Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Martin!!!

mainly British stuff

garmtz

Citaat van: ErikmdGH op maart 31, 2015, 10:26:31
Ik heb 'm er nu zo'n half jaartje op zitten en zal binnenkort de Linn mat weer eens proberen.  :smile:

Ben benieuwd naar de vergelijking! Wij hebben al meerdere keren contact met ze opgenomen, maar ze antwoorden nooit terug... We zouden de matten namelijk zelf ook wel willen proberen/importeren in NL.

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op april  2, 2015, 11:38:13
Dinsdagavond hier "bamboo-goeroe 013" op bezoek gehad en door hem de Interest Knowledge Equipment Audio Aptitlig plate onder mijn LP12 laten schuiven en ik moet zeggen ik ben zwaar onder de indruk van het positieve effect wat deze tweak teweeg heeft gebracht. Vanavond snel naar mijn dealer om er zelf één (of meerdere) aan te schaffen  :angel:

Omschrijving: strakker, detailrijker, beter volgbaar, meer inzicht in de muziek, voller/rijker.

Visueel ook zeer fraai te noemen de schuine kant van de Aptitlig is contra aan de schuine kant van de plint :pompom: :worship:

heb je een foto?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

advr

Kan weinig vinden over die House of Linn mat...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


ErikmdGH

Citaat van: garmtz op april  2, 2015, 20:58:53
Ben benieuwd naar de vergelijking!
Ik heb de Linn mat klaar liggen, van 't weekend zal ik gaan luisteren.  :smile:

advr

Citaat van: garmtz op april  3, 2015, 13:13:41
https://www.google.nl/search?q=house+of+linn+mat+site:forums.linn.co.uk

Dat had ik natuurlijk ook gevonden maar weinig 'plaatjes' ;D
En op de site van House of Linn niet te vinden. Dat bedoelde ik eigenlijk meer.

Toch bedankt voor de moeite.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ErikmdGH

Citaat van: garmtz op maart 30, 2015, 19:14:29
He, een platenmat van House of Linn! Bevalt die?
Citaat
Ben benieuwd naar de vergelijking!
Gisteren en vandaag heb ik afwisselend naar de House of Linn mat en de Linn mat geluisterd.
Met de Linn mat klinkt het na een uurtje luisteren als vanouds, ik had deze al een tijdje niet meer gehoord. Het klinkt allemaal lekker!  ;D

Daarna de platen afwisselend op de Linn mat en de House of Linn mat geluisterd. Er vallen toch een paar dingen op. De House of Linn mat maakt het geluidsbeeld wat groter, het lijkt allemaal wat makkelijker te volgen - het klinkt verfijnder, er is iets meer laag met meer detail - het hoog is hetzelfde maar het krijgt iets meer vorm. Het zijn allemaal kleine verschillen, maar toch ... bij elkaar ... maakt dat mijn voorkeur toch naar de House of Linn mat uitgaat, het klinkt allemaal net ff lekkerder. ;D Met deze mat klinkt het nog meer naar muziek!

garmtz


Bas Akkerman

Garmt gaat op zoek naar de House of Linn-mat. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bama

Ik heb ze vorige week gemaild maar ze zijn al een tijdje uitverkocht

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op april  7, 2015, 07:31:57
Garmt gaat op zoek naar de House of Linn-mat. ;D

Wij hebben ze zoals gezegd al meermalen benadert om deze te voeren in NL, maar nooit antwoord gekregen. Is wel vaker bij UK bedrijven.

scrutinizer

#690
Ik heb me niet ingelezen. Wat zijn de verschillen fysiek van deze HOL mat......dikte, dichtheid, materiaal, .....?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Citaat van: scrutinizer op april  7, 2015, 12:30:16
Ik heb me niet ingelezen. Wat zijn de verschillen fysiek van deze HOL mat......dikte, dichtheid, materiaal, .....?

Volgens mij iets dikker en vooral wat stijver/dichter. Beiden zijn van vilt.

scrutinizer

Citaat van: garmtz op april  7, 2015, 14:07:36
Volgens mij iets dikker en vooral wat stijver/dichter. Beiden zijn van vilt.

