Fotograaf gezocht voor 15 of 22 Mei in Arnhem

Gestart door Sk, april 19, 2024, 19:22:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sk

Beste fotografen,

Voor Woensdag 15 of 22 Mei is een vriendin van mij op zoek naar een (amateur) fotograaf om een aantal foto's te maken bij/in de koepel gevangenis in Arnhem. Een paar foto's van haar en 2 anderen en enkele foto's van de locatie zelf. Dit gaat naar verwachting ongeveer een uurtje duren. De foto's zijn bedoeld om te plaatsen op een nieuwe website die gelanceerd gaat worden. Dus foto optimalisatie voor websites zou fijn zijn.

Alvast bedankt en ik hoor het graag!

Groeten,
Sk
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 19, 2024, 23:12:44Wat is de vergoeding ?

We hebben beide geen idee wat realistisch is. Noem een bedrag (mag per pm) en ik ga overleggen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

RZeemering

Ik woon iets te ver weg voor zo'n korte shoot.
Maar om je even een richting te geven waar je qua kosten aan moet denken:
Als je iemand mee vraagt die snel even een paar plaatjes schiet en rap bewerkt: 175 euro
Iemand die met je meegaat de tijd voor iedereen neemt en op zoek gaat naar de mooiste plekjes: 350 euro
Iemand die van tevoren overlegt wat je wil als bedrijf/ organisatie zijnde het beste uit iedereen haalt zodat ze zakelijk op hun best overkomen op de site en de foto's goed nabewerkt eventueel ook gebruikt maakt van externe flitsers om het perfecte licht te krijgen: vanaf 600 euro.

Natuurlijk afhankelijk van ervaring van de fotograaf. En wat lokaal (Arnhem) een redelijke prijs is.
Mijn ervaring is dat mensen die geen idee hebben wat een fotograaf echt kan doen het altijd te duur vinden vooraf en achteraf heel blij zijn dat iemand mee gaat die snapt wat je wilt en je op je gemak kan stellen en je je (zakelijke) zelf kan laten zijn op de foto's.

Afhankelijk waar het voor is is het goed in de buurt op zoek te gaan naar een passende fotograaf.
Als je meerdere mensen op een dergelijke locatie op de foto wilt hebben en ook nog eens de locatie zelf zou ik al zeggen dat een uur te weinig is.

Volgens mij is er een fotografie opleiding in Arnhem. Als je niet veel geld uit wilt geven en wel bijzondere foto's wilt is dat een optie. Met de kans dat het ook compleet mislukt, maar daar betaal je dan ook voor ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Sk

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb even overlegd en "Als je iemand mee vraagt die snel even een paar plaatjes schiet en rap bewerkt: 175 euro" komt het dichts in de buurt bij haar wensen.

Mijn eerste gedachte was om de vraag op dit forum te stellen aangezien ik weet dat er meerdere fotografen op dit forum actief zijn. Ik wil de reacties daarom eerst even afwachten.

Als het wat langer duurt dan een uur is dit uiteraard ook geen probleem. Het is slechts een indicatie.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

J.A.F._Doorhof

Ik denk inderdaad als je iemand van een opleiding vraagt, en daar zitten super creatieve tussen (vaak beter dan de vakfotograaf :D)) dan is 175,00 redelijk als ze in de buurt zitten en ze mogen ze voor de opleiding gebruiken.

Het is daarnaast wel een beetje afhankelijk van wat er verwacht word qua nabewerking, maar hou je dat redelijk standaard, dan moet het wel lukken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RZeemering

Citaat van: Sk op april 20, 2024, 13:22:31Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb even overlegd en "Als je iemand mee vraagt die snel even een paar plaatjes schiet en rap bewerkt: 175 euro" komt het dichts in de buurt bij haar wensen.

Mijn eerste gedachte was om de vraag op dit forum te stellen aangezien ik weet dat er meerdere fotografen op dit forum actief zijn. Ik wil de reacties daarom eerst even afwachten.

Als het wat langer duurt dan een uur is dit uiteraard ook geen probleem. Het is slechts een indicatie.
yw!
Het eindresultaat zien we natuurlijk ook graag :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Sk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 20, 2024, 15:54:53Ik denk inderdaad als je iemand van een opleiding vraagt, en daar zitten super creatieve tussen (vaak beter dan de vakfotograaf :D)) dan is 175,00 redelijk als ze in de buurt zitten en ze mogen ze voor de opleiding gebruiken.

Het is daarnaast wel een beetje afhankelijk van wat er verwacht word qua nabewerking, maar hou je dat redelijk standaard, dan moet het wel lukken.

Goede tip!

Mocht er toch een fotograaf zijn op dit forum en kunnen dan staan we daar open voor.

Qua nabewerking niet heel veel spannends hoor zolang het op de website er maar goed uit ziet.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Citaat van: RZeemering op april 20, 2024, 21:32:03yw!
Het eindresultaat zien we natuurlijk ook graag :)

Haha! Als dit mag van haar dan zet ik de foto's hier wel neer.  O0
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

We hebben inmiddels een fotograaf gevonden. De foto's zullen hier niet geplaatst gaan worden.

Ik sluit dit topic. Bedankt voor het meedenken.

Edit: Ik zie even de optie niet om het topic dicht te zetten.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9