Garantie zonder kassabon?

Gestart door CineSmurf, mei 15, 2007, 09:21:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CineSmurf

Twee weken geleden een dvd speler bij de LIDL gekocht. Ik geef toe, niet het top HT instrument, maar een handig ding. Ik gebruik 'm om op een oude PC monitor dvd'tjes te kunnen kijken (als één van de weinige dvd spelers heeft deze namelijk een VGA uitgang).

Nu mijn probleem: Deze dvd speler blijkt niet lekker te werken. Gebrande dvd's worden niet afgespeeld en de helft van mijn gewone dvd's ook niet. LIDL gebeld: op zich geen probleem, binnen een maand kan je 'm terugbrengen - met bon. Anders kan je 'm opsturen naar ergens in Limburg. Drie jaar garantie.

Probleem is dat ik de kassabon ben kwijtgeraakt. Overal gezocht, maar ik kan 'm nergens vinden. Volgens LIDL heb ik geen recht op garantie en/of terugbrengen als ik geen kassabon heb. Ik vind dat een beetje vreemd omdat:
- Dit apparaat minder dan 3 jaar bestaat, er is dus nog geen enkel apparaat dat niet meer in de garantieperiode is;
- Dit apparaat (silvercrest) wordt uitsluitend door LIDL verkocht. Het kan dus niet zo zijn dat ik 'm ergens anders heb gekocht.

Heb ik enige poot om op te staan of is dit hopeloos?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Bart_M

Wellicht zijn ze bang dat hij gestolen is en mensen op die manier geld willen krijgen.
Wie weet heeft iemand anders hier op het forum hem ook gekocht en kan je via hem een kopie van de bon krijgen. ;)

Raphie

van de Kassa website:

- Zonder bon geen garantie is onzin. De consument kan ook op andere manieren aantonen dat het artikel in een bepaalde winkel is gekocht, bijvoorbeeld door middel van een bankafschrift of een getuige. Een ondeugdelijk product moet ook zonder de originele verpakking door de winkelier kosteloos worden gerepareerd (max. 3 keer) of worden vervangen.

JBL PRX Power!

Hanky Panky

Precies, als je gepind hebt dan is het makkelijk te bewijzen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

CineSmurf

Cash betaald. Wel om de hoek gepind vlak voor ik 'm ging kopen.

Dick
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Vespa

Vanaf dag van aankoop heeft elke consument recht op garantie, naar europese richtlijn minimum 2 jaar? (geen idee of die uitvoertermijn al verstreken is of niet)

De kassabon dient als aankoopbewijs, dus bewijs only  ;)
Bewijs met getuigen staat zeer zwak, hun woord tegen het uwe he, begin daar maar eens aan (zeker voor zo'n bedrag......)
Maar een bankafschrift wordt alleszins in België als een schriftelijk bewijs aanzien, maar vermits je dat niet hebt ..... druk dan het bewijs af van je geldafhaling, voer aan dat het vlak bij hen afgehaald is en dat die dvd-speler enkel in lidl verkocht wordt.......

Trouwens, in een deftig kassasysteem kan men zulke aankopen steeds terugvinden door te zoeken op barcode, mss goed aandringen/ambetant doen tot ze dit opzoeken en aldus je aankoop terugvinden.
Nogmaals naar Belgisch recht: schriftelijk bewijs enkel vereist vanaf 375 euro, mss hebben de Nederlanders een evenredig principe?

Veel succes!

hdcompleted

Een kassabon is een bewijsmiddel, als je het bedrag destijds gepint hebt dan kan dat ook wel fungeren als bewijs. Moet je wel het bankafschrift meenemen.

Lynxxx

Ik ben enige tijd geleden de bon van een recentelijk aangeschafte magnetron kwijtgeraakt. Na wat zeuren bij de Mediamarkt en met behulp van de datum op mijn bankafschrift hebben ze de bon kunnen achterhalen en een kopie afgedrukt zodat ik alsnog aansprak kan maken op garantie.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

CineSmurf

Na wat heen en weer mailen met argumenten zijn ze in elk geval bereid "HET VOOR DEZE ENE KEER" onder de garantie te laten vallen.

Ga 'm maar meteen opsturen - voor ze zich bedenken  ;D

Conclusie van alles: zonder kassabon lukt het kennelijk ook, maar je kan 'm toch maar beter goed bewaren...  ;)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.