Thanks voor de info, Garmt.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ErikmdGH

Citaat van: scrutinizer op april  7, 2015, 12:30:16
Wat zijn de verschillen fysiek van deze HOL mat......dikte, dichtheid, materiaal, .....?

Volgens meegeleverde specsheet is de House of Linn mat:
-3mm dik
-29 cm rond
-dense felt materiaal.

In werkelijkheid  is de mat iets dunner, de bovenkant lijkt veel op de Linn mat (dichtheid), onderkant ziet er grover uit, maar wel goed vlak. De mat draait keurig centrisch t.o.v. mijn Linn mat.

De arm moet wel iets hoger gezet, anders staat deze zichtbaar te laag. Gelukkig is dat nogal eenvoudig te verstellen.

Als je de mat in het midden ondersteunt dan zakt de buitenrand 0,5 à 1,5 cm naar beneden, dus redelijk stijf materiaal.

garmtz


garmtz

Nog maar eens wat gespeeld met het materiaal van de shelf waar mijn LP12 op staat. Drie mogelijkheden geprobeerd:

- Houten plankje, zeer licht en dun (van een oud Target meubel)
- Honingraatstructuur shelf (nog lichter)
- Glasplaat

Het hout vond ik het minste: het geluid vond ik wat futloos en 'lomp' worden en het geluidsbeeld kwam heel 'laag'. De honingraatplaat (GEEN masterbase) was iets beter (vooral ruimtelijker en subtieler), maar ik begon hier te merken dat ik energie en rust verloor die ik eerder wel had (gebruik gewoonlijk glas). Met de glasplaat had ik weer meer rust en tegelijkertijd meer energie. Ook is de glasplaat tonaal heel egaal.

Ik blijf erbij dat (althans met een Trampolin) glas een hele mooie ondergrond is voor de LP12. Het lijkt minder te versmeren en meer energie/dynamiek te behouden dan andere materialen. Een 'glazig' of 'hard' geluid is niet aan de orde, eerder juist NIET.

Overigens zijn genoemde verschillen met een Trampolin behoorlijk subtiel te noemen. De draaitafel staat immers al op een muurbeugel die zeer stijf gekoppeld is aan een dragende muur, dus de shelf is puur een 'tuning'.

Deleted Member 2

Bij Martin!!! en volgens Martin waren de positieve effecten van het Ikea bamboe hakblok niet subtiel te noemen.


garmtz

Citaat van: Onder013 op april  8, 2015, 11:39:59
Bij Martin!!! en volgens Martin waren de positieve effecten van het Ikea bamboe hakblok niet subtiel te noemen.

Ik denk dat je mijn resultaten moet zien in het licht van een muurbeugel en een geschikte (gespike-te) shelf daarop. Helaas is niet iedere ene met andere situatie direct vergelijkbaar en heeft niet iedereen dezelfde smaak.

Voor mij is een energieke/levendige en 'tuneful' weergave van het allergrootste belang. Iemand anders kan andere voorkeuren hebben.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op april  8, 2015, 11:42:58
Ik denk dat je mijn resultaten moet zien in het licht van een muurbeugel en een geschikte (gespike-te) shelf daarop. Helaas is niet iedere ene met andere situatie direct vergelijkbaar en heeft niet iedereen dezelfde smaak.

Voor mij is een energieke/levendige en 'tuneful' weergave van het allergrootste belang. Iemand anders kan andere voorkeuren hebben.

Van het allergrootste belang was dat Martin het een forse verbetering vond ten opzichte van hoe het speelde in de configuratie en afstelling zoals zijn speler het heeft. Dus met die xxx topplate en yyy armboard.

garmtz

Citaat van: Onder013 op april  8, 2015, 11:53:15
Van het allergrootste belang was dat Martin het een forse verbetering vond ten opzichte van hoe het speelde in de configuratie en afstelling zoals zijn speler het heeft. Dus met die xxx topplate en yyy armboard.

Prima toch?