit-perfect niet heel veel over het eindresultaat. Ben het wel met Isflicka eens dat Roon anders, wellicht voller, klinkt bij een één op één vergelijking met UPnP.

Er zijn een aantal zaken welke bit-perfect overdracht kunnen verstoren.
Er  kunnen bits wegvallen door technische storingen. Dit zal gebeuren bij een slecht network of slechte apparatuur. Dit zal men in het algemeen makkelijk kunnen horen door de storingen die in het geluid optreden.
Door manipulatie van het geluid zoals door 'Volume Leveling'.

In dit soort gevallen zal bijvoorbeeld MQA van Meridian ook niet meer werken want een DAC welke MQA omzet moet een bit-perfect signal ontvangen.

Bit-perfect wil alleen zeggen dat tot het moment dat het wordt omgezet, door bijvoorbeeld een DAC, de bitstream gelijk is aan het orgineel welke op het af te spelen medium staat.

Kingpin

#87
Citaat van: bva op september  1, 2016, 18:33:54
Er zijn een aantal zaken welke bit-perfect overdracht kunnen verstoren.
Er  kunnen bits wegvallen door technische storingen. Dit zal gebeuren bij een slecht network of slechte apparatuur. Dit zal men in het algemeen makkelijk kunnen horen door de storingen die in het geluid optreden.
Door manipulatie van het geluid zoals door 'Volume Leveling'.

In dit soort gevallen zal bijvoorbeeld MQA van Meridian ook niet meer werken want een DAC welke MQA omzet moet een bit-perfect signal ontvangen.

Bit-perfect wil alleen zeggen dat tot het moment dat het wordt omgezet, door bijvoorbeeld een DAC, de bitstream gelijk is aan het orgineel welke op het af te spelen medium staat.
Bitperfect staat los van het feit dat het iets doet met het geluid ... Dat doet het namelijk niet, ook geen manipulatie met volumes ofzo.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

zegel

Citaat van: StereoMike op september  1, 2016, 17:38:40
Volgens mij zegt bit-perfect niet heel veel over het eindresultaat. Ben het wel met Isflicka eens dat Roon anders, wellicht voller, klinkt bij een één op één vergelijking met UPnP.

Toevallig las ik vandaag een ( wederom) positieve review van de Microrendu op AVRev.Com waarin je opmerking wordt bevestigd en er een andere draai aan de discussie over "bitperfect"wordt gegeven - namelijk dat het een protocol kwestie is. Ik heb er geen verder geen verstand van:

"My overall impression is Roon was slightly superior to DLNA sonically. It was not a landslide, there was just a bit more refinement to my ears. This may be due to the way Roon supposedly simplifies the audio chain, as many claim DLNA is a complicated protocol. I stuck with Roon, and continue to use it."

http://www.avrev.com/home-theater-accessories/acoustics-eq-room-tuning/sonore-microrendu-ethernet-to-usb-streamer-review-3.html 
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Bit-perfect wil volgens mij toch wel zeggen dat de bits die op je opslag staan (nas, hd, ...) ook zo worden afgeleverd bij je dac/versterker, ...
Dus bits droppen, volume toevoegen etc is niet bit-perfect.
Wat volgens mij niet vaststaat bij bit-perfect is dat de bits in de juiste volgorde moeten toekomen of dat de clock correct is.
Er is ook een discussie over bit-perfect en Kodi bv, waar kodi alles in een 32bit float steekts, maar 24bit past perfect in 32bit en hij vult het gewoon aan met nullen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Citaat van: katwax op september  1, 2016, 20:37:15
Bit-perfect wil volgens mij toch wel zeggen dat de bits die op je opslag staan (nas, hd, ...) ook zo worden afgeleverd bij je dac/versterker, ...
Dus bits droppen, volume toevoegen etc is niet bit-perfect.
Juist

Citaat
Wat volgens mij niet vaststaat bij bit-perfect is dat de bits in de juiste volgorde moeten toekomen of dat de clock correct is.
Dat ligt eraan welk protocol er gebruikt wordt.
Normaal buffert de streamer en zet de packets in de juiste volgorde en meestal wordt er na de buffer gereclockt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kathos

Citaat van: dibbes op augustus 18, 2016, 01:43:12
Okay, UK here I come. Thanks. ik ben benieuwd of het een hoorbare verbetering geeft. Ik verwacht er in ieder geval heel veel van.

en heb je hem al ondertussen?

