Buizen dempers - wat doen ze precies?

Gestart door fikszo, oktober 28, 2005, 10:15:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr



De Audio Fabriek, wel een sponsor dus, heeft de Steve Herbelin dempers. ;D ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Tube-freak

Citaat van: ivo1986 op april 23, 2008, 13:26:39
Kan ik altijd alsnog doen aangezien de kosten hiervan nog te overzien zijn.

Even voor de zekerheid moet ik deze hebben 'Duende Criatura Dempingsring voor buizen 19,5-22 mm' voor mijn E88CC buis.

Voor de zekerheid kan je de diameter van de buis even proberen te meten.  Er is mij bekend dat er bij bepaalde types buizen weer van die sub-types bestaan.  Zo had ik ooit eens El-34B buizen die dikker waren dan de "standaard" EL-34 buizen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ivo1986

Citaat van: advr op april 23, 2008, 13:29:40
De Audio Fabriek, wel een sponsor dus, heeft de Steve Herbelin dempers. ;D ;D



Van welk materiaal heb jij ze?

advr


de ultra sonics gebruik ik.

ook nog wat oudere van kunstof, die voldoen ook nog steeds erg goed. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

#54
Op basis van mijn ervaringen van het afgelopen jaar moet ik mijn stelling iets aanpassen....

Ik heb een 4 tal wat langdurige ervaringen opgedaan bij mezelf zowel als bij audiovrienden...

In mijn dac had ik eerst dempers om de bekende microfonie te dempen.....maar wat bleek..op advies van de inmiddels bekende Anton ;D..heb ik eens wat kritischer geluisterd naar met en zonder (vaak ring je die dingen erom met baat het niet dan schaadt het niet.. ;D)..

Wat schetste mijn verbazing ZONDER klonk mooier  :o....ik ervaarde de muziek met meer glans en warmte....

Okay met deze wijsheid in pacht de criatura (oid) verwijderd van een Jadis met Lua cdspeler en Sonus Faber....bij een vriend...en Bingo...ik kon daar de rest van mijn avond niet meer stuk... ;D

Overlopend van Ego-perikelen...zeer zelfverzekerd  :P.....de  criatura rringen van een buizen geintegreerd buizenbakje gehaald bij vriend nr.2 ...en BANG .....ik had het behoorlijk
hier behoorlijk mis. :-X....er werd meer onrust geconstateerd en galm...ook met een Lua cd speler maar ditmaal met Driade speakers...

Inmiddels toch weer punten bij diezelfde vriend gescored want hij heeft inmiddels een Wadialoopwerk en Avalons en Dac3 PvW......en toen maar weer hardnekkig verzocht om weer eens zonder te proberen...ditmaal WEL raak...meer glans en warmte op de muziek..en laten we eerlijk zijn daar ben je buizenliefhebber voor geworden  >:D. 8)

Moraal van het verhaal....zoals altijd...beter luisteren dan lezen ....voor je die dure dingen te goeder trouw zomaar aanschaf... :-\

Ze dempen dus het glas...met alle bovengenoemde resultaten van dien..per situatie verschillend....maar ik hoor soms of geen verschil of in een mooier systeem altijd een negatief verschil.....alsof de buisring iets moet camoufleren.. ???.

Niet rot bedoeld...ik wil gewoon mijn praktijkervaring neerpennen voor degene die er wat aan heeft.

succes

Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!