Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: LPlover op december  6, 2013, 21:24:19
Wellicht een gekke vraag, maar het waterpas zetten van een LP12, check je dat op de houten kast of op het plateau naast de spindle?
Een goede bouncy wil niet zeggen dat het subchassis dan waterpas staat!

In principe eerst op de houten kast ('plinth' heet dat... ;)). Na installatie moet eigenlijk dan ook het plateau waterpas staan, als het subchassis waterpas is met de plinth. Is dat niet zo, dan zou ik toch het plateau als uittgangspunt nemen, want het gaat om het aftasten.

Robiwan

Citaat van: garmtz op december  6, 2013, 22:18:32
In principe eerst op de houten kast ('plinth' heet dat... ;)). Na installatie moet eigenlijk dan ook het plateau waterpas staan, als het subchassis waterpas is met de plinth. Is dat niet zo, dan zou ik toch het plateau als uittgangspunt nemen, want het gaat om het aftasten.

oke, op het plateau zonder mat en lp neem ik aan?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Linnie

Citaat van: Linnie op oktober 13, 2013, 13:34:16
Eigenlijk is mijn keuze al langer op de Linto gevallen ,echter het is er nog nooit van gekomen. Nu we weer de tijd van de lange donkere avonden ingaan en er weer meer tijd voor muziek komt heb ik de knoop doorgehakt .

Ik denk dat een mooie Linto een heel goede prijs kwaliteit verhouding heeft tweedehands.

Daarnaast heb ik een 25th anniversary model LP12 en de Linto die ik op het oog heb is ook een 25th model, dus dat is wel een mooie match.
Echter dat wil niet zeggen dat er andere phono pre ook heel mooi bij een LP 12 passen.

Een Urika is natuurlijk heel mooi maar dat ga ik even niet doen, dat ligt even boven mijn budget met de andere upgrades in het verschiet.

En ja source first , dus phonotrap staat iets minder voor in de keten.

Maar als je andere ideeën hebt ?




Uiteindelijk toch maar besloten om de upgrade van de Lp12 goed aan te pakken. Sinds vorige week een LP 12 met Radikal/Urika upgrade. En omdat de LP 12 voor de Radikal toch uit elkaar moest, er ook gelijk een Kore in laten zetten.

newday

Citaat van: Linnie op december  6, 2013, 22:54:04



Uiteindelijk toch maar besloten om de upgrade van de Lp12 goed aan te pakken. Sinds vorige week een LP 12 met Radikal/Urika upgrade. En omdat de LP 12 voor de Radikal toch uit elkaar moest, er ook gelijk een Kore in laten zetten.

Dat is wel even schrikken dan zeker? (in positieve zin  ;) )

Linnie

Citaat van: newday op december  6, 2013, 23:00:02
Dat is wel even schrikken dan zeker? (in positieve zin  ;) )

Dat mag je wel zeggen van een oud standaard subchassis ,een Lingo I en een interne phonotrap in een linn Exotik

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op december  6, 2013, 22:18:32
In principe eerst op de houten kast ('plinth' heet dat... ;)). Na installatie moet eigenlijk dan ook het plateau waterpas staan, als het subchassis waterpas is met de plinth. Is dat niet zo, dan zou ik toch het plateau als uittgangspunt nemen, want het gaat om het aftasten.

Dat lijkt mij een (wat) onvolledige voorstelling van zaken, waarmee je zeker niet de optimale resultaten zal behalen. Of wilde je het wellicht bewust zo eenvoudig mogelijk houden (vooerbakje laag)?

AbZ

Citaat van: Onder013 op december  7, 2013, 10:02:05(voerbakje laag)?
Level LP12  ;D

Citaat van: LPlover op december  6, 2013, 22:52:05
oke, op het plateau zonder mat en lp neem ik aan?
Het gaat natuurlijk om het bovenste vlak, waar de naald op rondsleept.



Bij een degelijke draaitafel staat het gewoon allemaal horizontaal.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 10:21:46
Level LP12  ;D
Het gaat natuurlijk om het bovenste vlak, waar de naald op rondsleept.



