Welke vervanger voor kenwood receiver krf-x9080d?

Gestart door Ejorne, februari 8, 2006, 23:53:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ejorne

Ik heb momenteel deze KRF-X9080D receiver.
(linkje naar een test)(deze versteker komt daar niet slecht uit de bus, en schijnt redelijk dynamisch maar niet zo detailrijk te zijn)

Er is mij zo hier en daar al aangeraden om deze Kenwood plaats te laten maken voor iets anders, maar welke?

Ik heb niet zulke hele goede speakers, maar ze zijn al een hele verbetering t.o.v mijn oude Jamo Bx set.
Ik gebruik nu de Synergy serie van Klipsch. (2x SF1, 2x SS1, 1x SC1 en 1x KSW10)
Nu zijn dit lekker klinkende speakers, maar waarschijnlijk niet een van de detailrijkste.

Mijn Kenwood receiver schijnt dus ook niet zo detailrijk te zijn, maar zou dit een probleem vormen gezien mijn speakers?
Is dit nu dus dubbelop en dus erger? (niet zulke detailrijke speakers icm niet zo'n detailrijke receiver)
Of zal ik met een andere receiver niet veel detail erbij krijgen?

Wat zou, wanneer deze Kenwood toch niet kan, een goed alternatief zijn?

Ik heb zit te denken aan Marantz, omdat deze een warm karakter moet hebben. Dit zou het schelle karakter van de Klipsch wat kunnen opheffen. Maar ik heb ook gehoord dat het dynamiek van Marantz niet altijd even goed is. (En ik wil wel zoveel dynamiek mogelijk)

AcornAtom

Er zijn vele opties en mogelijkheden maar over welk budget hebben we het hier ?
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

Ejorne

Oja, da's misschien wel makkelijk om te weten he?

Het budget is ongeveer €300 + opbrengst van deze kenwood receiver, niet zo gek veel dus.
Eventueel kan ik misschien ietje meer uitgeven, maar het ligt er ook maar aan wat ik nog voor deze kenwood terug kan krijgen...

AcornAtom

Citaat van: Ejorne op februari  9, 2006, 19:07:09
Oja, da's misschien wel makkelijk om te weten he?

Het budget is ongeveer €300 + opbrengst van deze kenwood receiver, niet zo gek veel dus.
Eventueel kan ik misschien ietje meer uitgeven, maar het ligt er ook maar aan wat ik nog voor deze kenwood terug kan krijgen...

In dat geval zou ik inderdaad beginnen te luisteren bijv. naar een Marantz. Op dynamisch gebied is dat zeker niet slecht of slechter dan anderen in deze prijsklasse  ;)  Het beste advies is (zoals altijd  ;D ) om  te gaan luisteren naar de diverse mogelijkheden, liefst in een winkel waar ze dezelfde speakers kunnen aankoppelen als je nu thuis hebt staan. Misschien is bijvoorbeeld Cambridge iets voor je, dat is denk ik wel haalbaar binnen je budget. Is voor het geld heel mooi en degelijk gebouwd. Of het goed matched met de Klipsch speakers is een kwestie van uitproberen maar dat zou weleens goed uit kunnen pakken.
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

Ejorne

#4
Maar kan ik met een receiver van bijvoorbeeld Marantz erg veel kwaliteitsverbetering verwachten?

Ik heb namelijk al geluisterd naar een Marantz receiver op Klipsch sf1 (een cd op stereo signaal) en kon nu niet direct een verbetering ontdekken. (helaas had de winkel mijn kenwood receiver niet meer staan, dan had ik wel beter naar het verschil kunnen luisteren) Het is natuurlijk moeilijk om iets te zeggen van het geluid wanneer je in de winkel staat. Dat klinkt zowieso anders als thuis.

Is Kenwood nu echt een baggermerk of valt dat eigenlijk wel mee?
Ik lees hier op het forum zowel positieve als negatieve berichten.
Zo ook op internet bij diverse reviews zie ik positieve alsook negatieve berichten...
Natuurlijk is Kenwood geen hi-end merk, maar ik vraag mij af hoeveel deze receiver slechter is als soortgelijke modellen van andere merken in dezelfde prijsklasse. Ga ik dus echt het verschil merken met mijn huidige Klipsch serie speakers?

AcornAtom

Citaat van: Ejorne op februari 10, 2006, 13:08:49
Maar kan ik met een receiver van bijvoorbeeld Marantz erg veel kwaliteitsverbetering verwachten?

Ik heb namelijk al geluisterd naar een Marantz receiver op Klipsch sf1 (een cd op stereo signaal) en kon nu niet direct een verbetering ontdekken. (helaas had de winkel mijn kenwood receiver niet meer staan, dan had ik wel beter naar het verschil kunnen luisteren) Het is natuurlijk moeilijk om iets te zeggen van het geluid wanneer je in de winkel staat. Dat klinkt zowieso anders als thuis.

Is Kenwood nu echt een baggermerk of valt dat eigenlijk wel mee?
Ik lees hier op het forum zowel positieve als negatieve berichten.
Zo ook op internet bij diverse reviews zie ik positieve alsook negatieve berichten...
Natuurlijk is Kenwood geen hi-end merk, maar ik vraag mij af hoeveel deze receiver slechter is als soortgelijke modellen van andere merken in dezelfde prijsklasse. Ga ik dus echt het verschil merken met mijn huidige Klipsch serie speakers?
Ik denk dat de Kenwood zeker geen bagger versterker is, of jij het verschil kunt merken is natuurlijk moeilijk te zeggen want dat blijft persoonlijk. Er zijn echter wel degelijk verschillen te horen tussen de verschillende typen receivers, ook in deze klasse. Technisch zullen ze allemaal "goed" zijn , het gaat meer om de klank die jouw aanspreekt en de mogelijkheden die het apparaat voor jou moet bezitten. Om de verschillen te kunnen waarnemen zul je dus moeten vergelijken. Misschien kun je je eigen versterken naar de winkel meenemen om zo een vergelijk te kunnen maken. Dan kun je de verschillen waarschijnlijk wel waarnemen. Zoals je het nu hebt geprobeerd is het wel heel moeilijk om te kunnen zeggen of de Marantz of de Kenwoord beter klinkt. Thuis proberen is uiteraard nog beter maar dat zal waarschijnlijk niet zo eenvoudig zijn ?  Verschil zul je naar mijn mening ook op de Klipsch speakers moeten kunnen horen bij een direct vergelijk ;)
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech