Sub afstellen voor HT en Stereo lukt niet

Gestart door Greetz, september 4, 2004, 18:17:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luistervinkje

#50
Citaat van: luistervinkje op september  8, 2004, 09:55:53
Nadat ik weer heel wat van Garmt gelezen heb ,heb ik nu voor de volgende instelling gekozen : Luisprekerkeuze op small ,de receiver heeft een vaste crossover van 80 hz  ,de REL storm modeschakelaar op 3 (dus ook de low-level door het filter van de sub!!! ,en ABC regeling op C 6  (64hz).

Zeg Garmt, Ik heb nog een vraag als je dit leest (en je leest bijna alles volgens mij)

Ik heb de post "large en small"nog eens gelezen en kom tot voor zover ik het begrijp tot de volgende conclusie :Zoals je hier boven kan lezen heb ik een "gat"in mijn freqentie maar als ik het goed lees dan kapt de receiver het niet af bij 80hz maar "glijd af "bij 80 hz en de sub stopt niet bij 64 hz maar doet dit idem dito en loopt nog even door naar boven.

Dus dat "gat" valt wel wat mee :D :D,

Ik vind deze instelling namelijk het beste klinken met mijn muziek dvd s ,laat ik de sub doorlopen dan is het laag te nadrukkelijk aanwezig.

Graag jullie mening :) :)

Echt goed met de PC omgaan is en blijft erg >:D >:D
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

robinliebrechts

greetzn

heb je wel eens overwogen om in stereo gewoon zonder sub te spelen dan heb je dat gezeur van het veranderen van de instellingen ook niet meer. Verder gaat het maar zelden echt goed om een optimale balans te vinden tussen de stereospeakers en de sub.

robin


luistervinkje

Hallo Robin,

In stereo luister ik ook niet met de sub in de low-level.
Ik bedoel met mijn muziekdvd s de instelling in dolby of dts ,deze beluister ik niet in stereo
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Greetz

Stereo luister ik in source direct, daarom heb ik de hi level erbij aangesloten. Lo level doet dan niets. Nu de juiste instelling gevonden en ik vind het geweldig klinken. Fronts beginnen bij 39 hz. Sub ingesteld op 39hz en laag volume op sub. Alleen voor dvd (lo level) heb ik de juiste instelling nog niet gevonden. Eigenlijk wel voor films, maar bij muziek dvd's is het net of ik weinig laag heb. Het veranderen naar large instelling is geen verbetering, te veel laag en rommelig. Het terugdraaien van de volumeknop op de sub is ook niet echt super. Zoals ik al eerder in het topic melde, zit ik in het midden van de kamer, en juist daar heb ik de minste bassen. Iemand daar nog een tipje voor?
Herinrichten van de kamer is geen optie ;D

blue-eyes

Wat ik zelf nooit snap dat mensen de sub en de speaker noodloos op het opgegeven min / max van de speaker laten overlopen.

Mijn fronts gaan tot de 30 hz, maar wel dat ik de sub al ver boven de 40 laat meedoen! Ik weet niet exact hoe dat bij jou zit. Ik heb niet weer het hele topic doorgelezen, staat me bij dat ik dat ook al gezegt had. Maar wederom, de laatste Hz van een speaker zijn echt niet de mooiste, die vallen snel af, neem daarom een ruimere marge.

Maar, als je het zo mooi vind klinken is het wellicht de goede instelling voor je ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Inderdaad Eisse... minimaal 1.5 keer de laagste frequentie nemen.... dus in bovenstaande geval, ongeveer 60 hrz die crossover..

Groet Bjorn

robinliebrechts

Mijn fronts gaan tot de 30 hz, maar wel dat ik de sub al ver boven de 40 laat meedoen! Ik weet niet exact hoe dat bij jou zit. Ik heb niet weer het hele topic doorgelezen, staat me bij dat ik dat ook al gezegt had. Maar wederom, de laatste Hz van een speaker zijn echt niet de mooiste, die vallen snel af, neem daarom een ruimere marge.

precies dat lijkt mij ook beter, want 30 of 39 hz zonder verzwakking zullen de meeste speakers niet weergeven, ook jouw speakers niet denk ik. +-3 dB(A).
Dat is niet erg want in de meeste muziek zitten ook geen echt lage tonen.

Robin