Bij een degelijke draaitafel staat het gewoon allemaal horizontaal.

Het zou bovendien wel prettig zijn als plateau èn armboard waterpas zijn.

AbZ

#208
Citaat van: Onder013 op december  7, 2013, 10:34:19
Het zou bovendien wel prettig zijn als plateau èn armboard waterpas zijn.
Lijkt idd logisch  :unsure:  maar bij Linn is daar speciaal over nagedacht  :unsure:  dus zal dat wel weer een upgrade vergen...

Robiwan

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 10:40:55
Lijkt idd logisch  :unsure:  maar bij Linn is daar speciaal over nagedacht  :unsure:  dus zal dat wel weer een upgrade vergen...

:D Als plateau waterpas staat dan ook het armboard, net gecheckt. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

AbZ

Citaat van: LPlover op december  7, 2013, 10:56:07
:D Als plateau waterpas staat dan ook het armboard, net gecheckt.
Zou zomaar goed kunnen gaan  :thumbs-up:

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 10:59:31
Zou zomaar goed kunnen gaan  :thumbs-up:
niks gaat zomaar goed. Je moet weten op welke plek van het armboard je moet meten. Verder moet je je waterpas (soort, gewicht) afstemmen op het object dat je meet om dat object niet van eigenschap te laten veranderen als gevolg van je meting.

AbZ

Citaat van: Onder013 op december  7, 2013, 11:18:55
niks gaat zomaar goed. Je moet weten op welke plek van het armboard je moet meten. Verder moet je je waterpas (soort, gewicht) afstemmen op het object dat je meet om dat object niet van eigenschap te laten veranderen als gevolg van je meting.
Ik neem aan dat hij in acuut geval van analoge OCD gewoon een passend waterpasje gebruikt enzovoort.
Nu lekker plaatje draaien  ;D

Robiwan

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 11:25:26
Ik neem aan dat hij in acuut geval van analoge OCD gewoon een passend waterpasje gebruikt enzovoort.
Nu lekker plaatje draaien  ;D

gewoon een licht en rond waterpasje voor op het plateau en een grotere met digitale uitlezing voor de plint. Waterpas is waterpas!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

AbZ


Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 11:25:26
Ik neem aan dat hij in acuut geval van analoge OCD gewoon een passend waterpasje gebruikt enzovoort.
Nu lekker plaatje draaien  ;D

Kan geen kwaad om eerst de vta nog eens te checken en te corrigeren indien nodig (maar ja wat is nodig?)

AbZ

#217
Citaat van: Onder013 op december  7, 2013, 11:38:42
Kan geen kwaad om eerst de vta nog eens te checken en te corrigeren indien nodig (maar ja wat is nodig?)
Dat was de vraag niet maar je kunt idd een hoop checken.

:whatsthat:  Toch maar eens een checklist maken...

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 11:41:28
Dat was de vraag niet maar je kunt idd een hoop checken.

:whatsthat:  Toch maar eens een checklist maken...

goed plan. Denk ook aan de gevolgen van het veranderen van de vta voor overige instellingen :wacko:

Robiwan

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 11:41:28
Dat was de vraag niet maar je kunt idd een hoop checken.

:whatsthat:  Toch maar eens een checklist maken...

wat heeft VTA nou met waterpasafstelling te maken?????????????????????????
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

AbZ

#222
VTA is hoek ten opzichte van, dus heeft met waterpas te maken.

Robiwan

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 12:35:38
VTA is hoek ten opzichte van, dus heeft met waterpas te maken.

Dit is VTA, niets meer niets minder.



Het niet goed waterpas staan is voornamelijk van invloed op de aftasting/antiskating.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

AbZ

Citaat van: LPlover op december  7, 2013, 13:44:08
Dit is VTA, niets meer niets minder.



Het niet goed waterpas staan is voornamelijk van invloed op de aftasting/antiskating.
Ik had het wat vereenvoudigd (edit), want als de plaat waterpas ligt...