Zeer zeer goed interview met Meridian over HD-dvd vs Blu-ray

Gestart door Starred, augustus 29, 2006, 14:18:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Starred


Rody

Erg interessant inderdaad, en zijn denkwijze komt grotendeels overeen met de mijne :)

Great minds think alike... ( ;D )

Voor mij zal bijv. streaming video via het internet, of on-demand TV/Film (zie het succes van uitzendinggemist.nl) het belangrijkste nieuwe medium worden.
En dus niet de 'High Def opvolger van DVD' (be it HDDVD or Blu Ray).

AppleMies

De man slaat de spijker op z'n kop Helemaal zoals ik het ook zie!!!! (helaas zal de industrie er weer geen moer mee doen).

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

kippekop

Het filmpje had wel 4 keer zo kort kunnen zijn, die gast hoort zichzelf wel graag praaattteeeennnnn zeg!! :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

daxie

Eindelijk kunnen bekijken...

Ik volg hem wel als hij zegt dat bij goede videoprocessing het verschil tussen SD en HD op consumerniveau (50" or 42" plasma zoals hij zegt), maar hij spreekt zichzelf tegen in zijn argumentering...

Zo zegt hij dat voor videofielen het inderdaad WEL verschil maakt, maar voor gewone consumers niet (omwille van reden hierboven). Maar welke gewone consumer is bereid 3 a 4000 euro te betalen voor een goeie videoprocessor, als je een HD player koopt voor 500 euro waarbij het beeld toch weinig verschilt?

Maar inderdaad, the catalogue maakt het verschil...

En idd, hij ziet zichzelf wel graag... "The ones below us"  O0

AppleMies

Citaat van: daxie op augustus 30, 2006, 20:59:12
Eindelijk kunnen bekijken...

Ik volg hem wel als hij zegt dat bij goede videoprocessing het verschil tussen SD en HD op consumerniveau (50" or 42" plasma zoals hij zegt), maar hij spreekt zichzelf tegen in zijn argumentering...

Zo zegt hij dat voor videofielen het inderdaad WEL verschil maakt, maar voor gewone consumers niet (omwille van reden hierboven). Maar welke gewone consumer is bereid 3 a 4000 euro te betalen voor een goeie videoprocessor, als je een HD player koopt voor 500 euro waarbij het beeld toch weinig verschilt?

Maar inderdaad, the catalogue maakt het verschil...

En idd, hij ziet zichzelf wel graag... "The ones below us"  O0

Natuurijk probeert hij stiekum Meridian te promoten.  Maar de essentie van zijn betoog is wel duidelijk lijkt mij.  Hij heeft het kwa marketing, of meer het totale chaotische proces ervan, helemaal bij het juiste eind.  Geen catalogus geen succes. Eén standaard of het wordt niets, wat ik dus ook al tijden beweer.

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Rody

Maar anderzijds, bepaald het succes van een techniek niet ook het aanbod?  >:D

AppleMies

Citaat van: daxie op augustus 30, 2006, 20:59:12
En idd, hij ziet zichzelf wel graag... "The ones below us"  O0

Rolls Royce hanteert ok graag in hun brochure de vergelijking "Lesser Cars"  ;D  Zal wel iets British zijn.. O0
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Citaat van: Rody op augustus 30, 2006, 21:08:35
Maar anderzijds, bepaald het succes van een techniek niet ook het aanbod?  >:D

Neen. Nooit.  Op dit consumenten product never. Je kan nog zo'n mooie speler bouwen, als je er niets op kan afspelen wordt het een flop.  Hoe meer keus -content heet zoiets voor de marketeers- hoe groter het succes van de hardware.  Daarom is het ook beter zoals hij ook beweert om 1 standaard te hebben.  Kan iedere winkel het in huis halen in plaats van 5 verschillende schijfjes waar in essentie hetzelfde op staat.

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

marcovdb

Citaat van: daxie op augustus 30, 2006, 20:59:12
Eindelijk kunnen bekijken...

Ik volg hem wel als hij zegt dat bij goede videoprocessing het verschil tussen SD en HD op consumerniveau (50" or 42" plasma zoals hij zegt), maar hij spreekt zichzelf tegen in zijn argumentering...

Zo zegt hij dat voor videofielen het inderdaad WEL verschil maakt, maar voor gewone consumers niet (omwille van reden hierboven). Maar welke gewone consumer is bereid 3 a 4000 euro te betalen voor een goeie videoprocessor, als je een HD player koopt voor 500 euro waarbij het beeld toch weinig verschilt?

Maar inderdaad, the catalogue maakt het verschil...

En idd, hij ziet zichzelf wel graag... "The ones below us"  O0

Ook Jan met de pet ziet het verschil ook op een scherm van 'slechts' 50". Een goede videoprocessor kan ook geen wonderen verrichten en het 5x verschil in resolutie (bijna) teniet doen.

boebla100

als die man net zo snel ontwikkeld als dat hij praat gaat het zeker nog lang duren eer ze precies weten wat er allemaal mogelijk mee is. wat is die vent slaap verwekkend zeg. maar hij heeft wel gelijk ik zelf denk dus ook dat het niets zal worden met br of hddvd gewoon om het feit mensen kopen niet weer een dure speler dure software en dan is het nog maar de vraag of je systeem het gaat worden. nu is het wel zo de beste dvd speler ooit verkocht is de ps2 dus mms gaat het dan zo ook wel met de br. de man heeft ook nog 1 groot ding, ik zie ook niet dat je daddelijk een aantal verschillende formaten ziet liggen in de winkel en dan nog de prijs superman dvd 19.95 BR 34.95  hddvd 29.95 dan denk ik toch dat de dvd stand blijft houden voor een hele lange tijd. de geschiedenis gaat zig gewoon terug herhalen hebben ze dan nog niets geleerd daar boven?
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Starred

Hij sprak misschien wel langzaam, maar wel zeer duidelijk. En dat is niet wat ik over jouw post kan opmerken. Is je shift-key kapot ofzo?  >:D

myself

hij moest eens niet zoveel aan zijn vingers pulken. dat maakt een rot geluid (krijg je als de sub aanstaat )  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

AppleMies

Citaat van: Starred op september  2, 2006, 14:36:20
..................dat is niet wat ik over jouw post kan opmerken. Is je shift-key kapot ofzo?  >:D

Wel beter zo.  Nu moet je het echt wel twee keer lezen om het überhaubt te begrijpen >:D ;)
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Robbo

Bob Stuart speaks again:

http://stereophile.com/interviews/906bob/index.html


Goed interview in Stereophile.    Die man heeft het zoooo bij het rechte eind  :)

Marcel_T.

Citaat van: AppleMies op september  2, 2006, 15:30:46
Wel beter zo.  Nu moet je het echt wel twee keer lezen om het überhaubt te begrijpen >:D ;)

Liever niet, het HT Forum kost al zoveel tijd...   ;-)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Arno P

wat heeft die meridian vent eigenlijk op zijn hoofd liggen? lijkt wel een mat (CD-mat?)  ;D ;)