22 op stock zie ik op de site momenteel :-)

Een Sonore microRendu lijkt me ook wel interessant. Momenteel stream ik met Roon via PC - usb - Chord 2Qute DAC naar de Marantz. Benieuwd hoe groot de verschillen zouden zijn met een microRendu ertussen.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

jaaptina

Mijn set bestaat nu uit DS112 Nas, Aries Mini Streamer (met SBooster), Job INTegrated versterker en Penaudio Cenya speakers.
De Aries Mini is een enorme verbetering ten op zichte van mijn oude Pioneer streamer. Maar nu ben ik toch heel erg aan het twijfelen of ik de Aries Mini toch zal vervangen door de microRendu. Helaas heb ik dan ook een andere SBooster nodig :(.

StereoMike

Citaat van: jaaptina op september  2, 2016, 20:27:17
Mijn set bestaat nu uit DS112 Nas, Aries Mini Streamer (met SBooster), Job INTegrated versterker en Penaudio Cenya speakers.
De Aries Mini is een enorme verbetering ten op zichte van mijn oude Pioneer streamer. Maar nu ben ik toch heel erg aan het twijfelen of ik de Aries Mini toch zal vervangen door de microRendu. Helaas heb ik dan ook een andere SBooster nodig :(.
Niet te veel twijfelen en lekker blijven genieten van de Aries.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

zegel

Citaat van: StereoMike op september  4, 2016, 11:30:31
Niet te veel twijfelen en lekker blijven genieten van de Aries.

Maar als je Roon wil, dan is een overstap wel de richting to go.De mini gaat geen upgrade krijgen.  De Sbooster ben je zo kwijt.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

StereoMike

Citaat van: zegel op september  4, 2016, 11:40:43
Maar als je Roon wil, dan is een overstap wel de richting to go.De mini gaat geen upgrade krijgen.  De Sbooster ben je zo kwijt.
De meerwaarde van Roon voor een Auralic Tidal gebruiker is volgens mij nihil.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

jaaptina

Bedankt voor de reacties tot zo ver. Roon laat ik buiten beschouwing. Ik begrijp de meerwaarde van Roon wel, maar dat zoek ik niet. Via Qobuz (tot voorkort) en Tidal (3 maanden) vind ik genoeg nieuwe muziek. Ik beoordeel de Aries Mini en de microRendu alleen op de dlna streaming mogelijkheden en de geluidskwaliteit die ze kunnen leveren met een externe dac.

StereoMike

Citaat van: jaaptina op september  4, 2016, 12:35:53
Bedankt voor de reacties tot zo ver. Roon laat ik buiten beschouwing. Ik begrijp de meerwaarde van Roon wel, maar dat zoek ik niet. Via Qobuz (tot voorkort) en Tidal (3 maanden) vind ik genoeg nieuwe muziek. Ik beoordeel de Aries Mini en de microRendu alleen op de dlna streaming mogelijkheden en de geluidskwaliteit die ze kunnen leveren met een externe dac.
Dan zou ik lekker wachten op een echt spectaculaire nieuwe ontwikkeling.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

jaaptina

Hallo (((Mike))), heb jij de microRendu en de Aries met elkaar kunnen vergelijken? Zo ja, hoe duidelijk is het verschil in geluidskwaliteit?

Groet,
Jaap

dibbes

Citaat van: kathos op september  2, 2016, 13:31:49
en heb je hem al ondertussen?

22 op stock zie ik op de site momenteel :-)

Een Sonore microRendu lijkt me ook wel interessant. Momenteel stream ik met Roon via PC - usb - Chord 2Qute DAC naar de Marantz. Benieuwd hoe groot de verschillen zouden zijn met een microRendu ertussen.

Ja hij is hier nu twee dagen aan het spelen met de chord Hugo. Aansluiten, installeren  binnen 10 minuten. Al bij de eerste klanken was ik enthousiast. De Microrendu is echt goed, geen hype. Ik heb de ifipower erbij in afwachting van de nieuwe uptone voeding en vooral de reacties daarop. Er zat een bon bij voor een half jaar Roon, maar ik ben al een Roon lifetimer vanaf het begin.  Misschien iemand interesse hierin voor een kleine vergoeding? Kan via PM.